December 2006 - deel 2

18-03-2009 16:22 3729 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mogge allemaal!

Floddertje: Gefeliciteeeerd!! Ik wil je nog vanalles vragen en toewensen maar dat heeft vast geen zin meer nu je op vakantie bent. Veel plezier in ieder geval!

Mainecoon: En jullie ook fijne vakantie!

Nurse: Gezellig hoor die bbq! Hopen maar dat het droog blijft en dat jullie zelfgefabriceerde overkapping werkt. Al is het nu best aardig weer (hier).

Wat een slaapkoppie die A zeg! Wel lekker!! Al jouw kindjes sliepen al snel door, heerlijk lijkt me dat. Ik hoop zooooo dat die tweede van mij dat straks ook snel gaat doen.

Falcon: Ach da's ook wat, loopt M de boel een beetje te terrorisren daar zeg, haha! Ik was laatst Manuel ophalen en toen wilde hij bij twee grotere jongens in een houten auto maar dat mocht niet. Nee jij niet zeiden die jongens. Vond ik zooo sneu!! Maar een weekje later deed Manuel hetzelfde bij een ander kindje, dus ach... kinderen zijn hard.

Wij vieren morgen JP's verjaardag met een klein cluppie (zijn halve familie zit nu in Mexico voor de bruiloft van zijn broertje) en ik gooi ook wat saté en hamburgers op de bqq, maak 2 salades en stokbrood erbij en iedereen heeft weer gegeten... Straks alvast lekker de kipfilet in de marinade zetten.

Vanmiddag naar de verjaardag van mijn vriendin. Erg leuk, die is sinds een paar maanden heftig verliefd en woont al praktisch samen en we gaan vanmiddag voor het eerst naar haar nieuwe huis.

Jp is klussen bij zijn stiefmoeder die op vakantie is. Er moet ff een badkamer worden gemaakt terwijl zij in Mexico zit. Dus Manu en ik zijn alleen en moeten nog een hoop doen. Ik zal hem zo wel ff laten zien waar de stofzuiger staat...
nou nurse, ik duim voor goed weer bij jou.. want dan moet het naast de volvogarage ook mooi weer zijn en daar ga ik zo BBQ-en (op dat bedrijventerrein werkt manlief) ze hebben springkussen ed, maar toen ik vanmorgen manlief wegbracht en even doorreed naar Ikea, hebben we al een paar keer regen gehad.. wel leuk altijd die opruiming. stoffen dierenmaskers, 1 euro. en natuurlijk even met de kinderen daar ontbeten,..

joh falcon, de volgende dat gaat het weer beter.. casper is laatst ook uit de groep gezet omdat hij teveel ruzie maakte en nu gaat het weer prima...

zo nu nog even de was uit de machine halen en strijken.. dan kunnen we zo naar de BBQ (eerst vlaai en spelen)...
Boyd liep vanochtend boven in z'n blootje en ging zelf op het potje zitten om te plassen. Hij ging ook zelf een poepie doen. Joepie de poepie.

Ik heb nu 2 vellen gekleurd papier opgehangen (mocht hij zelf kiezen, de kleur, kunnen we ook kleuren oefenen) en daarop een plaatje van een potje gedaan. En op de ene een plaatje van een drolletje en op de andere een waterdruppel.

Als hij geplast heeft, mag hij een sticker uitzoeken en plakken op de plaskant en als hij gepoept heeft, op de poepkant. Voor beneden heb ik hetzelfde gemaakt. Eens kijken of hij dit beloningssysteem leuk vindt.

In 2004 zijn in Nederland de bouwregels aangepast en moeten de plafonds hoger zijn, daardoor zijn de trappen ook minder steil geworden. Maar dat is dan alleen nieuwbouw na 2004.

Nils is nog niet thuis, hopelijk over een uurtje.

Ojee, ik moet Eize in de gaten houden, die kan door het kruipen nu overal komen. Het is een snelle leerling.
Oja, weten jullie hoeveel een hulp in de huishouding kost tegenwoordig? Voor een ochtend per week?

(ben alvast aan het rondvragen in mijn kennissenkring naar een hulp als ik de baan krijg).
volgens mij zijn de prijzen van huishoudelijke hulp ook afhankelijk van de regio waar je woont, afhankelijk van vraag en aanbod...

ik snap de relatie tussen hogere plafons en minder steile trappen niet...(als het plafon hoger is, zou je juist een steilere trap verwachten (een vriendin woonde in zo'n oude grachtenpandje en dat waren steile rottrappen. (maar wel mooi hoge plafons...)

nou, nurse heeft het tot nu toe nog droog gehouden, wij ook. heerlijk gegeten, springkussen enz... en nu ligt alles weer in bed..
Sannie,

Uhm, ik geloof dat ik iets heb geschreven over de plafonds en trappen dat niet klopt.

Het bouwbesluit was o.a. hogere plafonds en ook moesten de trappen minder steil gemaakt worden. Ik heb dit aan elkaar gekoppeld, dat dus niet klopt.

(moest even Googlen voor het goede antwoord.)
Wij hebben natuurlijk een nieuwbouwhuis met hogere plafonds (exacte maar ben ik vergeten, zo ff aan Jp vragen) maar wij hebben dus ook een veel minder steile trap dan bijvoorbeeld mijn ouders die een huis hebben uit de jaren 80. Ik durf Manu hier ook wel zelf de trap op en af te laten gaan maar bij mijn ouders vind ik het nog een beetje gevaarlijk.

Hoe was de bbq bij Sannie en Nurse? Droog gehouden?? Ik was gisteren ook in Brabant, in Terheijden en wij hadden heerlijk weer. De hele middag buiten gezeten tot 19u toen we naar huis gingen.

Hier werd ik vanmorgen wakker met regen en het regent nu nog. Help! Want wij hebben ook een bbq gepland voor Jp's verjaardag! Hopelijk klaart het op straks, ik ga zo wel even weersvoorspelling bekijken.

Echt erg joh... gisteren op die verjaardag was ook het zoontje van mijn vriendin en die is gek op dino's. Weet je hoe Manuel me vanmorgen noemde: Mama tinussaurus!! (en het is niet gek dat ie mijn nick noemt, dat begrijpen jullie...) Heb meteen mijn vriendin ge-smst dat Manu niet meer met haar zoontje mag spelen, hihi.

Wij gaven Manuel 's morgens in bed altijd nog een flesje melk maar daar zijn we in de vakantie mee gestopt. En sinsdien eet ie veel beter 's morgens. Logisch ook, want van zo'n sloot melk ga je aardig vol zitten. Vanmorgen zelfs 2 boterhammen!!

Het enige wat ik minder vind is dat hij nu geen melk meer wil... dus nu drinkt hij sap of yogi en daar ben ik eigenlijk niet zo blij mee. Ik geef hem ook weleens cornflakes met melk maar dat wordt zo'n knoeiboel met zijn schone kleertjes in de ochtend...

Wat eten jullie je kindjes als ontbijt?
Wij hebben gister al met al ook prachtig weer gehad. Nu regen regen..

We hebben toch maar weer slaapzakken voor M in maat 110 gekocht, want hij wil er zelf nog graag in slapen. En het verkleint de kans dat hij eens uit bed zou proberen te klimmen. Wij houden ons M'etje dus lekker klein, haha (slaapt in ledikantje ook nog). Laatst hadden we het hier over rompers, maar die draagt hij ook nog hoor (naast boxertjes toen het zo warm was). Ik heb wel net ook een stapel hemden en nog meer boxertjes gekocht, want hij vindt het wel leuk om die aan te hebben.

Tinus: M krijgt sinds zijn 2e verjaardag ongeveer geen bv meer 's ochtends, en sindsdien krijgt hij thee, water of (koude) melk bij het ontbijt. Zelfs een paar keer diksap. Sinds drie dagen weer thee, en dat vindt hij heerlijk! Gelukkig maar, kan ik hem dat 's middags ook weer geven (stom, een hele tijd niet eens geprobeerd). Verder eet hij een of twee boterhammen (op crechedagen meestal een, geen tijd voor meer en vaak is hij ook nog niet zo wakker). Met zwaar volkorenbrood is ee wel genoeg, lichtbruin brood twee.

We hebben net Bambino loco besteld. H is erg optimistisch over M en heeft een boekje voor 3-5 jaar besteld, ben benieuwd. Ik ken het helemaal niet, geen idee. Kan altijd voor 2-4 jaar erbij kopen.

Omdat het zo regent vandaag, zitten we binnen. M zit te puzzelen en zegt net: M kan goed puzzels maken!

Joni, geen idee over die prijzen..
Falcon: Hier hetzelfde, Manuel draagt ook nog zelf heel graag slaapzakken. Ik denk dat het een soort geborgen gevoel geeft, hij vraagt er zelf om. Ik heb een tijdje terug geprobeerd ermee te stoppen omdat ze te klein worden maar hij lag dan nog een uur in zijn bed te 'gymen'. Misschien moet ik ook maar gewoon een grotere maat gaan kopen. Maar wat als hij zindelijk wordt en zelf naar de wc wil/kan? Goed, zover is het nog niet.

En hij draagt ook nog wel rompers, ik wissel het een beetje af met hemdjes en boxers (heb daar nog niet zoveel van).

In de vakantie gaf ik hem ook wel vruchtenthee met melk maar hij vond dat toch niet zo lekker. En dan kan ik er wel suiker in doen maar dan kan ik hem net zo goed vruchtensap geven...

Mijn bbq wordt niks, zelfs al is het straks droog, alles in de tuin is zeiknat dus ik gooi die saté wel onder de grill. Ook lekker.
Op Hm staat een buikfoto, tuinfoto's en ook nog een oproepje van me. Ben benieuwd naar reacties!
Hoi,

Vanmorgen kraamvisite gehad, het was gezellig.

Geld kraammanden; Ik ben de laatste tijd echt een zeef, vergeef het me.. ik ga het nu in de agenda zetten dat ik het van de week overmaak.

Noof ligt even op tuk en de kleine man doet het goeeed vandaag! Heerlijk!

Tinus, veel plezier met het feestje voor JP, ik hoop dat het droog blijft en je de bbq aankunt zetten. Anders de sate maar in de pan, ook lekker.

Hier regent het al de hele dag, saai hoor..

x
hier is het 's middags nog redelijk weer geworden...

bij casper hebben we nu ook de zijkant uit z'n bed gehaald, vanmiddag wilde hij even niet gaan slapen (en uiteindelijk ruim 3 uur geslapen) en zo zien we weer verder.. ik was trouwens gister bij IKEA en zag dat het bedhekje (volgens mij wat KM ook zocht) gewoon los te koop was..) ben benieuwd hoe hij vanavond wil gaan slapen.. we moeten tegenwoordig steeds een tentje van z'n bed maken, door een deken over het bed te leggen...

volgens mij kan het bambino loco prima voor 3-5 jaar.. casper heeft het laatst ook van de bieb gedaan...
Foto;s van de vakantie (eindelijk) op HM staan er 2 met ons erop.

De bekende baquettes:

Onze plek

Even gluren...

Die grassprietjes zijn zo interessant

De gebroeders aan het zwemmen

voor Boyd een ijsje gekocht, maar die wilde hem niet meer,

Eize vond het des te lekkerder.

Ons poppetje

'smorgens vroeg nog met lekkere dikke ogen

Hey meiden!

Heb net snel bijgelezen, ga morgen verder reageren, hebben zo'n gezellig wknd gehad!

M. is morgen vrij en brengt R. naar de psz dus dan heb ik wel even de tijd voor jullie denk ik zo

Fijne avond, ben wat moe, ik ga op de bank!!

Kuss!
Aaaah joni, leuke en lieve foto's hoor!
Floddertje, gefeliciteerd!!!!!

Nurse, lekker dat A al zo goed doorslaapt!

Hoe was de BBQ?

Tinus, hier is het aardig opgeklaard, ik denk bij jullie ook wel, dus je zal de bbq wel aan hebben staan nu....

Heeft Manu nog netjes voor je gezogen

Ik vind jouw trap inderdaad 10x beter dan onze trap! (huis uit 1920)

mama tinussaurus!

Hier wordt het ook een steeds groter gevecht om de melk er in te krijgen...maf want een paar maanden geleden deed ze er nog een moord voor....Met Justin is het ook al zo gegaan.

Ik heb nu de regel dat ze in iedergeval tussen de middag een beker melk drinken. Soms vragen ze ineens een beker extra, daar snap ik dus echt geen moer van, maar geef hem dan snel!

Meestal eten ze 1 of 2 boterhammen bij het ontbijt met aanmaak limonade.

Sannie, het is sowieso niet duur de ikea, maar met de uitverkoop is het helemaal feest!

Ik hoop dat Casper lekker slaapt vannacht!

Joni, ging het plassen/poepen vandaag ook weer goed?

Lekker aan het genieten met Nils weer thuis?

Heb geen idee wat een hulp kost....

Leuke foto's! Mooi plekje hadden jullie!

Mette, lekker dat Stef een goede dag heeft!

Heb voorlopig mijn laatste weekend gewerkt!! Ben er nu 6 vrij (incl vakantie!)

Moet nu nog 4 dagen werken (2x di en 2x do) en dan vakantie!

Amber is vannacht een paar keer wakker geweest om te melden dat ze moest plassen!! H heeft de laatste keer zonder dat ik het wist (om 3:00) haar luier uitgelaten (die ook nog droog was) en toen heeft ze tot 9:00 geslapen en was nog droog!

Nu wel weer een luier aan gedaan, maar ben benieuwd hoe het vannacht gaat!

Overdag gaat echt top!

Justin was droog vandaag, dus die heeft een sticker!

Ben net weer wezen lopen (was een week niet geweest), heb weer 20 minuten gelopen, toen 5 min gewandeld en toen nog een minuut of 4 gerend, maar dat 2e stuk is echt vaag, dan loop ik echt met zwabber benen en hou het daardoor niet lang vol....zal wel weer een kwestie van opbouwen zijn.
Mogge allemaal!

Joni: Wat een prachtig plekje zeg. Echt Frankrijk, heerlijk! En dat van die knabbelende kindjes aan een stokbrood dat kennen wij ook ja, haha. Vaak als we de ontbijttafel dekten dan waren er ineens allemaal kleine hapjes uit het brood.

Marloes: Nee flauw hoor, Manu wilde niet eens stofzuigen... Hij heeft wel 'geholpen' met de was ophangen.

Wat gaat dat super zeg met Amber en zindelijk worden.

Gisteren klaarde het inderdaad toch helemaal op dus we hebben lekker toch de bbq aangedaan en alles naar buiten verhuisd. Het was erg gezellig. Alleen Manuel was een beetje pieperig en wilde ook zijn speentje. En opeens ging hij een beetje spugen. Ik vond hem ook erg warm aanvoelen, maar hij had 37,7 dus niet echt verhoging. Toch maar een zetpil gegeven en na een half uurtje knapte hij weer op en ging weer lekker spelen met zijn neef en nichtje.

Vanmorgen was hij ook weer zo warm, maar hij had toch geen koorts (3x opgemeten!). Hij wilde nu ook alleen maar tv kijken... Misschien toch even een off-day ofzo. Geeft niet, behalve opruimen hoeven we niks vandaag dus we gaan gewoon een beetje luieren.

Ik kreeg nog een mailtje van mijn schoonmoeder. JP's broertje is nu een getrouwd man!! Wel raar hoor, dat we er niet bij zijn geweest. Erg jammer maar het was gewoon geen optie om naar Mexico af te reizen (te duur, te ver). Ik hoop maar dat we alle foto's en verhalen nog gaan zien/horen. Zwager blijft nog tot november daar en dan is inmiddels ook zijn baby geboren. Als het goed is komen vrouw en kind dan in januari hierheen.
Zo daar ben ik ook weer eens. Eens kijken hoe ver ik kom voordat de babies wakker worden.

Joni leuke foto's hoor. Ook die op HM. Die kinderstoeltjes zien er handig uit. waar heb je die vandaan? Ze lijken een beetje op die van Ikea maar daar zit volgens mij geen blad op?

En wat kost een hulp. Nou het verschilt nogal. De studenten die wij hebben gehad vroegen 25 euro voor 3 uur. Maar dan deden ze ook alleen maar wat je vroeg en gingen niet opruimen of iets extra's doen.

De hulp die ik nu heb kost 40 euro voor 3 uur. Zij is super. Doet alles wat nodig is en bepaald zelf hoe en wannneer. Maak zelfs de keukenkastjes van binnen schoon en maakt de bedden op.

Tinus Brian eet 'smorgens geroosterd broodje met kaas of jam, cruesli met melk en geperst sinasappeltje. En het wordt inderdaad een knoeiboel maar goed Brian eet in zn pyama en daarna wassen en aankleden.

Haha Falcon M lekker klein houden. Joh als hij een slaapzak lekker vind is dat toch geen probleem. En Brian kon op een gegeven moment lopen in die dingen. Hij heeft ze nooit gemist overigens.

Sannie heeft Casper een beetje geslapen in zn aangepaste bed? Wel grappig een tentje van zn bed maken.

Nusie het is vast wel goed gekomen met die bbq. Toch?

Marloes nou Amber kun je wel zindelijk noemen nu denk ik zo. Als ze zelfs 'snachts al komt vertellen dat ze moet plassen. Goed hoor van haar.

En goed van jou 20 minuten hardlopen. Ik ben bij les 3 van de tv lessen gaat dus ook goed!

Tinus nou hopelijk zet het niet door bij Manu. 37,7 is wel verhoging hoor een beetje maar. Misschien een beetje extra slapen en dan knapt hij weer op.

lekker dat jullie nog gebbqt hebben.

Peter is vrij deze week dus dat is wel lekker. Morgen komt zn moeder hier op bezoek en heb ik een kind-vrije dag. Ik ga eens puinruimen op mn kantoor en de hele dag dingen in mn eentje doen. haha.

ok de babies zijn ondertussen al lang wakker en moeten al weer aan de fles.

fijne dag!

x
Goedemorgen!

Tinus, gefeliciteerd met JP's verjaardag (heb dat gister wel gelezen maar niet bedaht dat ik je wel even kon feliciteren!) Gelukkig dat het nog en succes werd. Hier klaarde het om 7 uur pas op, maar ja toen moest M al bijna weer naar bed.

Gek idee dat jullie toch niet bij de bruiloft waren. Is ook niet niks, zo'n reis..

Marloes, super van Amber zeg! Dan heb je straks alleen nog maar hele grote kinderen, wat verandert alles steeds he. Ik bedoel: dan is de luiertijd helemaal voorbij.

Heerlijk dat je de weekenden al vrij bent, die vier daagjes zijn eigenlijk ook zo voorbij, twee van de zeven weekdagen.

Knorretje, op jou heb ik al lang niet gereageerd, ehm, ik moet even wat pagina's terug om te lezen.. *klik klik* wel vijf, dat is te lang geleden, haha. Dus dan maar even zwaaien naar jou! Ik heb op Hyves nog mooie foto's van Meike gezien, mooi meisje is ze..

Mette, heerlijk dat Stef een goede dag had! Meer daarvan, aub

Joni, wat is Eize ook prachtig zeg.. lief koppie en mooie grote ogen. Mooie foto's ook.

Oef, dat recept klinkt heerlijk, ik mis af en toe wel dat soort gerechten met kip of rundvlees. Maar er is genoeg voor in de plaats gekomen.

KM, blijf je echt weg? Hoe gaat het met slapen van Y nu?

We gaan dus naar de Loirestreek, begin september, maar er zijn zoveel campings om te kiezen.. We nemen maar gewoon een van de ANWB site. Als we hebben gekozen zal ik wel eens een linkje plaatsen. Moeten dit weekend maar de knoop doorhakken. Gelukkig is bijna alles nog vrij in september.

Zonet heb ik M weggebracht naar het kdv, en ik zie hem vrijdag (of donderdagnacht) pas weer.. Toch niet zo'n goed idee om hem te brengen, het werd voor mij zo beladen. Maar goed.. ik ga zo mijn tas inpakken, dan mijn lezing hardop oefenen en nog wat werken. Even duimen dat de trein geen vertraging oploopt.. lijkt me zo'n stress! Ik ga dus nog maar een uur extra van tevoren weg, maar als de reis dan goed gaat zit ik wel drie uur op Schiphol, ook zo stom.

Dus, tot later, vanuit Engeland! (ik kan daar met mijn eigen computertje op internet, hebben ze beloofd, dus ik kom vast wel even langs)
oh Falcon ga je naar engeland? Londen of ergens anders. Ik heb t gemist.

Nou iig succes daar!
o ja, Sannie, bedankt voor de tip, dat je die Loco-boekjes ook bij de bieb kan halen. En geruststelling dat 3-5 wsch. wel oke is.

Lekker, Oef, een kindvrij dagje! Heb ik nu in feite ook, want ik zit thuis, maar goed, ga nog even wat doen als ik klaar ben met pakken en oefenen.
Congres, op HM zeg ik wel welke plaats ivm herkenbaarheid.
Oh en Falcon. Klets komt heus wel terug hoor. die neemt gewoon ff een time-out. Ik neem aan dat ze niet definitief wegblijft na 3 jaar lang zoveel samen gedeeld te hebben.
Oef: Oh is 37.7 ook verhoging? Ik dacht pas vanaf 38 graden. Nou ja, hij is nu nog een beetje pieperig maar ook weer niet echt ziek. Vanmorgen was tie al om 5.30 wakker maar heeft daarna bij ons nog geslapen tot 7.30. En hopelijk kan hij vanmiddag weer wat uurtjes pakken.

Leuk dat Peter vrij is deze week. Gaan jullie nog leuke dingen doen?

Lukt het jou om weer een beetje te gaan werken of heb je het voorlopig maar even uit je hoofd gezet?

Die kinderstoelen van Joni zijn gewoon die van Ikea. De blaadjes kan je los kopen voor 3 euro.

Falcon: Hoe lang ga je naar Engeland? Lekker dat je gewoon kan internetten dan.

Jp is morgen eigenlijk pas echt jarig hoor, maar bedankt voor je felicitaties! We moeten straks nog even een kadootje gaan kopen. Hij wil een nieuwe motorhelm die hij zelf moet gaan uitzoeken, maar vind het ook wel leuk om iets kleins te geven anders is het zo kaal.

Ik had al op HM gezegd dat wij ook in de Loire waren geweest. Wij zaten vlakbij Saumur maar volgens mijn vader is dat niet het leukste deel. Een stukje boven Angers is het mooist met mooie stadjes.

Succes met je trip en je lezing!

Ik ga maar eens kijken of Manu zijn speen wil afgeven en of de tv uit mag van hem...
O dank je wel voor de tip. Ik had een camping onder Tours gevonden die me wel wat leek: http://nl.parcdefierbois.co.uk/ (pas op, er komt geluid uit deze site :-)). Misschien deze maar gewoon boeken..

Ik ben al eens in Angers geweest, met mijn ouders (en het klooster Fontenay)

Oef, nee dat denk ik ook niet, dat Klets echt echt echt wegblijft. Ik kom donderdagavond weer terug.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven