Hét (r)emigreren Topic

18-03-2009 16:57 4718 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

Ainne --> Ierland

Alejandra --> Bolivia

Anais --> Turkije

Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)

Bloempje --> Egypte

Caramella --> Net terug uit de UK

Chicha --> Spanje

Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*

Choc_11 --> Frankrijk

Discovery --> Nederland

Guiri --> Spanje

Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL

Ine --> Oostenrijk

JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur

Kodak --> US

Lapin --> Zwitserland

Liubi --> Duitsland

Marloussie --> Noorwegen *zwanger*

Moonglade --> Nederland

Nymeria --> UK

Orbit --> Nederland (terug uit Australië)

Raccoon --> US

Razzmatazz --> Frankrijk

Rubis --> Frankrijk

Saby --> Italië

Sanne --> Australië

Sarah2ndLife --> Australië

SFO --> US

Snjokorn --> IJsland

Spinnetje --> Zuid-Afrika

Speculaasje --> Israel

Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)

Undertaker --> gaat (terug) naar Australië

Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *

Visotsky --> Ierland *zwanger*

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Mm, volgens mij zit er iets alcoholisch in het glaasje.

Moet ik gelijk mijn maximum aantal calorieen innemen bij het ontbijt? Drank, gebak.....

Lapin, welkom terug! Had je niet tussendoor een beetje bij kunnen lezen?? Elke ochtend en voor je gaat slapen nog even . Dan blijf je bij en hoef je niet zoveel in te halen.

Het klinkt alsof je het goed naar je zin hebt gehad in die paar dagen - en vooral heel lekker en veel gegeten.

Ik ga ook heel graag naar de Wok. Of de Chinees. Of de snackbar.

En heerlijk dat je nieuwe bed er binnenkort is!! Gaaf!! Wat zul je lekker wippen slapen!

Anais, dat hotel is gaaf! Ik had al even op internet gespeurd, wat schitterend mooi!!

Nou ja! Snjokorn zaagt gewoon een stuk van een bed af!!! Huh?? Kijk dat zijn dingen die ik wel zou moeten kunnen, maar die ik weiger te doen of te proberen. Stoer wijf!

Oh, de tour! De tour is voor mij jeugdsentiment ofzo. Mijn vader keek altijd, elke dag. Dus alleen al het geluid op de achtergrond is voor mij iets heel bekends en vertrouwds (verder heb ik nl geen benul wie er goed is en wie niet. Ik ken de namen, maar heb er verder weinig verstand van).

Ik kan me nog heel goed de val van die Italiaan herinneren, die toen is omgekomen. Dat is al heel wat jaren geleden.

Als we op vakantie waren, gingen mijn vader en ik altijd voor het laatste uur/half uur naar de kantine op de camping waar we dan stonden om de finish te kijken.

En oja, de Giro is een keer gestart in NL, Groningen. Dat was ook heel leuk! Toen heb ik langs de route gestaan met een vriendin.

Ik zou ook heel graag een keer wat etappes van de Tour willen zien. Kan me voorstellen om dat samen met zoon te gaan doen, als hij het leuk vindt en een beetje ouder is. Alleen moet ik dan een huisoppas vinden - of dit niet mijn hele leven blijven doen.

Nymeria, veel plezier in NL!!! Je gaat zonder man toch, als ik me goed herinner? Logeer je bij familie?

Geniet ervan!!

Rubis, hoe is het bij jou met de gasten? Heb je het druk?

Over dat wasgoed - dat was echt een helder moment op die hele dag, want ik kon het me helemaal niet meer herinneren dat ik het getypt had . Is dat aparte bed een kleiner kinderbed dan? Heb je daar niet een normaal 1 persoonsdekbed op?

Ik heb twee campingbedjes en twee ledikantjes met genoeg beddengoed. Volgens mij zijn er ook wel 10 setjes overtrekken voor de kleine dekbedjes die erin horen.. Denk dat ik tot nu toe 3 keer zo'n bedje heb gebruikt, in drie jaar tijd..

Misschien kun je ergens keer een setje op de kop tikken voor weinig. Het is zo makkelijk om een reserve te hebben..

Oh, gasten gaan weg.
Lapin,

Gezellig dat je er weer bent! Klinkt als een heerlijke trip, en goed dat je bed nu geregeld is.

Heh heh, moest wel lachen om je smokkelen over de grens. Hebben jullie een Zwitserse auto, eh, kenteken dus?

Mmmm lekker Snjokorn, maar ik bedank. Moet eventjes acht kilo afvallen voor de vakantie over vijf weken, dus even streng zijn voor mezelf. Ben onwijs aangekomen de laatste tijd, puur van het snaaien.

Nymeria, Something Special is dat programma voor zwakzinnigen, met Justin, die doet gebarentaal. En dan heeft ie een alterego, Mr Tumble. De meisjes zijn echt helemaal wild van hem.

En ja, Aimee wordt hier op z'n Engels uitgesproken, als Amy dus. In NL is het meer gebruikelijk om het op z'n frans uit te spreken, dus soms wordt ze daar dan op die manier aangesproken, en Leah als lee-ah (ipv lie-ah), maar goed, maakt niet uit.

Oh is de tour de france weer begonnen? Hier niets van gezien in ieder geval. Volgens mij was er ooit wel een Ier die heel goed was, Steven Roche?, maar het leeft hier verder helemaal niet. Ik kan me wel herinneren dat we als kind wel eens naar die tour moesten kijken, als we in frankrijk op vakantie waren, booooring. En wat me nog heel goed bijstaat zijn hele grote michelin-mannen die daar rondliepen. Moet zeker 30 jaar geleden zijn!

SFO en Bloemetje, veel plezier samen! Enne, niet over ons roddelen he? Moest lachen om je foto op FB trouwens, volgens mij was jij vergeten de wijn uit te spugen bij die wijnboer!

Chichalicka moet inmiddels toch ook terug zijn trouwens?

Rubis, lekker dat je gasten even opgehoepeld zijn, even tijd voor jezelf. Hoop voor je dat Anais gauw belt!

Waaaauw Anais, dat ziet er gaat uit! Trouwens, op Tenerife heb je ook zoiets, tegenover het theater, hè Chicha. Met fonteinen die op de muziek gaan en van kleur veranderen enzo.

Sjemig, weer Michael Jackson op de radio, wat een overkill. Volgens mij wordt ie vandaag begraven.
Oh vergat nog te zeggen, Vibeke is bevallen afgelopen zondag!

Berichtgeving op het juni 09 topic is nog erg summier, dus weet verder nog helemaal niets, maar ik blijf meespieken daar!
He Ainne, ja, we hebben een Zwitsers kenteken. Dat is altijd nogal een gedoe bij de grens. Zwitserland hoort niet bij de EU landen en heeft een ander btw tarief. Normaal gesproken hoef je in NL geen btw te betalen en dan bij de grens moet je iets van 10 pct afrekenen boven 200 euro (geloof ik). Maar we hebben dit keer gewoon btw betaald in NL, veel te veel gedoe aan de grens anders. Nou ja, ingewikkeld verhaal en niet interessant (het is al een paar keer flink mis gegaan bij ons). Maar we kregen van iemand de tip om een auto uit te kiezen die een groot 'aanhoudingsgehalte' heeft. 9 van de 10 x pikken ze die er uit en kan de auto er achter gewoon doorrijden, dat werkt dus prima

Bij ons komt de tour soms vlakbij langs. Dit jaar niet geloof ik. Maar ik ben nog nooit wezen kijken.

En nu moet ik echt mijn haar droog gaan fohnen en de honden ophalen. De kennel is open tot half 1, als ik dat niet haal kan ik ze morgen pas ophalen *hmmmm, misschien ook wel een idee *
Waaaat, heb je al gedoucht? Het is nog geen 12 uur toch?
Alle reacties Link kopieren
Rubis, de telefoonlijn geeft telkens een gesprekstoon, ik heb al zo vaak gebeld, pffff... ligt de hoorn wel op de haak?

Onder ons gezegd en gezwegen, die mutsen hier willen ook mee maar daar heb ik dus eventjes geen zin in. We gaan samen. Stel je voor dat Ine mee zou gaan, blurk... die is zo vaak dronken en dan begint ze gelijk te janken, daar moet je toch niet aan denken. En dan die snob van een Specu wil ook al mee vanwege de overdaad aan goud in het hotel, net iets voor haar. Snjokorn opperde ook al zoiets, jeetje wat word ik toch moe van die wijven hier. Weet je, we doen wel even alsof we het enig vinden dat ze meegaan en wimpelen hen kort voor vertrek netjes af.

Snjokorn, wil je niet meer van die overheerlijke gebakjes met onweerstaanbaar uitziende koffie plaatsen hier als ik nog niet heb ontbeten?

Nymeria, alvast hartstikke veel plezier in NL.

Gezellig dat je er weer bent, Lapin, wij blij en ook de honden zullen uitgelaten blij zijn om je weer te zien.

Ok, iedereen mee naar Mardan Palace, nu zou ik willen roepen: ik betaal wel maar ik Tb moet eerst mijn nieuwe bedrijfje stevig opbouwen. Hij is er elke dag erg druk mee bezig, er komen nu allemaal mini-coolers met de Kaviaar in bars van hotels en hotelwinkeltjes te staan. Gisteren heeft hij al 20 koelkasten gekocht en de Kaviaar is besteld en komt eind deze week binnen.

Mardan Palace heeft trouwens ook een eigen landingsbaan en helikopter zodat je niet in de auto van de luchthaven naar het hotel hoeft (je zou eens moe worden want dat duurt wel een kwartier per auto - zucht-steun-kreun). Werkelijk alles is er van goud, ook de hekken om het hotel zijn bedekt met een gouden laag, onvoorstelbaar. Voor de suites staat personeel om je op je wenken te bedienen. Dan ga je toch gewoon verzinnen wat je nu weer wilt?

Ainne, ik ben nog nooit op Tenerife geweest maar als ik er ooit kom, ga ik zeker een kijkje nemen bij de fonteinen. In Barcelona vind ik dat ook zo mooi, ben je daar wel eens geweest bij het paleis? Die muziek in combinatie met de gekleurde fonteinen. Echt te mooi voor woorden. Bij Mardan Palace hebben ze dat in het klein, ik vermoed dat de eigenaar het daar heeft afgekeken.

Specu, wat gaaf dat je een uitgever hebt gevonden voor je verhalenbundel. Welk thema belicht je? Misschien heb je het al een keertje geschreven en heb ik het gemist. Ik wil ook weer inspiratie. Potverdorie, voel geen millimeter creativiteit momenteel en ben met teveel verschillende dingen bezig. Stom - stom - stom.
Vanavond feest want Tb is jarig en ik was het vergeten. Hij kwam uit bed en zei:" Ik ben jarig vandaag!" Oeps...

Weten jullie nog dat er onduidelijkheid over zijn geboortedag was? 7 mei volgens zijn vader en 7 juli volgens zijn moeder. Geen idee wie het was op dit forum maar iemand schreef dat moeders zoiets beter weten dan vaders en ik ben het daar helemaal mee eens. Inmiddels is Tb ook overtuigd daarvan (dus dankzij een van jullie) en hij kwam met de opmerking dat zijn vader in mei is geboren en vermoedelijk wilde dat hij dat ook was.

We hebben het al gevierd tijdens de vakantie maar gaan het vanavond nog eens overdoen samen. Ik maak zijn lievelingseten, Taggliattelli met een lekkere witte wijn erbij. Voor vanavond een flesje Raki met veel fruitsoorten en ik haal wat Baklava. Nu nog een kadootje bedenken, hij is weg vandaag dus ik heb alle tijd om nog even te shoppen.
@ Anais, wederom gefeliciteerd met je TB. Wat jij niet viert aan je verjaardag viert hij dubbel!

@ lapin verleidelijk om de honden nog een dagje langer uit logeren te houden

voor de rest is mijn hoofd echt een zeef! volgens mij ben ik weer aan vakantie toe ofzo :D
Ik heb ze toch maar opgehaald Disco

Anais, gefeliciteerd met TB. Hoe kan je dat nou vergeten .

Dat hotel ziet er inderdaad heel verleidelijk uit. Ik denk dat ik ook maar mee ga (onuitgenodigd ).
Vibeke, gefeliciteerd met je Minivibeke.

Lapin, heb je twee blije hondjes?

Op 19 juli gaat de Tour van Pontarlier naar Verbier via de oostkant van het Lac Léman. Dat is volgens mij niet zo ver bij jou vandaan.

Specu, da's toch wel heel lief dat je man zo bezorgd om je is.

Over uitspraken van namen gesproken. Hoe spreek je Chicha uit. Ik zeg Tsjieka. En Anais? En Snjokorn? En last but not least Ainne? En hoe spreken jullie Rubis uit?

Anais, we kunnen best een paar extra mutsen meenemen hoor. Ine is heel de dag op zoek naar scharrels, daar hebben we geen last van. Lapin gaat shoppen, die is dus ook uit het zicht. Ainne zit in een hoekje op een houtje te bijten want ze moet 8 kilo afvallen. Choc zit de hele dag op haar grasmaaier het gazonnetje bij te werken. Alleen Snjokorn, daar zit ik toch wel mee in mijn maag. Als die daar met de bedden gaat schuiven en een beetje gaat lopen klussen met d'r cirkelzaag....

Gefeliciteerd met Tb.
Rubis, de hondjes zijn heel erg blij...... en moe. Ze liggen allebei uitgeteld in hun mandjes.

Ik spreek jouw naam uit op zijn engels, 'Roebis'. Is dat goed?
En inderdaad meisjes, Lapin gaat shoppen als ze mee mag

'Shop till you drop' is mijn motto. En 'er moet meer geshopped worden'

Zal ik dan ook voor jullie gaan shoppen?
Anna-ie - gefeliciteeeeerd met TB. Hahaha, dat je het nu nog vergeten was!

Roebis, bedankt dat ik meemag naar Anna-ie, toch aardig van je. En ik heb godversehonger!

Lah-pen, hoe is het met Otto, niet teveel afgevallen?

En nu ga ik eten.

Groetjes, Awn-je.
Mmhh.. en zo sta je bekend als een ongewenste alcoholzuchtige sloerie. Misschien moet ik toch eerst mijn posts eens beter gaan screanen voordat ik ze plaats..

Ainne, jij hebt me gezien! Nuchter!! Zonder allerlei vreemde scharrel! Jij weet dat ik ook heel braaf&keurig kan zijn!!

Tuurlijk ga ik mee, zijn jullie helemaal besodemieterd. Op een forumfeest in Antalya hoort Ine zeker niet te ontbreken. Iemand moet toch de sloerie uithangen ;).

Lapin, hoe is het met de honden? Waren ze blij?
Pfff.. ik ben weer gigaduf. Zoon heeft vannacht bij mij geslapen, hij was wakker geworden toen ik net op het punt stond naar bed te gaan. Dus nog een beker melk en dan maar bij mama in het grote bed. Maar hij achtervolgt mij altijd, als hij slaapt, wil heel dicht bij me liggen en ik slaap dan niet/minder.
@Anais: gefeliciteerd met TB, en een fijne dag toegewenst.

Tot dusver schrijf ik verhalen over absurde toestanden die ik meemaak. Anais, geef jezelf een schop onder de kont en ga ook schrijven.

Lekker zeg, ik zie echt uit naar het hotel. Ik houd er wel van bediend te worden. Maar ik maak me wel zorgen of het hotel niet te smaakvol is gedecoreerd, want dan is het niet chique meer. Zolang er internet en een nargile is, en rust, dan houd ik het wel met jullie uit hoor
Snjokorn hier merken we niets van de Tour. Vorig jaar kwamen ze vlakbij. Toen is Surfchickie hier nog geweest met haar vader.

Manlief vind het heel leuk, heeft ook nog in een ver verleden gewielrend. Maar hij bekijkt het liever op de tv, ziet hij het beter.... is natuurlijk ook helemaal waar maar ik vind de sfeer wel heel bijzonder.

De eerste keer dat we de tour in het echie hebben gezien was de oudste dochter net 1. We hadden haar toen mee in zo'n rugdrager. We hadden haar neergezet in dat ding, op een 'heuveltje'. Wij dus geïnteresseerd naar de wielrenners kijken..... hoorden we een plof(je). Lag dochterlief hooi te happen onder aan 't heuveltje. Zal haar verbaasde gezichtje niet snel vergeten...... Gelukkig had ze zich niet bezeerd. Maar elke keer als het weer de tijd van de tour is dan moet ik daar aan denken.....

Ga nog ff wat hapjes maken, vanavond een bbq bij vrienden en vind het leuk om wat mee te nemen. Vanmiddag voor de lunch ook al lekker bezig geweest in de keuken. Een ei-taartje gemaakt...... Heerlijk dat ik weer wat tijd over heb nu de franseles gestopt is!!

xXx

tja ik weet niet of ik me wel thuis zou voelen in zo'n chique hotel, misschien hebben ze nog wel een chef de plonge nodig.....
@Ainne wijn uitspugen doe ik nooit of het moet regel rechte Chateau Migraine zijn. Vind het namelijk zonde om een stukje Art zomaar uit te spugen.

@Anais gefeliciteerd met Tb.

By the way kun je niet een Viva avondje in dat fraaie hotel houden nu jouw bar is uitgesteld?

@Specu al verder met de muziek keuze voor die lieve Buuf.
owhhhh iedereen naar Antalya!!

zucht ik zit ook te puzzelen of ik nog een keer kan gaan! hahaha

ik spreek anais in mijn hoofd uit als anijs. en ainne schrijf ik al jaren verkeerd, du spreekt het ook verkeerd uiit (in mn hoofd)

@ choc, wat is ei-taart? do tell!

heb je je franse les goed afgerond? of is het zomerstop? heb je het idee dat je er wat aan hebt?

@ specu al dat goud IS toch super classy?
Disco het is zomerstop. Ik leer zeker wat op franse les maar 't gaat mij eigenlijk niet snel genoeg.... heb voor de vakantie dan ook wat oefeningen gevraagd van dingen waar ik tegen aan loop. Hoop dat ik de motivatie heb om in de vakantie ook nog bezig te blijven. Dochterlief moet ook bezig blijven met begrijpend lezen dus al wat oefeningen uitgeprint die ik op internet heb gevonden. Kunnen we samen oefenen. Dat vind ze wel gezellig!!

Ga nu ff een potje frieskwartet met haar spelen. Steekt ze misschien ook nog wat friese woordjes op....

o ja die eitaart;

in een creme brulée bakje heb ik bladerdeeg gedaan, daarop schijfje(s) tomaat, dan geraspte kaas, ham en daarover heen breek je een ei. Dan 15 minuten in de oven op 200*.... et voila. Lekker simpel lunch gerecht.

Bon aprés midi tous xXx
Anais, foei, de verjaardag van je lief vergeten? Ben blij te horen dat niet ALLES perfect verloopt in jullie love nest

Gefeliciteerd he, verwen hem maar lekker vandaag.
Hallo meiden!

Ik ben hier al heeeeeeel lang niet geweest, omdat ik het door alle drukte niet meer kan bijhouden.

Ik probeer af en toe te spieken maar meer lukt niet

Heb het erg druk met de remigratie, voor degenen die überhaupt nog weten wie ik ben

Wij gaan dus volgende maand (!) al van DL terug naar NL verhuizen en alles is nu zo goed als geregeld

We hebben een huis gevonden en de kinderopvang is ook geregeld, dat laatste was nogal een gedoe, ze hadden nergens plek natuurlijk maar ook dat is goed gekomen

Ik las dat er een baby geboren is en dat Sarah in Australie is aangekomen, leuk!

Meer heb ik niet gelezen, misschien word ik wat actiever als ik in NL ben aangekomen en anders kom ik nog wel een keertje afmelden

Groetjes!!
Choc, ga maar gewoon mee hoor. Zodra wij binnen komen lopen (met Ine, die dronkelap ) is het al niet zo sjiek meer. Grapje hoor Ine, echt.

De hondjes zijn helemaal tevreden. Ze willen alleen al weer uit. Dus dat moest ik nu eerst maar eens gaan doen.

Otto is dit keer niet noemenswaardig afgevallen, dus geen extra eten voor die kleine eikel.
Gezellig, we gaan naar Mardan Palace, wat een animo. Ik ben ook overstag: we nemen "sloerie" wel mee want het argument er geen last van te hebben omdat ze toch op zoek is naar scharrels, is overtuigend. Wel zal ik voor we inchecken een slot op de minibar in haar kamer laten zetten, ik hoef vast niet uit te leggen waarom.

Voor Specu huur ik extra bediening in, zal aangeven dat we een veeleisende dame in ons gezelschap hebben.

Snjokorns bagage moet even worden gecheckt op zagen, hamers en beitels. Toch zonde van de met goud bedekte bedden als ze ook daar haar gang gaat.

Lapin, de honden kunnen wel mee en krijgen gouden voederbakken.

By the way, Specu, ik schrijf wel maar niet genoeg. Ik ben nogal ontevreden over mijn prestaties maar heb wel vaker een periode zoals nu, zeker als het warm is vind ik schrijfwerk niet zo leuk als tijdens de wintermaanden. Het komt wel weer en dan schrijf ik me weer helemaal suf. Heb je wel een voorschot geregeld bij de uitgeverij? In dat geval mag jij het hotel vast betalen voor ons allemaal, goed plan?

Disco toch, ik heet geen Anijs maar ANA-IES, stelletje idioten zijn jullie hier toch. We hebben elkaar hier niet zomaar gevonden en vraag me vaak af wie op dit topic WEL spoort.

Vibeke, van harte gefeliciteerd! Ik hoop dat de baby gezond is en alles goed met jou gaat natuurlijk.

Choc, veel plezier tijdens de BBQ vanavond.

Iedereen bedankt voor de verjaardagswensen, ik schaam me diep dat ik het was vergeten maar maak het vanavond als hij thuiskomt helemaal goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven