huh?! een kattennest in mijn tuin!

02-07-2009 22:48 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag mensen,

Paar dagen geleden, af en toe een heel goed gehorig kattengemiauw te horen van heel dichtbij. Achterdeur staat met dit weer natuurlijk bijna dag en nacht open en het moest écht ergens heel dichtbij zijn.

Maand of 2 geleden grondige verbouwing gehad en heb nog wat overgebleven planken tegen het huis staan. Dus hop ik naar buiten, kijk es links, kijk es rechts, niets meer te horen of te zien dus ik maar weer naar binnen.

5 minuten later, weer duidelijk katten te horen, deze keer gaat vriend naar buiten en gaat eens een grondige inspectie uitvoeren in onze (wat daar van nog over is) tuin.

Na 2 minuten roept ie: heeej hier is een kattennest. Jawel dus onder de planken...

Nog wat proberen te kijken maar ik dacht laat ik ze maar mooi zitten, want misschien verstoren we wat en dan komt moeder poes niet meer terug ofzo.

We zijn sowieso echt 2 kattenleken en willen ze helemaal niet...katten in het algemeen bedoel ik dan.

Maar vanavond heb ik ze wel allemaal gezien, stiekem, door de heg bij de buren. Moederpoes zo'n grijze tijgerprint mevrouw. En 3 kittens. Eentje is wit met wat grijzige vlekken, een ander is heel donker grijs (denk ik) en van de ander zag ik alleen witte sokjes om de moeder heen dartelen. Ze zijn nu met z'n 3tjes weg, volgens mij gaat moeders de kleintjes leren jagen haha.

In ieder geval...wat moet ik hiermee? naar een asiel brengen? gewoon opbellen of langsgaan. Of dierenambulance? komen die hiervoor ook?

Ik wil ze ook best aan een van jullie kwijt, maar ik heb dus geen flauw idee of dat wel zo verstandig is. Nogmaals ik heb dus geen enkel idee wat katten aangaat. Piepjong zijn ze in ieder geval niet als ze dus inderdaad met moeders nu op pad zijn.

Eeek ik heb katten! haha
Gefeliciteerd mama... Maar volgens mij kan je hier de dierenambulance wel voor bellen. En als ze niet komen, dan weten ze wel wie ze wel kan komen ophalen.
Fotooooooo!!!!!!
eek the cat ja

Zoek eens op internet of je een dierenambu in de buurt hebt.

Het lijkt mij ook dat de moeder poes een baas in de buurt heeft. misschien is ze gechipt? dat kunnen de mensen van de dierenambu zo voor je checken. Als ze tijd hebben oms langs te komen met de zomer drukte.

En anders wil ik er zeer graag een van je hebben mits je niet te ver woont.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
je kan daar gewoon de dierenambulance voor bellen morgen. Die zullen kijken of de moederpoes is gechipt en eventueel zorgdragen voor plaatsing van de kittens.
ooooowwwww wat een verrassing....ik zou idd de dierenambulance of het dierenasiel in de buurt bellen. misschien is de kat wel gechipt en van iemand die haar nu zoooo erg mist....is de kat vriendelijk? of blaast ze?
Inderdaad bellen. Als ze nu niet met mensen in contact komen worden het verwilderde straatkatten die nooit meer herplaatsbaar zijn, niet gesteriliseerd/gecastreerd worden en dus voor ontzettend veel nageslacht gaan zorgen.
Oh ja die beestjes worden natuurlijk ook gechipt...doh...dat bedoel ik, daar denk ik niet aan als kattenontwetende (heb ik nu een nieuw woord uitgevonden? )

Ik zal zo eens gelijk googlen op de dierenambulance hier. Ik woon zelf 15km uit de buurt van Maastricht en ik weet dat ze daar wel eentje hebben maar of ze in een andere gemeente ook komen moet ik dus nog uitvogelen.

Oh en bedankt Ratteke!....en ik maar zeggen dat ik het graag bij 1tje wil houden
quote:gelukkigmeisje schreef op 02 juli 2009 @ 22:55:

ooooowwwww wat een verrassing....ik zou idd de dierenambulance of het dierenasiel in de buurt bellen. misschien is de kat wel gechipt en van iemand die haar nu zoooo erg mist....is de kat vriendelijk? of blaast ze?Mamakat en haar kroost heb ik van een afstandje bekeken door een heg heen, ze heeft me wel gezien maar deed niets meer dan me alleen strak aankijken...ik wegduiken, weer spieken, zij nog steeds kijken haha...ik durf er eigenlijk niet zo goed op af te gaan. Zal mamapoes ze niet zomaar achterlaten als ik aan de poesjes kom?
volgens mij werkt dat alleen zo bij vogels, maar weet ik niet zeker dus eerst even googlen voor je dat doet!

( ik had het graag voor je gedaan maar ik ga slapen! )
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Ik zou het niet doen.

Het verschilt echt per poes wat ze gaat doen. Die van mijn vriend vond het allemaal best, maar de meeste katten vinden dat niet.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Arima,gewoon even bellen met een dierenambulance of dierenasiel.

Ikzelf heb zo mijn hond weer terug gevonden,die met oudjaarsdag vanwege het vuurwerk dat al dagen lang werd afgeschoten,uit zijn hok was ontsnapt!!
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Ja, bel de dierenambulance, het asiel of een dierenarts in de buurt. Waarschijnlijk is de mamakat van iemand, en staat er thuis een prachtwerpkist voor haar klaar, maar vond ze jouw planken gewoon mooier

Als ze van iemand is zijn die mensen vast heel blij dat je meldt dat ze gevonden is.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Ik heb het gevonden! de dierenambulance komt ook in mijn gemeente Dus morgen 9 uur kan ik even bellen (a 50ct per minuut lol).

@ Spijker....het zijn ook echt prachtplanken natuurlijk van die mooie schrootjes enzo haha

Ik ken niemand hier die katten heeft maar ik zou morgenavond natuurlijk ook eens even de straat af kunnen gaan. Wat ik al niet over heb voor die beessies (en eerlijk gezegd moet ik dus écht niks van katten hebben) Maar deze zijn heeel lief natuurlijk en ik wil ze ook echt niet aan hun lot overlaten :-)
Ah ja, leer je meteen je buren kennen! Zorg wel dat niet meteen een horde buurkindjes zich op je kittens stort, dat lijkt me een beetje stresserig voor de beestjes.
Haha ja en voor je het weet hebben we een straatfeest naar aanleiding van de geboorte

Bedankt voor het meedenken in ieder geval! (dat geldt voor iedereen natuurlijk)
Nou,dan kan je de beschuit met muisjes wel klaar zetten.Arima!

toch wel lief van je dat je zo begaan bent met katten,al heb je er dan niks mee.
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Ah lief van je dat je er zo mee bezig bent, ondanks dat je niet van katten houdt.

Ik zou helemaal lyrisch worden denk ik (gek op katten).

Laat je nog even weten hoe het afloopt ?

Succes!
Poelepoelepoelepoes!
Haha lange straat hier, zal maar alvast beginnen te smeren dan Lichtbron

Nou ik moet wel zeggen dat het ook wel fijn is dat je zulke dingen hier kunt neerzetten en er mensen zijn die gelijk met je mee denken

Zoals ik al zei, ik ben zo eentje die bij vriendinnen etc diegene is die katten haast negeert en niet aanhaalt bij bezoekjes enzo. Dus ik had echt gelijk iets van: "sjit katten?! in onze tuin? waarom? maar wat moeten we drmee?

Maar ach deze zijn mini en dat heeft wel wat aandoenlijks moet ik bekennen
En natuurlijk houd ik jullie op de hoogte Zal nog leuk worden om ze te vangen ook bedacht ik met net haha
het belangrijkste is dat ze de moeder ook vangen, althans dat is voor de kittens wel het beste en het makkelijkste.

Ben wel benieuwd naar het vervolg
Heb je ze stiekem al namen gegeven? Ja he, geef maar toe, je bent al half verkocht!

(noem er een Viva!)
Nou zeg net de dierenambulance aan de telefoon gehad...wat een afknapperT zegt.

"Hoe oud zijn ze dan?"

Ik "nou heel jong kunnen ze niet zijn als ze met moederpoes 's avonds op stap gaan"

"nou dan zijn ze volgende week misschien toch al weg?"

Ik "dat is toch geen oplossing? dan lopen d'r straks allemaal zwerfkatten hier rond"

"Ja dan moet je maar anders de politie bellen, die schakelen wel een asiel voor je in"

Ik: "Dat vind ik wel een beetje rare oplossing voor een organisatie die het dierenwelzijn hoog in d'r vaandel heeft, maar goed dat zal ik maar doen dan"

"is goed, dag"

Lekker dan....politie bellen voor 3 kittens in mijn tuin

Beetje jammer ook komen ze in het asiel bij de andere 900 die nog op een thuis wachten...
Kan je ze hier niet op het ruil-topic zetten?

Misschien zijn er liefhebbers in de buurt?

Je kan ook ff een dierenarts in de buurt bellen. misschien kan die de chip aflezen. (zo maar een kronkel)
Eigenlijk moet je ze proberen aan te halen. Te aaien enzo. Anders worden het van die schuwe poezen. Hoewel ik een zwerfkater heb die we vonden toen hij 3 maanden was en maar 8 ons woog. Het beest zat onder de luizen was vel over been had onstoken ogen en zo nog meer van die dingen, maar na een dierenartsbezoekje en wat medicijnen is het echt een heel aanhankelijk beest geworden. Ik vind het wel een schande van de dierenambulance dat ze daar niets aan doen. Je zult zien dat het dan zwerfkatten worden en dan is het eind zoek. Ik zou als ik jou was toch het asiel bellen. Al was het maar voor de jonge katjes. Die krijgen meestal wel een plek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven