Hét (r)emigreren Topic

18-03-2009 16:57 4718 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

Ainne --> Ierland

Alejandra --> Bolivia

Anais --> Turkije

Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)

Bloempje --> Egypte

Caramella --> Net terug uit de UK

Chicha --> Spanje

Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*

Choc_11 --> Frankrijk

Discovery --> Nederland

Guiri --> Spanje

Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL

Ine --> Oostenrijk

JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur

Kodak --> US

Lapin --> Zwitserland

Liubi --> Duitsland

Marloussie --> Noorwegen *zwanger*

Moonglade --> Nederland

Nymeria --> UK

Orbit --> Nederland (terug uit Australië)

Raccoon --> US

Razzmatazz --> Frankrijk

Rubis --> Frankrijk

Saby --> Italië

Sanne --> Australië

Sarah2ndLife --> Australië

SFO --> US

Snjokorn --> IJsland

Spinnetje --> Zuid-Afrika

Speculaasje --> Israel

Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)

Undertaker --> gaat (terug) naar Australië

Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *

Visotsky --> Ierland *zwanger*

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Lapin en een hele fijne dag gewenst.
Lapin!! Gefeliciteerd, hoe is het weer? Lekker buiten eten vanavond?

Anais: leuk de fietsfotos. Pas op dat hij niet ontvoerd wordt voor losgeld!

Disco: gelukkig maar

Fijne verjaardag, Lapin!
yup yup

konijntje die is jarig, hi ha ho!

van harte lapin!!

hier een partij brak..heb ff wat uurtjes nodig om wakker te worden...
@ anais, trouwens, wel grappig dat je denkt dat je roze fiets mannelijk is, aangezien ie zo van (tassen) shoppen houdt! hahaha..
JJ, als hij ontvoerd wordt, ga ik heel hard huilen!

Wanneer begin je trouwens aan je nieuwe baan? En heb je het wel naar je zin in NL?
quote:Discovery schreef op 16 juli 2009 @ 07:05:

@ anais, trouwens, wel grappig dat je denkt dat je roze fiets mannelijk is, aangezien ie zo van (tassen) shoppen houdt! hahaha..

ja maar ze verkochten ook petten en riemen enzo. Het moet wel een man zijn, want Tb ziet de fiets als zijn concurrent inmiddels, hij stelt dat ik fiets veel leuker vind dan hem.

Waardoor ben jij zo brak, Disco? Feestje gehad vannacht?
Goh, net nou het hier gezellig wordt ga ik maar weer terug naar bed.

Truste!
Volgens mij komt het helemaal goed met dat buiten eten van Lapin vanavond.

Lapin; gefeliciteerd.
Snjókorn falla, á allt og alla
Lapin, van harte gefeliciteerd.

.
Obstacles are those frightful things you see when you take your eyes off your goal.
Heeee meisjes, dat is leuk wakker worden zo. Dank jullie wel.

Ik zet even wat taarten voor jullie klaar. Pakken jullie zelf?

Het is hier inderdaad heel mooi weer vandaag Anais, dus we hebben geboekt bij auberge de Chasseur in Essertines. Die hebben een heel mooi terras achter het restaurant wat de vallei inkijkt. En ze hebben hele lekkere chateau briand.

Rubis, jij was toch ook omstreeks deze tijd jarig? Of vergis ik me weer?
Wat ziet dat er mooi uit, Lapin! Ik heb even op hun website gekeken en zag het terras met dat schitterende uitzicht. Ik heb gelijk voor mezelf gereserveerd en alvast een keuze gemaakt:

Als voorgerechtje graag Carpaccio de flétan fumé à l’huile vierge et citron.

Het hoofdgerecht wordt Médaillons pressés de filet de b½uf au lard maigre.

Als nagerechtje neem ik Tatin maison aux pommes caramélisées.

Alvast een hele fijne avond maar dat gaat zeker lukken.

Ik ben er rond een uur of acht, als ik ietsjes later ben kun je vast voor me bestellen. Tot vanavond.
Gisterenmiddag was het feest op de creche, ze hadden multiculturele dag. Meeen, wie had gedacht dat kleuters zó goed feest kunnen vieren! Ik voelde me bijna een beetje brak vanmorgen, zal al die waterige sap wel geweest zijn!

Nee zonder gekheid, het was echt superleuk. Er zitten behoorlijk wat nationaliteiten op de creche en alle ouders hadden flink hun best gedaan om allerlei eten te bereiden. Alle Afrikaanse moeders waren práchtig uitgedost in hun kleurige gewaden en reuzegrote tulbanden, er waren veel Irish-dancing-jurkjes of gewoon voetbal-shirts van het nationale team. Onze meisjes hadden zelfgemaakte (door mijn moeder) jurkjes aan en wij hadden kaas en stroopwafels meegenomen.

De hele middag was er muziek, Afrikaans, Iers, Pools, er werd gedanst, gegeten, er was face painting en hair braiding, story telling, nou ja, echt feest dus.

Ik heb 40 foto's gemaakt die ik zo ga printen voor de creche, maar heb er alleen maar een paar van de meisjes op FB gezet, kan het niet echt maken om andere mensen online te zetten natuurlijk. Op zich wel jammer, want daar staan juist alle diverse outfits op.

Krijg trouwens net een lange sms van Vent waarin ie nogmaals zijn excuses aanbiedt en love u enzo
Klinkt alsof het erg gezellig was gisteren Ainne. Heb je vent al een lieve sms terug gestuurd. De lucht is duidelijk weer opgeklaard (tot de volgende volle maan??).

Hier gebeurt eigenlijk net niets. Nog 4 dagen werken en dan heb ik vakantie. Zit hier helemaal in m'n uppie op het werk (hoef ik de computer niet te delen) en er is maar bedroevend weinig te doen.
Haha Ainne, die kaart. Waar heb je die vandaan?

Dat vind ik het leukste personage uit 'the lord of the ring', my precious.

Klinkt trouwens als een heel leuk feest, leuk idee van de creche.

Anais, dat zou gezellig zijn als je even langs kon komen. En het menu wat je hebt uitgekozen lijkt mij ook wel wat.

Ik zit nu te verzinnen wat ik vandaag zal ik gaan doen. Ik moet eigenlijk nog wat doen hier thuis, maar ja, ik ben jarig en dan hoor je alleen maar leuke dingen te doen . Dus ik denk dat ik zometeen maar eens een mooie leren riem voor mezelf ga kopen van het geld wat ik van mijn schoonmoeder heb gekregen.
Snjo, dan kun je mooi naar icanhascheezburger als je je verveelt...

Disco, ligt niet aan jou hoor, ik vind ze ook geniaal!

Lapin:

En een mooie verjaardagstaart:

Biebeltje;

You saved my day.
quote:lapin schreef op 16 juli 2009 @ 09:53:

Rubis, jij was toch ook omstreeks deze tijd jarig? Of vergis ik me weer?Nee Lappie, je vergist je. De leeftijd gaat meespelen . Ik ben jarig op jouw trouwdag.
@ lapin sooowwww die briand meneer ziet er lekker uit zeg!! lijkt wel iets op Mc Steamy van Greys Anatomy...

@ ainne, je kunt je albums op FB zo instellen dat alleen bepaalde mensen ze kunnen zien, maar ja...

ik vind die jurkjes echt zoooo schattig! ik denk dat als je die in de Hema zou zien hangen ze voor 40 euro pp gauw uitverkocht waren... zoooo lief!! en echt een leuk idee.. geeft toch wat meer begrip voor elkaars cultuur als je er zo jong mee begint...

hier straalt de zon heerlijk, helaas pauze alweer voorbij en aan de arbeit...
Lapin, van harte met je 39e verjaardag!! Veel plezier, maak er een leuke dag van!!

Mag je die lekkere vent op dat plaatje mee naar huis nemen na afloop ;)?

Het was heel bijzonder, gisteren. Bizar ook wel. Het was een dik uur rijden vanaf hier, dan moest je daar met de bus 700 meter steigen en dan door een tunnel en met een lift (beide 124 meter lang).

Het huis is helemaal omgebouwd tot restaurant. Er was nog een kleine gang met foto's van de bouw in 1939. Op een van die foto's stond Hitler, met wat andere mensen op het balkon.

De gang en de lift waren nog origineel.

Ik denk dat ze het zo neutraal mogelijk hebben willen houden. Geen herinneringen aan de tijd van Hitler, geen meubels, geen ruimtes zoals toen. Alles neutraal.

Toen begon het op een gegeven moment te onweren.. wow! Op ruim 1800 meter tussen de flitsen staan en de donder boven je hoofd horen, was ook een ervaring op zich. Het regende op het laatst ontzettend hard, dus toen zijn we naar beneden gegaan. Het was indrukwekkend, vooral die gang en die lift, vond ik heel raar. Het idee dat Hitler daar ook gelopen heeft, dat uitzicht heeft gezien vanaf de plekken waar wij stonden..

Anais, het was een heerlijke dag , vooral omdat hij begon met een leuk smsje ;).

Verder ben ik niet meer helemaal bij.. als je niet de hele dagen de tijd hebt om bij te lezen, loop je hopeloos achter!!
@Lapin: gefeliciflapstaart !!!!

Ik kom wel meedineren, daar houd ik wel van

Ook graag taart toe, hahaha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven