Jaaa....Eind aug/begin sept

03-01-2009 10:43 2964 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdUitgerekend J/M KidsBijzonderheden

Elyane 14-08-2009 3

Pauwie 34 19-08-2009 1 / 1

Mmomo 32 21-08-2009 1

Rebbel 27 28-08-2009 1

Aruba 23 29-08-2009 / Dierewier 27 29-08-2009 1

Visotsky 31 30-08-2009

Star 29 31-08-2009 1

Lala1979 29 01-09-2009 1

Gympy77 31 07-09-2009

Pipi28 33 07-09-2009

Nala24 27 09-09-2009 /

Aapje 30 11-09-2009 /

Suze2 20-09-2009 1

Inad 34 21-09-2009 1

Donderdag wordt de short film die ik samen met medecursisten heb gemaakt trouwens vertoond op het filmfestival. We zijn speciaal uitgenodigd. Stoer he?
Vis: wat gaaf! Dus je bent een VIP?!

Dochters die alweer 4 worden, een hele stap volgens mij die leeftijd, vanaf dan naar de basisschool, lijkt me voor mama en papa een hele overgang.

Inad; wat fijn dat je je zo kiplekker voelt (en een beetje emo is toch niks mis mee?)

Nog 2 weken werken en dan is het klaar...jippie!!! Kijk er al naar uit. Ben nu trouwens 32 weken zwanger, dus nog 8 te gaan (of iets meer of minder). De voorspellingen van het weer zijn gelukkig stukken beter voor de komende week, lekker wat koeler en af en toe regen (al is er hier ook gisteren geen drup gevallen).

Hoe is het bij jullie met het gewicht nu? Ik zit nu op +10, de afgelopen weken is er zeer weinig bij gekomen, niet gek, want door het maagzuur verdraag ik geen vet en prik (en zeker niet 's avonds) dus ik zit nu bij een film braaf aan de komkommer of worteltjes of fruit met een glaasje aanmaaklimonade .
Lala, dat is niet veel, maar volgens mij is 12-14 gemiddeld (die paar mensen die niet aankomen halen het hele gemiddelde gewoon oneerlijk veel omlaag ) dus lijkt me prima. Hier inmiddels 8 kilo erbij, ook niet zoveel dus. Bij dochter destijds was dat al echt wel meer, maar ik eet nu zo gezond door ultra gezond eten willende baby

Vis, ik kom a.s. woensdag al naar Ierland en dan zaterdag naar Galway. Ik ga je bellen! Heb mijn nummer ook op Hyves gezet.

Zo'n zin om je te ontmoeten, echt leuk

Vandaag alle papierzooi geregeld voor het mogen vliegen, dat mag van die rare ieren namelijk maar tot 28 weken zonder doktersverklaring, jaja. Maar ik ben fit to fly verklaard en heb officiële clearance
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Lala, het klinkt heel wat groter dan het is hoor Onze korte film duurt 4 minuten en wordt in een programma met 24 andere short films getoond.. Vind het wel heel grappig.. Ook om met mijn 'medefilmers' heen te gaan, want die heb ik al een tijd niet gezien.

Ik ben nog helemaal niets aangekomen. Ben in de eerste maanden van de zwangerschap 4 kg afgevallen en heb die er nog steeds niet bij. In mijn eerste jaar Ierland ben ik 8 kg aangekomen. Denk dat de reserves ervoor zorgen dat mijn vet zich nu alleen naar mijn buik verplaatst . In het ziekenhuis zeggen ze dat het geen kwaad kan, als ik er maar voor zorg dat ik normaal eet. En dat doe ik wel.

Het drukt me wel met de neus op de feiten: Meegaan in het Ierse bierritme is echt niet goed voor me (daardoor was ik zo veel aangekomen)... Denk dat ik het borstvoedingshalfjaar ook nog ga gebruiken als excuus om niet te drinken .

Inad leuk dat je komt! Het lijkt me ook heel leuk om je te zien! Zag je berichtje op Hyves. Ik ben woensdag en donderdag zo nu en dan op het filmfestival, in de antenatal class en zo nu en dan thuis. Spreek maar iets in als mijn telefoon uitstaat, dan bel ik je wel terug .

Vliegen jullie met Ryan Air? die doen tegenwoordig zo moeilijk over vanalles en nog wat! Ik had ook een verklaring nodig toen ik naar NL ging, en mijn huisarts hier vroeg daar ¤30,- voor! idioot echt... ze hebben er niet eens naar gevraagd. Ik zag de stewardess een kritische blik werpen op mijn buik, maar ze vroeg niets . Tip van een ervaren Ryan Airvleger (als jullie daarmee vliegen): koop op het vliegveld niets dat niet in je handbagage past, of vraag er anders een grote plastic zak bij om je handtas + tijdschrift/boed oid in op te bergen. Anders heb je nl 2 stuks handbagage en moet je dubbel betalen.... Ik had laatst een tijdschrift gekocht en dat mocht ik niet meenemen in het vliegtuig als het niet in mijn handtasje paste.

tip 2: koop geen blikjes cola/ 7 up/Fanta in het vliegtuig, of koop er meteen 3 per persoon. Het zijn nl. kabouterblikjes met maar 100 ml drinken... 3 slokjes en het is op .
Tip 3 voor het vliegen met Ryanair las ik vandaag in de krant...vraag om een zitplaats...ze willen nu voor een deel staanplaatsen in de vliegtuigen gaan maken...echt..hoe bedenken ze het dat je een vlucht van een paar uur best kunt staan.
Ryan Air vliegt niet op Cork, dan ben je aangewezen op AerLingus, die ook de meest achterlijke stunts uithalen tegenwoordig. Je betaalt tegenwoordig voor je bagage
quote:Lala1979 schreef op 07 July 2009 @ 09:20:

Tip 3 voor het vliegen met Ryanair las ik vandaag in de krant...vraag om een zitplaats...ze willen nu voor een deel staanplaatsen in de vliegtuigen gaan maken...echt..hoe bedenken ze het dat je een vlucht van een paar uur best kunt staan.

Huh?

Denk dat het een mediastunt is. Dat doen ze wel vaker, laatst nog met het nieuws dat je voor de wc moest betalen en dat ze fat-tax zouden vragen aan pasagiers boven de 100 kg. (Die twee dingen geloofde ik trouwens eerst wel... ) O'Leary, de directeur van Ryan Air doet er alles aan om in de media te komen, en dat lukt hem ook nog eens heel vaak.
Ook een leuke stunt van Ryan Air:

Vriendin van mij had de wandelwagen meegenomen voor haar baby-dochtertje (dat is gratis voor kinderen tot 2). Haar twee en half jarige zoontje was moe geworden en er in gaan zitten slapen. Baby had ze op de arm. Bij het boarden werd haar gezegd dat haar zoontje naar het vliegtuig moest lopen en de baby in de wandelwagen moest. Anders zou ze moeten bijbetalen voor de wandelwagen
Ik zwaai gewoon even, sta hier even op meeleesmodus. Alles gaat prima verder, gelukkig met jullie ook!
O ja Vis, jij krijgt een meisje ik weet het zeker
Maar, Dier, als jij dat denkt, oppositioneel voorspellend als je bent, dan wordt het dus een jongen

En, Aerlingus, inderdaad. De enige bij wie je vanaf 28 weken al een doktersverklaring nodig hebt. Inderdaad betalen voor de reguliere (tot 20 kilo) bagage en dat ook nog eens per tas. De tickets zijn zogenaamd goedkoop maar met alle extra kosten zit je zo op een normaal tarief, zelfs een vrij prijzig tarief. Aerlingus zuigt

Nu even verder met laatste inpakgebeuren. Tot over twee weken allemaal, en Vis: tot snel!

Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Ik denk ook dat Vis een meisje krijgt juist. Galway Chick bekt ook wel lekker

Zo, beetje eerder dan gepland, maar ik zit thuis en blijf thuis

Vorige week woensdag halverwege de dag naar huis gegaan vanwege veel harde buiken en maandag in overleg met vk en ha besloten thuis te blijven. Urine is gecheckt op blaasontsteking, maar dat was het gelukkig niet, dus echt een seintje van lijf dat ik het rustiger aan moet doen.
Ja ja Hier aanstaande vrijdag nog 1 dagje werken !!!

Ben mijn email aan het opruimen.. voelt heel erg goed.

Deze week 34 weken, dat begint op te schieten.

Maandag intakegesprek met de kraamzorg, ben benieuwd hoeveel uur ik toegewezen krijg.

Vond het trouwens de vorige keren heel gezellig!! Het is maar net wat voor type je treft, het kan ook heel leuk zijn.

Mijn man neemt pas nadat de kraamhulp weg is vrij.

Dan kunnen we lekker met zijn tweeen even alles regelen.

Wiegje staat er al, hoeven hem alleen nog uit te pakken. Het begint nu eindelijk een beetje op te schieten.

Als dit kindje net zo vlot is als de vorige, dan hoef ik nog maar ongeveer 4 weken, dat lijkt me erg lekker. Maar we gaan er maar vanuit dat het nog effies langer duurt.

Wat een gereis nog bij een heleboel.

Ik ben blij dat ik niets meer hoef.

De zwangerschap valt me nu ook zwaarder dan de vorige keren. Ben wel jaloers op iedereen die op vakantie gaat.

Wie weet gaan we na de bevalling tijdens mijn verlof nog even.

Ik zal dan eens een balletje opgooien op school bij mijn zoon, want die is leerplichtig! Ik zou graag een keer buiten het seizoen (stuk goedkoper) gaan.
Star, lekker dat je thuis zit. Fijn maar vooral ook goed natuurlijk.

Qua gewicht. Was Lala die dat vroeg he? Zit ik op 7-8 kilo. Dat is feitelijk vanaf week 1 zwangerschap dan nog maar plus 2-3. Gaat mooi geleidelijk dus vind het allemaal prima.

Begint zeker op te schieten Pauwie. Nog even en hij/zij is af en mag komen.

Wat een verhalen over Ryan Air. Met zulke dingen kom je wel in de media ja.
Ik vermoed dat ik nu een kilo of 8 ben aangekomen. Ben niet zo'n weegschaalganger...

Vanmiddag officiele afscheidsborrel op het werk....

Vrijdag nog mijn bureau opruimen en de laatste mappen bijwerken, zodat mijn vervangers ermee overweg kunnen. En dan loslaten die bende!!

Het kaartje is af en past heel mooi bij onze eerdere kaartjes van de andere twee kinderen en ons trouwkaartje.

Best fijn om een vriend te hebben die in die creatieve business zit.

De namen zijn ook zo goed als rond. Voor de andere twee hebben we 3 voorletters, dus dat wilden we nu ook graag.

Vandaag komen mijn zus en mijn moeder. Gezellig! Mijn zus heeft vorige week te horen gekregen dat de pijn in haar rug een hernia is. In combinatie met een tweeling van 5 maanden is dat geen pretje! Vandaag zijn de twee kleintjes naar het KDV en komt ze even hier bijkletsen.
Hey meiden, heb eindelijk weer internet! Zit met mijn nieuwe laptoppie op onze nieuwe bank.

Heb op Hyves een heel stuk getypt over de afgelopen dagen, werd anders teveel en te herkenbaar misschien voor anderen.

Ga nu ff bijlezen.

Zal niet op alles en iedereen reageren, zal wel veel zijn. (oh valt toch wel mee hihi)

Vis, veel plezier vandaag. leuk dat jullie film daar wordt gedraaid!

Alle juffen hier ondertussen bijna vakantie denk. Nog ff doorbijten. Laatste loodjes zijn altijd het zwaarst.

Pauwie, nog gefli met de verjaardag van je dochter!

Lala, ik ben nu zo'n 13 kilo aangekomen. Maar was vorige week zelfs iets afgevallen.

Gewoon te druk en door de warmte eet ik ook minder.

Ff posten, mannen komen zo hier een bakkie doen vanuit het bedrijf van mijn mannetje. Laterz!
Heeeeeeeeeeeeey Nala!
Heeeeeeey Aruba!

Inad lekker naar Ierland. Veel plezier daar. Leuk dat je gaat meeten met Vis.

Lala, mijn zusje vertelde dat gister, dat Ryan Air soort van barkrukken in het vliegtuig wil gaat zetten!

Vis, ik denk trouwens ook dat je een meisje krijgt.

Goed van je Star, dat je eerder bent gestopt met werken. Je lichaam geeft het toch niet voor niets aan...

Hier staan de babymeubels in elkaar.

Ga van de week eens rustig spulletjes uitpakken. Leuk!

Kan trouwens morgen de proefdruk voor het kaartje ophalen.

Naam zijn we ook over uit, ook over de doopnamen.

Pauwie, balen dat je zus een hernia heeft. Mijn mams heeft het helaas ook. (weer) Maar die heeft dan (gelukkig voor haar) geen tweeling van 5 maanden oud.

Heftig hoor, voor je zus.

Nou, ik ga ff mijn ogen dichtdoen, die vallen bijna uit zichzelf dicht...
quote:Pauwie schreef op 09 juli 2009 @ 09:02:

Voor de andere twee hebben we 3 voorletters, dus dat wilden we nu ook graag.

Arme kinderen, alleen maar voorletters
Haha Star! Fijn dat je lekker thuis bent, nu rustig aan blijven doen.

O ja dat is ook zo Inad, ik denk dan dat het een jongetje wordt .

Nala leuk dat je er weer bent.
Star; lekker dat je nu niet meer hoeft te werken!

En Pauwie..een hernia en een tweeling van 5 mnd..pfff..das heftig! Hopelijk geneest je zus snel.

Hebben jullie trouwens dat bericht gelezen over iemand uit het sept topic, dat het kindje is overleden...bbrrr..helemaal rillingen ervan.

Ik heb gisteren trouwens controle gehad bij de gyn, weer helemaal goedgekeurd. En ik weet in welke week ik ga bevallen! De exacte datum bepalen we later, maar de week is al bekend (en ik hou het toch nog even geheim ).
Oeh wat spannend Lala dat je weet in welke week je gaat bevallen! Lijkt mij ook wat onwerkelijk. Maar wel heel leuk om te weten. Vertel je het uiteindelijk nog wel aan ons of houd je het lekker voor jezelf?

Star: lekker dat je al thuis bent. Volgens mij heeft bijna iedereen al (bijna) verlof. Ik moet nog 3 weken...

Nala: fijn dat de verhuizig achter de rug is en je weer internet hebt! Ben je al gewend aan het nieuwe huis? Al beter kunnen slapen?

Aruba: ik las in je andere topic dat je gepartnerd bent! Leuk! Gefeliciteerd! Was het een leuke dag?

Hier gaat alles redelijk. Mijn vent is een week op vakantie en ik vind het behoortlijk pittig om alleen te zijn. Zondag komt hij gelukkig weer naar huis toe!

Verder bijna geen klachten en gewoon lekker aan het genieten van de baby in mijn buik! Merk dat ik ook minder bang voor de bevalling begin te worden! Gek maar waar ;)

Hebben jullie eigenlijk al intake gehad van de kraamzorg? Ik heb nog niets gehoord van hen en vroeg me af hoe dat bij jullie zat.

Ik had ht verhaal van de overleden baby trouwens ook gelezen... bah kippevel! Dat soort dingen komen nu dan toch iets te dichtbij he..
De dag was leuk hoor. Niets bijzonders maar wel gezellig en druk

Hoe gaat het nu met je broer en zijn vriendin?

Las het gister ook op het September topic. En in haar topic vandaag las ik dat ze in het zkh vertelde dat het dagelijks voorkwam. En dan ben ik meteen down. ENG!

Ik heb a.s dinsdag dat ze langskomen van de kraamzorg.
Leuk dat je dag leuk was!!

Broertje en vriendin hebben nog geen beslissing kunnen nemen. Ik heb het gevoel dat hoe langer ze wachten hoe meer kans er bestaat dat ze de kleine toch houden. Ik denk dat het iig bij mij zo zou werken. Hij heeft het nu gelukkig wel tegen mijn moeder verteld. Beetje steun is niet gek bij dit soort dingen.

Ja vreselijk om te lezen dat ze het wekelijks mee maken!!! Maar zou het wekelijks in dit stadium zijn? Ik zal mijn schoonvader (gyn) eens vragen als ik hem spreek. Misschien kan hij mij (ons) wat geruststellen... Ik kan ook niet meer tegen dit soort verhalen... Ben echt blij dat onze kleine gelijk heel druk deed toen ik het net las! Alsof hij het aanvoelt.
Ik bedoel inderdaad wekelijks. Ik schreeft dagelijks lees ik achteraf. Maak het allemaal even nog erger!

Owkey, ja misschien is dat fijn. Je zou denken dat elke week de kans minder word. Maar dan hoor je het vaak juist ook weer op het end tegen de 40 weken aan. Nou ja ik ga zo maar even een stomme film kijken ofzo. Even niks denken.

Goed dat hij het heeft verteld en er met meer mensen over kan praten nu. Zo van van uitstel komt afstel denk je? Ja zou goed kunnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven