Thailand Topic!

03-07-2006 10:40 3908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Centraal topic voor al jullie vragen, tips, verhalen en andere dingen!
Tja Poppy, het verschilt denk ik ook of je zo'n luxe hotel neemt of een low-budgetaccomodatie. Bij die eerste zou ik ook zéker hebben afgedongen (afgedingt? )
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Darky: Uitkijkend over mijn balkonnetje richting zee op Phangan zie ik momenteel het volgende: voornamelijk schemering met hier en daar een wolk.

Het is nu erg nat in het zuiden (onder Krabi), daar hoost heet non stop. Samui etcv, lekker, maar wel vochtig en klam (33 graden), het noorden: af en toe een bui, lekker, met name 's ochtends en 's avonds..

groetjes Erwin K
He mayou zitten jullie niet meer in Chang Mai?
Mayou,

Ik ben het even kwijt: hoe doen jullie dat nou met het visum? Vlieg je naar KL om daar een stempel te halen? Als je ter land Thailand weer in komt is je visum toch nog maar 15 dagen geldig?

Ben je eigenlijk nog getrouwd daar?
Hallo!

Ik ben nu in Phuket en wil zondag naar Kho Phi Phi.

Weet iemand een goedkoop hostel daar? Zit nu in een super hotel voor 10 euro per nacht ;)

Wil graag in zo'n hutje aan het strand.. Iemand een idee?
Madelon, tussen Ton Sai en Long Beach (Hat Yao) is een kleine baai met een resort wat niet duur is. Verder had je op Long Beach zelf ook een paar niet al te dure guesthouses, ook op het stran.

Dolfje: We zitten sinds gisteren op Koh Phangan.( Ik wilde heel graag een keer detoxen, dus daar ben ik nu net mee begonnen) Mèn wat een overgang met CM is dat zeg! Alles is hier 2x zo duur (of meer). Het Thaise eten is enorm westers gemaakt, dus groene curry met wortel erin en natuurlijk niets spicy. De taxi van Tong Sala naar Hin Kong kostte 150 baht per persoon (3 euro). Dat viel nog wel mee, totdat we de taxi zagen, was gewoon een songteaw (zon pickup met 2 banken achterin) en er reden nog 12 mensen mee, die allemaal 150 betaalden....voor een ritje van nog geen10 kilometer!!

Dus Phangan heeft tot nu toe nog geen indruk gemaakt.

Kaar: We zijn naar KL geweest inderdaad, voor een stempel. Op Samui er weer in en een stemple voor een maand. Overland krijg je 2 weken en da's niet relaxed.

Er wordt in Nederland getrouwd in september...
Dat is jammer dat het jullie daar nu tegenvalt Mayou,jullie hebben denk ik teveel in de niet-toeristische gebieden gezeten denk ik,phangan klinkt nu net als Krabi als ik het zo lees..

En hoezo ben je aan het detoxen?wat doe je dan precies?
Wij hebben op Phangan meegemaakt dat ze ons 's avonds niet wilde meenemen van Had Rin naar Salad Beach. Ja voor 1000 bath. Grootste ruzie gehad, maar ja de taxi maffia zit niet alleen in Amsterdam. Dat is wel een nadeel hoor.

Ik ben uiteraard ook nieuwsgierig naar je detox. Is het de Patty Brard methode of detox d.m.v. groentesapjes?
Ha Mayou,

wilde je nog smsen op welk eiland je nou ook alweer zat, ben vandaag vertrokken van Koh Samui. Heb besloten Pahngan maar over te slaan, begreep dat het erg op Samui leek. Ben nu in Krabi, morgen naar Phi Phi. Ben benieuwd, vooralsnog is het hier droog.

Voor de liefhebbers: Beer's Guesthouse op Samui is fantastisch, schone kamers, prima douche, goedkoop, heerlijk eten en direct op het strand (Lamai)
Mi zo zo\'n meid, dor kande joare mi veuruit
Hoi Bonny,waar zit je in Krabi? En hoe is het daar nu?

Veel plezier vast op Phi Phi!
Het is een combi detox, dus a la Brard, met sapjes. Ik moet eigenlijk de hele dag door drinken, ieder anderhalf uur gaat er of een shake in (een mix van psyllium en nog iets) of een sapje (1 x wortel, 1 x cocosnoot, 1 x bouillon)) of iets kruiderigs. Verder 2 x per dag een colonic cleansing, oftewel een slang in je derriere. Die is op basis van koffie. (Da's een leuke aanvulling voor bij de Starbucks: 'would you like hot or ice coffee, oral or anal...?') Tussendoor doe ik nog 2 uur yoga en heb ik een uur massage. Een volle dag dus en da's maar goed ook.

Bonny veel plezier op Phi Phi, hopelijk hou je het droog!
Heb je geen honger dan als je alleen vloeibaar krijgt?
quote:mayou schreef op 17 juli 2009 @ 16:38:

(Da's een leuke aanvulling voor bij de Starbucks: 'would you like hot or ice coffee, oral or anal...?') Een gat in de markt!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Dolfje.

Ik vind jouw onderschrift echt ge-wel-dig!!!!!
Thanks!Maar is niet van mezelf hoor heb het ooit ergens gelezen en kon me er wel in vinden.
Ik heb niet echt honger want die shakes vullen behoorlijk. Heb meer een leeg gevoel de hele dag. Daarom is het lekker dat je de hele dag bezig wordt gehouden, geen tijd om aan je maag te denken. We hangen de hele dag bij het zwembad aan de detoxbar en de gesprekken gaan alleen maar over eten en klisma's. Gelukkig is het een leuke groep, dus er wordt heel wat afgelachen.

Inderdaad een gat in de markt: 'wilt u er een rietje bij..... '
Klinkt best leuk Mayou,hoe lang moet je nog?

Als je weer mag eten zal dat ook raar zijn lijkt me,rustig aan beginnen dan denk ik.
Ik moet nog 6 dagen. De komende 2 dagen schijnen het ergste te zijn, daarna wordt het alleen maar beter. Moet zeggen dat ik nu toch wel trek heb, maar over 10 minuten mag ik weer een bouillonnetje. Eten wordt heel langzaam opgebouwd, een beetje fruit en groente de eerste dag en de dag meer van hetzelfde, totdat je normale stoelgang hebt. Daarna mag je alles weer, met mate. Mijn vriend zit ondertussen lekker aan een bordje phad tai...

Edit: Is ondertussen 3 uur later en ik heb hongerrrrrrrr!!! Heb zin in patat met, steak, frikandel, bitterballen......als het maar vet is, lijkt wel een kater hahaha.
Heb de hele dag liggen bakken in de stralende zon. Wat een tropisch paradijs!
Mi zo zo\'n meid, dor kande joare mi veuruit
@Mayou, lijkt me echt tof om een x te doen!! Was het bouillonnetje lekker?
Was bleh. Rook naar bouillon, smaakte naar brak water, maar met een snufje cayenne peper en wwat verse limoen toch nog opgeleukt. Het is inderdaad best tof om te doen, ik voel me eigenlijk prima, leeg in m'n lijf en licht in m'n hoofd....soort van stoned zeg maar. Maar goed, ik heb pas 2 dagen gehad, moet er nog 6...

Vriend is ondertussen lekker aan het duiken bij Sailrock. O wee als ie een whaleshark ziet!!!
hallo allemaal! Ik lees hier al een tijdje mee en ik wilde even zeggen dat jullie verhalen aanstekelijk werken! Afgelopen mei-juni ben ik voor het eerst naar Thailand gegaan. Georganiseerd, omdat ik het toch wel eng vond zo alleen, maar door jullie verhalen zit ik er steeds meer aan te denken om volgend jaar alleen naar Thailand te gaan voor 1-2 maanden. Zeker ook omdat ik met eigen ogen zag in Thailand dat het prima te doen is om alleen rond te reizen.

Ik houd dit topic in de gaten, ook omdat er zoveel leuke en goede tips in staan
In je eentje is het echt prima te doen in Thailand. En je ontmoet veel sneller andere reizigers dan wanneer je georganiseerd gaat. Het ene moment zit je naast iemand in de bus en 's avonds deel je een kamer samen...

Ik zou het zeker doen Magnolia.
ja dat heb ik ook gemerkt Mayou. De keren dat ik alleen op pad was, had ik heel snel aanspreek, ook van de Thaien zelf. zou het te doen zijn om ook naar Cambodja te gaan? Wil nl graag de Wat Angkor bezoeken
Ik ben op zoek naar een niet al te duur hotel met zwembad in bangkok (voor kort verblijf van 2 a 3 dagen)*goed/centraal gelegen*

ik kwam de volgende 2 hotels tegen

1) New Siam Guest House II 840 bath per nacht.

2) Rambuttri Village Inn, 800 bath per nacht

Kent iemand een van deze hotels.. of iemand nog goede hoteltips?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven