Hét (r)emigreren Topic

18-03-2009 16:57 4718 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

Ainne --> Ierland

Alejandra --> Bolivia

Anais --> Turkije

Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)

Bloempje --> Egypte

Caramella --> Net terug uit de UK

Chicha --> Spanje

Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*

Choc_11 --> Frankrijk

Discovery --> Nederland

Guiri --> Spanje

Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL

Ine --> Oostenrijk

JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur

Kodak --> US

Lapin --> Zwitserland

Liubi --> Duitsland

Marloussie --> Noorwegen *zwanger*

Moonglade --> Nederland

Nymeria --> UK

Orbit --> Nederland (terug uit Australië)

Raccoon --> US

Razzmatazz --> Frankrijk

Rubis --> Frankrijk

Saby --> Italië

Sanne --> Australië

Sarah2ndLife --> Australië

SFO --> US

Snjokorn --> IJsland

Spinnetje --> Zuid-Afrika

Speculaasje --> Israel

Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)

Undertaker --> gaat (terug) naar Australië

Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *

Visotsky --> Ierland *zwanger*

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Meisjes, nogmaals bedankt voor de mooie kaarten, felicitaties en heerlijke taarten (leuk die konijne/worteltaart ).

Ik ben net even weg geweest en heb voor mezelf een mooie witte broek, een knalroze vest een bruine leren riem gekocht. Alles in de uitverkoop en ik ben weer helemaal gelukkig.

Ine, bizarre plaats lijkt mij dat, het huis van Hitler. Dat ze dat niet met de grond gelijk hebben gemaakt ondertussen.

Ik was vorig jaar bij Madame Tussaud in Londen en toen stond ik ook opeens oog in oog met Hitler. Ze hadden er voor zijn eigen veiligheid wel een dikke glazen ruit voor geplaatst.

Anais, de plannen zijn veranderd. We gaan nu naar auberge de Chasseur in Allaman. Dat is een Argentijns restaurant met een hele mooie tuin waar je kan eten.

De Chasseur in Essertines had opeens zijn terras verplaatst van de achterkant naar de voorkant op de parkeerplaats. En nu citeer ik Manlief even uit zijn email

'chasseur in essertine heeft zijn terras van de tuin verplaatst naar het parkeerterrein, dus in de tuin is er geen terras meer.

de man die de telefoon opnam merkte schijnbaar dat er iets van verbazing in mijn stem klonk, want begon gelijk uit te leggen van hoe en waarom. Want vanaf de weg zie je het terras in de tuin niet, dus ...

Waarop ik zei : dus ga ik ergens anders eten, want ik ga niet op een parkeerplaats zitten .....'

unquote

Dus zie ik je daar dan?
specu, wat een leuke tas Waar heb je die nu weer gevonden?

Ik zie je vanavond bij het diner
Alle reacties Link kopieren
Disco en Anais: ik ben eruit hoor.. Fiets is wel mannelijk maar gay. Alles klopt, zn voorkeur om er dagelijks roze uit te zien , zn hobbies, shoppen en graag onder de mensen zijn en we zien het vaker dat een partner zich jaloers gedraagt en de new gay best fiets als concurrentie ziet.

Lapin: Nee hoor, je gaat niet op een parkeerplaats eten. Geniet ervan!

Ik zat ook al naar die restaurantmeneer te loeren...

Ainne: Die feestdag op de creche lijkt me erg leuk, met al die culturen.

Ine: heel indrukwekkend, had je er geen naar gevoel bij oid?

Ik ben op Cuba op een plantage geweest, met de huisjes voor de slaven enzo nog intact. Ik kon er slecht tegen om dat alles te zien.

Vandaag mn eerste werkdag gehad.. enne.. ik denk niet dat het iets voor mij is... natuurlijk heb ik maar een heel klein deel gezien het past gewoon niet bij me ofzo. Het voelt niet echt fijn. En ik moet weer wennen in een nieuw bedrijf, ik moet ook wennen om na bijna 4 maanden weer aant werk te gaan.

Dus ik ga het volgende week aankijken en anders neem ik die back up baan. (maar dit verdient veel beter, het scheelt me zeker 350 e netto per maand en vanaf jan. 2010 moet ik mn studieschuld gaan afbetalen) Ik weet het nog even niet.

Anais: het bevalt me wel in NL maar wel als in between. Geld verdienen, portugees en Capoeira en op naar Brazil.

HIER de link naar wat ik wil gaan doen. Ik heb al contact gehad met de organisatie en mijn gewenste startdatum is in principe mogelijk.

OKEE...... ik gooi het er gewoon maar uit...

IK WIL NIET IN NL BLIJVEN, IK HOOR HIER NIET THUIS op zich weet ik dat al jaren hoor (maar waar wel weet ik ook niet en wat voor werk ik dan wil doen (hier of) in het buitenland weet ik ook niet) dus ik weet het even niet. Grote kans dat ik na een paar maanden Brazil weer op dit punt sta....
Ik klets onzin..ik weet het wel hoor... een GROOT geldbedrag winnen en voorlopig overal heen reizen!
yup yup das ook mijn masterplan!!

@ JJ ik zou lekker deze baan houden! je bent in NL om ff te cashen voor brazil! die andere baan zal ook niet geweldig zijn maar voor 350 euro, netto, kun je een hoop andere leuke dingen doen die de pijn verzachten van de niet zo leuke baan!

@ lapin ga je dan vanavond meteen in witte broek en nieuwe riem uit eten? enneuhm.. je moet ons wel een foto geven van de leuke meneer van het nieuwe restaurant...

...

wat?

...

is die daar niet... dan zou ik liever op een parkeerplaats eten!? hahahaha
SPECU!!!! onrust in Jeruzalem?? bericht hier

Krijg jij hier iets van mee? Hoe strenggelovig zijn deze mensen, is het een beetje sekteachtig?

Disco: Het is erggg veel geld en na een berg comfortfood (pannekoeken met stroop, spekjes van die echte met een suikerlaagje, nibbits, heerlijke zwarte dikke kersen en een glas spa citroen met munt, das nieuw maar je proeft de munt niet, WEER genept door de reklame) ben ik al wat rustiger. Af en toe is bij moeders zitten heerlijk. Ik vertelde over t werk en mn twijfels (niet teveel in de diepte want daar kan ze dan niets mee) Dus ze zegt kom fietsen we even naar de hele grote supermarkt verderop, ik moest toch nog wat hebben en kies jij uit waar je zin in hebt. Eerst natuurlijk zeggen: nee hoor, moet ik DAAr helemaal heen fietsen (net een puber echt waar) maar toch gegaan en t mandje volgegooid, ze betaalde ook nog omdat ik nog geen salaris heb. Lief hoor!

Slaap lekker
dubbel
JJ, ik kom hier niet meer bij om mijn homoseksuele fiets. Werkelijk geniaal dus die houden we erin. Vond het al lichtelijk tuttig dat mijn mannelijke fiets een mandje voorop heeft maar nu we achter zijn werkelijke geaardheid zijn, valt alles op zijn plek.

Ik begrijp wat je nu doet in NL. Hopelijk heb je snel weer geld bij elkaar gespaard voor de volgende reis. Reizen is verslavend he?

Vandaag zijn mijn gay-fiets en ik naar de fonteinen geweest, naar een bar op de rotsen en vanavond naar de Italiaan (omdat Lapin jarig is vandaag en ik het vliegtuig miste om op tijd te zijn voor het etentje met haar en Lapinman heb ik in mijn eentje zitten proosten en feesten). Fiets was vet beledigd dat hij niet mee naar binnen mocht bij de Italiaan, zelfs niet op het terras. Hij baalde zichtbaar en keek zo chagrijnig dat hij zomaar aan een paal werd vastgezet en moest toekijken hoe ik overheerlijk zat te eten en drinken (Wijn & Truva Cognac).

Sorry Lapin, ik was echt van plan om naar dat andere restaurant te komen maar mijn vliegtuig vertrok onverwacht 2 uur eerder en toen zat ik nog op de fiets. Hoe was je avondje, lekker gegeten bij de Argentijn in de tuin?
Goedemorgen ladiez!

Ik zit alweer een paar uurtjes wakker te zijn. Kreeg net een sms van vriendin dat ze in het vliegtuig stapt, ik haal ze zo hier op.

Familie met aanhang, vriendin met kinderen, het is hier druk!

Gezellig hoor, echt een stukje Nederland vlakbij.

Lapin, moest aan je denken vandaag, Ook omdat je jarig was maar vooral omdat ik mans overhemden naar de stomerij heb gebracht omdat ik geen tijd heb om te strijken.

Ik twijfelde eerst nog maar toen dacht ik; wat Lapin mag, mag ik ook!

Ga nog even verder surfen.
Hier weing gebeurt behalve hard werken.

Zie overigens wel een flinke rel onstaan voor volgende week.

Gaan we volgende week naar Portland om vriende te bezoeken (ja ook ....) en vrouwlief en verplicht depri dochter (van 20jaar) mee te nemen. Ik kan je vertellen dat wordt een feest aangezien ik lekker bier wil proeven.

We huren een auto om onze niet af te trappen plus het is maar een scheet ten opzichte van het vliegtuig voor 2 tot 3 personen.

Ik ben normaal een Zen persoon maar nu ben ik bang dat ik het vliegtuig voortijd alleen terug neemt, wordt vervolgd.

@Chicha heel veel plezier met je gasten.

@Lapin hoe was het etentje gisterenavond?

@Ainais een toppie fiets dat je hebt gescoord, misschien moet ik er even mee door de Castro District rijden. Kijken hoe de score dan is.

@JJ80 dat geld bedrag staat mij ook wel aan, ik stuur mijn mensen om de baan op te zeggen. Ik heb natuurlijk al dat vliegtuig gepakt naar Bora Bora of iets dergelijks.
mogguhhhh

@ SFO anders kun je misschien onderduiken bij Raccoon als het je teveel wordt??

@ chica, hahahaha heerlijk te druk om te strijken! gelijk heb je!

@ JJ lekker verwent door mammie,toch wel de voordelen van ff thuis

@ lapin hoe was het etentje?!!?

@ anais, wat dacht je van pink harrie? als ie dan vies wordt... haahaha owh sorry! weet al waarom fiets jaloers was, omdat jij natuurlijk met allemaal lekkere italianen zat te eten! hoe ging het fietsen terug naar huis na de wijn en de cognac?
@Disco we hadden al besloten om de eerst avond bij Raccoon te blijven zonder kid. Wil namelijk niet Racoons 10 jarig jublileum verzieken en daarbij heb haar beloofd om goede champie mee te nemen.

Het geinige is dat Raccoon dat ze kleine etterbakjes heeft maar niets is minder waar. Mijn ouders zeggen nog steeds; Kleine kinderen kleine zorgen, grotere kinderen grote zorgen.

Ik denk dat het meer met mentaliteit te maken heeft, madam (de jonge dame) is nu twee weken hier en hangt alleen op de bank en achter haar pc en I-phone(gesponserd door haar vader). Terwijl haar vrienden een vakantie baantje nemen om hun collegetijd te bekostigen. O sorry ze laat de hond af en toe uit.

Ik bemoei mij absoluut niet met de opvoeding maar heb de afgelopen jaren wel aangegeven wat ik van sommige dingen dacht maar dat gebeurde altijd onder vier ogen.

Echter ben nu een klein beetje bang dat de BOM gaat EXPLODEREN.

Misschien toch maar het advies van Ainne gebruiken van de afgelopen dagen.

Of toch maar gewoon het vliegtuig eerder terugnemen?
He SFO, moeilijk kunnen ze soms zijn op die leeftijd nog he? Waarschijnlijk is ze over een paar jaar opeens een normaal mens geworden. Nog even volhouden.

En veel plezier bij Raccoon.

Chicha, tuurlijk mag jij ook overhemden wegbrengen naar de stomerij . Maar pas op, je raakt er aan verslaafd, ik was geen enkel overhemd meer zelf. Heel veel plezier met vriendin.

En ik heb me net slap gelachen om de verhalen van JJ en Anais, stelletje mutsen

Ik heb gisteravond zalig gegeten en het was zo gezellig. We kregen een tafeltje in het mooiste deel van de tuin, helemaal achterin. Het eten was perfect en de Argentijnse wijn ook. Ik ben begonnen met empanadas en daarna een grote bife de lomo met een gepofte aardappel en een maiskolf. De biefstuk was perfect, lekker mals en op de houtskoolbbq klaargemaakt. Een lekkere salsa erbij, mjammmmmmm.

Het weer was ook perfect, echt zo'n zwoele zomeravond. Vannacht ging het hier opeens weer keihard regenen en onweren. Precies op tijd getimed allemaal, we lagen toch al op bed.

Vinden jullie die meneer (kok) op de foto echt zo leuk? Ik vind dat hij er een beetje suf uit ziet.
ach ja... ben nix gewend he?!

leuk dat het zo gezellig/ lekker en perfect was!! zo horen verjaardagen te zijn!

@ SFO kun je niet 'gewoon' aan SFO-vrouw aangeven dat je bang bent voor de bom en je ook van JOUW vakantie wilt genieten? allicht kan er toch even een hartig woordje gewisselt worden...?? misschien, snap dat het niet zo 1.2.3 gedaan is, maar zoals gezegd.. tis ook wel JOUW vakantie
Jullie hebben het zo te horen echt gaaf gehad gisteren, Lapin. Locatie perfect en overheerlijk eten. Ik heb ook werkelijk aan je gedacht toen ik op het Italiaanse terras zat te eten en drinken, zo van... nu zit Lapin met Lapinman te proosten op haar verjaardag terwijl hij heel romantisch diep in haar ogen kijkt, haar hand vastpakt en vertelt dat ze nog steeds de mooiste vrouw is en hoeveel hij wel niet van haar houdt. *Zucht - zwijmel - Eo-glimlach...* De zwoele avond verhoogde de romantische sfeer natuurlijk.

ps. ik vond meneer de kok trouwens ook niet aantrekkelijk (van de foto die je plaatste).

Mijn nagerecht was trouwens overheerlijk (Crepes met zure, verse vruchtjes en een zoet sausje). Volgens de ober hebben ze er net een nieuwe Italiaanse kok aangenomen. Ik heb alweer zin om er naartoe te gaan. Alleen Tb vond het niet leuk, hij is niet zo op etentjes buitenshuis (vet nadeel vind ik dat aan hem).

Hij houdt niet van lang tafelen en dat heb ik gisteren in mijn eentje kunnen doen. Ik zat vlakbij een watervalletje op het terras. Af en toe gezellige gesprekjes met de knappe ober gevoerd.
Ha meiden & man :-)

Ja, het is weer gezellig in de stad. De ortho's zijn aan het rellen. Ik moet langs die wijk als ik naar de oude stad ga, en telkens staat het verkeer vast, staan er zwikken politieauto's en politie te paard, ach, dat ziet er vaak smakelijk uit

Gisteren wilde ik met pa even downtown, helemaal omgereden, omdat de hele ortho wijk afgesloten was, de sfeer was grimmig, op straat lagen overal stenen, afvalcontainers rookten, en de ortho's zagen er aggressief uit- jegens elke niet-ortho. Link hier: Rellende Ortho's

O, moet pa ff helpen, die hangt nieuw badkamerkastje op in toilet. Handig hoor (dat is Specuman nl helemaal niet haha)
Oh ja, ik vergat dat je vader er was! Wat maakt hij daar nou van, die rellen?
Ik kwam nog een mooi plaatje tegen:

(verder nog een hele pagina met "spreuken".

Verder:

Ik moet een stuk schrijven en dat aanstaande maandag afhebben (is een examen). Maar ik heb echt absoluut geen inspiratie!!!! (zelfs niet na het eten van een halve liter yoghurt, 1 hele Galia meloen en een zak chocolade rozijnen)
Waar moet het over gaan?? Misschien kunnen wij helpen met brainstormen?!
Snjókorn falla, á allt og alla
Ik heb een case gekregen. En ik moet een Plan van Aanpak schrijven in 3-5 pagina's voor een reorganisatie. Waarbij ik ook nog eens 130.000 termen moet gebruiken om te laten zien dat ik ze snap... (en ik snap zde ook allemaal wel, en ik zie ook wel wat er allemaal gedaan zou kunnen/moeten worden, maar het komt maar niet kort en bondig in een logische volgorde uit m'n hoofd...)

Ben nu aan het kijken of ik de opbouw ga doen volgens de fase-indeling van een verandertraject (richten, inrichten, verrichten)
Nieuwe stap: downloaden van een standaard opbouw Plan van Aanpak... Ga het weer eens over een hele andere boeg gooien.
@Lapin je hebt helemaal gelijk het duurt even.

@Disco ik heb al aangegeven wat ik ervan vindt maar ga zeker dit weekend een goed gesprek aan als mijn schat weer terug is.
Tja, wat moet ik hier nou eens over zeggen. Het beste (en eerlijkste) is...Ik kan je hier helaas niet bij helpen (mijn zorgvuldig opgebouwde reputatie keldert verder). Suc6 ermee. Zal voor je duimen dat het goed komt. Doe ik tenminst íets.
Snjókorn falla, á allt og alla
Jongens ik heb eeeeecht geen zin vanmiddag, doe al de hele dag geen drol behalve een beetje op het forum rondhangen.

En ik moet nog ruim anderhalf uur. Zucht
Ainne, schrijf jij dan nog even mijn verander Plan van Aanpak?

(ik snap gewoon niet hoe je 500 termen in 3 pagina's tekst kan verwerken en ook nog iets zinnigs erover kan zeggen...)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven