Jaaa....Eind aug/begin sept

03-01-2009 10:43 2964 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdUitgerekend J/M KidsBijzonderheden

Elyane 14-08-2009 3

Pauwie 34 19-08-2009 1 / 1

Mmomo 32 21-08-2009 1

Rebbel 27 28-08-2009 1

Aruba 23 29-08-2009 / Dierewier 27 29-08-2009 1

Visotsky 31 30-08-2009

Star 29 31-08-2009 1

Lala1979 29 01-09-2009 1

Gympy77 31 07-09-2009

Pipi28 33 07-09-2009

Nala24 27 09-09-2009 /

Aapje 30 11-09-2009 /

Suze2 20-09-2009 1

Inad 34 21-09-2009 1

Hallo allemaal, vanuit Ierland, waar het, natuurlijk , regent.

Hier alles goed. Morgen vertrekken we naar Vis' stad. Heb net een Ierse simkaart gekocht dus ga uitvissen ( ) hoe dat werkt en dan Vis bellen

Fijn dat alles goed is bij iedereen en Star, lekker uitrusten.

Heb ook het topic van Mayls gelezen. Las in t bgin el eens op september en kan me nog goed herinneren dat ze daar mee begon te schrijven. Zo naar dit

En eng idee ja, wekelijks...

Gelukkig voel ik de baby dagelijks heel veel nu..

Chica is net gruwelijk verwend door haar Ierse oma, zoals dat volgens de oma in kwestie ook hoort , met twee hele mooie jurken met bijpassende bolero-vestjes, jaja. We hebben al veel moois in County Cork gezien de afgelopen dagen en morgen dus richting Galway. Vanavond komt Ier's zus, die in London woont, ook aan, dus dat is gezellig. Chica is erg gek op haar dus die stuitert nu rond in afwachting.
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Leuk Inad, ik hoor je wel!

Bel maar wanneer het je uitkomt hoor! Als mijn telefoon uitstaat zijn we bij een film op het filmfestival. Spreek dan je Ierse nummer maar in, dan bel ik je wel terug.

Rest :zwaai:
Wat grappig dat sommigen van jullie verwachten dat we een Galway girl krijgen . Op 1 vriendin na zijn jullie echt de eersten...

Ik moet volgende week een birth plan inleveren bij het ziekenhuis. Hierin staan mijn wensen en verwachtingen van de bevallen en de dagen in het ziekenhuis. Ik heb het op Hyves gezet. Commentaar is altijd welkom! Misschien zijn er dingen waar ik niet aan denk.
Ik ga eens lezen op Hyves straks Vis, ik ben nogal anti birth plan, dus ben benieuwd wat je erin hebt gezet
Reactie
Yes !!! Vakantie/verlof...

Heerlijk

Wat leuk dat jullieelkaar gaan ontmoeten Inad en Vis. Je hebt denk ik toch een beetje bedacht wat voor type de ander is. ben benieuwd of dat een beetje uitkomt. Heel veel pleier samen.

Star : 3 voorletters is inderdaad best wel zielig..

Hier komt de kraamzorg aanstaande maandag langs, dinsdag weer naar de verloskundige. Kan eindelijk mijn zoon een keertje mee. Hij was zo nieuwsgierig. Mijn dochter is het allang zat, die is al 6 keer meegeweest en weet het nu wel. zij gaat lekker naar het KDV.

De kids zijn nu met papa mee om een piratenweekend te gaan houden. Dit is georganiseerd voor alle kids van de vriendengroep en de papa's hebben de organisatie in handen.

Vanmiddag zijn ook de vrouwen uitgenodigd en gaan de mannen roeiwedstrijden houden in kleine rubberbootjes (hilarisch) gelukkig is het redelijk weer vandaag. Ook vieren we dan de verjaardag van onze kleine meid en is er een gezellige bbq.

Nu heb ik nog even rust tot een uur of 14.00. Heerlijk alleen...

Ze blijven een nachtje logeren in het botenhuis, dus morgen kan ik uitslapen.

Je hoort inderdaad wel vaker dat mensen een geboorteplan maken. Bij de eerste had ik vantevoren in mijn hoofd hoe ik het allemaal wilde tijdens de bevalling. Puntje bij paaltje kwam er helemaal niets van , omdat het allemaal zo snel ging.

Bij de tweede heb ik me d'r niet meer druk om gemaakt en mij beseft dat het gaat zoals het gaat.
Hé Star,

Thanks! Heb ook weer op jou gereageerd .

Ik ben wel blij dat ze een birth plan van me willen, vooral omdat ik in de antenatal class merk dat mijn verwachtingen/angsten etc. t.a.v. de bevalling en de eerste dagen met de baby verschillen van mijn Ierse class mates. Vind het wel grappig om te merken, want in het dagelijks leven heb ik dat veel minder. Kennelijk worden je verwachtingen van 'hoe een bevalling idealiter moet verlopen' toch behoorlijk beinvloed door de verhalen van familieleden en vriendinnen .

Verder hoop ik dat ze nu inzien dat ze me niet meer te indoctrineren met 'Borstvoeding is goehoed!'-peptalk, omdat ik er echt wel vanuit ga dat ik wel BV zal gaan geven...
Pauwie, ik realiseer me heel goed dat het waarschijnlijk niet zo gaat als je denkt hoor... maar hier vinden veel vrouwen het bijvoorbeeld vies als er een bebloede baby meteen op hun buik/borst wordt gelegd (tot een jaar of 5 geleden werden babies meteen na de bevalling gewassen en aangekleed)... en het is ook minder normaal dat een baby in het geval van een KS op de borst van de vader wordt gelegd.

Ik wil gewoon dat ze van tevoren weten hoe we daar instaan.

Fijn dat je nu vakantie hebt!

Ben wel heel benieuwd naar Inad . Heb wel eens eerder mensen ontmoet die ik via internet had leren kennen, en tot nu waren ze eigenlijk altijd wel ongeveer zoals ik me had voorgesteld.... Maar wie weet, misschien is Inad stiekem wel een fundamentalistische moslim in burka ofzo
Hallo kom ook weer eens zwaaien. Lees wel af en toe mee, maar heb niet altijd zin om te reageren
Hallo meiden,

Lekker van het weekend aan het genieten? Hoe staat het met alle dikke buiken? Zijn er al baby's ingedaald?

Hier gaat alles lekker. Mijn vent is eindelijk weer onderweg naar huis en ik moet zeggen dat ik het heel zwaar vond om een week alleen te zijn...

Vanmiddag komt mijn zus met haar gezin en zij blijven tot donderdag. Dus zijn we met 4 volwassenen, 2 kinderen en 3 honden in onze kleine benedewoning van 80 m2. Altijd gezellig, maar ook wel heel erg druk!

Ik heb ook nog ff gereageerd om hyves. In Duitsland is het namelijk ook allemaal heel anders dan hier. Vind het opmerkelijkg hoe het zo extreem kan veranderen per land.

@ Vis en Inad: ben benieuwd naar jullie ontmoeting. Wel foto's maken he. We willen graag bewijs van Inad in burka!
Ik ga zo ook eens lezen op hyves Vis.

Gisteren bbq gehad ivm ons partnerschap en nieuwe huis en natuurlijk zwangerschap! Allemaal bij elkaar een mooie gelegenheid voor een feestje. Maar jeetje ik heb me de benen onder mijn lijf vandaan gerend en gebakken en geschonken. Vriend gaat nu de rest opruimen. Ik heb me één dag helemaal gegeven en nu moet ik weer opladen.

Leuk hoor Vis en Inad. Een internationale forum date.
quote:Visotsky schreef op 11 juli 2009 @ 10:32:

Pauwie, ik realiseer me heel goed dat het waarschijnlijk niet zo gaat als je denkt hoor... maar hier vinden veel vrouwen het bijvoorbeeld vies als er een bebloede baby meteen op hun buik/borst wordt gelegd (tot een jaar of 5 geleden werden babies meteen na de bevalling gewassen en aangekleed)... en het is ook minder normaal dat een baby in het geval van een KS op de borst van de vader wordt gelegd.

Ik wil gewoon dat ze van tevoren weten hoe we daar instaan.

Fijn dat je nu vakantie hebt!

Ben wel heel benieuwd naar Inad . Heb wel eens eerder mensen ontmoet die ik via internet had leren kennen, en tot nu waren ze eigenlijk altijd wel ongeveer zoals ik me had voorgesteld.... Maar wie weet, misschien is Inad stiekem wel een fundamentalistische moslim in burka ofzo En en en, hoe was het?
Fijn, de slapeloosheid begint nu al
Vandaag naar de vk geweest. Ben nu 35 weken en de kleine is nog niet ingedaald. Schijnt vaker voor te komen bij een derde. Ze hebben dan meer ruimte en worden niet gedwongen om naar beneden te zakken. Verder alles ok. Bloeddruk was wat laag, maar dat heb ik meestal (95/65).

Ik val nog steeds van de ene verbazing in de andere wat betreft het cultuurverschil tussen hier en Ierland. Dan moet je inderdaad dingen die voor hier heel gewoon zijn, daar nog even expliciet uitleggen.

Heb maandag de Kraamzorg-intake gehad. Ik krijg de standaard 49 uur. Afbouwend van 8 uur naar de laatste dagen 2 uur. Ik vind het wel prettig, zeker met twee van die stuiterballen in huis. Net ook met mijn man nog even besproken wat er mogelijk is op zijn werk. Hij zal de eerste 2 dagen even vrij nemen en daarna pas weer als de Kraamhulp weg is.

Het begint nu wel te kriebelen..... Gek dat er zometeen weer zo'n hummel bij is.

Heerlijk twee dagen alleen met mijn zoon doorgebracht. Die kan zich zo goed zelf vermaken! Echt geweldig!

Morgen maar eens even wat relaxed ondernemen met die twee koters. Speeltuin of zoiets...
Het is rustig hier zeg. Hoef niet veel bij te lezen.

Aapje, onze kleine meid ligt helaas nog in stuit. Maar we hebben nog ff.

Fijn, je mannetje bijna weer thuis!

Veel plezier de komende dagen.

Wordt nu toch allemaal wat zwaarder hè Aruba. Hard en veel lopen gaat hier echt niet meer.

En dan ook nog eens een bbq bij je thuis.

Wij hebben volgende week en weekend daarna open huis. (in vijven verdeeld, anders teveel in 1 keer) Ben benieuwd hoe dat zal gaan...

Slapeloosheid Star, check...

Nou ja, ik slaap wel, maar in slaap komen gaat lastig.

Buik gaat behoorlijk in de weg zitten dan.

Oef Pauwie, das een erg lage bloeddruk. Ook last van duizeligheid en zo?

Hier behoorlijk dikke enkels, helaas al bij het opstaan zelfs...

Mijn vader heeft gelukkig weer veel voor ons kunnen doen. Ik heb weer aan lopen lummelen.

Morgen komt mijn mamsie weer helpen.
Onderdruk 65 valt toch wel mee? Ik zat op een gegeven moment (en Inad en Vis o.a.) op een onderdruk van 50. Nu is de mijne 70, mooi voor deze termijn.

Mijn vk is een bokkelul trouwens. Ik vroeg wat de statistieken qua lengte zwangerschap bij tweede kindjes waren. Die komen dus over het algemeen later. En nummer 1 kwam al twee weken te laat, aaaaaaaargh.

Uk hier is ingedaald met koppie naar beneden, maar ligt nog niet 'vast', maar verwacht niet dat ze nog gaat draaien.
Nou dat wordt een olifantendracht dracht voor jou star.

Pauwie vakantie/verlof wat fijn. Volgens start voor verlof toch? Ik moet nog 3,5 week. Althans wil proberen tot 36 weken door te werken en dacht tot 1 a 2 weken geleden dat doe ik wel ff. Nu vind ik het toch zwaarder worden. Vaak moe. Sinds weekend last dat ik gevoel heb te weinig ruimte te hebben in mijn buik. Misselijk omdat die op maag drukt, weinig adem, soms pin aan bovenkant baarmoeder (dwingt me wel om recht op te lopen/ zitten, dan heb ik nog een beetje ruimte. Van de week bij vk bleek kind ook dwars te liggen. Kon wel verklaring zijn volgens vk. Maar hoop nu echt dat ie nog draait (hij lag eerder wel goed).

Vis en Inad, ben ook benieuwd naar jullie ontmoeting. Als Inad fundamentalistische moslim in burka is is Vis vast een recht-exremistische neo-nazi.

Aapje dat is zeker druk bij jullie in huis zeg
De onderdruk valt wel mee inderdaad. Hier ook 50 gehad en nu 60. Scheelt wel een stuk daarom! Minder sterren

Is dat zo joh? Komen tweede kindjes vaak later? Maar statistisch gezien komt de eerste vaak met 41 weken. Ik hou het er maar op dat er gewoon geen pijl op te trekken is.
quote:Star schreef op 13 July 2009 @ 08:45:

[...]

En en en, hoe was het? Inad is geen fundamentalistische moslima in Burka . We hebben vanmiddag koffie gedronken en op het strand gelopen. Ier was er ook nog even en Chica was er ook. Het was heel gezellig en gelukkig weer eens mooi weer .
Klinkt goed!
Lastig Star, slapeloosheid! Ik heb het tegenovergestelde, ik kan juist altijd wel slapen. Ik voel me niet eens echt moe ofzo, maar als ik overdag ook maar even ga liggen ben ik in 2 minuten in diepe slaap... Heel bizar.

Morgen naar de gyn. Huisarts kon vorige keer niet zeggen of de baby inmiddels gedraaid was. Hopelijk kan de gyn dat wel. Heb ook het gevoel dat ie aan het indalen is. Voel hem soms behoorlijk drukken op mijn blaas, mijn buik is sinds een week lager en er is meer ruimte voor mijn maag (kan meer eten, minder last van brandend maagzuur)... Maar ja, wie weet verbeeld ik het me alleen maar .
Zou wel lekker zijn he Vis. Dan ligt hij/zij al klaar voor de start. Ik vind dat maagzuur maar rot. Met het bed omhoog is het te doen maar van mij mag hij ook goed gaan liggen
Geen duizeligheid of wat dan ook , ondanks lage bloeddruk.

Mijn verlof gaat officieel pas over anderhalve week in op 36 weken. Deze twee weken heb ik dus gewoon vakantie!

Vandaag kwam mijn moeder weer even strijken en zijn we lekker met de kids naar de speeltuin geweest.

Vanaavond had ik een etentje met een aantal ex-collega's. Heel gezellig en heerlijk gegeten. Wat staat er toch veel rood vlees op de menukaart! Bleef bijna alleen maar vis over ...

Bij mij waren trouwens allebei de kinderen voor de uitgerekende datum. De tweede zelfs bijna twee weken!

Ik heb liever dat ie nog even niet indaalt. Heb ik minder lang last van extra druk op mijn onderkant ivm spataderen in mijn lies. De vk zei dat het best eens zo zou kunnen zijn dat ie pas bij de bevalling naar beneden daalt. lijkt me erg prettig.
Leuk Vis en Inad, dat jullie elkaar ontmoet hebben.

Visotsky, hoe was het bij de gyn?

Vandaag heerlijk naar het strand geweest. Strakkies nog verjaardag van schoonzus.
Morgen laatste dagje voor een hoop dames hier!

Ik heb vandaag zoveel gegeten. Eet sowieso de laatste tijd in eens veel meer. Herkenbaar?

Rustig hier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven