Het Bezemtopic
dinsdag 21 april 2009 om 15:43
Voor iedereen die een stok achter de deur wil, zijn lijstje niet af krijgt, beter in zijn vel of huis wil zitten....
De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.
Dus welkom, en pak een bezem.
De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.
Dus welkom, en pak een bezem.
vrijdag 17 juli 2009 om 12:33
vrijdag 17 juli 2009 om 13:05
Zoebie, ongelofelijk, na al die nachtmerries zulk goed nieuws!
Hoop dat manlief zich ook snel beter voelt en zijn vertrouwen terugkrijgt.
Rainz, oei, zo'n mooie taart op een verrijdbaar tafeltje, dat die mensen maar heel voorzichtig doen ermee. Heel veel plezier vandaag *lees je niet meer, maar goed*
Was er onweer dan vannacht?
Lekker gewerkt, met sommige clienten gaat het gewoon goed en dan is het leuk als je een band met ze hebt opgebouwd en samen blij kunt zijn..
Straks langs M, ik heb zin in taartjes voor de zomaar.
Hoop dat manlief zich ook snel beter voelt en zijn vertrouwen terugkrijgt.
Rainz, oei, zo'n mooie taart op een verrijdbaar tafeltje, dat die mensen maar heel voorzichtig doen ermee. Heel veel plezier vandaag *lees je niet meer, maar goed*
Was er onweer dan vannacht?
Lekker gewerkt, met sommige clienten gaat het gewoon goed en dan is het leuk als je een band met ze hebt opgebouwd en samen blij kunt zijn..
Straks langs M, ik heb zin in taartjes voor de zomaar.

vrijdag 17 juli 2009 om 16:55
Het vivameisje op rechts is mee blij voor jullie Zoeb. En ik ook!!!!
He, wat fijn dat er nu weer eens goed nieuws voor jullie is!
En Goldie, je lijstje af! You go!
Ik ga ook gewoon een taartje eten. Er is altijd wel een reden voor taart maar vandaag helemaal
( ik zoek gewoon een smoes om taart te halen )
He, wat fijn dat er nu weer eens goed nieuws voor jullie is!
En Goldie, je lijstje af! You go!
Ik ga ook gewoon een taartje eten. Er is altijd wel een reden voor taart maar vandaag helemaal
( ik zoek gewoon een smoes om taart te halen )
vrijdag 17 juli 2009 om 20:29
Hier is het geen taart geworden, maar wel Bonbonblock! (Mijn favoriete chocolade!)
Grrr.oudste haalt het bloed onder mijn nagels vandaan. Zowat de hele dag sjaggo (en mij dus afsnauwen) omdat ze natuurlijk vanavond niet op stap mag, maar dan net wel met een poeslief gezichtje binnen komen om te vragen of er een vriendinnetje op bezoek mag komen.... en morgen ook een en maandag ook een....
Mijn antwoord was dat ze onder mijn ogen vandaan moest.
Maar ik ben wel nog steeds heel blij voor Zoebie en man!
Grrr.oudste haalt het bloed onder mijn nagels vandaan. Zowat de hele dag sjaggo (en mij dus afsnauwen) omdat ze natuurlijk vanavond niet op stap mag, maar dan net wel met een poeslief gezichtje binnen komen om te vragen of er een vriendinnetje op bezoek mag komen.... en morgen ook een en maandag ook een....
Mijn antwoord was dat ze onder mijn ogen vandaan moest.
Maar ik ben wel nog steeds heel blij voor Zoebie en man!
vrijdag 17 juli 2009 om 20:46
Yes! Ik heb zomaar een avondje het huis helemaal voor mezelf alleen!
MR N. is naar het bevorderingsfeestje van Neef en ik had zo geen zin. Moet zondag werken, morgen rijles en sporten dus druk, druk, druk.
Vanavond
Douche
Maskertje
Pedicurebeurtje
Grote pot thee
Pak kaneelbeschuitjes
DVD 2 van North & South
Beetje rondhangen op het VF
Wat een genot!
Edit
Ik heb ook nog een Linda, Oprah magazine en een Hollands Diep liggen!
Hopelijk is het feestje heeeeel erg leuk
MR N. is naar het bevorderingsfeestje van Neef en ik had zo geen zin. Moet zondag werken, morgen rijles en sporten dus druk, druk, druk.
Vanavond
Douche
Maskertje
Pedicurebeurtje
Grote pot thee
Pak kaneelbeschuitjes
DVD 2 van North & South
Beetje rondhangen op het VF
Wat een genot!
Edit
Ik heb ook nog een Linda, Oprah magazine en een Hollands Diep liggen!
Hopelijk is het feestje heeeeel erg leuk
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
vrijdag 17 juli 2009 om 21:09
vrijdag 17 juli 2009 om 23:03
Fijn dat jullie zoveel hebben gebroken. Scherven brengen geluk.
Het heeft geholpen. (Moet ik nu ook gaan gooien)?
En troost jullie. Ik heb ook geen taart gehaald. Had er geen tijd meer voor. Ik doe het morgen. Ik ben aan het naaien gegaan. Heb stof en schuim gehaald voor de ligbedden. Ze hadden nog net 2 meter stof voor 1 bed. Voor ¤ 1.50 per meter. Had ik weer geluk.
De andere 2 meter is besteld en dinsdag binnen. Ik heb er dus al 1 af. Laat die zon maar komen. Ik geniet nog steeds van die uitslag. Heerlijk.
Het heeft geholpen. (Moet ik nu ook gaan gooien)?
En troost jullie. Ik heb ook geen taart gehaald. Had er geen tijd meer voor. Ik doe het morgen. Ik ben aan het naaien gegaan. Heb stof en schuim gehaald voor de ligbedden. Ze hadden nog net 2 meter stof voor 1 bed. Voor ¤ 1.50 per meter. Had ik weer geluk.
De andere 2 meter is besteld en dinsdag binnen. Ik heb er dus al 1 af. Laat die zon maar komen. Ik geniet nog steeds van die uitslag. Heerlijk.
zaterdag 18 juli 2009 om 08:05
Goedemorgen lieverds
Vandaag ga ik :
Slaapkamer opruimen
Wassen
Wassen opvouwen
Relaxen
Ik heb een nieuw doel, uit de rode cijfers komen op de bank. Wij staan nav schuldverleden van vriend+exvrouw, chronisch rood, en hoewel we inmiddels al ver over de helft zijn met aflossen , zijn we er nog niet. De laatste tijd gingen we weer wat makkelijker met geld om, tijd om weer even scherp te worden.
We hebben een fiks bedrag van een lieve gever gehad ( ruim 1000 euro ) en dat heb ik thuis. Normaal kietelden we onszelf als we een mee valler(tje) hadden, om even lekker een goed gevoel te hebben. Gisteren in overleg met vriend besloten dat ik het geld ga gebruiken om ons uit het roodstaan te krijgen. Nou kan ik het in 1x storten op de bank natuurlijk, maar dan vliegt het ook weer weg. Dus ik heb een kasboek ( memo bord ) gekocht en besloten dat we pw 100 euro huishoudgeld hebben. Gisteren voor 60 euro boodschappen gedaan, voor heel de week. Dus nog 40 euro over voor de extra dingen ( denk aan brood e.d. ) Bonnetjes netjes bewaard en op het whiteboard een weekmenu gemaakt. Vriend kan elke ochtend aanstrepen wat ie wil eten,en ik kan dat dan maken
Ik hoop op deze manier voorlopig niet te hoeven pinnen , zodat ik weer een buffertje heb, en dat we weer in een ritme van "zuinig" aandoen zitten, totdat we echt uit de schulden zijn
Fijne dag allemaal

Vandaag ga ik :
Slaapkamer opruimen
Wassen
Wassen opvouwen
Relaxen
Ik heb een nieuw doel, uit de rode cijfers komen op de bank. Wij staan nav schuldverleden van vriend+exvrouw, chronisch rood, en hoewel we inmiddels al ver over de helft zijn met aflossen , zijn we er nog niet. De laatste tijd gingen we weer wat makkelijker met geld om, tijd om weer even scherp te worden.
We hebben een fiks bedrag van een lieve gever gehad ( ruim 1000 euro ) en dat heb ik thuis. Normaal kietelden we onszelf als we een mee valler(tje) hadden, om even lekker een goed gevoel te hebben. Gisteren in overleg met vriend besloten dat ik het geld ga gebruiken om ons uit het roodstaan te krijgen. Nou kan ik het in 1x storten op de bank natuurlijk, maar dan vliegt het ook weer weg. Dus ik heb een kasboek ( memo bord ) gekocht en besloten dat we pw 100 euro huishoudgeld hebben. Gisteren voor 60 euro boodschappen gedaan, voor heel de week. Dus nog 40 euro over voor de extra dingen ( denk aan brood e.d. ) Bonnetjes netjes bewaard en op het whiteboard een weekmenu gemaakt. Vriend kan elke ochtend aanstrepen wat ie wil eten,en ik kan dat dan maken
Ik hoop op deze manier voorlopig niet te hoeven pinnen , zodat ik weer een buffertje heb, en dat we weer in een ritme van "zuinig" aandoen zitten, totdat we echt uit de schulden zijn

Fijne dag allemaal

Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
zaterdag 18 juli 2009 om 08:23
Boro wat goed van je om op die manier uit de rode cijfers te komen. Sinds manlief ziek is en we ¤ 500.- minder te besteden hebben per maand moet ik ook zuinig aan doen. En ik denk ook iedere keer dat ik bij de bank moet pinnen om dat geld te gebruiken voor boodschappen en niet meer alleen met de pinpas te betalen. 'Pinnen is zo gemakkelijk, maar je bent je overzicht kwijt.
Mijn lijstje. (Ik moet want ik krijg onverwachts familiebezoek uit het westen) Moeder en broer en zus met familie. Komen terug uit Frankrijk effe aan. JIPPIE
Kamer en keuken opruimen
(Naaimachines van tafel en afwasmachine leeghalen en volzetten, pannen van gisteren nog afwassen
Stofzuigen stoffen en dweilen,
Plee poetsen
Trap stofzuigen en dweilen.
Nieuwe bloemen halen voor op tafel
Boodschappen doen
Tuin opruimen vegen en tafels afvegen.
Oei best veel. Ik ga meteen beginnen.
En nu maar hopen dat het droog blijft.
Mijn lijstje. (Ik moet want ik krijg onverwachts familiebezoek uit het westen) Moeder en broer en zus met familie. Komen terug uit Frankrijk effe aan. JIPPIE
Kamer en keuken opruimen
(Naaimachines van tafel en afwasmachine leeghalen en volzetten, pannen van gisteren nog afwassen
Stofzuigen stoffen en dweilen,
Plee poetsen
Trap stofzuigen en dweilen.
Nieuwe bloemen halen voor op tafel
Boodschappen doen
Tuin opruimen vegen en tafels afvegen.
Oei best veel. Ik ga meteen beginnen.
En nu maar hopen dat het droog blijft.
zaterdag 18 juli 2009 om 08:29
Dat is het idd, pinnen gaat gewoon te makkelijk, iig bij ons dan
Toch nog even snel dit of dat halen. En dat is op zich niet erg, en het kan ook altijd wel, maar als we het niet zouden doen, zouden we sneller helemaal schuldvrij zijn. ( Ik zou bijna John Williams bellen voor een dubbeltje op zijn kant ) Dus als we nu ongeveer 10 weken lang zuiniger aandoen, dan hoop ik toch dat weer weer in dat ritme zitten
Toch nog even snel dit of dat halen. En dat is op zich niet erg, en het kan ook altijd wel, maar als we het niet zouden doen, zouden we sneller helemaal schuldvrij zijn. ( Ik zou bijna John Williams bellen voor een dubbeltje op zijn kant ) Dus als we nu ongeveer 10 weken lang zuiniger aandoen, dan hoop ik toch dat weer weer in dat ritme zitten

zaterdag 18 juli 2009 om 08:34
Bovendien zijn onze kinderen gewoon een schandalig verwend stelletje ettertjes Ook voor hun kopen we soms veels te gemakkelijk een kleinigheidje. Auto's voor terror een my little pony voor tut, een doosje knexx voor de Autist.Gewoon zomaar voor de leukigheid. Dus het moet maar eens afgelopen zijn
zaterdag 18 juli 2009 om 08:37
Lieve Bor, ik ben ook zo hoor. Veel te gemakkelijk. Och, als het op is boek ik wel over van de spaarrekening. En daar wil ik ook vanaf gaan blijven. De spaarrekening gaat te hard op deze manier. Ben nu ook al twee weken goed op aan 't letten. En het is eigenlijk helemaal niet moeilijk.
Bor ik vind het geweldig zoals je het oplost.
Je zegt het wel even zo ertussendoor, maar 't is niet niks.
Hoe is het met de Autist? Heeft hij het naar zijn zin in dh?
Is het nog gelukt met de clowns?
En zijn jij en Tutje al weer helemaal opgeknapt?
Bor ik vind het geweldig zoals je het oplost.
Je zegt het wel even zo ertussendoor, maar 't is niet niks.
Hoe is het met de Autist? Heeft hij het naar zijn zin in dh?
Is het nog gelukt met de clowns?
En zijn jij en Tutje al weer helemaal opgeknapt?
zaterdag 18 juli 2009 om 08:51
Nou , dan hebben we samen een mooi doel Zoeb
Ik ben weer opgeknapt idd, het was een keelontsteking ( viraal ofzo ? ) Het heerst iig in pape-town.
De clowns heb ik voorgelegd in DH, het is opgeschreven. Hij is nu nog in zijn observatie periode, waarin nog niet echt behandeld wordt dus. Er is wel een optie voor een soort creative therapie, en die therapeut is aan het oefenen met muziek, dus mss wordt dat wat. En anders gaan ze toch kijken of ze iemand van buiten kunnen laten komen.
Hij heeft het best naar zijn zin in DH. De groepsleiding staat verder van hem af en dat doet een kind met een hechtingsstoornis erg goed. Hoe krom dat ook klinkt. geen bodem syndroom . Het doel is nu om er voor te zorgen dat hij stabiel kan wonen en leven , en dat wij op wat meer afstand zijn vaste familie blijven. Het is belangrijk om familie en zorg te scheiden in deze situatie, zodat hij bij ons niets "kapot" kan maken. Dat is wat een kind met een hechtignsstoornis probeer te doen. De vaste banden kapot maken, omdat het toch niet goed kan zijn volgens deze kinderen.

Ik ben weer opgeknapt idd, het was een keelontsteking ( viraal ofzo ? ) Het heerst iig in pape-town.
De clowns heb ik voorgelegd in DH, het is opgeschreven. Hij is nu nog in zijn observatie periode, waarin nog niet echt behandeld wordt dus. Er is wel een optie voor een soort creative therapie, en die therapeut is aan het oefenen met muziek, dus mss wordt dat wat. En anders gaan ze toch kijken of ze iemand van buiten kunnen laten komen.
Hij heeft het best naar zijn zin in DH. De groepsleiding staat verder van hem af en dat doet een kind met een hechtingsstoornis erg goed. Hoe krom dat ook klinkt. geen bodem syndroom . Het doel is nu om er voor te zorgen dat hij stabiel kan wonen en leven , en dat wij op wat meer afstand zijn vaste familie blijven. Het is belangrijk om familie en zorg te scheiden in deze situatie, zodat hij bij ons niets "kapot" kan maken. Dat is wat een kind met een hechtignsstoornis probeer te doen. De vaste banden kapot maken, omdat het toch niet goed kan zijn volgens deze kinderen.