What to do, ik ben zo jaloers.....

13-07-2009 16:35 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

Ik heb sinds een jaar een super lieve vriend. Hij verklaart me elke keer de liefde, houd nog steeds elke keer deuren voor me open, krijg lieve briefjes, kaarten, avondjes met kaarsen en geweldig lieve smsjes, ontbijt opbed etc.

Alleen in mijn vorige relatie zo hard op me bek gegaan(rechtzaak en 4jaar lang 1 leugen), dat het vertrouwen zo erg beschaamd is bij mij. Ik ben 3 jaar single geweest omdat ik geen relatie meer wilde en het niet aandurfde. na 3 jaar mijn vriend tegengekomen en hij is geweldig voor me, geeft me zoveel liefde.

Dan mijn jaloezie..... ik word er gek van. zodra hij een sms krijg heb ik meteen een onrustig gevoel inmijn lijf. ALs hij iets zegt of doet....denk ik meteen even het ergste. Bijv. ik ga sporten...dan denk ik: jaja je gaat vast naar een ander. het lijkt wel of ik bij alles opzoek ben naar een bevestinging dat hij een ander heeft.

vorige keer waren we uiteten met familie....zat er een vrouw heel de tijd naar hem te kijken, we hadden het al tegen elkaar gezegt dat ze oogkontakt zoekt en verder geen aandacht aan bedsteed, hij zoende me,arm om me heen etc. maar van binnen zat ik niet lekker, toen ze wegging zwaaide ze naar hem! Mijn vriend deed niks, niet terugzwaaien of wat maar ik kookte van woede en onmacht. voel me dan zo machteloos en een missleijk gevoel, ik kan het niet uitstaan dat ze heel de tijd oogkontakt zoekt terwijl IK er naast zit! en nog steeds nu als ik eraan denk krijg ik zo'n rusteloos gevoel van binnen en houd het me bezig. Dat is toch niet goed?

Tis zo frusterend, want ik vertrouw hem wel,maar de rest van de wereld niet. Ben zo onzeker als hij gebeld wordt,spits ik mijn oren om te horen of het niet zijn 2e vriendin is ofzo. Als zijn mobiel uistaat |(batt leeg) zijn mijn eerste gedachte: oh jee hij is bij een ander en wilniet door mij gestoord worden.

ja ik ben jaloers, en wil er graag wat aan doen want als we er dan samen over gepraat hebben heb ik spijt van mijn gedrag.

zucht wat jullie?met iemand gaan praten?

bedankt voor het lezen alvast!
Jeetje, wat ontzettend lastig zeg! Het zal er wel mee te maken hebben, dat je in je vorige relatie zo voorgelogen bent, maar ik zou hier snel iets aan gaan doen, desnoods met hulp.

Want ik heb een relatie gehád met iemand die naar mij toe zo (ziekelijk) jaloers was en geloof me, daar is niet mee te leven...

Je hebt dus constant bevestiging nodig...maar als je heel eerlijk bent: Hij is niet voor niets met jóu, hij houdt van jóu en reageert niet eens op andere vrouwen!

Als ik in jouw schoenen stond, ging ik hier heel snel iets aan doen, want anders houdt hij dit ook niet vol (en jij ook niet), want dit soort jaloezie maakt meer kapot dan je lief is...
ik lees dat je ook voornamelijk lichamelijk heel erg op deze voorvallen reageert: rusteloosheid, misselijk.

met bepaalde oefeningen zou je dit al kunnen verminderen zodat je ook minder de neiging voelt om te reageren.

ik zou idd eens gaan kijken of er een bepaalde therapie/cursus is voor deze gevoelens. baat het niet dan schaad het niet, toch.
Jaloezie komt meestal voort uit onzekerheid.

Je ex heeft je belazerd, en dat doet pijn. Wat je nu echter lijkt te doen is, geloven dat het aan jou heeft gelegen dat je ex dat deed. Dat hij oneerlijk was omdat jij niet leuk genoeg was. Probeer dat idee los te laten. Je ex heeft tegen je gelogen omdat hij een leugenaar is.

Als het niet aan jou lag dat je ex vreemdging, maar aan hem, dan is er dus geen enkele reden om te veronderstellen dat je huidige vriend weer zal vreemdgaan. Jij bent immers voor hem de leukste, liefste en beste partner die hij kan krijgen, dus hij zou wel heel dom zijn om je te belazeren en het risico te nemen dat ie je verliest. Als hij serieus dekt dat ie beter kn krijgen, mag ie gaan, en dan zul jij wel weer iemand vinden die wel 100% voor je gaat.

Pas wel op met jaloezie en controledwang, want wantrouwen maakt uiteindelijk je relatie ook kapot. Als jij veranderd in een controlerende, ruziemakende en bevestigingzoekende huilie, is elke andere vrouw leuker, liever en aantrekkelijker dan dat. voorkom dat en probeer jezelf te hersenspoelen tot iemand met zelfvertrouwen en vertrouwen in de relatie. Door elke keer als je het gevoel hebt, tgen jezelf te zeggen": Hij zou wel gek zijn om zijn relatie met mij op het spel te zetten".
Als ik het zo lees doet hij niets wat jouw jarloers zou moeten maken. Het is dus iets van jou en ook uit jouw onzekerheid komt. Hij probeerd je al te helpen door te bevestigen dat er niets aan de hand is. Maar dat is duidelijk niet genoeg.

Wat je hebt meegemaakt in het verleden klinkt redelijk heftig. Is het een idee om profesionele hulp te zoeken? Al is het maar om al die ellende uit je verleden een plek te geven zodat je van wat je nu hebt optimaal kunt genieten en weer het vertrouwen terug kan krijgen wat je voor die tijd had?
Ik sluit me bij bovenstaande reacties aan en wens je erg veel succes ermee!
ja klopt hij doet niets wat mij jaloers kan maken. Het ligt aan mij ik zoek elke keer bevestiging dat hij vrreemd gaat. Je hoort het zoveel dat mensen zo makkelijk vreemd gaan bleh!

ik wil er inderdaad wat aan doen, want merk dat ik er zelf in een dip van ga zitten en voor hem ook niet leuk is en het inderdaad ten koste van je relatie kan gaan. Hij laat al zijn smsjes zien zodat ik kan zien van wie ze zijn, heel lief bedoeld maar dat wil ik niet. Ik vertrouw Hem! en nu doet hij nog lief en bevestigd elke keer zijn liefde, maar ben bang dat als ik zo doorga hij het zat wordt ja. Daar hebben jullie gelijk in.

Ik ben helemaal niet een persoon die in het verleden leeft, en dacht na een paar jaar toch het gezeik met me ex wel een plek te hebben kunnen geven. Wil ook niet dat mijn vriend er het dupe van wordt. Ik heb nog meer zieke ramp maar die ga ik geeneens plaatsen, die gaan te ver en ik zie toch wel in dat het aan mij ligt.

rary: je hebt het over oefeningen, wat bedoel je daar precies mee? hulp zoeken of...?

Bedankt voor het reageren, ga inderdaad met iemand praten want ik slaap er slecht van en een rusteloos gevoel in me hart en maag maar afgezien van mijn jaloezie hebben we zo een geweldige relatie....en die moet ik zo zien te houden.

nammma: klopt er is niet mee te leven, dat zie ik zelf gelukkig ook in. nu is ie nog begripvol maar weet ook dat dat niet eindeloos is.
Wat vervelend dat je je zo naar voelt. Ik zou er ook 'werk' van maken voordat het je relatie ondermijnt. Dit kan namelijk flink doorwerken in meerdere facetten van je relatie en dat is het niet waard toch? Zou zonde zijn als je zo'n 'gouden gozer' vanwege je eigen onzekerheid laat schieten.

Wat ik trouwens meteen dacht na je openingspost is dat die vrouw je vriend nog van vroeger kende (en hij haar niet herkende) of dat ze zich vergiste omdat hij op iemand anders lijkt. Niet elke vrouw is een potentieel roofdier hoor!!
dankje Holly26 ga er zeker wat aan doen!
appeltje78 : klopt maar in mijn ogen is een vrouw wel een roofdier

maar ze zat heel de tijd te kijken onze kant op.Ik dacht eerst nou ja kan misschien heb ik een leuk truitje aan of wil ze zien wat wij eten hahaha....maar ze bleef maar kontakt zoeken en ze ging weg en zwaaide naar hem. had er zo een rotgevoel over, en krijg dan gelijk van die stressvlekkern in mijn nek.Maar wil er nu wat aan gaan doen

Ik snap gewoon niet dat veel vrouwen geen waarde hechten dat als iemand bezet is ze zeggen: nou en, voel ik niks van?!?!?!

Hoor ook om me heen zoveel mensen die vreemd gaan, vreselijk!

ja mijn vriend is een gouden gozer die vaak zat tegen me zegt hoe mooi ik ben, en een toekomst met mij wil etc. ga er aan werken voor ONZE toekomst.
Er bestaan reële angsten en irreële angsten en het is denk ik goed om dat eens helder met een professional te bespreken. Natuurlijk zijn er klootzakken en trutten in deze wereld die een relatie op het spel zetten door vreemd te gaan. Het is de kunst alleen om die angst niet te laten regeren.

Het feit dat je er op deze manier mee bezig bent is in ieder geval een stap in de goede richting!! Succes verder!
En al zijn vrouwen roofdieren, is jouw vent een prooi? Willoos slachtoffer van zijn lusten die compleet vergeet dat ie jou trouw eloofd heeft als een dame vriendelijk naar m glimlacht? En als dat zo zou zijn, waarom zou je iemand willen voor wie jij kennelijk niet speciaal genoeg bent?

Ik snap nooit vrouwen die zeggen 'ik vertrouw hem wel maar haar niet". Als jouw vriend echt te vertrouwen is, kunnen er tien fotomodellen naakt om hem heen dansen, maar dan gaat ie niet vreemd. Gaat ie wel vreemd, dan is hij degende die zijn belofte aan jou verbreekt.
Heel vaak komen heftige jaloezie gevoelens voort uit een hechtingsstoornis. Kijk eens op www.hechtingsproblemen.nl Zelf heb ik erg veel baat bij de basistherapie. (dit is toch geen reclame he? want niet zo bedoeld)
angsten kunnen heftige lichamelijke reacties oproepen. door bepaalde oefeningen (ontspanningsoefeningen in allerlei soorten) kun je op het moment dat je lichamelijk merkt dat je onrustig of angstig wordt, deze oefeningen inzetten en meer onder controle krijgen. dan wordt je en voel je je al meteen een stuk rustiger en reageer je ook relaxter.

maar daarnaast zou ik ook hulp zoeken om je verleden daarin een plekje te geven.

misschien is haptotherapie iets voor jou? dan werkt je zowel aan het lichamelijke als ook het psychische...
quote:Bambigirl schreef op 13 juli 2009 @ 17:16:

maar ze zat heel de tijd te kijken onze kant op.Ik dacht eerst nou ja kan misschien heb ik een leuk truitje aan of wil ze zien wat wij eten hahaha....maar ze bleef maar kontakt zoeken en ze ging weg en zwaaide naar hem. had er zo een rotgevoel over, en krijg dan gelijk van die stressvlekkern in mijn nek.Maar wil er nu wat aan gaan doen

Ik snap gewoon niet dat veel vrouwen geen waarde hechten dat als iemand bezet is ze zeggen: nou en, voel ik niks van?!?!?!

ja mijn vriend is een gouden gozer die vaak zat tegen me zegt hoe mooi ik ben, en een toekomst met mij wil etc. ga er aan werken voor ONZE toekomst.

Hou eerst eens op de zaak zó te overdrijven. Vrouwen zijn geen roofdieren en zullen heus je vriend niet aanranden. Voor hetzelfde geld meende de vrouw uit het restaurant in hem een vroegere buurman te herkennen. En ja, misschien vond ze hem heel leuk. Nou en?

Voor iemand die zegt niet in het verleden te leven vind ik het overigens bijzonder dat je drie jaar single bent gebleven omdat je ex je gekwetst heeft. Het lijkt me voor jou een stuk rustiger als je zou kunnen bedenken dat het heel naar is als je partner zou vreemdgaan maar dat je weet dat je dat zult overleven en dat je daarna opnieuw weer gelukkig kunt worden.
Ik begrijp 't niet, ze zwaaide naar hem en hij zwaaide niet terug? Dus hij liet haar een blauwtje lopen en toch wel vrij grof. Of misschien zat hij in een dilemma: zichzelf zijn en gewoon met die vrouw praten of alles doen om jou niet jaloers te maken. Het laatste is een doodlopende weg; iedere man (en vrouw) krijg genoeg van een te jaloerse partner. Je kan een ander niet beheersen; dat werkt niet.
quote:Bambigirl schreef op 13 juli 2009 @ 17:16:

ik vind het in deze context echt overdreven, misschien dacht ze wel dat jij zijn zus was of een goede vriendin. of zaten jullie zo klef te doen dat het zichtbaar was dat jullie een relatie hebben.

dit zal je altijd houden, maar je vriend ging er niet op in er is dus niks aan de hand. op het moment dat jij niet meer zo onzeker bent over jezelf zou jij je hier minder van aantrekken, want dan weet je wel dat jouw vriend hier niks mee doet. dus ergens vertrouw je hem ook niet en dat is een trieste zaak!
Als ik jou was, zou ik een goede psycholoog zoeken. Die kunnen je er zeker mee helpen een goede modus te vinden om met je jaloezie om te gaan. Ik heb daar zelf geen last van, maar ik kan me voorstellen dat je er veel hinder van ondervindt. Veel sterkte.
omdat het zo lichamelijk is kan je denk ik het beste naar de dokter..

je vriendje geeft helemaal geen reden tot wantrouwen zeg jezelf..

verder kan je bij jezelf best wel proberen die gedachten te relativeren hoor! wqat een onzin dat alle vrouwen jou vriendje zouden willen afpakken!

Ik ben juist een beetje trots als ik zie dat mijn vriendje vrouwelijke aandacht krijgt! hij doet dan ook net zoals jouw vriend, nog een een knuffel en een kus. en dan ben ik eigenlijk maar trots dat ie gek is op mij...

dit soort dingen gebeuren geloof ik bij iedereen! en omdat je er niet tegenkan, is het het beste om hiervoor toch maar hulp te gaan zoeken!

succes
Bambi, jij bent bezig je mooie relatie nu te vergooien.

Je vriend laat nu zijn smsjes lezen, om jou gerust te stellen. Hij geeft je keer op keer op keer bevestiging over hoe mooi jij wel niet bent. Om jou gerust te stellen.

Op een gegeven moment houdt dat bij hem natuurlijk op. De oplossing? Praten met je vriend denk ik. Aangeven hoe jij je voelt en dat je je door jouw gevoelens ook zorgen maakt over jullie relatie.

En hij zorgt er nu de hele tijd voor dat jij je 'drugs' krijgt; in de vorm van zijn smsjes, zijn aandacht en zijn bevestiging. Misschien moet dat wel wat minder en moet je gevoel van zelfwaarde weer vanuit jou komen. Want op deze manier verziekt jouw verschrikkelijke exvriend je huidige relatie.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Weet je, ik vind het juist altijd wel grappig om te zien als ik merk dat iemand haar oog op mijn vriend heeft laten vallen of op hem afstapt als we uit zijn ofzo. Ik loop dan vaak zelfs ff weg Stiekem denk ik dan van binnen: "Hij's lekker toch al van mij

Hij gaat overigens regelmatig zonder mij op stap, sms't me snachts dat hij bij een vriend blijft slapen, gaat voor werk of studie regelmatig naar leuke buitenlandse plekjes etc..

Als ik hem niet blind zou kunnen vertrouwen, dan zou de relatie voor mij eerlijk gezegd maar weinig waard zijn.

Misschien moet je er idd eens met iemand over praten, zodat iemand jou kan helpen om minder jaloers te worden. Ik ben bang dat je op deze manier iets kapot aan het maken bent, omdat je zo bang bent dat het kapot gaat. Dat zou echt zo zonde zijn!

Natuurlijk heb je een nare ervaring gehad. Maar dit is iemand anders. Hoe zou jij je voelen als jouw vriend bij iedereen die naar je keek of je aansprak waanzinnig jaloers zou worden?

Mijn vriend heeft soms na wat biertjes op ook wel eens een lichtelijke jaloerse bui als iemand die hij niet kent maar bij me blijft staan. Ik voel me eerlijk gezegd dan zo beledigd! Iemand komt een praatje met me maken denk ik dan. Met of zonder bijbedoelingen, maakt geen bal uit want ik heb hem al!
dames, ben het helemaal met jullie eens.

Heb zojuist in mijn omgeving iemand die haptotherapie geeft gemailt!

Mijn vriend gaat volgende maand 1 weekje naar vrienden op vakantie die daar 3weken zitten. Na lang praten heeft hij geboekt, vind het niet super leuk(hij gaat naar kreta) maar vind het leuk voor hem. en wil laten zien dat ik hem vertrouw! En ja ik ga nu aan mijzelf werken. bedankt voor de heldere berichten!
yoyo2: ja ik hoor mijn vrienden ook wel eens zeggen, ik vind het welleuk om te zien als hij sjans heeft, ik weet toch dat hij voor mij gaat en bij mij in bed ligt. nou dat is mijn punt dat ik ook zo die richting op wil gaan denken.

dat hij rustig met een vreemde vrouw kan praten en dat ik toekijk ipv dat ik op t punt staat haar wat aan te doen

heb nu een stap gezet er wat aan te doen.
Ik herken het heel erg;

Zelf heb ik ook een relatie achter de rug die uitliep op een rechtzaak en een grote leugen bleek te zijn :(.

En nu zit ik dus in een hele prille relatie. En die achterdocht die jij hebt, voel ik dus ook. Als hij zegt dat hij naar een vriend gaat, denk ik "of een heel leuk ander meisje?" Ik zeg het niet hard op en probeer ook heel neutraal te reageren. Mijn hersenkronkels uit ik dan bij mijn vriendinnen die met me gaan relativeren.

Ben ook al bij een psycholoog die mij hier heel goed mee kan helpen en ik heb er zeer zeker iets aan. Zij leert mij nieuwe inzichten en laat ook zien dat door ik mijn vriend door deze gedachten enorm tekort doe. En ik merk door die nieuwe inzichten ik ook relaxter kan reageren. Sinds zaterdag lukt dit geweldig! :D

Als ik jou was, zou ik hierbij hulp want het is nogal wat hoor! En dat je niet je mooie relatie door deze stomme hersenkronkels kapotmaakt...

sterkte!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven