= = = = Juli 2009 = = = =

28-06-2009 15:25 2982 berichten
Alle reacties Link kopieren
En....hier gaan we verder, midden in de bevallingen .

Link naar het vorige topic:

* * Juli 2009 * *
What matters most is how you see yourself
Randy: heb het ook al op Hyves gezet, maar alvast gefeliciteerd! Hopelijk wordt het een fijne feestelijke dag! En wie weet dat hele bijzondere kado...

Ik weet niet of het door de hormonen komt, en het is ook wel een beetje OT, maar ik zit enorm in mijn maag met m'n dochter. Ze ging vanavond uit haar dak omdat ze zo boos/verdrietig was dat we haar iets vies afpakten (het schepje waarmee we de kattebak verschonen), zo ken ik haar helemaal niet! Al sinds haar geboorte is ze altijd dezelfde rustige, ontspannen en vrolijke Lucia. Maar nu dus even niet. Op deze manier vind ik die crechedagen niet leuk meer. Vriendlief gaat woensdag met één van de leidsters praten. Ze kwam voor de zoveelste keer thuis met een poepluier en dat is me ook totaal niet naar 't zin. Als ze 's ochtends onderweg van huis naar het kdv gepoept heeft verwachten de leidsters ook dat we haar daar nog even snel zelf verschonen. Volgens hun is dat net zo normaal als dat zij ervoor zorgen dat Lucia met een schone Pamper naar huis gaat, maar dat doen ze dus regelmatig niet!
Wyfke, ik moet eigenlijk gaan slapen maar herkende even iets waar wij ook een hele poos mee in de maag hebben gelopen. Dochter heeft het ook een hele tijd gehad dat ze compleet onhandelbaar was als ze een dagje bij oma was geweest. Het enige wat we er dan nog mee konden was zo snel mogelijk eten naar binnen en dan naar bed. Ik had steeds het idee dat ze dan bij mijn moeder teveel voor de tv zat en haar energie nog niet kwijt was ofzo. Als ik mijn moeder erop aansprak dan zei ze dat meisje juist heel erg lief was geweest. Ja, dat klopt, dat is ze ook als ze tv mag kijken. Alleen dat kan niet de hele dag, dat mocht ik vroeger ook niet en dat was niet voor niks, toch? Na een tijdje werd het wel wat beter en toen was het oppassen ook al weer afgelopen omdat ik een andere baan kreeg en oma nog maar een half oppasdagje had.

Nu heeft ze het sporadisch nog, maar echt als ze te moe is, wat dan niet iedereen herkent omdat ze dan juist heel blij en druk kan doen...als ik haar in bed leg dan slaapt ze voor ik de deur dicht heb...

Dat ze haar met een vieze luier naar huis sturen kan echt niet vind ik. Bij ons verschoonden ze ze nog snel even als ze het in de gaten hadden...

Randy gefeliciteerd met je verjaardag!!! Maak er een leuke dag van met veel mooie kadoojes!!!
Hele vroege meld

Slecht geslapen hier jammer genoeg. Ik ben geloof ik toch wel erg nerveus voor de gyn zometeen....

Wyfke en Meis; ooh herkenbaar! Hier is Jano ook onhandelbaar na een dagje oma. Oma verwent hem vreselijk en straft hem vrijwel nooit. En brutaal dat ie dan kan worden!!! Niet te geloven. Ik vind dat toch wel het moeilijke aan opvoeden en je kind ook moeten "uitbesteden"... niemand doet het precies op de manier dat jij graag wil.

Maar Wyfke, je schrijft dat Lucia anders zo ontspannen en vrolijk is, heeft ze nooit eens een boze bui? Of dat ze een beetje shagrijnig is? Of dwarsligt? Want ik denk dat je dan nog wel iets kunt verwachten, zeker als de baby er straks is. Het hoort er wel een beetje bij natuurlijk, kinderen zijn niet altijd happy, net als wij.

En die poepluier, weet je zeker dat ze die niet onderweg naar huis kreeg? Want dan konden ze er niets aan doen natuurlijk. Niet om jou tegen te zitten ofzo, want ik snap je heel goed, maar ik vroeg het me gewoon af. Onze creche doet het trouwens ook hoor, een snelle verschoning voor hij meegaat. (vroeger althans, hij is nu al 3 weken pamper vrij overdag en het gaat goed gelukkig!)

Pippa ik heb ook van die superwarme voeten!

Randy hartelijk gefeliciteerd!! Ik hoop op een geweldig, mooi, lief, klein, knuffelig cadeau (geen puppy!)
Te snel op verstuur gedrukt...

Nou ja, ik houd het er toch maar even bij. Moet om 8:15 uur al bij de gyn zijn dus ik hoop snel weer een update te kunnen geven. Of niet natuurlijk...
Ooh wacht! Ik vergeet Missy helemaal!

Ik hoop zo dat het heeft doorgezet gisteravond! En zo niet: heel veel succes vandaag meid!
En Quintie?

Randy, gefeliciteerd met je verjaardag!
Meld!

Quintie, succes bij de gyn!!

Missy, ik hoop het zo voor je!

Wyfke, ook ik herken het wel, al is het van een tijdje geleden. Maar Thijs is dan ook al wat ouder dan jouw dochter. Hoort zeker ook wel bij de leeftijd en misschien voelt ze haarfijn aan dat er thuis iets staat te gebeuren. Je kan waarschijnlijk nu ook wat minder hebben (ik in ieder geval wel....) en daar maken kinderen gebruik van. Onthoud dat het nooit persoonlijk is en een fase. Als je altijd een kind hebt gehad dat goed in z'n/haar vel zat, dan komt dat gewoon terug. En wat die poepluier betreft, gewoon even aan de leidster(s) melden. Daar worden ze tenslotte voor betaalt

Bedankt voor de felicitaties. Moet nu ook snel Thijs aankleden en de taart gaan scoren. Zal wat extra meenemen voor de mensen op de tribune!!
Morge,

Blog&dufty, hoe is het met jullie wolk? Mooi he, om mama te zijn Blog?

en Miss BR: van harte gefeliciteerd met jullie prachtige ieniemieniemensje!

Geniet allemaal lekker, ga zo snel naar hyves foto;s kijken..

Jane, welkom thuis! Heb je beetje uit kunnen rustgen in ziekenhuis? Heb nog niks bijgelezen hoor, dus kan mosterd zijn mijn vragen..

Feestje hier was super! Het regende tot een uur of zes, maar we hadden tenten neergezet, een catering geregeld en veel vriendinnetjes die van alles en nog wat voor ons hadden geregeld. De tent werd versiert, ze gingen rond met champagne, lde ene speelde poppenkast voor de kids, ander bakte pannekoeken en weer een ander lag boven te knuffelen met mannetjelief. We hoefden zelf helemaal niks te doen. Super!

Mannetjelief heeft voor de 1e twee jaar kleertjes gescoord, en sinterklaas is jaloers op al dat speelgoed wat hij gekregen heeft. Was een erg geslaagde dag. Gisteren alle zooi opgeruimd en nu lig ik heerlijk met 2 kindjes in bed. De grote kijkt tv en kleine slaapt.. Ga eerst even bijlezen!
Meld

Hier mama-dag en gelukkig komt moeders weer helpen.

Randy: gefeliciteerd met je verjaardag. Wordt een lekker dagje volgens mij hoor.Geniet er van.

Missy: Succes vandaag maar hopelijk heeft de nacht al goed gedaan.

Wyfke: die luiers vind ik echt niet kunnen hoor. Tenminste als ze naar huis gaat. Stel ze heeft gepoept op weg naar het KDV dan zou ik haar ook nog even zelf verschonen als ik er ben. Bij binnenkomst is het toch vaak een beetje een drukte dus dan doe ik het zelf wel even. Maar ik vind wel dat ze voor het ophalen een schone luier moet. Ik vind dat je daar wel wat van kan zeggen. Heb je binnenkort niet weer een 10 min gesprek of iets dergelijks? Dwarse buien hier ook hoor, sprongetje, leeftijd, fase, bevalling etc etc allemaal dingen die volgens mij meespelen, ik neem het maar even voor lief. Ik heb trouwens gister op de Derek Ogilvy manier uitgelegd dat een kindje bij komt. Haha, weet je wat ik bedoel?

Gezegd dat het heel normaal is dat er meerdere kinderen in een gezin zijn en dat er een babietje bij komt maar nu nog in mama's buik zit, dat mama dan naar het ziekenhuis moet en Annieke even naar oma. Dam krijgt ze een zusje, waar ze heel fijn mee kan spelen en dat mama en papa zeker niet minder van haar gaan houden, maar van allebei heel veel, maar dat mama af en toe ook aandacht moet geven aan de baby.

Geen idee of het helpt haha maar ja, het kan ook geen kwaad natuurlijk. We zien wel hoe ze reageert zometeen.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Hallo, hier een meld.

Randy van harte gefeliciteerd meid!! Nog vele happy jaren.

Hoe is het met arme arme Missy?

Hoop dat ze eindelijk happy happy Missy is en de kleine in haar armen heeft.

En Engelbengel, is daar al nieuws van?

Pfff over voeten gesproken, ik ben ze nu ook inmiddels spuugzat aan het worden. Ze zijn sinds maart echt niet langer dan een kwartiertje per dag normaal formaat geweest. Ik vraag mij af of het straks weer goed gaat komen....geloof er niks meer van...

Pippa, het is jouw dag vandaag!!!

Hier aan het thuis front gaat het steeds een stukkie beter.

Ik heb gehad dat het overdag prima met mij ging maar dat ik en de nachtelijke uurtjes niet kon slapen en vreselijk liep te malen en spoken. Ik heb ook op een nacht alles op mail gezet en dat naar hem toegestuurd. Uiteindelijk heeft dat een heel goed efect gehad. Ik heb afgelopen nacht (m.u.v. 1 x plassen) als een roosje geslapen! Ik kan mij de tijd niet meer heugen.

Zo, ik spring even onder de douche (na ja spring....) en ga dan naar de kapper. Wordt gek van mijn lok voor mijn ogen en dat moet ik straks niet hebben bij de bevalling.

Tot later!!!!
Randy: Gefelicieteerd!

Watever: fijn dat het wat beter gaat en goed dat je alles zo in de mail van je afgeschreven hebt.

Quintie: hoe was het bij de gyn?

En ben heel benieuwd hoe het met Missy gaat vandaag.

Nou de koorts is weer weg, denk toch dat het een griepje was in combinatie met een nacht geen slaap. Onze jongedame heeft gelukkig vannacht ook weer goed geslapen,
Even een snelle meld...ben nog maar net uit bed en dochter is ook nog maar net wakker. Die is dus gistermiddag helemaal gaar geweest, vandaar haar slechte humeurtje

Alles nog steeds rustig hier! Als ze vandaag haar slaapje doet kom ik hier weer even terug!
Nou, op d-day doe ik nog maar eens een meld! Niks te voelen, helaas. Hopelijk wordt het bij mij niet zo'n langdurig drama in zes bedrijven als bij Missy... ik hoop echt dat zij eindelijk eens is bevallen! Vervelend genoeg hoor ik van steeds meer hyves-vriendinnetjes dat zij indertijd ook moesten doorlopen tot 42 weken. En als mensen zónder kinderen al gaan zeggen dat de meeste baby's te laat komen... grrr. Maar, na mijn meltdown van afgelopen weekend (Hij Moet Er Nú Uit!!!!!!) heb ik me er bij neergelegd dat het nog wel een week zal duren. Hopelijk valt het dan mee, haha.

Quintie, hoe ging je afspraak?

Randy, gefeliciteerd met je verjaardag! Ik zal niet voor je zingen, dat kan ik namelijk alleen vals. In gezelschap playback ik altijd.

Ga nu eerst ff ontbijten, kom vast later nog terug!
Helaas helaas... iets meer verweekt dan vorige week, maar de gyn durft inleiden op dit moment alsnog niet aan. Dus... vrijdag opnieuw controle en aan het ctg. Ik heb eindelijk ook wel een deadline van haar gekregen; langer dan 41 weken zal ze me niet laten lopen. Dus uiterlijk volgende week zondag dan toch inleiden. Daar gaan we dus maar vanuit.

Watever dat is de 26e, ik gun jou de taak als hekkensluiter nog steeds hoor, maar het ziet er niet gunstig uit zo

Fijn dat het zo goed met jou gaat!

Ik kom straks wel weer even terug... ik ga even op de bank liggen want door het inwendig onderzoek heb ik wel weer wat kramp. Wel kramp, geen illusies hoor mijn kinderen komen gewoon niet vanzelf, daar ben ik nu wel achter!
Jammer Quintie. Nog even doorlopen dus. Maar het einde is gelukkig in zicht!

Pippa, voor jou ook. Nog uiterlijk twee weken... Ik hoop echt van harte voor je dat de baby eerder komt en je ook eerder van het vocht af bent. Ik ga gewoon voor je duimen!

Padababa, gelukkig is de koorts weer weg! Houden zo!

Engelbengel heeft zich al heel lang niet gemeld he? Ik ben benieuwd hoe het met haar gaat.

En MissyMB is hopelijk inmiddels bevallen... Want man, wat heeft dat lang geduurd voor haar.

Ik heb een vraag, voor de bevallen dames (geldt ook voor eerdere bevallingen)...

Hoe lang hebben jullie last gehad van 'down under?' Misschien naïef, maar ik had gehoopt dat het nu wel weer een beetje zou normaliseren. (Omdat het er gewoon wel netjes en normaal uitziet, zeg maar! ) Helaas... Ik kan niet te lang op een harde stoel zitten want dan word ik misselijk van de pijn in mijn stuitje. De ene dag heb ik veel last, de andere dag helemaal niet (gelukkig). En af en toe schrijnt het toch ook nog wel waar is gehecht, terwijl ik maar heel minimaal ben ingescheurd. En, laatste klaagzang. Ik vloei ook nog steeds. Maar ja, ik was er al achter dat het zelfs wel 10 weken kan duren (hier op het forum gelezen). En na de curettages heb ik ook beide keren ruim drie weken gevloeid, dat zegt vast ook wel wat. Pijn in stuitje kan trouwens ook nog maanden duren, was ik al achter via mijn grote vriend Google. Zo niet jaren, heb ik ook al ergens gelezen... Lekker dan.

Maar ja, niet dat ik er wat mee wil hoor, maar ik ben gewoon benieuwd naar vergelijkingsmateriaal.
Hé meiden,

Gefeliciteerd met alle nieuwe baby's! Op Hyves kijk ik iets vaker dan hier; zo leuk om ook meteen foto's te kunnen zien!

Ook bij mij zit de gup er nog in! Jammer hoor...

Ik ben nog niet helemaal van het world wide web verdwenen, dus ik wilde jullie dit even laten weten!

Als de gup er wel is, laat ik ook zeker van me horen!

Enne... ik denk dat ik toch deze week, lekker handig, maar eens een nieuwe poging ga wagen om bij ons thuis internet geinstalleerd te krijgen. Lijkt me heerlijk; beetje laptoppen vanuit bed

voor jullie allemaal!
*zwaaiii Loeki!!*

Hmm Ring... ik vrees dat ik daarmee wel geluk heb gehad de vorige keer. Ik had geloof ik 3 hechtinkjes na mijn bevalling en had er vrijwel geen last van. Ik vloeide maar heel kort en kon na 1,5 week ofzo alweer hele stukken wandelen enzo. Harde stoelen nooit problemen mee gehad, maar ik heb ook nooit last van mijn stuitje gehad. En misschien nog erger, na 3 weken waren vriend en ik voor het eerst weer (voorzichtig aan!) actief samen. Als je er onzeker over bent zou ik gewoon de vk even bellen hoor. Je krijg ook nog nacontrole toch?

Maar misschien ben ik een uitzondering (zou niet voor het eerst zijn ) en hebben de dames hier andere verhalen.
*meld*

Hihi, Chica, heb je ook van de week naar Derek gekeken? Ik heb me hetzelfde bedacht toen ik het zag! En stom toevallig begon dochter er de volgende morgen zelf over. Dat we straks met zijn vieren zijn maar dat mama nog steeds haar mama is en papa nog steeds haar papa, maar dat er dan een kindje bij is. Dus dat ik ook zijn mama zal zijn, en haar papa ook zijn papa...raar hoor, alsof ze het zelf gezien had...

Quintie, jammer dat de boel nog niet rijp was, maar fijn dat je nu in elk geval al een deadline hebt!

Zelf mag ik ook gewoon volgende week terugkomen bij de gyn, kind lag goed, nog niet ingedaald maar volgens haar ligt ie wel zo diep dat ik niet acuut hoef te gaan liggen als de vliezen breken. Dan mag ik gewoon op mijn gemakje de vk bellen en lekker thuis blijven!! Er was dus ook nog gewoon (gelukkig) niks rijp dus we wachten nog gewoon lekker af!

Dochter is even bij een vriendinnetje spelen, en als ze straks thuis komt dan mag ze eerst even slapen dus tot pak-em-beet half 3 heb ik het lekker rustig haha!

Loekie, leuk je hier ook weer eens te zien! Hihi, toch maar proberen internet weer aan de praat te krijgen? Lijkt mij toch ook wel een gevalletje nesteldrang hoor!!!

Hoe zou het met Engelbengel zijn???is inderdaad al een dag of 4 niet geweest!

En Missy nog niet gemeld, mag toch hopen dat daar nu ook eindelijk een beetje schot in zit!

Verder is iedereen, behalve Nerwen, al weer langs geweest dus wie weet????

Pfoe Ring, dat weet ik niet meer... weet wel dat ik na 6 weken wel helemaal hersteld was, toen ben ik ook voor het eerst weer gaan "hardlopen" en hebben we het ook in bed maar weer eens gezellig gemaakt. Ook wennen!

Watever, veel plezier bij de kapper! Blij dat het thuis weer een beetje beter loopt.

Sas klinkt erg leuk, je feest!! Heb nog wel aan je gedacht met al die regen, maar gelukkig heb je daar geen last van gehad...
[quote]quintie schreef op 14 juli 2009 @ 11:04:

Watever dat is de 26e, ik gun jou de taak als hekkensluiter nog steeds hoor, maar het ziet er niet gunstig uit zo

Fijn dat het zo goed met jou gaat!

Nee joh, ik ga de 27e bevallen, wist je dat nog niet?
Nee ik heb geen nacontrole meer. De gynaecoloog vond het niet nodig en liet het aan de verloskundige over. En de verloskundige zei dat veel vrouwen er eigenlijk geen behoefte meer aan hadden, en dat ze het daarom overlaten aan de vrouwen zelf of ze nog voor een controle willen komen.

Ik denk zelf wel dat het niet abnormaal is hoor, maar ik ben gewoon benieuwd naar verhalen van anderen. Wandelen gaat trouwens prima. Dan heb ik nergens last van, hooguit dat ik mijn liezen nog wat voel trekken. Mobiel ben ik ook wel, ik ga lekker mijn gang. Maar lang zitten, dat wordt lastiger. Soms.

Seks moet ik nog even niet aan denken, maar dat komt vooral omdat ik nog vloei. Dan lijkt het me niet echt smakelijk.
Die Derek dat vind ik toch maar wat hoor. Ben er super nuchter in normaal gesproken, maar zijn programma vind ik toch wel bijzonder.

Kan die kleine van jou nog weer draaien Meis?

Doet ie vast niet, maar zou het kunnen? Soms heb ik het gevoel dat die van mij ook nog wel eens draait, maar dat kan toch niet als hij al is ingedaald en met zijn hoofdje in mijn bekken ligt? Maar hij is zo ontzettend bewegelijk. Gisteren was mijn hele buik aan het stuiteren.

Loekie, wat leuk weer eens van jou te lezen!

Wyfke, sorry dat ik het mis had bij jou. Dacht toch echt met de stralingen die ik binnen kreeg dat jij op de uitgerekende datum ging bevallen.

Oef Ring, kan mij zo voorstellen dat je je weer snel goed wil voelen. Ik heb echt werkelijk nog geen moment tegen de bevalling opgezien, maar ik ben wel bezig met daarna.

Hoe lang het duurt voordat ik herstel. Ben bij mij ook wel bang dat mijn leeftijd meespeelt en het allemaal niet meer zo soepeltjes en veerkrachtig wordt. Dat was zonder zwangerschap en bevalling natuurlijk ook wel gebeurd, maar dan was het er veel meer ongemerkt ingeslopen zeg maar.
Merk je wel dat het langzaam beter wordt Ring of is het nog steeds zo als net na de bevalling?
Ring: wordt seks ook niet afgeraden zolang je nog vloeit, hoe zat dat ook alweer? Ik moet je bekennen dat ik al heel erg vergeten ben hoe het bij mij down under zat destijds...ik had wel last van de hechtingen maar dat kwam omdat ze te lang zijn blijven zitten. Toen het hoofdje 'stond' schrijnde en brandde dat bij mij heeeeeeel erg en daardoor is het bij mij aan de 'voorkant' nogal lang gevoelig gebleven.

Als ik jou was zou ik toch even een afspraak maken voor een nacontrole.

Loeki loopt dus ook nog steeds rond met baby in buik! Grappig, zijn we beide 4 dagen overtijd vandaag...

Quintie: Vind je 't jammer dat ze nog niet durven in te leiden? Ik vraag me af wat ze dan doen als de bmm nog niet rijp is met 41 weken, dan zullen ze wel moeten toch?

Als ik jouw verhalen zo lees vind ik het maar raar dat ze mij los laten rondlopen met een bmm die al bijna 4 weken verstreken en rijp is

Watever en Pippa: wat voor schoenen hebben jullie aan? Of lopen jullie net als ik ook al wekenlang op slippers rond? Het lijkt trouwens ook wel of ik mijn gezicht heb laten botoxen, alles is opgezwollen. Met die pigmentvlekken er nog bij word ik er helemaal niet knapper op, yek.

Sas: leuk feestje heb je gehad zeg! Alles weer wat rustig met de kleine man?

Chica: helaas hebben wij geen 10-minuten gesprekken op het kdv. Ze schrijven nog 1x per week wat algemene zaken in haar schriftje en wij kunnen daar ook het e.e.a. in kwijt, maar verder is er niks van evaluatie o.i.d. Wel jammer eigenlijk. Maar vriend gaat woensdag even met één van de leidsters praten. Dat van die poepluiers is helaas al veel vaker voorgekomen en daarom had ik daar ook al eens naar gevraagd en er iets van gezegd. Zij houden stug vol dat Lucia altijd meteen verschoond wordt, maar toch heeft ze vaak rode billen als ze naar het kdv geweest is. Thuis komt dat bijna niet meer voor. Maar ja, ik verschoon ook meteen zodra ik iets ruik en daar hebben zij misschien niet meteen tijd of gelegenheid voor.
Meld met baby in buik. Slecht geslapen vannacht, dus ik ben vanochtend maar lekker blijven liggen. Ontbijtje op bed, krantje en weer in slaap gevallen. Heerlijk zo.

Sas, fijn dat je een leuk feest hebt gehad!!

Quintie, jammer dat het nog niet genoeg was. Gelukkig heb je nu wel een dead-line, dat lijkt me wel lekker.

Randy, van harte gefeliciteerd!!

Chica, volgens mij heb je dat wel okee aangepakt. Ik heb zo'n idee dat kinderen, hoe klein ook, veel meer begrijpen dan wij denken. Ik heb het gezien bij mijn neefje, die is in amerika geboren en daar is het heel gewoon om met babygebarentaal te werken. Het manneke kon bij een maand of 8/9 al aangeven of hij melk wilde of een schone luier. Ze weten wat ze willen en snappen heel veel, alleen kunnen ze nog niet communiceren.

Maar goed, dat is een idee van een nog-niet-moeder, dus wie weet roep ik over een jaar wel heel iets anders.

Watever, fijn dat je lekker hebt geslapen. Goed dat je met je man praat, hopelijk komen jullie er samen uit.

Padababa, fijn dat je je weer goed voelt.

Wyfke, gewoon moe dus, en dan maak jij je zorgen over vanalles en nog wat. Gelukkig maar.

Pippa, ik hoop ook nog steeds op een spontane bevalling en niet zo'n drama als bij Missy. Ik reken maar gewoon op nog 2 weken (dan ben ik 42 plus 2), alles wat ie eerder is, is dan mooi meegenomen. Maar balen is het wel. Bovendien ben ik ook nog jarig volgende week en ik had eigenlijk gehoopt onze vent dan in z'n eigen bedje te hebben. Ik wil een kreeftje, geen leeuw erbij in huis!!

Ring, rottig die kwaaltjes. Ben je bevallen, krijg je dat allemaal nog cadeau. Ik heb daar zelf ook best een beetje schrik voor, maar helaas hoort dat er ook bij. Ik ben ook benieuwd wat de reeds ervaern moeders erover te zeggen hebben!

Heee Loeki, goed je te zien! Jammer dat jouw kleine ook nog veilig binnen zit.

Meis, lekker wijs meisje heb je. Derek, ik heb het nog nooit helemaal gezien, ik weet niet wat ik ervan moet geloven. Zou hij gewoon heel veel mensenkennis hebben en goed kunnen observeren, of is het meer dan dat?

Missy en Engelbengel, hopelijk is met jullie alles ok.
Het is absoluut wel beter dan vlak na de bevalling. Alleen toen was ik zo euforisch over de geleverde prestatie en Miep, dat het me eigenlijk niet zoveel kon schelen. Maar nu de eerste euforie weg is (je kan nou eenmaal niet hysterisch blij blijven, haha) en ik wat meer in een dagelijks ritme kom valt het me zo op dat ik toch nog wel last heb van het een en ander. De gehechte plek schrijnt toch wel na elk toiletbezoek. (Ook al is het een een heel klein plekje.) Maar eerlijk gezegd denk ik dat het komt omdat ik nog steeds vloei en daarvoor nog steeds maandverband nodig heb. De eerste anderhalve week gebruikte ik kraamverband. Toen ging ik over naar mijn 'oude en vertrouwde' Always. Maar dat broeit zo joh, het werd alleen maar erger!!! Door dat plastic laagje, vermoed ik. Nu draag ik die dikke Kotex (veel goedkoper ook!) en dat voelt al beter. Maar het is zo dik... Haha, zeikerd.

Nou ja, en die klachten aan mijn stuitje zijn natuurlijk ook wel te verklaren, er komt zoveel kracht op te staan bij een bevalling! Het zal vanzelf wel beter gaan.

Ik vraag me trouwens af of leeftijd een rol speelt in het herstel. Het zal met meer factoren te maken hebben, denk ik!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven