huh?! een kattennest in mijn tuin!

02-07-2009 22:48 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag mensen,

Paar dagen geleden, af en toe een heel goed gehorig kattengemiauw te horen van heel dichtbij. Achterdeur staat met dit weer natuurlijk bijna dag en nacht open en het moest écht ergens heel dichtbij zijn.

Maand of 2 geleden grondige verbouwing gehad en heb nog wat overgebleven planken tegen het huis staan. Dus hop ik naar buiten, kijk es links, kijk es rechts, niets meer te horen of te zien dus ik maar weer naar binnen.

5 minuten later, weer duidelijk katten te horen, deze keer gaat vriend naar buiten en gaat eens een grondige inspectie uitvoeren in onze (wat daar van nog over is) tuin.

Na 2 minuten roept ie: heeej hier is een kattennest. Jawel dus onder de planken...

Nog wat proberen te kijken maar ik dacht laat ik ze maar mooi zitten, want misschien verstoren we wat en dan komt moeder poes niet meer terug ofzo.

We zijn sowieso echt 2 kattenleken en willen ze helemaal niet...katten in het algemeen bedoel ik dan.

Maar vanavond heb ik ze wel allemaal gezien, stiekem, door de heg bij de buren. Moederpoes zo'n grijze tijgerprint mevrouw. En 3 kittens. Eentje is wit met wat grijzige vlekken, een ander is heel donker grijs (denk ik) en van de ander zag ik alleen witte sokjes om de moeder heen dartelen. Ze zijn nu met z'n 3tjes weg, volgens mij gaat moeders de kleintjes leren jagen haha.

In ieder geval...wat moet ik hiermee? naar een asiel brengen? gewoon opbellen of langsgaan. Of dierenambulance? komen die hiervoor ook?

Ik wil ze ook best aan een van jullie kwijt, maar ik heb dus geen flauw idee of dat wel zo verstandig is. Nogmaals ik heb dus geen enkel idee wat katten aangaat. Piepjong zijn ze in ieder geval niet als ze dus inderdaad met moeders nu op pad zijn.

Eeek ik heb katten! haha
Ik ga sowieso kijken in de buurt of ik kan achterhalen van wie die kat is. Misschien zijn mensen aan het wachten geweest op een nestje katten (die wellicht al ook al beloofd waren aan anderen. en dan ga ik er met die poesjes aan de haal haha)...die uiteindelijk in mijn tuin werd gelegd.

Ik heb ze net nog gespot trouwens 2 van hun...het zijn wel hele mooie hoor. Van dat grijze tijgerprintje met wit en felblauwe ogen. Die moeder was trouwens ook een mooie verzorgde, zag er niet uit als een straatkat, dus wellicht dat ik snel de baasjes gevonden heb hier.
wat een rare reactie zeg van de dierenambulance. Ik zou als ik jou was gewoon het asiel bellen en vragen wat te doen. Het is nu echt kitten tijd en die vliegen het asiel uit. Die komen echt wel op een goeie plek terecht. En mamapoes vind ook wel een baasje. en misschien is ze inderdaad gechipt en heeft ze al een baas. De chip kunnen ze ook in het asiel aflezen.
Ik weet van een hondenkennel dat ze ook weleens een hoogzwanger teefje kwijt waren. Die had een ondergrondse hut gekozen als net ipv netjes in het werphok te gaan liggen.

Ik denk dat katten ook ewl een rustig plekje willen hebben.
Woon je heel toevalling in Arnhem of omgeving?

Het kan zijn dat het gewoon toeval is maar ik sprak net iemand die een kitten heeft gevonden langs een fietspad. De buurman gaf aan dat 'ie al een paar dagen meerdere kittens heeft zien rondlopen, vandaar mijn vraag.

Als dit niet het geval is contact opnemen met http://www.amivedi.nl/ Wellicht dat iemand nu heel hard op zoek is naar zijn of haar kat.
Ik zou misschien ook even briefjes ophangen in de buurtsuper, marktplaats misschien dat je een kat met nest in de tuin hebt.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Raar als je je bedenkt dat ze juist zwefkatten althans in de omgeving van Rotterdam, vangen steriliseren of kastreren om ze daarna weer vrij te laten, op deze manier komen er alleen maar meer zwerfkatten,maar ja ik woon nu ook in het zuiden,misschien zelfs in dezelfde omtrek en ik heb hier ook niet echt de beste ervaringen met de dierenambulance.

Ik weet niet in welke omgeving je zit,maar als je in deze omgeving woont zou ik naar hun bellen aangezien 1 van hun praktijken ook verbonden is en zelfs op het terrein van een dierenassiel ,misschien kunnen hun je wel verder helpen ?

http://www.parkstaddierenzorg.nl/
Nou ik heb even op de link gekeken maar niemand heeft de kat als vermist op gegeven dus dat wordt m ook niet.

Ik woon trouwens in de regio Maastricht/Valkenburg in zo'n gehucht met 3 straten (dus niet Arnhem Fientje ) dus ik hoop dat het niet zo moeilijk zal zijn om de eigenaren te vinden.

Vanavond moet ik tot 21 uur werken en drna ga ik eerst eens even aanbellen, als ik de eigenaren heb gevonden dan vind ik mogen zij het verder overnemen van mij.

Thanks trouwens voor link, zal die straks eens thuis op mijn gemak bekijken.
Als je dat nummer belt van die site kan je misschien aan hun het dichtsbijzijnde dieren assiel vragen,ik kwam indertijd als ik in Maasstricht moest werken langs een dierenassiel in Beek,ik weet verder ook geen andere assiellen in de buurt van Maasstricht/Valkenburg.

Ik zelf woon in gebroock
Verder kan je idd beter bij de kleintjes uit de buurt blijven, niet omdat moeder ze in de steek zal laten, integendeel, ze zal ze gaan verplaatsen.
Ik ben mijn poes wel eens kwijt geweest (zonder kittens..) maar heb haar weer terug gevonden doordat een lieve vrouw foto's van haar in de buurt had gehangen dat ze gevonden was.

Misschien nog een idee, zeker als je in een kleine plaats woont.
Hoop dat je een eigenaar vind van mamapoes. Dat is wel beter. Maar wat een rare reactie van de dierenambu zeg. Wel ontzettend lief zo'n netjes pluizebolletjes!
Zo rondje straat gedaan maar geen resultaat. Morgen de andere helft doen, hopelijk levert dat iets op.

Vind het nu eigenlijk ook wel zielig worden. Wij krijgen heel gauw (lees volgende week) een nieuw terras en een puincontainer dus het hele terras en hun schuilplaats is dan weg...moet echt binnen enkele dagen dit hebben opgelost!
Wat vervelend AriMa. Misschien kun je wat flyers ophangen?
Ja daar zat ik ook al aan te denken en wilde ook vandaag foto's maken, zul je net zien dat je batterijen op zijn van de fotocamera en die van de eh filmcamera ook. Rest van de dag heb ik gewerkt dus het is er niet meer van gekomen helaas.
Is wel een slim plan!
quote:AriMa schreef op 03 juli 2009 @ 19:28:

Nou ik heb even op de link gekeken maar niemand heeft de kat als vermist op gegeven dus dat wordt m ook niet.

.Je kan de kat er ook OP zetten. Of Amivedi even bellen, die zijn heel goed in tips geven.
Ik zou inderdaad flyers maken met foto! Deze ophangen overal, ook in de plaatselijke winkels (zullen er niet heel veel zijn als je maar 3 straten hebt ) en in de brievenbussen van mensen doen. En ken je anders niemand die ze in huis wil halen? Kittens moeten toch minimaal een week of 6 bij moeders blijven...

Er is toch een grotere kans dat deze kersverse moeder van iemand is, dan dat het een zwerver is lijkt mij.
En in het plaatselijke suffertje? Hier staat altijd een onderdeel "weggelopen/ kwijt/ gevonden". Kun je er in zetten dat jij een kat hebt gevonden. Ook kan je de dierenbescherming bellen/ amevedi en die kunne je vertellen wat je het beste kunt doen.
Jeetje zeg!

Hoe oud zijn de kittens ongeveer denk je?

Moederpoes moet eigenlijk wel speciaal voer hebben, vooral als het geen zwerfkat is, zijn katten niet zo heel handig in het vinden van voedsel.

Ik zou de dierenambulance nog een keer bellen, want ik vind dat het telefoontype wel erg rare adviezen geeft. En anders Amivedi of het asiel. Of de dierenarts, die kan ook op de hoogte zijn van een eventueel vermiste kat.

Als de kittens nu niet in contact komen met mensen en/of een huiselijke situatie zullen ze moeilijk plaatsbaar zijn.

Misschien kan je de kat vangen? Met een doos/kist/poezenmandje met een beetje eten erin? Kittens zijn wel makkelijk te vangen.

In elk geval succes!
Arima,hoe is het nu met de kittens en de moederpoes?

ben benieuwd..
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Wat een rare opmerking van de dierenambulance. Mijn achterburen hadden voor 8 weken terug ook een nestje in de tuin liggen. Omdat zij turks zijn en niet zo goed ned praten vroegen ze of ik wilde bellen. Ik heb gebeld en ze kwamen een uur later al hoor om de nest en moeder op te halen. Nu was dit nestje nog maar 2 a 3 dagen oud
Nou dames,

De poezen zijn weg :( We hebben zaterdag de dennen omgekapt nou ja met de kettingzaag d'r langs geweest en dat was de laatste keer dat ik ze gezien heb. Was er maar eentje nog over die morgen en daarna helemaal geen teken meer gezien van de poesjes.

Heb ze vrijdagavond nog proberen te vangen maar ze waren erg schuw al dus ik denk dat ze toch al wat weken onder de planken hebben gezeten en al behoorlijk verwilderd waren.

Mocht ik ze nog zien/vinden ga ik nog een poging wagen maar ik heb er een hard hoofd in :(

Bedankt voor jullie lieve reacties mensen, mocht zich nog wat voordoen dan horen jullie het meteen

Ari
Jammer,Arima,misschien heeft iemand anders ze gevangen..maar dat is hoogstwaarschijnlijk ijdele hoop...
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Ja jammer, ik hoopte dat ik ze misschien nog kon vangen maar ik denk dat ze van die kettingzaag zo geschrokken zijn dat ze ervandoor zijn gegaan....ongelukkige timing...als ik ze 2 weken eerder had gevonden was het opgelost geweest en waren waarschijnlijker makkelijker te vangen zijn geweest.
Of als je Amivedi even had gebeld, die hadden misschien tips voor je gehad!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven