!Februari 2009!

18-03-2009 17:23 3036 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze open ik dan maar een nieuw topic, aangezien we aan ons limiet zaten dames..

*** Ik heb de tabel opgeschoond, mocht je er uit zijn, maar toch graag terug willen, no problemo!! ***

En de link naar ons 'oude' topic Februari 2009

MAMALFT.BEVALLENNAAMBROERTJES/ZUSJESGEWICHT/LENGTEKabouter3526-12Tessa5860 gr. 65 cm.Anna2919-01RosanneSjaanie2626-01Linn6240 gr. 67 cm.Bagheera3727-01Zoon8390 gr. 68,5 cm.Konela2629-01Veerle6920 gr. 67 cm.Ringelding3103-02FennaMayte 20-01-077700 gr. 67 cm.Frans2906-02BojanMilena 18-03-067000 gr. 67 cm.Floortje2908-02Freek7220 gr. 68,5 cm.Fesa2408-02Dochter8560 gr. 67 cm.B1210-02JesseSummer2211-02T.Barrel3513-02MerleHidde 13-07-05Mientje2813-02Guus7230 gr. 65 cm.Bokito2616-02Zoon Zoon 24-05-077345 gr. 68 cm.Draakjenoah3416-02ThomasNoah 22-04-076340 gr. 67 cm.Mara2617-02Dochter5330 gr. 61 cm.Bluester4020-02Zoon7120 gr. 62 cm.Jannes2627-02Zoon C.Zoon T.Ibbel3105-03MilaSeppe 12-11-076460 gr. 64 cm.Skoempie2605-03Zoon5560 gr. 61 cm.
Bluester, er zijn wel knopen om je kind naar voren te dragen, maar ik raad ze allemaal af. Als je goed knoopt hoeft je kind niet alleen naar jou te kijken, maar kan ie ook opzij kijken. Als je je kind van je af draagt zit het niet meer in een goede houding, bovendien krijgt ie zo veel meer prikkels binnen. Wat voor doek heb je? Een geweven of een tricot?

Konela, leuk staartjes! Mila's haar begint wel iets te groeien nu, maar langer dan een halve centimeter is het nog steeds niet .
Bluester: op www.draagdoek.nl onder het kopje 'dragen en faq' en dan 'downloads' staan een aantal knoop-manieren. Google-en op draagdoek knopen.

Afgelopen weekend hebben we Zoon laten sabbelen op een stukje watermeloen. Hij vond het heerlijk, maar helaas waren kleine stukjes meloen afgebroken en dat vond hij minder grappig. Het begon met kokhalzen, werd toen hoesten en uiteindelijk heeft hij alle stukjes watermeloen eruit gespuugd. Mét net gedronken fles melk... Zonde!

Sinds Zoon aan de fles is slaapt hij wel beter 's nachts. De afgelopen dagen zelfs van half acht 's avonds tot zeven 's ochtends!! Krijgen wij ook weer wat meer nachtrust!

Ik heb gelukkig weinig last van de medicatie. Als je de bijwerkingen leest word je niet vrolijker... Ik kan alleen de hele dag wel slapen. Als het goed is wordt dat snel beter! En dan hoop ik dat het vrolijke gevoel ook snel komt.

Afgelopen woensdag hebben we weer controle gehad in het ziekenhuis. Heupje van Dochter zit nog steeds goed in de kom. Gelukkig, want dat is nu toch het belangrijkste! We moeten nu wachten op een oproep voor eind augustus/begin september. Dan gaat het gips eraf en wordt de heup onder narcose getest. Als de heup goed is mag ze met beugel naar huis. Als de heup instabiel is moet ze later geopereerd worden. Dan wordt het gewrichtskapsel strakker gemaakt. Dan moet ze daarna weer drie maanden in gips. Geen leuk vooruitzicht dus. Maar eerst maar even de komende acht weken, pas onder narcose zal alles duidelijk worden. En uiteindelijk is alles beter dan dat ze op haar 40ste al een nieuwe heup nodig heeft. Volgend jaar kan ze weer zwemmen en in de zandbak en lopen.
Lein,

heb je de bv nu helemaal afgebouwd? En je zoon slaapt nu beter?

Ik had het vannacht weer helemaal gehad. Ik baal er zo van. Bojan viel nog wel mee, die kwam maar 2 keer, maar ik kan daarna zelf steeds niet in slaap komen. Waardoor ik nu dus al maanden 3 of 4 uur per nacht slaap, en dan zijn dat ook nog losse uurtjes. Ik hou het toch allemaal niet meer zo goed vol en wat het ergste is, Milena lijdt er ook onder. Ik kan veel minder van haar hebben en als zij om 630 enthousiast en vrolijk begint te kwekken, dan ben ik helemaal niet meer vrolijk.

Ik moest vannacht ineens erg huilen en man vond het nu echt tijd om iig de laatste voeding te gaan vervangen door fv zodat Bojan dan langer doorslaapt. Ik wil eigenlijk helemaal niet aan de fv, en bovendien ben ik bang dat ik mijn laatste voeding (en wanneer is die dan, want we hebben geen schema, maar goed) laat gaan en dat dat vervolgens helemaal niet helpt. Man heeft het zelfs over helemaal stoppen ermee, omdat het niet meer goed gaat en hij vindt dat hoewel het voor Bojan heel goed is, de rest (Milena hijzelf en ik) daar niet onder moet lijden.

En rationeel is het vast een goed idee om iig 1 voeding proberen te vervangen. Maar ik had me zo ingesteld op 6 maanden alleen bv, dat het me echt heel zwaar valt. Ik weet ook nog niet of ik het wle doe. Alleen heeft man wel gelijk en ik vind het heel erg dat Milena er bij inschiet. Dat moet natuurlijk niet.
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Ik hoop gewoon zo dat ie ineens het licht ziet en wat langer gaat slapen snachts. 1 nachtvoeding trek ik nog wel, ook als het dan 1 uur of anderhalf uur duurt voordat ik weer slaap, maar dat is steeds 2 f 3 keer per ncht en zo blijft er niet veel nacht over.
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Ow Ringel, bedankt voor je tip nog over de achttermelk. Hoe weet ik dat? Hij drinkt wel mijn borst altijd goed leeg. Soms heeft hij genoeg aan 1 borst en soms wil ie er 2.

Zo en nu hou ik erover op. Bah, alleen het geklaag erover al. Het valt me alleen zo tegen dat hoewel het nu met Bojan en aan de borst drinken goed gaat, het me toch zo zwaar valt.

*einde klaagzang*
Lein, ik hoop voor je dat je vrolijke gevoel weer snel terugkomt! Dan is alles ineens zoveel leuker! En ik hoop ook echt dat je dochter nu na deze 8 weken helemaal van dat stomme gips af is!
Ow ik neem zondag niet alleen Monchoutaart mee, maar ook Mara en I!
Gezellig Frans! Kan me voorstellen dat het je zwaar valt als je nu zou afbouwen. Je had het je anders voorgesteld en je hebt alsnog geen garantie dat Bojan ineens wel gaat doorslapen. Maar als je het inderdaad een paar keer probeert, misschien met wat rijstebloem erdoor...

Mila wordt ook weer iedere nacht wakker. Gelukkig vallen we daarna wel weer snel in slaap, maar vannacht werd Seppe ook wakker, dus hebben we een kwartier foto's zitten kijken op de computer zodat ie weer rustig kon gaan slapen.
He bah Frans, wat naar.

Jammer dat je niet van te voren kan zeggen of een fles als laatste voeding gaat helpen om de nacht door te komen. Zoon is nu bijna twee weken aan de fles en een dikke week volledig (dus zonder borstvoeding tussendoor). Hij slaapt nu sinds een paar nachten de hele nacht door. Ik weet dus niet of dit een blijvertje is of gewoon even toeval.

Een vriendin heeft ook geprobeerd de laatste voeding te vervangen voor de fles, maar dat hielp niet voor wat betreft doorslapen.

Het enige wat je kunt doen is het proberen (als je dan zelf gaat kolven hou je je productie op peil, alleen helpt het niet voor je energie).

Het is heel vervelend dat je je 'doel' niet haalt, maar het is nog vervelender als je gezin eronder gaat lijden. Ook Bojan gaat dat merken, als jij niet goed in je vel zit.

(zegt ze heel wijs, terwijl ze zelf ook de nodige tranen en twijfels en schuldgevoelens heeft gehad)

En wat leuk dat je Mara en I op gaat halen, lief van je!!
Haha ik wilde al net gaan melden dat we toch komen! Dankzij Frans! Ik vind het heel lief dat je voor ons omrijdt. Maar nu wil ik natuurlijk ook wel iets maken. Ik zat te denken aan een hartige taart, ben vegetarier dus er zal geen vlees in zitten. Is dat een goed idee?

Kom vanavond weer even kijken, heb vandaag een dagje met vriendlief.

doeii
quote:frans3 schreef op 10 juli 2009 @ 09:18:

En rationeel is het vast een goed idee om iig 1 voeding proberen te vervangen. Maar ik had me zo ingesteld op 6 maanden alleen bv, dat het me echt heel zwaar valt. Ik weet ook nog niet of ik het wle doe. Alleen heeft man wel gelijk en ik vind het heel erg dat Milena er bij inschiet. Dat moet natuurlijk niet.Frans ik heb precies hetzelfde dilemma ik wilde ook tot 6 maanden BV geven. Maar ik heb er toch (na aandringen van mijn ouders en vriend) ook voor gekozen om 1 voeding te gaan laten vervallen. I krijgt nu dus 1 keer op het kdv een flesvoeding. Ik hoef hierdoor nog maar 1 keer te kolven op een 'werkdag' en dat geeft een hoop meer rust. Ik zit er zelfs aan te denken om haar straks op 2 fv per dag te zetten zodat ik het kolven helemaal achterwege kan laten. Ik ben er toch erg blij mee dat ik die keuze gemaakt heb uiteindelijk.
Mientje: super dat je artikel geplaatst wordt! Ik ben erg benieuwd, ga het zeker weten lezen! Als je weet ik welk nummer het staat meld je het dan?

mara: fijn dat je nu een rustigere werkplek hebt gevonden!

Lein: ik heb ook superveel zin in zondag! Wat lief van je man dat hij je gaat chauffeuren! Erg leuk dat we elkaar nog een keertje zien. Er komen 11 mensen, ben zo benieuwd of ik pc-naam en echte naam en kinderen-namen uit elkaar weet te houden. Ik neem fris mee en wat lekkers.

Vakantie: Wij zijn zondag naar terschelling geweest! Echt een aanrader voor als je leuk in NL op vakantie wil. Maar je kan je auto niet goedkoop meenemen en fietsen mogen we nog niet met de ukkies. Dus dan moet je alles lopend doen, OV is er ook niet echt veel. Dat is dus wat minder leuk. Op Texel kan je makkelijker je auto meenemen maar ik vind Texel minder mooi. Limburg is ook altijd mooi. Mijn favoriet is ook wel de natuur van de veluwe, lekker kamperen op een kleine camping in Kootwijk, hmmm. (was onze huwelijksreis, hihi)

Dieren: hier ontzettend veel interesse voor de katten. Als ze voorbij komen dan volgt hij ze uitgebreid en als freek op zijn buik ligt komt de kat regelmatig even neusje-neusje doen en dat vindt freek superlollig. Hij trekt wel aan het haar van de kat maar de kat vindt het niet erg en loopt dan gewoon door.

Freek vindt tv en pc met alles erg interessant. Alles wta beweegt, mondje gaat van verbazing open.

Wat goed Lein dat hij nu meer doorslaapt. Oppassen dus met grote stukken eten. pureren heeft ook voordelen!

Konela: wat lief een staartje! en wat eet ze veel van de lepel.

Ik heb geen idee hoeveel freek eet, ik weeg het niet. Eet wel beduidend meer fruit dan groente. Vandaag sperzieboontjes afgewisseld met peer, ging een stuk beter. Denk dat de boontjespuree wat te dik was.
Frans: ik hoop dat je voor jezelf een keuze kunt maken waar je vrede mee hebt. Ik merk nu ook dat ik bepaalde ideeen heb/ had en die maar moeilijk kan laten varen als het nodig is. En BV is zoiets moois en intiems en er wordt behoorlijk veel gewicht aan gehangen. Wat mij betreft wat te veel. Zie freek: alleen maar fles en hij doet het zo geweldig goed!! Met 8 weken sliep hij al door, hij is vrolijk etc. Zoals iemand anders laatst ook al schreef: FV is geen vergif. Wanneer je er samen onder lijdt kan je denk ik beter overstappen, 1 maaltijd wat is dat nou?. Mara en Lein zijn iig tevreden ermee. Maar je gevoel zegt bep. dingen en dat is moeilijk.

Wat lief dat je Mara en dochter op gaat halen!

B12: als jij wilt/ kan komen, wil ik je graag ophalen hoor! Je kan zo meerijden!

Wat een klote weer! Blijf binnen totdat ik naar mijn werk moet. Heerlijk even me-time nu!

Tot zondag!
Frans, ik kan me voorstellen dat het je allemaal zwaar valt. Al maanden die nachtvoedingen en slecht slapen en heel graag een half jaar alleen maar borstvoeding willen geven maar of dat verstandig is... Ik ben het met de meesten eens dat het niet ten koste van Milena, je man en jezelf moet gaan. Dat is het niet waard. Ik las de suggestie om rijstebloem toe te voegen aan de laatste flesvoeding. Je zou dat natuurlijk ook toe kunnen voegen aan een flesje met borstvoeding. Het blijft borstvoeding maar misschien slaapt Bojan er langer op.

Verder voed ik zoon 's avonds voor het slapen gaan 2 keer binnen 1,5 uur. Door die kleine tussenperiode heeft hij wel weer trek en drinkt hij zich lekker vol. Hij slaapt er heel erg lang op. Misschien dat het bij Bojan ook helpt??

Lein, fijn dat je beter slaapt en de medicijnen niet veel bijwerkingen hebben. Zat je zoon in de kinderstoel bij het verslikken??

Dank voor alle tips voor de gebruiksaanwijzingen om de draagdoek te knopen. Ik heb een tricot draagdoek. Ibbeltje je hebt het over de vele impulsen die zoon krijgt als hij naar voren kijkt. Krijg de indruk dat hij die juist graag wil Als ik de doek gewoon knoop dan 'zeurt' zoon al heel snel.

Heb je leuke me-time Floor?? Ik wil dolgraag naar buiten maar met deze rege is het echt niet te doen. Meen al te merken dat zoon ook naar buiten wil Hoorde dat het pas na het weekend beter wordt...even geduld dus.
@Frans, ik heb geen idee hoe je kan controleren of hij genoeg achtermelk binnen krijgt. De tip die ik zelf heb gekregen is om 2 keer dezelfde borst te geven (helpt ook tegen spugen schijnt) Dus voeden, boertje en dan vervolgens dezlefde borst nog eens geven. OP die manier kun je er eigenlijk wel van opaan dat hij genoeg achtermelk binnenkrijgt. De voormelk is met name bedoeld om de dorst te lessen, vult ook wel, maar baby krijgt daarna wel snel weer trek.

Ik wil ook over op FV!!!!!!! alleen mijn kleine mosnter houd momenteel d'r kaken stijf opelkaar op het moment dat de fles ook maar in de buurt komt! Maakte me toch wel zorgen om de droge luiers. Heb wijkverpleegkundige gebeld en die is langs gekomen om Fenna te wegen. Ze is binnen een maand toch nog redelijk aangekomen en weegt nu 7265 gram (de vorige ker 6955 gram) dus dat valt mee. Tis gewoon een eigenwijs stuk vreten.
en ik had nog niet eens verteld dat Lief brandweerman wordt! (een hele echte.....) hhahahahahaha......
Ringel: Oh wat gaaf! Echt stoere mannen beroep

Frans: Ik sluit me aan bij de andere meiden. Snap je gevoel heel goed maar het moet niet ten koste van je gezin en jezelf gaan... Inderdaad een goed idee om eerst 's rijstebloem bij de bv te doen, kijken of je mannetje daar lekker op slaapt. En wat leuk dat je Mara en I ophaalt!

Mientje: Goed man dat je artikel geplaatst gaat worden!

Vakantie: Limburg klinkt ook wel erg leuk. Kom zelf uit noord-holland dus voor mij is limburg eigenlijk al buitenland. Ben 1x in maastricht geweest maar verder alleen door limburg heen gereden. Dus ik ga op zoek naar een leuke camping/huisje daar!

Mmm wat een lekkere dingen neemt iedereen mee zeg zondag. Ik neem ook wel wat drinken en iets te snoepen mee. Zijn er chocolade fans?

Vandaag laatste dag gewerkt, dus nu lekker vakantie!
Fesa, wanneer ga je? WIj gaan in sept naar Limburg en dan blijven we dus of een weekje daar hangen of we rijden nog door naar Belgie..

Ik heb al zin in zondag. Vriend heeft zat. een mannenavond en tentfeest, dus die zal wel lekker brak zijn zondag.. (sadist..)
Whooow gaaf, Ringel!!
Bluester, ik gebruik de baby-bjorn en V zit ook met haar gezichtje van mij af. Zo doe ik de boodschappen, laat ik de hond uit, etc. Ze vindt het prachtig! Geweldig om zo om zich heen te kijken en alles te zien.

Fesa, een paar weken geleden zijn wij een weekend naar Arcen geweest (Limburg), iets van vakantiepark Hogendoren, Hogendorp, zo iets. Ik vond het hartstikke leuk. In de buurt waren wandelroutes, Venlo is vlakbij en op het park was een subtropisch zwemparadijs, geschikt voor kleintjes. Misschien een tip...?

Ringel, een brandweer man!! Stoere vent, haha! Echt leuk voor hem (en jullie) dat hij is aangenomen zeg.

Stoer he, dat V al een staartje kan! Ik ga snel een foto maken en op hyves zetten, want ik ben er echt heel trots op, haha.
zo ben er ook weer even. *ben gelukkig nog niet uit het schema gegooid *

Ik heb helaas niet zoveel tijd, het is zooooooooo druk pffffffff

Moet dit seizoen ook echt een ritme vinden met 2 kinderen, gaat nu nog niet echt van een leien dakje. Brengt zo nu en dan de nodige stress met zich mee, maar weet zeker dat het goed komt.

Vind het ook echt jammer dat ik er zondag niet bij kan zijn. Ach ja er zijn werk en sierpaarden hahaha

Een staartje???? Hier poets ik haar hoofd nog altijd met een zemen leren lap

ga lekker slapen
staat het adres van de meeting op hyves?

nu weer verven, tot morgen
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
pff wat is er weer veel geschreven.

Effe een praktische vraag voor de meeting.wat mee te nemen kwa maxicosi, wipper,reiswieg enz. Want ik weet niet hoe groot het huis is van sjaan.

Ga nu boodschappen doen voor de meeting
geniet nooit met mate
Ehm, tsja, neem maar mee wat je wilt hoor (verwacht nu geen villa he.. ).. We verbouwen de woonkamer gewoon.. Ik neem aan dat de maxicosi bij iedereen mee komt, ivm reizen?

Ik heb vannacht gedroomd dat er hier een hele rij maxicosi's stond en die van ons was weg, met Linn erbij. Gets, jullie nemen haar toch niet mee he? :-)
Wippertje is ook handig ja.. Ach, kijk maar..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven