kinderdagasiel

08-07-2009 08:26 933 berichten
Alle reacties Link kopieren
ben gisteren even wezen kijken bij een kinderdagverblijf. daar werd ik echt niet vrolijk van

er waren twee zalen: een met kinderen die druk door elkaar heen liepen , twee verzorgsters die geirriteerd de boel in het gareel probeerden te houden, totaal geen liefde of zorg op maat, snel voeden en hup weer in de box

dan was er ook nog de slaapzaal, had verdacht veel weg van het asiel waar wij onze hond vandaan hebben: tien bedjes naast en op elkaar, hoe zielig! allemaal kindjes met slaperige oogjes, een paar zagen er uitgeput uit met een rood behuild gezicht.

ik kan me niet voorstellen dat er vrouwen zijn die hun kind er met een goed geweten heenbrengen

de zin: het zin gediplomeerde verzorgsters dus het zal wel goed zijn slaat bij mij de plank mis, je kind krijgt zo misschien wel wat zorg maar zeker niet de zorg op maat die de eerste maanden zo belangrijk is.
Ik zat 24/7 bij mijn moeder thuis (want in de grote stad, dus weinig buitenspelen - al uberhaupt niet alleen! ): thee drinken met mama, naar de zandbak met mama, tent bouwen met mama, boekjes lezen met mama, knuffelen met mama...

Ik herinner me wel dat ik het dus heerlijk vond toen ik eindelijk naar de kleuterschool mocht. Lekker spelen met andere kindjes. Ik liet me overigens wel alle speelgoed afpakken en holde bij het minste of geringste jankend naar de juf, want was dus niks gewend.
Computer says nooooo
Ik ben het wel met Ziggies eens hoor.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
De leidsters op ons kdv brachten hun eigen kinderen ook naar een kdv. Of hetzelfde (maar dan een andere groep) of een ander centrum van dezelfde organisatie. Me dunkt dat als zij geen vertrouwen hadden in de zorg & liefde die geboden werd, ze wel wat anders zouden kiezen.
quote:mararoulette schreef op 08 juli 2009 @ 10:17:

Euhmm ik weet niet op wat voor een dagverblijf jij gewerkt hebt maar dit mag dus niet. Er mogen max 9 kindjes op 2 leidsters in de babygroep zitten. Daar zijn richtlijnen voor waar een goed kdv zich aan houdt. Als je een beetje kunt rekenen betekend dat dus dat je als leidster idd een groepje van minder dan 5 kinderen hebt. Het is dus een beetje kul wat jij zegt.

Het is geen kul wat zij zegt, dat gebeurt gewoon. Het klopt niet met de richtlijnen, maar niet ieder kinderdagverblijf houdt zich op ieder moment aan die richtlijnen. Eerlijk gezegd was het toen ik dat werk deed helemaal geen uitzondering om met z'n tweeën op een groep van meer dan 10 kinderen te staan.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:xpreciousx schreef op 08 juli 2009 @ 10:17:

Dames TO probeert hier een discussie op gang te brengen met de manier waarop ze dit omschrijft..maar iedereen voelt zich weer aangevallen door hun keuze voor een kdv.

Kom met de voor en nadelen!!!!!!!!

Dan kan ze een discussie krijgen.

Ik vind dat er op grote schaal misbruik wordt gemaakt van opa's en oma's, door ze te gebruiken als oppas. Ik vind dat thuisblijfmoederschap iets is voor toekomstige bijstandsmoeders die niet met beide benen op de grond staan. Uit de tijd, niet verantwoord en slecht voor alle betrokkenen.
quote:xpreciousx schreef op 08 juli 2009 @ 10:17:

Dames TO probeert hier een discussie op gang te brengen met de manier waarop ze dit omschrijft..denk je dat nu serieus?
Computer says nooooo
btw ik zeg niet dat kids het niet naar hun zin hebben he.
Kom gewoon allemaal eens met voors en tegens voordat jullie je aangevallen voelen.

Dat is ook het doel van een forum; discussie.
quote:Thyra schreef op 08 juli 2009 @ 10:20:

[...]

Dan kan ze een discussie krijgen.

Ik vind dat er op grote schaal misbruik wordt gemaakt van opa's en oma's, door ze te gebruiken als oppas. Ik vind dat thuisblijfmoederschap iets is voor toekomstige bijstandsmoeders die niet met beide benen op de grond staan. Uit de tijd, niet verantwoord en slecht voor alle betrokkenen.Zeg... kun je svp ophouden met dergelijke reacties, je hebt bij een soortgelijk mutsentopic ook al een "ianwot"-smiley gekregen. Haal me nu niet steeds de woorden uit de mond, wil je!
Computer says nooooo
quote:Thyra schreef op 08 juli 2009 @ 10:18:

Wat ben je eigenlijk ook een respectloze zak hooi als je vanuit je luxe positie, met een kerel die zijn kind nauwelijks ziet omdat hij gedwongen is full-time te werken, andere vrouwen die proberen vanuit hun liefde voor hun kind de best mogelijke keuze te maken zo ontzettend onderuit schoffelt.

Mijn kinderdagverblijf is geen massaproductie. Op babygroepen mógen geen 13 kindjes, er is genoeg aandacht voor ze en ze hebben het er prima naar hun zin.

Al die 'individuele aandacht' was er 40 jaar geleden ook niet, toen de moeders wel thuis waren maar te druk met het huishouden en 8 kinderen hadden die vooral zichzelf moesten vermaken. Individuele aandacht is pas net hip geworden en ik vraag me af wat voor generatie kinderen je krijgt als je vindt dat ze 24/7 bij hun moeder moeten zijn en vooral veel aandacht moeten krijgen.
quote:xpreciousx schreef op 08 juli 2009 @ 10:22:

Kom gewoon allemaal eens met voors en tegens voordat jullie je aangevallen voelen.

Dat is ook het doel van een forum; discussie.

Lieverd,

Heb jij de postings van Ziggdinges wel gelezen ?
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....

Dat is ook het doel van een forum; discussie.Ik denk dat dat het schuldgevoel is dat spreekt bij de dames
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:xpreciousx schreef op 08 juli 2009 @ 10:19:

Lieverd(mararoulette) ik weet niet of je er zelf hebt gewerkt of dat je kids ernaartoe gaan. Maar in de praktijk gaat dit dus heel vaak echt niet zo en loop je ook nog met stagiaires.

Toevallig, lieverd, ben ik er vrij bekend. Mijn moeder werkt er al een jaar of 25 en mijn dochtertje zit idd op een kdv. En denk maar niet dat ik niet geinformeerd heb naar de groepsgrootte en het pedagogisch plan van het kdv. Er zijn idd slechte kdv's dat ontkent niemand maar je kunt ook goede treffen als je je als ouder een beetje inzet en informeert over de regels die ze daar hanteren.

Daarnaast heb ik 2 maanden BV gegeven in de groep, ja dat mocht en kon daar. En ik heb echt wel een kijkje in de groepsdynamica gekregen op de groep van mijn dochter. Ik heb daadwerkelijk niets verontrustends gezien.

Dat is ook het doel van een forum; discussie.Doel van dit topic is gewoon al die moeders die zich te pletter vervelen, omdat hun kinderen gedumpt zijn, een leuke ochtend te bezorgen. PLiezzzzzzz, ga dat nou niet verpesten.
You're not the same person you were a year ago. Now you're even worse.
Week 14 van de Extremely Demotivational Calendar
Op mijn KDV is een maximum van 12 of 13 peuters. En van 9 baby's, waarvan er 4 echt klein mogen zijn, en ik zie ook nooit meer dan 3 of 4 kleine baby's op een groep van 9. De anderen zijn grotere kinderen die kunnen kruipen, zelf eten, enzovoorts.

In praktijk slapen de ukkies de hele dag door in hun eigen schema, en krijgen ze aandacht als de groteren slapen, de groteren eten tegelijk en gaan tegelijk slapen.

Bij de oudste zitten max 12 of 13 kinderen van 2 en ouder op een groep. Niet allemaal slapen ze tussen de middag. Met het warme weer stonden er vorige week sproeiers en zwembadjes in het gras, gingen ze elke dag buiten picknicken en heeft ze een fantastische week gehad.

En ja, ze moeten weleens op een ander kindje wachten als er iets is, dat moet thuis ook als het goed is, ze krijgen weleens niet 100% aandacht, maar dat lijkt me buitengewoon gezond. En ze hebben weleens ruzie, worden weleens geslagen en doen dat zelf ook weleens, maar was het in gezinnen van vroeger anders? Denk je dat met 9 broers en zussen het allemaal harmonieus ging? En dan had je nog maar 1 moeder thuis, die het véél te druk had met andere dingen dan ruzies oplossen.
quote:Solomio schreef op 08 juli 2009 @ 10:23:

[...]

Doel van dit topic is gewoon al die moeders die zich te pletter vervelen, omdat hun kinderen gedumpt zijn, een leuke ochtend te bezorgen. PLiezzzzzzz, ga dat nou niet verpesten.
Op welke bladzijde is het rellen begonnen/gaat het beginnen?

Is geen doen om 22 23 bladzijdes bij te lezen, hoor!

Dat is ook het doel van een forum; discussie.Maar dat is niet het doel van ieder topic op dat forum...

Bovendien: lees even, ík voel me niet aangevallen. Heb gewoon eigenlijk wel wat beters te doen maar zit me heerlijk te amuseren met een kop koffie thuis aan de eetkamertafel. En ik zou ook niet weten waarom ik voors of tegens zou moeten geven aangezien de discussie - voor zover die er is - niet gaat over al dan niet kdv maar meer over al dan niet vooroordelen. En ik weet geen enkel voordeel voor een vooroordeel.
quote:Thyra schreef op 08 juli 2009 @ 10:18:

Wat ben je eigenlijk ook een respectloze zak hooi als je vanuit je luxe positie, met een kerel die zijn kind nauwelijks ziet omdat hij gedwongen is full-time te werken, andere vrouwen die proberen vanuit hun liefde voor hun kind de best mogelijke keuze te maken zo ontzettend onderuit schoffelt.

Mijn kinderdagverblijf is geen massaproductie. Op babygroepen mógen geen 13 kindjes, er is genoeg aandacht voor ze en ze hebben het er prima naar hun zin.

Al die 'individuele aandacht' was er 40 jaar geleden ook niet, toen de moeders wel thuis waren maar te druk met het huishouden en 8 kinderen hadden die vooral zichzelf moesten vermaken. Individuele aandacht is pas net hip geworden en ik vraag me af wat voor generatie kinderen je krijgt als je vindt dat ze 24/7 bij hun moeder moeten zijn en vooral veel aandacht moeten krijgen.

Mijn schoonmoeder vond het ook heel raar, dat wij de box voor het 2e jaar al uit de kamer hadden. Vroeger bleven kinderen nl. gewoon zolang in de box, thuis
Later is nu
quote:Ainne schreef op 08 juli 2009 @ 10:25:

Is geen doen om 22 bladzijdes bij te lezen, hoor!blz 1 toch al?
Thyra dan discussieer je nog niet ovver de voors en tegens van een kdv. Maar benoem je waarom je tegen alle andere vormen van kinderopvang bent.
quote:Ainne schreef op 08 juli 2009 @ 10:25:

Is geen doen om 22 bladzijdes bij te lezen, hoor!bij de openingspost Maar het topic verloopt vrij voorspelbaar dus je kan op elk gewenst moment aanhaken.
quote:xpreciousx schreef op 08 juli 2009 @ 10:26:

Thyra dan discussieer je nog niet ovver de voors en tegens van een kdv. Maar benoem je waarom je tegen alle andere vormen van kinderopvang bent.Voors en tegen van het kdv zijn al zo vaak behandeld hier op het forum. Lijkt me zinloos dat opnieuw te herhalen.
quote:Zwieber schreef op 08 juli 2009 @ 10:26:

[...]

blz 1 toch al?Was er al bang voor. Ah mèn! (om met Swiper te spreken)
quote:Ainne schreef op 08 juli 2009 @ 10:28:

[...]

Was er al bang voor. Ah mèn! (om met Swiper te spreken)Kom op zeg, zet je erover heen. Het is heerlijk vermaak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven