kinderdagasiel

08-07-2009 08:26 933 berichten
Alle reacties Link kopieren
ben gisteren even wezen kijken bij een kinderdagverblijf. daar werd ik echt niet vrolijk van

er waren twee zalen: een met kinderen die druk door elkaar heen liepen , twee verzorgsters die geirriteerd de boel in het gareel probeerden te houden, totaal geen liefde of zorg op maat, snel voeden en hup weer in de box

dan was er ook nog de slaapzaal, had verdacht veel weg van het asiel waar wij onze hond vandaan hebben: tien bedjes naast en op elkaar, hoe zielig! allemaal kindjes met slaperige oogjes, een paar zagen er uitgeput uit met een rood behuild gezicht.

ik kan me niet voorstellen dat er vrouwen zijn die hun kind er met een goed geweten heenbrengen

de zin: het zin gediplomeerde verzorgsters dus het zal wel goed zijn slaat bij mij de plank mis, je kind krijgt zo misschien wel wat zorg maar zeker niet de zorg op maat die de eerste maanden zo belangrijk is.
quote:xpreciousx schreef op 08 juli 2009 @ 10:43:

vertel me waarom wel. Bij thuiskomst gaat je kind naar bed en in het weekend (2 dagen) ben je er voor je kind.

Ik begrijp heel goed dat mensen willen blijven werken...daar kies ik ook voor.

Maar ik vind dat je wel voldoende tijd voor je kind moet hebben.Hoe bepaal jij wat voldoende is en waarom leg je de grens blijkbaar anders bij moeders dan bij vaders?
quote:dreamer schreef op 08 juli 2009 @ 10:26:

[...]

Mijn schoonmoeder vond het ook heel raar, dat wij de box voor het 2e jaar al uit de kamer hadden. Vroeger bleven kinderen nl. gewoon zolang in de box, thuis

Haha, zie mijn schoonmoeder ook al toen ik met anderhalf de box echt echt echt de deur uit wilde doen.

"maar kind, waarom toch? Da's toch juist fijn?? Kom je ook nog eens aan wat anders toe"
Maar waarom kies je dan voor een kind?! Als je je kind van maandag t'm vrijdag van half acht sóchtends tot half zeven sávonds weg brengt? En daarna het bed in moet?
quote:Ainne schreef op 08 juli 2009 @ 10:42:

[...]

Fulltime werken doet inderdaad wonderen voor je forumtijd.

Oke, nu ga ik écht aan het werk, ik pik het wel weer op op pagina 63 of zo. Echt.

Echt.Denk je er wel om dat je voor de 5000 postings terugbent? Anders is het topic gesloten, dat zou ook lullig zijn
Later is nu
quote:schouderklopje schreef op 08 juli 2009 @ 10:45:

[...]

Haha, zie mijn schoonmoeder ook al toen ik met anderhalf de box echt echt echt de deur uit wilde doen.

"maar kind, waarom toch? Da's toch juist fijn?? Kom je ook nog eens aan wat anders toe"Handig he, zo'n kleine gevangeniscel?
Oh, en mijn kinderen zíjn van die kinderen, die bijna als eersten gebracht worden en bijna als laatsten weer vertrekken.

Waarom? Omdat ik toch echt niet later dan 8.30 kan beginnen en manlief 3 kwartier moet reizen, omdat mijn baas toch écht wil dat ik 8 uur werk en verplicht een half uur pauze neem, ik zelf de kinderen weer moet ophalen omdat mijn man niet voor 8.00 kan beginnen en dus niet op tijd kan zijn om ze op te halen en omdat korter werken betekend minder inkomen en in mijn geval gewoon geen baan meer, want baas vindt het toch wel prettig dat ik gewoon aanwezig ben.

En ja, toen ze baby waren kregen ze ook een potje mee ja. Niet omdat ik dat zo tof vond en ze niet wilde voeren thuis, maar omdat ze anders pas om 18.00 te eten kregen en dat was domweg te laat.

Je hébt gewoon niet alles voor het kiezen, je moet weleens wat. Natuurlijk zou ik liever hetzelfde geld verdienen en elke dag om 9.00 beginnen en om 16.00 weer weg mogen. Zit er helaas niet in, en ik heb het geld wel nodig.
Nee zwieber ik bedoel ouders in het algemeen he. Want als vader thuis is dan hoeft het kind niet 5 volledige dagen naar het kdv.
quote:xpreciousx schreef op 08 juli 2009 @ 10:45:

Maar waarom kies je dan voor een kind?! Als je je kind van maandag t'm vrijdag van half acht sóchtends tot half zeven sávonds weg brengt? En daarna het bed in moet?

Tegen zoveel domheid valt toch niets te zeggen?

Omdat je een kinderwens hebt? Omdat je graag een kind tot een stabiele volwassene wilt zien opgroeien?

Om precies dezelfde redenen als een luie moeder met hardwerkende partner. En sinds wanneer moet je redenen overleggen waarom je aan een kind begint?
quote:xpreciousx schreef op 08 juli 2009 @ 10:45:

A) omdat je niet altijd kan voorzien dat dingen zo lopen

B) omdat het kind er niet ongelukkiger van wordt

C) omdat niet wetenschappelijk bewezen is dat het slecht is voor het kind.

D) Wie zegt dat je per sé die tijden aanhoudt die jij noemt?

Zijn nog wel meer redenen te noemen maar ik ga zo de bieb plunderen met mijn kind.
En dan wel zoveel tijd om te forummen onder werktijd...erg drukke banen zeg! ?
Oh, en Preciouss, dat is nou juist het mooie:

Jij bepaalt niet wat 'voldoende tijd voor je kind' is. Jij hebt de waarheid niet in pacht, jij kunt alleen kiezen wat je met jóuw kinderen en jouw leven doet. Een ander kan een heel ander beed hebben van wat goed is voor een kind.

Jouw norm is niet dé norm.
quote:xpreciousx schreef op 08 juli 2009 @ 10:46:

Nee zwieber ik bedoel ouders in het algemeen he. Want als vader thuis is dan hoeft het kind niet 5 volledige dagen naar het kdv.Jij gaat uit van de veronderstelling dat 5 dagen kdv slecht is voor een kind. Waar haal je dit vandaan?
vakantieperiode.. zit hier zo'n beetje alleen
Later is nu
quote:xpreciousx schreef op 08 juli 2009 @ 10:47:

En dan wel zoveel tijd om te forummen onder werktijd...erg drukke banen zeg! ?Herhaalt: kind is vandaag thuis, ik heb vrijgenomen.
hah Thyra een normale discussie valt met jou niet te hebben he?

"tegen zoveel domheid valt toch niks te zeggen" tuurlijk voel je je aangesproken omdat mijn mening niet met de jouwne overeenkomt.

Zwieber vroeg me waarom het niet goed was dus vraag ik waarom wel dan aan een kind beginnen als je het kindje 5 volledige dagen wegbrengt.
quote:Thyra schreef op 08 juli 2009 @ 10:48:

Oh, en Preciouss, dat is nou juist het mooie:

Jij bepaalt niet wat 'voldoende tijd voor je kind' is. Jij hebt de waarheid niet in pacht, jij kunt alleen kiezen wat je met jóuw kinderen en jouw leven doet. Een ander kan een heel ander beed hebben van wat goed is voor een kind.

Jouw norm is niet dé norm.
@ TO: wat dééd jij eigenlijk bij dat kdv? Je overwoog toch niet om je kind naar het asiel te brengen, hoop ik?
quote:xpreciousx schreef op 08 juli 2009 @ 10:49:

"tegen zoveel domheid valt toch niks te zeggen" tuurlijk voel je je aangesproken omdat mijn mening niet met de jouwne overeenkomt.

Zwieber vroeg me waarom het niet goed was dus vraag ik waarom wel dan aan een kind beginnen als je het kindje 5 volledige dagen wegbrengt.Maar je gaf nog steeds geen antwoord op mijn vraag.
Neuh, momenteel is mijn baan niet zo boeiend nee. Maar ik kan wel thuisblijven, maar dan krijg ik nooit een boeiende baan. Dus doe ik zo hard mogelijk mijn best in een best leuke maar niet zo uitdagende baan waarbij ik kan forummen en studeer ik daarnaast zodat ik straks wél een leuke baan kan krijgen waar ik mezelf helemaal in kwijt kan. Daarom. En dat kan ik beter bereiken door nu 4 dagen te werken en mijn best te doen, dan door thuis te zitten.
quote:xpreciousx schreef op 08 juli 2009 @ 10:49:

Zwieber vroeg me waarom het niet goed was dus vraag ik waarom wel dan aan een kind beginnen als je het kindje 5 volledige dagen wegbrengt.

Voor de vakanties, zodat je éindelijk eens in de drukste en duurste periodes van het jaar naar zo'n overvol pretpark mag

Is Ziggies weg? Aan 't lezen? KDV uitzoeken?

Of nick veranderd?
Later is nu
quote:xpreciousx schreef op 08 juli 2009 @ 10:43:

vertel me waarom wel. Bij thuiskomst gaat je kind naar bed en in het weekend (2 dagen) ben je er voor je kind.

Ik begrijp heel goed dat mensen willen blijven werken...daar kies ik ook voor.

Maar ik vind dat je wel voldoende tijd voor je kind moet hebben.

Alvast wat voordelen van werkende moeders (van yunomi.nl):

* 1) Ze zijn het voorbeeld van emancipatie. Bovendien leren hun kinderen dat ze alles kunnen worden wat ze maar willen.

* 2) Moeders die bewust hebben gekozen om te gaan werken zijn gelukkig en daardoor ook betere partners én moeders.

* 3) Een moeder kan goed organiseren én communiceren. Haar gezin is een leerschool en in haar baan doet ze hier haar voordeel mee.

* 4) Vrouwen die moeder zijn leven bewuster en gezonder en zijn daardoor minder snel ziek. En dat is niet alleen heel fijn voor jezelf, maar ook voor je kinderen, je partner én je werkgever.

* 5) Uit onderzoek is gebleken dat kinderen van werkende moeders gezonder zijn, beter presteren op school en een beter toekomstperspectief hebben dan kinderen van moeders die niet werken.

* 6) Vrouwen (en dus ook moeders) met een betaalde baan zijn zelfverzekerder dan vrouwen die thuis blijven.

* 7) Werkende moeders hebben een bredere (wereld)oriëntatie en hebben hun kinderen daardoor meer over te brengen.

* 8) Werkende moeders leveren een belangrijke bijdrage aan de economie.

* 9) Kinderen uit anderhalf- en tweeverdienersgezinnen hebben minder vaak psychosociale problemen, dan kinderen van wie er slechts één ouder werkt. Dit is uit internationaal onderzoek gebleken.

* 10) En natuurlijk: wie werkt, heeft ook wat te besteden!
Dames voel je toch niet zo aangevallen ik zeg alleen mijn mening en stel alleen de vraag waarom je dan wel aan een kind begint. Ik leg echt niemand mijn mening op. Iedereen moet lekker doen wat die zelf goed acht.

Jullie voelen je aangesproken dus schijnbaar zit er ergens toch een schuldgevoel (jaja kom maar met de reacties....maarja denk maar zo ik ben blond...en blijkbaar toch dom zoals Thyra dat zegt....dus trek je er niks van aan joh)

Ik en vriendlief werken ook fulltime...toch hebben wij het geluk het zo te kunnen regelen dat er maar 2,5 dag max oppas nodig is.
Met mij valt een heel prima discussie te voeren, maar als die discussie gevoerd wordt vanuit een aanval niet nee

En zolang er fossielen rondlopen die denken dat Nederland de waarheid in pacht heeft (want in het buitenland gaat het heel anders en ook dáár worden kinderen leuke volwassenen, ondanks het schrijnende gebrek aan kwallutietaim) en dat kinderen enkel gelukkig worden met een moeder die thuiszit met een kopje thee en moeders andere normen opleggen dan vaders.....
voor- en nadelen kdv zijn ook al op een rijtje gezet
quote:xpreciousx schreef op 08 juli 2009 @ 10:51:

Dames voel je toch niet zo aangevallen ik zeg alleen mijn mening en stel alleen de vraag waarom je dan wel aan een kind begint. Ik leg echt niemand mijn mening op. Iedereen moet lekker doen wat die zelf goed acht.

Jullie voelen je aangesproken dus schijnbaar zit er ergens toch een schuldgevoel (jaja kom maar met de reacties....maarja denk maar zo ik ben blond...en blijkbaar toch dom zoals Thyra dat zegt....dus trek je er niks van aan joh)

Ik en vriendlief werken ook fulltime...toch hebben wij het geluk het zo te kunnen regelen dat er maar 2,5 dag max oppas nodig is.Ik voel me niet aangevallen, helemaal niet. Ik vraag alleen waar jij vandaan haalt dat 5 dagen kdv slecht is voor een kind/ Of 5 dagen gastouder/ opa en oma/ouders/ of bij wijze van spreke de hele week?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven