Jongensnamentopic
vrijdag 16 februari 2007 om 20:33
Gaat uw gang.
e-mail | redactievivaforum@gmail.com
zondag 20 mei 2007 om 21:09
Nog even, heb hier nog een boekje met franse namen:
Arlon
Arlain
Armain
Alexandre
Antoine
Arnoud
Bertrand
Chretien
Christophe
Claude
Clement
Cyrille
Damien
Damian
Damon
Denis/Denys
Didier
Durand
Emile
Etienne
Eloy
Fabien
Fabian
Fabrice
Ferrand
Florentin
Fran
Frederic
Gaspar
Gauthier
Gerbaud
Germain
Gervin
Gregoire
Guillaume
Guyon
Hilaire
Jacques
Jeremie
Jerome
Joubert
Jules
Julien
Julian
Just
Jiles
Lucien
Lucian
Lutien
Marceau
Marcel
Michel
Naudin
Patrice
Paulin
Philain
Philippe
Rainier
Ramon
Raymon
Raynaud
Renaud
Renier
Roger
Rolin
Rolland
Romain
Rombaut
Roul
Sebastien
Serge
Severin
Stephane
Sylvain
Thierry
Yves
Arlon
Arlain
Armain
Alexandre
Antoine
Arnoud
Bertrand
Chretien
Christophe
Claude
Clement
Cyrille
Damien
Damian
Damon
Denis/Denys
Didier
Durand
Emile
Etienne
Eloy
Fabien
Fabian
Fabrice
Ferrand
Florentin
Fran
Frederic
Gaspar
Gauthier
Gerbaud
Germain
Gervin
Gregoire
Guillaume
Guyon
Hilaire
Jacques
Jeremie
Jerome
Joubert
Jules
Julien
Julian
Just
Jiles
Lucien
Lucian
Lutien
Marceau
Marcel
Michel
Naudin
Patrice
Paulin
Philain
Philippe
Rainier
Ramon
Raymon
Raynaud
Renaud
Renier
Roger
Rolin
Rolland
Romain
Rombaut
Roul
Sebastien
Serge
Severin
Stephane
Sylvain
Thierry
Yves
maandag 21 mei 2007 om 08:50
Goedemorgen!
iristroy28
[fgcolor=#660066]Ik ben het helemaal met Fallon eens hihi Julian is nr 1 (maar ik ben bevooroordeeld.. het is een supernaam ben nog steeds zoo blij met die keuze!) en ik vind Storm persoonlijk ook niets de rest wel.
Floortje25[/fgcolor]
Grappig wij hadden Danique als 2e op ons lijstje staan bij Yannick (Fenna of Danique).
Patrick (en dan Patriek zeggen) vind ik erg leuk.. het jammere is dat Yannick ook wel eens Yaniek wordt genoemd (grr) en dan lijkt het zoveel op elkaar.. of ik moet het juist daarom wel doen Patriek hihi.
Stan vind ik super alleen wel erg kort bij onze naam.
Stefan staat ook op ons lijstje vinden we allebei ook mooi alleen de 2e naam zal met een M beginnen en dan krijg je wel S M en dan de achternaam?
Mijn vriend heeft 2 kids uit een eerdere relatie en die heten Rick en Esmée dus Jorick valt af, die vind ik wel super!
En die lange lijst ga ik effe bekijken
Bedankt Floor
Groetjes
iristroy28
[fgcolor=#660066]Ik ben het helemaal met Fallon eens hihi Julian is nr 1 (maar ik ben bevooroordeeld.. het is een supernaam ben nog steeds zoo blij met die keuze!) en ik vind Storm persoonlijk ook niets de rest wel.
Floortje25[/fgcolor]
Grappig wij hadden Danique als 2e op ons lijstje staan bij Yannick (Fenna of Danique).
Patrick (en dan Patriek zeggen) vind ik erg leuk.. het jammere is dat Yannick ook wel eens Yaniek wordt genoemd (grr) en dan lijkt het zoveel op elkaar.. of ik moet het juist daarom wel doen Patriek hihi.
Stan vind ik super alleen wel erg kort bij onze naam.
Stefan staat ook op ons lijstje vinden we allebei ook mooi alleen de 2e naam zal met een M beginnen en dan krijg je wel S M en dan de achternaam?
Mijn vriend heeft 2 kids uit een eerdere relatie en die heten Rick en Esmée dus Jorick valt af, die vind ik wel super!
En die lange lijst ga ik effe bekijken

Groetjes
maandag 21 mei 2007 om 19:50
Nou Marleen, dus inderdaad dezelfde 'smaak'... ben dan wel benieuwd wat je van mijn zoons naam vindt, want heel veel mensen hadden die naam niet bij ons verwacht... we twijfelden tussen Ferdi en Ferry en het is uiteindelijk het laatste geworden ivm de achternaam, die ook weer met de D is en waardoor je over FerDI ging struikelen.
Ik vindt Syl/Sil persoonlijk niet zo. Het doet me aan GTST denken en ook aan schoonmaakmiddel. En het is ook vaak de afkorting van Sylvia voor een meisje. Maar ik ken wel een jongen van net 1 jaar die ook zo heet. En misschien is dit gewoon zo'n naam waaraan je even moet wennen. Als het jullie naam is gewoon DOEN en niet teveel aantrekken wat anderen ervan vinden!!!
Ik vindt Syl/Sil persoonlijk niet zo. Het doet me aan GTST denken en ook aan schoonmaakmiddel. En het is ook vaak de afkorting van Sylvia voor een meisje. Maar ik ken wel een jongen van net 1 jaar die ook zo heet. En misschien is dit gewoon zo'n naam waaraan je even moet wennen. Als het jullie naam is gewoon DOEN en niet teveel aantrekken wat anderen ervan vinden!!!
dinsdag 22 mei 2007 om 12:01
meiden,
bedankt voor jullie reacties, ik zal t aan man doorgeven (hihi, ik heb iig jullie 'steun')!
@droom, jij dus ook al bezig met namen, geweldig meid!
, ik kom er steeds niet meer toe om het mmm-topic bij te houden, maar ik denk wel vaak aan jullie. Ik zal het zeker komen vertellen wanneer we groot nieuws hebben. Nog een kleine 11 weken... ik probeer binnenkort wel even bij te lezen hoe het met iedereen gaat.
iris
bedankt voor jullie reacties, ik zal t aan man doorgeven (hihi, ik heb iig jullie 'steun')!
@droom, jij dus ook al bezig met namen, geweldig meid!

iris
dinsdag 22 mei 2007 om 14:49
Thanx voor de reacties, het gaat die naam worden
alleen bedoelde ik; zouden jullie het schrijven als Syl of als Sil??
had ik ook niet zo duidelijk opgeschreven...hihi
ik dacht nl de hele tijd Syl, maar nu denk ik: is Syl op deze manier niet meer "meisje" dan Sil op deze manier??
wat vinden jullie.... *oh die eeuwige twijfel*
dinsdag 22 mei 2007 om 14:57
Als ik aan Sil denk denk ik dus aan Sil...
Lara doet me denken aan dat computerspelletje
Floor, Ferry is leuk! Ik moest wel ff denken aan Rick uit GTST (die heet in het echt Ferry sommogi ofzoiets haha) Heel veel hadden die naam niet verwacht, vinden ze hem niet mooie bedoel je? Bij ons moesten ze ook wennen aan Yannick. En nu weet iedereen niet beter (behalve die mensen die Yaniek blijven zeggen grumbl hij heet Yannick) En ik had er serieus nooit over nagedacht dat mensen Yaniek zouden zeggen.
Lana en Just klinkt leuk!
Lara doet me denken aan dat computerspelletje

Floor, Ferry is leuk! Ik moest wel ff denken aan Rick uit GTST (die heet in het echt Ferry sommogi ofzoiets haha) Heel veel hadden die naam niet verwacht, vinden ze hem niet mooie bedoel je? Bij ons moesten ze ook wennen aan Yannick. En nu weet iedereen niet beter (behalve die mensen die Yaniek blijven zeggen grumbl hij heet Yannick) En ik had er serieus nooit over nagedacht dat mensen Yaniek zouden zeggen.
Lana en Just klinkt leuk!
dinsdag 22 mei 2007 om 17:02
Nicky, ik zou voor Syl gaan, vanwege Sil (schoonmaakmiddel)
Marleen, ze vonden mij eerder een Daan, Stan, Bram achtig type, ha ha!
Komt ook omdat ik Luuk bijvoorbeeld heeeeel leuk vind/vond, maar daar koos mijn collega voor, die beviel 5 maanden eerder ook van een jongen.
Dus ik wilde wat anders. Ik vond Thymo ook erg leuk, maar dat vindt mijn man weer niets...
Marleen, ze vonden mij eerder een Daan, Stan, Bram achtig type, ha ha!
Komt ook omdat ik Luuk bijvoorbeeld heeeeel leuk vind/vond, maar daar koos mijn collega voor, die beviel 5 maanden eerder ook van een jongen.
Dus ik wilde wat anders. Ik vond Thymo ook erg leuk, maar dat vindt mijn man weer niets...
vrijdag 25 mei 2007 om 12:53
Hallo allemaal,
ik ben nu 23 weken zwanger, en nauurlijk ook op zoek naar DE naam. De meisjesnaam hebben we al zo'n beetje, maar we komen maar niet uit de jongensnaam.
De namen die ik wel leuk vind, maar niet het JAA gevoel bij heb zijn:
Yuri
Joran
Joris
Koen
Bas
Een beetje stevige namen wel dus, maar vrolijke namen zijn ook erg welkom. Mijn vriend heeft al gedreigd hem anders aan te geven als Sjonnie, en als het even kan wil ik dat voorkomen.
Dus wie o wie behoed mijn kind voor die naam?
Groetjes DOlfijn
ik ben nu 23 weken zwanger, en nauurlijk ook op zoek naar DE naam. De meisjesnaam hebben we al zo'n beetje, maar we komen maar niet uit de jongensnaam.
De namen die ik wel leuk vind, maar niet het JAA gevoel bij heb zijn:
Yuri
Joran
Joris
Koen
Bas
Een beetje stevige namen wel dus, maar vrolijke namen zijn ook erg welkom. Mijn vriend heeft al gedreigd hem anders aan te geven als Sjonnie, en als het even kan wil ik dat voorkomen.
Dus wie o wie behoed mijn kind voor die naam?
Groetjes DOlfijn
vrijdag 25 mei 2007 om 14:03
quote:
Heej Dolfijn, hoe gaat het? Wat vind je van de volgende:
Hee Peppie!!! Leuk je weer te "zien". HIer alles goed hoor, buik begint flink te groeien, en kindje is lekker aan het spartelen! Met jullie ook? Ik volg je wel eens op het bv topic (jaja ik hou je in de gaten hoor!)
Thomas (3x raden wie zo heet
) Weet ik het ook eindelijk!!! LEuke naam, maar al bezet door erg goede vriend, die nou ook weer niet zo'n goede vriend is dat ik mijn kind erna wil vernoemen
Bram mwah
Max wel leuk, maar associatie
Luuk Leuk, maar dan zou ik hem al Luc schrijven.
Loek nee
Jip nee
Tim leuk
Tom leuk
Thijs nee
Matthijs nee
Jasper nee
Uhm uhm uhm..... Zit ik in de goeie richting of helemaal niet? JA een beetje wel! Bedankt iig!
Heej Dolfijn, hoe gaat het? Wat vind je van de volgende:
Hee Peppie!!! Leuk je weer te "zien". HIer alles goed hoor, buik begint flink te groeien, en kindje is lekker aan het spartelen! Met jullie ook? Ik volg je wel eens op het bv topic (jaja ik hou je in de gaten hoor!)
Thomas (3x raden wie zo heet

Bram mwah
Max wel leuk, maar associatie
Luuk Leuk, maar dan zou ik hem al Luc schrijven.
Loek nee
Jip nee
Tim leuk
Tom leuk
Thijs nee
Matthijs nee
Jasper nee
Uhm uhm uhm..... Zit ik in de goeie richting of helemaal niet? JA een beetje wel! Bedankt iig!
vrijdag 25 mei 2007 om 14:16
Lekker dat alles zo goed gaat. En een jongetje hè! Die zijn leuk
Hmm, probeer nog even wat meer namen te verzinnen maar inspiratie is ineens weg...
Pepijn, Marijn, Ruben, Sander, Niels, Erwin, Job, Daan, Bas......
(niet helemaal in de lijn van die andere die je mooi vond maar ach...)
Schrijf je nog ergens mee? Volgens mij niet hè? Ik wil je wel graag blijven volgen namelijk....

Schrijf je nog ergens mee? Volgens mij niet hè? Ik wil je wel graag blijven volgen namelijk....
vrijdag 25 mei 2007 om 14:21
quote:
Hmm, probeer nog even wat meer namen te verzinnen maar inspiratie is ineens weg...
Ik weet nog niet of het jongetje is. Ik had voordat ik zwanger werd wel de hele tijd het beeld van een jongetje, terwijl ik me nu alleen maar kan voorstellen dat het een meisje is. We moeten nog even wachten dus.
Marijn vind ik wel een hele mooie, zal het eens aan vriend voorleggen. Daan ook trouwens, maar die is afgekeurd.
Ik schrijf mee op het eindelijk eindelijk eindelijk topic. Maar niet heeeel veel meer. Komt wel weer maar heb het nu even te druk.
Met jullie alles goed?

Ik weet nog niet of het jongetje is. Ik had voordat ik zwanger werd wel de hele tijd het beeld van een jongetje, terwijl ik me nu alleen maar kan voorstellen dat het een meisje is. We moeten nog even wachten dus.
Marijn vind ik wel een hele mooie, zal het eens aan vriend voorleggen. Daan ook trouwens, maar die is afgekeurd.
Ik schrijf mee op het eindelijk eindelijk eindelijk topic. Maar niet heeeel veel meer. Komt wel weer maar heb het nu even te druk.
Met jullie alles goed?
vrijdag 25 mei 2007 om 15:14
quote:
Jullie willen het nog niet weten dus, wat het is? Spannend!
Hier alles goed met Wup en mij, thuissituatie daarentegen sucks. Zit jij op Hyves? Even een manier vinden om te communiceren...
Hey peppie,
balen dat het thuis niet goed gaat zeg!!! *; Gelukkig gaat het met jou en wup wel goed!
Zit niet op hyves, maar heb wel mail: vivadolfijn@hotmail.com ben niet heel vaak online, maar goed.
Liefs DOlfijn
Jullie willen het nog niet weten dus, wat het is? Spannend!
Hier alles goed met Wup en mij, thuissituatie daarentegen sucks. Zit jij op Hyves? Even een manier vinden om te communiceren...

Hey peppie,
balen dat het thuis niet goed gaat zeg!!! *; Gelukkig gaat het met jou en wup wel goed!
Zit niet op hyves, maar heb wel mail: vivadolfijn@hotmail.com ben niet heel vaak online, maar goed.
Liefs DOlfijn