Hét (r)emigreren Topic

18-03-2009 16:57 4718 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

Ainne --> Ierland

Alejandra --> Bolivia

Anais --> Turkije

Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)

Bloempje --> Egypte

Caramella --> Net terug uit de UK

Chicha --> Spanje

Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*

Choc_11 --> Frankrijk

Discovery --> Nederland

Guiri --> Spanje

Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL

Ine --> Oostenrijk

JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur

Kodak --> US

Lapin --> Zwitserland

Liubi --> Duitsland

Marloussie --> Noorwegen *zwanger*

Moonglade --> Nederland

Nymeria --> UK

Orbit --> Nederland (terug uit Australië)

Raccoon --> US

Razzmatazz --> Frankrijk

Rubis --> Frankrijk

Saby --> Italië

Sanne --> Australië

Sarah2ndLife --> Australië

SFO --> US

Snjokorn --> IJsland

Spinnetje --> Zuid-Afrika

Speculaasje --> Israel

Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)

Undertaker --> gaat (terug) naar Australië

Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *

Visotsky --> Ierland *zwanger*

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Alle reacties Link kopieren
@Choc we zitten inderdaad hier met -9 uur met het Europese vaste land aangezien Bloemetje en ik aan de Pacific kant wonen. Voor mij ook overigens makkelijk want zo kan ik regelmatig met die oudjes in Belize even bij kletsen. Die schommelen met mij tussen de 1 en 2 uur vooruit aangezien zij geen zomertijd hebben.

Klokhuis is inderdaad een goed informatief programma en ben blij dat de kids daar wat aan hebben.

Zelf kijk ik hier heel weinig TV aangezien ik een verdomde hekel heb aan die vele reclames. Vandaar dat ik het excuses heb om vaak op het forum te zitten.

En natuurlijk loop ik nu vaker een blokje rond nu ik de hond heb.

@Chica ik voel mij vereerd dat ik de kinderen al een stuk ouder heb en niet dagen tijdens het hoogseizoen na schreeuwende en blerende kinderen hoef te luisteren.

Ging vroeger vaker naar de Alpen en/of Midden Amerika en laten die daar niet zoveel tegen komen.

Moet overigens een pluim geven aan de kids van Bloemetje die zich gisteren netjes wisten te gedragen.

@Ainne Zakynthos klinkt niet gek voor een vakantie bestemming.

@Snjokorn bedankt om ons al een paar lokale woorden te leren.

Zou zeggen allemaal een fijne dag, zal er vannacht NL-tijd wel weer op zijn aangezien het weer een druk dagje wordt.
ja, ik leef nog, zat een week zonder internet en durfde daarna bijna niet meer hier te komen aangezien de vele pagina´s die ik moet gaan bijlezen om weer een beetje bij te komen.

hmm, maar ik ga nu toch beginnen aan bijlezen...
Alejandra, niet bijlezen, dat is onbegonnen werk! Gewoon weer af en toe posten.

Hoe is het met janneman? Heb je je draai al gevonden thuis?

SFO, normaal gesproken gaan we wel naar een kindvriendelijk hotel maar zoiets als op Menorca had ik nog nooit meegemaakt.

Volgend jaar gaan we gewoon weer lekker naar Cadiz.

Ik snap trouwens niet dat mensen in de zomer naar van die warme bestemmingen gaan... Heel het mediterraanse, griekse, turkse, het is er zo héét.

Dan heb je toch niks aan je vakantie?

Menorca is een stuk warmer en vooral vochtiger dan Tenerife. Ik werd er helemaal chaggi van.
snjokorn de vertaalmachine gaf bij verki=verkiezingen ....

Chicha ook bij mij 'heet' je Tsjika... niet mijn droom vakantie met zoveel kinderen om je heen. Ben echt gek op (kleine) kinderen maar alles zo bij elkaar lijkt me erg overweldigend....

Heeft je heksje zich wel vermaakt??

Alejandra fijn dat je er weer bent. En bij lezen is echt onmogelijk. Ik zit vandaag behoorlijk veel 8er het laptoppie en hou het voor het eerst in tijden weer bij.....

Maar dat moet je niet weerhouden om te mailen hoor!!!

SFO jij bent er ook vroeg bij..... fijne dag, maak je niet te druk!!
quote:snjokorn schreef op 08 juli 2009 @ 11:04:

[...]

Ja, speciaal geselecteerd voor dit forum

irl voor mij was het:

mjöðm

hné

verki

ógleði

hækjur (op z'n groenlands is dit trouwens ajaapiaq)

en meer aanverwante begrippen/woorden.

Hier dan de vertalingen

heup (hoe verzinnen ze het mjeudm)

knie (hnjee)

pijn (werkie)

misselijk (oocleedie)

krukken (haikjur)
Snjókorn falla, á allt og alla
Snjokorn MERCI!!! voor de vertaling, anders had ik de hele n8 er over liggen malen.....

Ga snel de lasagna klaar maken en dan duik ik de tuin nog ff in, moet wat gewerkt worden want heb vreselijk lopen snaaien.....

A+
Dan heb ik hier nog een leuke voor je choc_11;

aðeins = een beetje/iets

als je het woord voor het eerst hoort dan denk je dat er "anus" gezegd wordt.

kúk (koek) betekent poep en "strax" is nu direct.

rúm (roem) is bed en herbergi/stofa is kamer maar als je vanuit het nederlands via het engels naar het ijslands gaat ga je je verspreken.

Net als dat borð (bord) tafel betekent.

Het ergste wat ik ooit fout gezegd heb was de letterlijke vertaling van; six times a day (over hoe vaak een pt moest oefenen op een dag)

6 times a day werd: 6 tímar á dag (6 tiemar au dag).

Klinkt goed toch??

maar 6 tímar á dag betekent: 6 úúr per dag. . .
Waarom komen jullie niet gewoon op vakantie naar Zwitserland? Zo warm is het hier niet, vandaag maar 18 graden.

Ik wil zelf nog een keer dolgraag naar Schotland en Ierland, een paar weken rondtrekken daar.
Hier is het ook niet zo warm hoor (en omdat de waarde van de kroon nu zo gekelderd is, is het eigenlijk gewoon goedkoop hier, voor jullie dan).
Snjokorn, verdien jij in kronen? Das vet balen dan...

lapin, is er echt niks meer te krijgen in de uitverkoop?? Snotver! Ik wilde nog kleren gaan kopen in Nederland maar kan pas begin augustus. Dan hangt de wintercollectie al in het rek.

Ik hang alweer de hele dag op de bank...
Lees net op de beauty-pijler dat Sarah2ndlife goed is aangekomen in Aus.

Ze klinkt geweldig positief.

En nu ga ik echt wat doen!
quote:chicha schreef op 08 juli 2009 @ 17:58:

Snjokorn, verdien jij in kronen? Das vet balen dan...

lapin, is er echt niks meer te krijgen in de uitverkoop?? Snotver! Ik wilde nog kleren gaan kopen in Nederland maar kan pas begin augustus. Dan hangt de wintercollectie al in het rek.

Ik hang alweer de hele dag op de bank...Ja, ik verdien inderdaad in kronen (kan ik hier m'n girorekeningnr. neerzetten, kunnen jullie me sponseren). Gelukkig woon ik in een huurhuis en ook op m'n autot staat geen lening.
Lapin nodigt ons uit!!! Lapin, ik ga wel even een goed woordje voor je doen. Na een weekje Antalya komen we nog met zijn allen een week jouw wijnkelder leegzuipen, wat auto's van de buren bekrassen, je honden heropvoeden, verkleedpartijtjes houden met jouw kleren, schoenen, tassen, genieten van je kookkunsten, je tuin een beetje onderhouden, je nieuwe bed uitproberen en je dropvoorraad plunderen.
Tsjietsjaaa! Welkom terug, gezellig dat je er weer bent. Hahahaha.. moet wel lachen om je post. 'Op het strand waren gewone mensen' ;)

Maar goed, daar hoef ik dus niet naartoe op vakantie.. kans op scoren: NUL. En ik zou volgens mij helemaal gestoord zijn geworden van al die kinderen. Vond de heks het leuk?

Laat je koffers trouwens maar ingepakt, want Ana-ies heeft ons uitgenodigd voor een paar dagen genieten in het duurste hotel van Europa. Lief he?

Dat IJslands lijkt niet eens op iets bekends.. jee. Moeilijke taal hoor! Vooral in het begin, als je echt blanco daar staat en denkt: huh?

Rubis, geregeld. Ik schuif mijn lekkere barman door naar jou, jij voorziet me af en toe van een lekker drankje en ik zoek een nieuw exemplaar. Een poolboy is ook wel handig, daar heb je de hele dag en nacht wat aan.

Het is hier stervenskoud. Hoe kan dat toch? In NL broeit iedereen uit zijn luie bank, hier kun je in lange broek en trui lopen! Gisteren lag ik nog even op de bank te relaxen (zoals altijd eigenlijk), tour de france te kijken, en toen had ik zelfs mijn dekentje nodig.. zo frisjes. K*tzomer. En het mooiste is, straks is het weer winter, hebben we weer een half jaar sneeuw en kou . Anais, mag ik niet gewoon je buurvrouw worden?

Of ik kom bij jou, Alejandra, citroenen plukken en limoncello maken.

Lapin, bij jou is de drank veel te duur. In Turkije trouwens ook, maar daar kan ik All In. Met mijn hoeveelheden kan dat wel uit ;).

Ik heb weer voor jan met de korte achternaam gekookt. Pfff.. Gezond, met groente en kerrie en rijst en kip. Hartstikke lekker (wel wat pittig - kun je zo'n kantenklaar currypureetje ook minder pittig maken? Ik had het aangelengd met kokosmelk, waar ik trouwens niets van geproefd heb), kind heeft er 1 seconde naar gekeken en is toen weer vertrokken naar boven :S. Hij leeft op lucht en liefde ofzo, geen idee.
quote:Rubis schreef op 08 juli 2009 @ 18:55:

Lapin nodigt ons uit!!! Lapin, ik ga wel even een goed woordje voor je doen. Na een weekje Antalya komen we nog met zijn allen een week jouw wijnkelder leegzuipen, wat auto's van de buren bekrassen, je honden heropvoeden, verkleedpartijtjes houden met jouw kleren, schoenen, tassen, genieten van je kookkunsten, je tuin een beetje onderhouden, je nieuwe bed uitproberen en je dropvoorraad plunderen.Lapin, als die mooie paarse Mulberry kwijt is na ons bezoekje.. IK HEB HEM NIET..
Ine, je kunt proberen je currypuree wat milder te maken door er yoghurt bij te gooien en/of een yoghurtsausje (raita) erbij te maken.

Hier is het ineens 21° en loop ik in een zomerjurkje (op een broek weleenswaar maar dat heeft andere redenen dan de temperatuur).
@Ine, Antalya is geen europa, in veel opzichten niet: geografisch, cultureel Overigens, waar ik woon ook bepaaldelijk niet hoor, puur MO.

Ine, hier is het goed heet, maar als je luchtig gekleed erbij loopt, heb je een kwart van de stad achter je aan weer eens wat anders, voor de verandering.

@sjnokorn, waarom een broek eronder?

Ik doe dat meestal voor de zedigheid/ alternatief gekleed (tenminste niet naar werk, alleen prive).

Ik ga de pijn uit Mans rug masseren, yalla!
Drankprijzen vallen wel mee hoor Ine. Oops, wat zeg ik nou, straks ga je nooit meer weg. Ik heb weer heerlijke wijn gevonden voor omgerekend 4 Euro (literfles), een fles Truva Cognac voor 16 Euro en een fles Raki van 70 Cl voor 10 Euro. Daar kun jij toch zeker een uur mee vooruit in je eentje. Ok, als we samen een avondje willen zuipen hebben we misschien wel genoeg aan 2 flessen Raki, 1 fles Truva en 2 flessen wijn. Ik twijfel nog een beetje of dat volstaat of een kwestie van afzien is.

Op de luchthaven van Antalya kun je trouwens goed drank scoren voor op je kamer voor het geval iemand de minibar op je kamer slot heeft gedaan. Ik neem soms 5 flessen mee en de douane lacht alleen maar. Vooral de Tequila is erg lekker!

Strak plan om na Antalya de wijnkelder van Lapin te plunderen en de dropvoorraad. Wat mij over de streep trekt is vooral het feit dat we om de beurt in haar nieuwe bed mogen. Tof wijf ben je toch, Lapin.

Chicha, gezellig dat je er weer bent na de kindervakantie! Voordeel van die vakantie is dat je extra blij bent weer thuis te zijn.

Alejandra, inderdaad niet bijlezen joh, we schrijven hier toch over onzinnige onderwerpen zoals Toyboys, alcohol en scharrels terwijl we ondertussen les krijgen in Snjokorn-taal. Alleen "zedige" snob Specu doet haar best met diepgang te schrijven, maar dat komt denk ik omdat haar uitgever meeleest.
Sorry.. Azie. Sinds ik alleen nog maar aan het zuipen scharrelen schoonmaken ben, verweken mijn hersens. Alles van aardrijkskunde is sowieso verdampt.

Oh, dit is genant.. ik moest altijd lachen om mensen die op vakantie waren en dan voor de tv aan moesten wijzen waar ze waren. En dan zaten ze compleet ergens anders volgens hun vinger.. Humor ten top.

Vorig jaar, ik naar Alanya. Prima, prima. Zit ik daar, hangt er een kaart van Turkije op de slaapkamer van vriendin waar ik logeerde. Mmh.. ik had geen idee waar Alanya lag. Geen idee. Pijnlijk en stom ook.

Maar ik wist ook niet waar Bolivia precies lag, heb ik ook op moeten zoeken.

Oh jee.. ik kom niet slimmer uit de forumtest zo.. Mmmh. Misschien moet ik het straks maar een beetje aanpassen.

Jullie krijgen zo wel hele gekke ideeen van mij..

Specu, nieuwsgierig word ik nu wel.. Haha.. Nee, oprecht nieuwsgierig. Neem aan dat het bij jou niet normaal is dat je als vrouw in een cafe gaat borrelen of valt het wel mee? En aangeschoten vrouwen? Gaan vrouwen ook wel in op de avances van mannen? Hier moet je wel oppassen op je reputatie, niet in het openbaar zoenen enzo.. Alles gebeurt zoveel mogelijk buiten het zicht van 'alle ogen'.

Anais, valt het mee? Ik weet nog van Alanya dat vooral cocktails duur waren. Duurder dan hier in ieder geval. Een caipirinha doet hier 7 a 8 euro, daar al gauw 14 tot 18 euro. Vind ik veel. Vriendin kreeg vaak korting, dan ging het wel.

Maar dan moeten we, heel vervelend, wat meer fles-gewijs inslaan.

Raki is prima. Dan redden we het makkelijk met 2 flessen mits die andere flessen ook in de buurt zijn.

Lijkt me best leuk trouwens, met elkaar meeten op een plek met zon, zee, zwembad, cocktails en lekker eten.. Kunnen we dat niet regelen?
waar ik was, waren de cocktails allemaal 10 lira. op dit moment is dat 5 euro dus valt reuze mee...

al was de totaalrekening elke avond weer een schokkende verrassing maar ach, tis vakantie he?!
Raki, Tequilla, Cognac.... ik hoef het niet. Geef mij maar een koud biertje en een fruitig wijntje!

Ik kan er niet meer tegen, ouderdom.

Vroegah zoop ik alles, ben begonnen met bessenjenever toen ik 9 jaar was.

Meeten lijkt me leuk! Het probleem is ons topic... emigranten. We wonen te ver uit elkaar.
Drank is alleen duur in populaire toeristen bars en disco´s, maar daar vind ik de sfeer ook minder leuk dus kom ik er niet meer.

Hier is het ook zo Ine, dat mensen in het openbaar niet zo snel ingaan op avances, behalve in de toeristencentra. Stiekem kan er veel, in het openbaar word je al snel voor sloerie uitgemaakt als vrouw. Nu zou jij daar vanwege onberipspelijk gedrag geen last van hebben natuurlijk.

Voor je hier naartoe komt, stuur ik je wel even een boodschappenlijst voor de drankzaak op de luchthaven, die zit bij de lopende band waar je koffer op terecht komt. Als je de roltrap vanaf de douane neemt en je valt eraf, dan rol je zo de taxfree shop in!
Chicha, wil je een lekker Efes biertje dan? En niet zo zeuren over de afstand hoor, je zit zo in Antalya met het vliegtuig.

Valt me mee die prijzen voor de cocktails, Discovery. Zeker voor de omgeving Bodrum waar alles over het algemeen best prijzig is.

Welke cocktail dronk je er meestal?
quote:speculaasje schreef op 08 juli 2009 @ 20:27:

@Ine, Antalya is geen europa, in veel opzichten niet: geografisch, cultureel Overigens, waar ik woon ook bepaaldelijk niet hoor, puur MO.

Ine, hier is het goed heet, maar als je luchtig gekleed erbij loopt, heb je een kwart van de stad achter je aan weer eens wat anders, voor de verandering.

@sjnokorn, waarom een broek eronder?

Ik doe dat meestal voor de zedigheid/ alternatief gekleed (tenminste niet naar werk, alleen prive).

Ik ga de pijn uit Mans rug masseren, yalla!Zodat m'n kont en bovenbenen niet opvallen, het is maar een kort jurkje. . .
oowhhh Efes!!! mmhmhmhh zalig bier vind ik dat, maar als ik mag kiezen voor een cocktail doe ik dat dan toch elke keer maar weer....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven