Hét (r)emigreren Topic

18-03-2009 16:57 4718 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

Ainne --> Ierland

Alejandra --> Bolivia

Anais --> Turkije

Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)

Bloempje --> Egypte

Caramella --> Net terug uit de UK

Chicha --> Spanje

Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*

Choc_11 --> Frankrijk

Discovery --> Nederland

Guiri --> Spanje

Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL

Ine --> Oostenrijk

JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur

Kodak --> US

Lapin --> Zwitserland

Liubi --> Duitsland

Marloussie --> Noorwegen *zwanger*

Moonglade --> Nederland

Nymeria --> UK

Orbit --> Nederland (terug uit Australië)

Raccoon --> US

Razzmatazz --> Frankrijk

Rubis --> Frankrijk

Saby --> Italië

Sanne --> Australië

Sarah2ndLife --> Australië

SFO --> US

Snjokorn --> IJsland

Spinnetje --> Zuid-Afrika

Speculaasje --> Israel

Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)

Undertaker --> gaat (terug) naar Australië

Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *

Visotsky --> Ierland *zwanger*

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, leuk mens, Spinnetje!
en bedankt he specu...

smartlappen.. zou echt niet weten hoe ik daar aan moet komen...

kan wel ff de mensen van hier achter vragen, dat zijn ook van die heerlijke aso's.. anders hier naar de camping.. daar hebben ze vast wel een extra cd'tje liggen...
Ha, specu, ik heb wel een cdtje apres ski muziek!! Werkt ook vast wel. En anders een leuk tiroler jodelmixje . Hahahaha!!

Maar of ze nou jaloers is of niet, het is wel hartstikke balen dat ze zo loopt te zeiken. Woon jij in het bovenste app? Of heb je nog iemand boven je? Dan zou jij die ook moeten kunnen horen.

Ach, die scharrel moet die tranen op zich wel kunnen handelen hoor. Stiekem kan hij er wel om lachen, het is wel oke.

Offfe, zal ik daarom nog altijd single zijn :S..

Hahahaha.. ja, Anais, herkenbaar! Boos worden omdat iemand zegt dat je zo dronken bent, huh? Ik? Nee joh, ik heb pas ... op! Ik ben niet dronken! Terwijl ik dan 10 minuten later van de trap afval als ik naar de wc ga.

De serveerster van de apres ski tent ging altijd strippen als ze echt heel dronken was, dat heb ik gelukkig niet :D. Denk niet dat mensen daar blij van worden..

Ja, spinnetje, je kan ook doen of je van niks weet. Maar ja, als je dan ooit weer in NL opduikt, komen ze alsnog bij je langs.. Dan kun je dan alsnog betalen..

Het water doet het weer - ineens staat de boiler ook weer op 70 graden HUH?? Laatste maanden had hij steeds iets meer dan 50. Nou ja, ik ben blij dat hij het eerst weer doet en na de zomer maar iemand langs laten komen voor een doorsmeerbeurt van de boiler ;).

Het regent en het is koud.. brrrrr.. Zon wil ik, zon!!
2x
Misschien hebben jullie hier ook iets aan:

Important advice, please take heed!

There is a dangerous virus being transmitted electronically, orally and by hand.

This virus is called Weary-Overload-Recreational-Killer (WORK). If you receive WORK from any of your colleagues, your boss, or anyone else via

any means DO NOT TOUCH IT. This virus will wipe out your private life completely.

If you should come into contact with WORK, put your jacket on and take two good friends to the nearest grocery store.

Purchase the antidote known as Work-Isolating-Neutralizer-Extract (WINE) or Bothersome-Employer-Elimination-Rebooter (BEER).

Take the antidote repeatedly until WORK has been completely eliminated from your system.

You should forward this warning to 5 friends. If you do not have 5 friends, you may have already been infected.
Snjókorn falla, á allt og alla
Snjo, ik heb zoveel van die antidote in huis dat ik dat virus gemakkelijk aankan. Maar bedankt voor de waarschuwing, ik neem voor de zekerheid nog maar een extra dosering.
Rubis; je kan niet voorzichtig genoeg zijn. . .
Choc_11, Razzmatazz en Rubis; merken jullie nog iets van de tour de France? (behalve dat het op de TV is)
Vanavond zijn we weer naar Mardan Palace geweest, echt kicken.

Het hotel is kort geleden geopend en ligt vlak bij ons huis, 10 minuutjes rijden. Het loopt volgens mij voor geen meter want ik zie er amper gasten. Maar goed, dat is mijn probleem niet.

We gaan er puur heen vanwege de schitterende fonteinen met allerlei kleuren en klassieke muziek. Geniet me suf op die avondjes. Lekker wijntje gedronken en zojuist weer relaxed naar huis terug gereden. Hier wil ik wel eens een weekje doorbrengen - doet u mij de suite maar.

Ow, heerlijke Midden Oosten-kitsch....

Vanavond lekker gewerkt aan nog een verhaal voor mijn bundel.Ik ga maffen, morgenochtend yoga gepland, zie ik nu pas dat de les al om 8 u begint.... hellup.....
Ik merk niet zoveel van de Tour de France, behalve dan dat nu elke middag hier de TV aan staat. Ze rijden nu in een gebied hier dichtbij, waar ik ook al een paar keer geweest ben dus dan is het wel leuk om even te kijken. En de beklimming van de Mont Ventoux zit er ook nog aan te komen op 25 juli, de één na laatste dag van de Tour. Daar ben ik twee weken geleden nog met mijn ouders bovenop geweest (met de auto, niet met de fiets hihihi). En op 19 juli rijden ze door Zwitserland en zijn dan niet ver van Lapin vandaan. Drie jaar geleden kwam de Tour bij ons door het dorp. Het was vooral leuk om later op TV de opnames te zien die vanuit de helikopter gemaakt waren, die hing dus boven ons huis te filmen.

Anais, is dat een foto of een tekening van Mardan Palace? Enne ..... bel me even als je daar een weekje naar toe gaat. Ik offer me wel op en ga met je mee.
Zullen we hier voortaan 1 ding afspreken? Dat we allemaal even stoppen met schrijven hier als Lapin een paar dagen weg is?

Ik moest me weer door 6 pagina's heenworstelen en nou weet ik het allemaal niet meer.

Anais is jarig geweest, dus alsnog van harte gefeliciteerd (ook al heb je er een hekel aan ).

De auto van Ine doet het weer en ze is straalbezopen geweest en heeft de buurman weggejaagd met haar sentimentele gesnotter Goeie actie Ine

Iemand (Specu ?) heeft smartlappen nodig. En ja, die heb ik wel. Ik zal Lapinlief van de week eens vragen of hij wat wil copieren.

Ainne was bijna forummer van de maand. Ik zal deze maand eens op je stemmen. Misschien lukt het dan dit keer wel.

En dan nu verslag van reis naar NL. Godskolere, wat was het warm en benauwd in NL zeg.

Donderdagmorgen zijn we inderdaad om klokslag 5 uur smorgens weggereden. Lapinlief heeft gelukkig de eerste 3 uur gereden (kon ik nog even verder slapen). In Duitsland heb ik het stuur overgenomen. We konden lekker doorrijden, geen files, en na 9,5 uur rijden waren we al in NL. s'Avonds lekker naar een wokrestaurant gegaan met de moeders en mijn zwager.

Vrijdagmorgen zijn we vroeg op pad gegaan naar Ikea. Ikea Delft had de helft van ons bed in voorraad. Dus we moesten daarna door naar Ikea Barendrecht om de rest bij elkaar te sprokkelen. Maar het is gelukkig gelukt. Over een week of 3/4 is ons bed hier.

Vrijdagmiddag nog even snel naar de Bijenkorf geweest maar helemaal niets gekocht. Wat een rotzooi blijft er over in de uitverkoop zeg.

We hebben alles weer gegeten wat we lekker vinden, haringen, gebakken tongfiletje, frikandellen, kroketten, Indonesich, appelflappen, hazelnootschuimgebak. Grote voorraad Zantac gekocht voor mijn maag, want die was flink van slag na een paar dagen.

En vanmorgen zijn we weer teruggereden (na een stop bij AH ). Bij de grens met Zwitserland zijn we achter een volgepakte Nederlandse auto gaan rijden en dat hielp. De nederlandse auto werd er uitgepikt voor controle en wij konden zo doorrijden (godzijdank, we hadden veel te veel gekocht in NL en ik had geen zin in bijbetalen ).

En nu lekker slapen op ons oude bed waar we een lekkere zachte dekmatras (gekocht bij Ikea) van memoryfoam overheen hebben gegooid.

Truste en tot morgen.

OH ja, is Sarah nou al aangekomen?

En is Vibeke al bevallen?
He Specu , zie net je bericht. Nee, ik zat (nog) niet op de kinderpijler. Ga zo eens even kijken of ik daar nog kan rellen meeschrijven.
Dit is volgens mij geen foto, Rubis. Ik heb zelf fotoos gemaakt van de fonteinen maar die zijn te donker geworden. Ik bel je wel even hoor, laten we de mannen thuis en gaan we samen relaxen daar.

Wat voor bundel, Specu? Vertel!
Rubis: niet Brighton maar wel in de buurt, Hastings. Hastings is iets (met nadruk op iets) rustiger en heeft bovendien wat zandstrand terwijl Brighton alleen maar stenen is. Brighton vind ik wel een leukere stad.

Het liefst ga ik naar Bournemouth. Niet het stadje zozeer maar geweldige brede zandstranden. En vlakbij het New Forest dus ook nog mooie bossen.

Anais: mooi hotel! Ziet er goed uit. Net als jullie kaviaar huis pandje. Hopelijk gaat het lukken om dat te huren.

Lapin: wij gaan overmorgen naar Nederland. In elk geval heb ik door jouw posting weer honger gekregen en ideeën voor dingen die ik moet hebben als ik in Nederland ben.

Snjokorn: LOL

Speculaas: leuk zulke buren. Zeuren heb je natuurlijk overal maar liever niet in hetzelfde gebouw waar je woont. Misschien inderdaad maar even boodschappen doen met arabische muziek op maximaal volume. Heeft ze echt wat te klagen
Volgens mij heb je die 6 pagina's goed gelezen hoor Lapin, je bent weer helemaal bij. Welkom thuis.

Ik heb net de logeerkamer verbouwd, staan nu 2 bedden in (op de manier die ík wil, niet wat alleen maar handig is)i.p.v 1. Dat betekende wel dat ik een stukje van het hoofdeind af moest zagen van 1 bed (anders paste het niet onder de vensterbank). Ik ben er wel tevreden/blij mee (en 1 van de katten is gelijk gaan slapen daar). En dan kan ik nu naar m'n bed (ben eigenlijk te wakker na het gesleep maar ja, moet morgen weer werken).
Ainne: something special ken ik niet geloof ik. Is het op de BBC? Moet me toch eens meer gaan verdiepen in wat de kinderen kijken

Ierse namen zijn inderdaad erg mooi maar inderdaad niet erg praktisch buiten Ierland. Hoewel sommige namen op zich wel kunnen in andere Engelstalige landen.

Leah is natuurlijk heel internationaal en ook overal makkelijk uit te spreken. Met Aimee heb je natuurlijk al wat meer verwarring, engelse/franse uitspraak. Heb je dat in Nederland niet? Dat mensen Aimee op z'n Frans of Nederlands gaan uitspreken?

Ine: klinkt wel als een goed weekend, al was er dan te veel drank!

Nu ben ik nog weer heel veel mensen vergeten. Vergeef me

Overmorgen vlieg ik voor ongeveer 2 weken naar Nederland met de kinderen. Man en schoonzus blijven hier achter. Man moet werken en schoonzus heeft ook een vakantie baan gevonden (zij studeert nog) maar ze heeft er geloof ik al genoeg van want ik hoorde haar aan de telefoon zo net plannen maken om met vriendinnen weg te gaan. ah, het luxe leven. Maar goed ik mag ook niet klagen want ik ga ook fijn op vakantie naar Nederland. Hou de zon dus maar even vast nog daar.
quote:Rubis schreef op 06 juli 2009 @ 23:14:

Ik merk niet zoveel van de Tour de France, behalve dan dat nu elke middag hier de TV aan staat. Ze rijden nu in een gebied hier dichtbij, waar ik ook al een paar keer geweest ben dus dan is het wel leuk om even te kijken. En de beklimming van de Mont Ventoux zit er ook nog aan te komen op 25 juli, de één na laatste dag van de Tour. Daar ben ik twee weken geleden nog met mijn ouders bovenop geweest (met de auto, niet met de fiets hihihi). En op 19 juli rijden ze door Zwitserland en zijn dan niet ver van Lapin vandaan. Drie jaar geleden kwam de Tour bij ons door het dorp. Het was vooral leuk om later op TV de opnames te zien die vanuit de helikopter gemaakt waren, die hing dus boven ons huis te filmen.

Anais, is dat een foto of een tekening van Mardan Palace? Enne ..... bel me even als je daar een weekje naar toe gaat. Ik offer me wel op en ga met je mee.Dat is inderdaad leuk. Het lijkt me wel leuk om 1keer ergens langs de route te staan. Gewoon, voor de stemming (zo wil ik ook nog een keer naar thialf).
@Anais ik zie morgen Bloemetje met de hele familie en het gaat zeker gezellig worden.

@Specu ik wijn gewoon lekker en tja dan zitten er wel eens dagen tussen dat het in overvloed wordt gedronken aanwezig is.
Lapin, welkom terug. Leuk, je verslagje Nederland, maar eh ..... zaterdag en zondag niks gedaan? Heb je lekker geslapen op je geheugenschuim?

Nymeria, New Forest vind ik zo mooi. We hebben in een heel ver verleden een rondreis door Zuid-Engeland gemaakt en steeds in B&B's overnacht en die vakantie staat nog helder op mijn netvlies. Als Engeland het klimaat van Frankrijk zou hebben, dan waren wij nu buurvrouwen. Veel plezier in Nederland en goede reis morgen.

Snjootje wat ben jij nog actief op de late avond. Bedden versjouwen, stukken eraf zagen. Ik zal Specu's buuf eens op je afsturen. Maar je werk is in ieder geval goedgekeurd als je kat er gaat slapen.

Langs de weg staan bij de Tour de France is leuk maar een schaatstoernooi in Thialf is nog veeeel leuker. Als je ooit een keer de kans krijgt om daarheen te gaan: DOEN!!

Ainne, ik spreek de naam van je jongste op z'n frans uit, maar dat zal wel niet de bedoeling zijn. Als je het op z'n engels uitspreekt, klinkt het dan hetzelfde als Amy?

Lekker rustig dagje vandaag. De gasten zijn kanoën, 28 km dus die zien we voorlopig niet meer terug. Heb ik alle tijd om de hele dag bij de telefoon te gaan zitten wachten op het belletje van Anais.
He Rubis, zaterdag en zondag waren in beslag genomen door familiebezoek, niks byzonders verder.

De nieuwe matras slaapt heerlijk

Anais, je moet Rubis bellen (geloof ik )

Ik spreek Aimee ook op zijn frans uit. Is dat niet de bedoeling dan?

Nymeria, veel plezier in NL. Neem je iets mee voor je maag?

Ik ga zo de hondjes weer ophalen uit de kennel. Ze zullen wel weer blij zijn (en moe )
Jullie liggen zeker nog in coma na al die anti-doses

Zo, vanmorgen mezelf het bed uitgeschopt, maar yoga was wel erg relaxed. Man, wat voel ik me zen

Na de kop thee douchen, en weer achter het buro.

O, Lapin, je maakt me jaloers met je nl-tripje. Kom maar op met die smartlappen haha.

@anais en rubis, ik wil jullie best gezelschap houden in dat vakantieoord hoor, anders zijn jullie ook maar alleen. Idd, lekker de mannen thuis laten.

Anais, heb een uitgever voor verhalenbundel, maar ik moet nog meer produceren, dus als ik inspiratie heb, schrijf ik.

Gisteren was ik ff de stad in toen ik terugreed van Mans kantoor ipv direct naar huis te gaan, kom ik ons huis binnen, belt Man redelijk in paniek (hij had al x keer gebeld, de batterij van mijn mobiel is op sterven na dood) of ik wel ok en veilig thuis was. En Man is een stoere MO-kerel

De Tour de France, joh, hier leeft dat helemaal niet, hoorde Man er ook niet over.
Laat die buuf maar langskomen hoor (gezellig). Ik was om 22.00 uur klaar (bovendien heb ik alleen bergingen onder me dus als iemand daar last van me heeft. . .
ja thialf!!!!! zoooo leuk hahahaha

zit nu alweer te plannen voor komende winter

doen!!

ik denk gewoon bij aimee aan aims, das altijd goed toch? voor de rest heb ik echt een super maandagmorgen gevoel... kan maar niet wakker worden
Kopje koffie bij je ontbijt??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven