Hét (r)emigreren Topic

18-03-2009 16:57 4718 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

Ainne --> Ierland

Alejandra --> Bolivia

Anais --> Turkije

Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)

Bloempje --> Egypte

Caramella --> Net terug uit de UK

Chicha --> Spanje

Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*

Choc_11 --> Frankrijk

Discovery --> Nederland

Guiri --> Spanje

Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL

Ine --> Oostenrijk

JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur

Kodak --> US

Lapin --> Zwitserland

Liubi --> Duitsland

Marloussie --> Noorwegen *zwanger*

Moonglade --> Nederland

Nymeria --> UK

Orbit --> Nederland (terug uit Australië)

Raccoon --> US

Razzmatazz --> Frankrijk

Rubis --> Frankrijk

Saby --> Italië

Sanne --> Australië

Sarah2ndLife --> Australië

SFO --> US

Snjokorn --> IJsland

Spinnetje --> Zuid-Afrika

Speculaasje --> Israel

Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)

Undertaker --> gaat (terug) naar Australië

Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *

Visotsky --> Ierland *zwanger*

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Alle reacties Link kopieren
Als ik boos ben dan scheld ik hem helemaal verrot... Krijgt hij spullen naar z'n kop gesmeten (wel zachte dingen, maar af en toe een notitieboek kan ook...) en krijs ik de hele straat bij elkaar. Dat is zo'n beetje de enige manier dat ik van m'n frustraties af kom (tijdelijk). Eigenlijk wil ik ook nog fysiek vechten, maar dat mag ik niet van mezelf.

En ik heb me er toch een hekel aan!!!

Hoorde net op de radio trouwens dat er bij een voetbalwedstrijd in Oostenrijk 25 mensen gewond zijn geraakt door een blikseminslag. Ine, alles ok?
morning!

@ anais, ja sorry, t verhaal is wat lang om hier neer te plempen, zal het wel ff doorsturen via mail ofzo

@ JJ jeeee welcome back! een baan, misschien wel twee... wanneer kun je beginnen? heb dat even gemist denk ik...

@ snjokorn, nou ik vind je stoer hoor!! vlieg je nog wel eens rond?

@ ainne, ruzie min of meer bijgelegd. ben benieuwd hoe het dan vanochtend ging en of je je ochtend sms al binnen hebt...

@ spinnetje hahaha op schoot kruipen als je boos bent, dan vind je hem stiekem toch nog wel erg lief dan?

@ biebeltje is die van jou net zo temperamentvol als de stereotype zuiderling? of misschien maar beter van niet, want dan heb je echt de vlam in de pijp...

hier weinig nieuws, behalve dat het zonnetje weer straalt. heerlijk!
Morgen ladies en heer.

25 gewonden door het onweer in Oostenrijk? Dan moet het behoorlijk heftig zijn geweest daar. Ik zag gisteravond, nadat de bui hier overgetrokken was, aan de overkant van het meer van Geneve de boel ook flink oplichten. Dat zag er spectaculair uit.

Hier heeft het de hele nacht geregend maar het begint nu weer een beetje op te klaren geloof ik.

Morgen ben ik jarig en wil ik buiten eten in een restaurant, dus het moet weer mooi weer worden.
hoi!!!!!

We genieten ons een tierelier hier, geweldig!!!

Heerlijk weer , en druk op huizenjacht, vandaag een heel mooi huis gezien en morgen meteen de formulieren brengen en hopen dat ze het ons gunnen, zo gaat dat een beetje hier heb ik het idee, we hebben ook al een paar huizen gezien die werkelijk niet te beschrijven zo erg waren, dan kom je aan en je ziet een kasteel van een huis en dan ga je erin en godgloeiende hoe kunnen mensen een huis verwaarlozen , echt erg, te erg.

dat schijnt nogal gangbaar te zijn, maar vanmiddag was echt een heel mooi groot en schoon en correct huis, ik wil het!!!!!

Maar hopen dat ze holland fans zijn enzo, hahaha.

ik ben echt onder de indruk van het land, wordt er geregeld ontroerd door.

knuffffffff

heb nog geen internet, maar we zijn veel bij vrienden en nu dus ook.
Hey Sarah, ik zat vanmorgen nog aan je te denken: 'Hoe zou het met Sarah zijn, tijdje niks gehoord' et voilà een bericht van je. Leuk dat je zo geniet van alles. Man en kinderen ook blij met the move? En nu maar hopen dat het gaat lukken met het huis dat je zo graag wil. Succes. Ik wacht weer op je volgende post.
Leni is back in town! We zijn onderweg naar Hitlers Adelaarsnest.

Heb het gevonden op internet, die mensen zijn geraakt tijdens een voetbalwedstrijd. Hier heeft het nog niet geonweerd, het is al wel drie dagen droog!! Op een paar druppels na dan..

Als ik echt boos ben, kan ik heel goed In de negeerstand. No problem. Kan ik prima volhouden. Ik ben best wel een bitch dan.

Tot later!!
Ainne: hoe is het nu?

Lapin: Dat moet een mooi gezicht over t meer.

Snjokorn: Dan heb ik je waarshijnlijk net misgelopen toen ik ging reizen. Ik las je autobio even, Super hoor, al die dingen waar ik niets van snap. Daar heb ik zo'n bewondering voor.

Met Capoeira ben ik juist n beetje bang, voor het verrekken van mn enkelbanden enzo, omdat je het op blote voeten doet en geen steun hebt. Maar ik ga het binnenkort doen, en dan zien we wel.

T uitzendburo van de tijdelijke klus heeft niet gebeld nav voicemail bericht gisteravond. Voel me er toch een beetje slecht bij.

Nu wacht ik op dat telefoontje van die andere baan, en daarna ga ik t uitzendburo bellen ivm de baan van gister en het salaris.

Het is hier heerlijk weer, eens even bedenken wat ik vandaag ga doen. Moeders heeft vers brood gehaald, even lekker een bruine boterham met komkommer, mayo en een beetje olijfolie eten.... hmmmmm
Veel plezier vandaag in het Adelaarsnest van Hitler, Leni (gek mens). Volgens mij krijg je een fantastische tijd vandaag. Lekker even weg met je vriendin erbij neem ik aan. Wat ontspanning na de afgelopen week kan geen kwaad.

JJ, gefeliciteerd met je uitzendbaan, lekker vrij gevoel moet dat zijn en beter dan een vast dienstverband. Je kan elke minuut van de dag opstappen als het je niet bevalt of als er een nieuwe baan voorbij komt die je nog meer aanspreekt of als je weer op reis wilt. Ik ben oud & nieuw: van na jouw tijd dus nieuw in dat opzicht en oud qua leeftijd (eind 40, grrrrrr).

Leuk weer wat van je te horen, Sarah. En hoe bevalt het je dochters en je man daar? Ik hoop voor je dat jullie dat leuke huis krijgen, dat zou alweer een stapje in de goeie richting zijn.

Lapin, ik zal als verjaardagskadootje morgen wel even mooi weer naar Zwitserland sturen. Natuurlijk moet je dan buiten kunnen eten. Wat wil je voor kadootje van Lapinman? Heb je hem al hints gegeven?

Vanmorgen moest ik direct aan het forumonderwerp van gisteren denken: ruzie. Tb heeft een belangrijke dag vandaag, het gaat om veel geld voor de kaviaarhandel. Hij was best gestressed en reageerde bot toen hij wegging vanmorgen. Ik riep hem achterna: "Thanks, now you fucked my day."

Ik blijf dan de hele dag met een rotgevoel rondlopen en hij komt pas laat thuis vanavond. Ook was ik vastbesloten om hem niet te bellen of sms-en omdat hij gewoon onredelijk deed. Gelukkig belde hij na 5 minuten al op en zei:"I am not gonne fuck your day."

Hij deed weer lief door de telefoon en ik heb hem zonder over het voorval te praten nog een succesvolle dag gewenst en bedankt voor het bellen.

Zo, dat is weer opgelost. Als iemand eenmaal aangeeft onredelijk te zijn geweest, moet je er ook niet langer over doorzeuren. Ik denk dat als je dat wel doet, de ander een volgend keer niet snel meer sorry zegt.
JJ; Ik denk eerder dat je je evenwicht verliest dan dat je je enkelbanden verrekt. Voorzichtig beginnen gewoon.

Je was net weg inderdaad toen ik hier bij kwam.

Mmmmm lekker bruin brood, dat mis ik soms wel hier.

Disco; nee, ik heb al bijna 2 jaar niet meer gevlogen. Is veelste duur geworden (bovendien ben ik verhuisd en had ik hier in andere toestellen moeten leren vliegen). Helaas pindakaas verloopt mijn brevet nu deze maand (misschien zonde van al het geld en de energie die ik er heb ingestopt maar zo is het nu eenmaal, je moet keuzes maken).
Snjókorn falla, á allt og alla
Anais, deze ketting heb ik al gekregen van Lapinlief

Sarah, goed om even wat van je te horen. Ik ben blij dat jullie het naar je zin hebben en ik zal duimen dat dat huis voor jullie is.

Ik ga ook even een boterham uit de diepvries halen. Ik heb nog lekker maisbrood uit NL liggen. En een stuk boerebelegen kaas (ook uit NL)
.
anoniem_60802 wijzigde dit bericht op 15-07-2009 12:24
Reden: beter van niet
% gewijzigd
@ lapin owh nice, aan de bedeltjes! mn moeder heeft em nu vol en dat ding is zwaaaaaar!!!

alvast hele fijne verjaardag morgen! ga je aan het meer van geneve uit eten?

@ anais, jaiks het hangt echt in de lucht eh? gelukkig was het bij jullie snel opgelost. ik hoop dat de deal rond komt, want dan komt het kaviaarhuis vast ook weer een stapje dichterbij

@ snjokorn, jammer hoor van het brevet. maar wel begrijpelijk. je kunt nu eenmaal niet alles hebben maar kan me voorstellen dat het wel blijft trekken.

@ sarah, wow klinkt echt enthousiast! waar blijven de foto's!!? ga ook duimen dat je een super droomhuis krijgt, mooi van buiten en binnen.

@ JJ mmmhh lekker bruinbrood. ik heb nu echt van dat zwarte brood.. lekker met kaas.. mhmhmh bijna lunchtime!
Wow, ziet er goed uit, Lapin. Maar neem je daar genoegen mee of wil je nog meer? Hihihi...
en
Inderdaad, Disco. Het kaviaarhuis is nog niet van de baan ondanks het extreem hoge huurbedrag. Maar er komt nog wat bij, later meer daarover en daarom wil Tb dat geld zien te scoren vandaag.

Ruzies of stomme opmerkingen tegen elkaar maken kleurt de dag op een rot manier. Wij hebben hier in de eerste maanden van de relatie afgesproken: maak van je hart geen depot vol irritaties. Als er wat is zo snel mogelijk melden. Als je dat niet doet, kun je op een gegeven moment een ontlading verwachten, een bom in je relatie. Dan komt ineens alles eruit waar je tijden mee rond hebt gelopen (kans is dan groot dat het niet meer te herstellen is) en je hebt dan al die tijd de ander in wezen geen kans gegeven om er iets mee te doen.

Hij stelde ook, ik heb er geen trek in om op een gegeven moment een regenbui van opgespaarde irritaties over me heen te krijgen. Volgens hem zijn specifiek vrouwen daartoe geneigd, rot gevoelens over de ander opsparen en dan in 1 keer verwijtend alles eruit gooien.

Moet toegeven dat ik dat wel herkende in mijzelf en ik voel me dan ook veel lekkerder nu ik dat niet meer doe en hij doet dat ook niet. Je merkt daardoor dat de relatie zich werkelijk ontwikkelt, er verandert telkens weer iets omdat je aan jezelf werkt. Het blijft wel lastig soms om als twee verschillende persoonlijkheden samen te leven, hoeveel overeenkomste er ook zijn en hoe gek je op elkaar bent.
Rubis, aah op díe fiets.... Is je man zo'n stijfkop? Ik vind het knap dat je dan al zo lang bij hem bent.

Als er 2 vechten hebben er 2 schuld, meestal. Misschien de één meer dan de ander maar het is aktie - reaktie.

Leni, leuke excursie, het arendsnest van Hitler... Hebben ze er wel een leuk restaurant?

Lapin, hoe gaat het met je nl-vriendin in Zwitserland? Heeft ze haar draai gevonden? Zie je ze veel?

Anais, ik heb bij jou nooit het idee dat je eind 40 bent. Je bent zo energiek als een jonge hond. Knap hoor, en dat met al die wijn...

Ainne, ik heb vannacht je berichtje zitten lezen over het kapotgooien van je theemug. Zag het hélemaal voor me! hahaha!! Echte redhead.

Is hij geschrokken? Goedzo!

Snjokorn, een vliegbrevet.... hoe kwam je daar bij?? Stoer hoor. Ik heb alleen een rijbewijs.

Wat ben ik een saaie doos eigenlijk... ik heb geen studies, geen hobbies, geen werk, geen TB......

Pfffft
Rubis....
Maar Chicha, jij hebt een sprankelend mini heksje in je leven en daardoor kan je leven nooit saai zijn of worden. Heb je trouwens echt geen hobby?
Anais
Ik weet trouwens niet of het altijd opgaat dat als er 2 personen onenigheid hebben, er eveneens twee schuld hebben. Soms heeft er eentje een probleem met zichzelf en viert dat bot op de ander. Maar heb je dan allebei schuld? Ik dacht het niet.

Ook meningen kunnen ver uit elkaar liggen en voor spanningen zorgen. Als een van de twee geen millimeter naar de ander toekomt terwijl de ander wel degelijk bereidt is tot tegemoetkoming, is dat toch niet de schuld van 2 personen maar van eentje?
Anais, misschien toch maar even een paar berichten weghalen?
anoniem_60802 wijzigde dit bericht op 15-07-2009 12:26
Reden: Done
% gewijzigd
Rubis, geef even een seintje als je deze hebt gelezen, dan haal ik die ook even weg. Anderen zijn aangepast en grotendeels al gewist.
Klopt, de vechtlust (en dan bedoel ik niet een kop thee tegen de muur...) ebt soms ver weg.
(= seintje)
Ik ga weer fietsen, terrasje pakken, fotoos maken en buitenshuis lunchen.

A. (f)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven