Nieuw dekbed, maar welke?

18-07-2009 18:59 41 berichten
Ik heb een dekbed van dons. Deze slaapt echt heeeeeeeeeeeeerlijk, maar de veertjes komen door het dekbed heen, waardoor mijn hele slaapkamer onder de veertjes zit. Word er echt niet goed van. Elke dag stofzuigen, maar als ik mijn dekbed opschud, dwarrelt het nog van het stof en de veertjes.En het was een duur dekbed, gekocht bij een beddenspeciaalzaak. Je zou verwachten dat je dan kwaliteit koopt.

Ik wil dus een nieuw dekbed, maar dus geen dons meer.

Maar wat dan? Het moet wel lekker warm zijn. Ik wil geen deken of laken op bed moeten doen voor de warmte.

Wie heeft tips?
Alle reacties Link kopieren
Shining, heb je je dekbed al lang? Zo niet, dan zou ik toch overwegen eens terug te gaan naar de beddenspeciaalzaak. Lijkt mij dat het niet hoort dat binnen korte tijd de vulling uit je dure dekbed komt. Wellicht kun je op die manier korting regelen op een nieuw (wollen) dekbed.
The time is now
Vierseizoenendekbed van ikea

Ik vind dons het allerlekkerst, want het knispert zo gezellig en je kunt het lekker om je heenvouwen en voelt lekker licht. Het isoleert twee kanten op: in de winter houdt het je warm, in de zomer wordt het juist niet té warm.
Peas on earth!
Banba, ik heb het dekbed al een hele tijd, een jaar of acht denk ik. Dat dons verliezen doet het echter al een hele tijd. Helaas.

Het is inderdaad een idee om terug te gaan, maar ik denk dat ik dat dan eerder had moeten doen. Maar goed, is altijd nog een optie. Ik koop alleen echt geen dekbed meer bij die zaak.

PODE, ik vind dons ook echt heerlijk. Maar die wil ik dus niet meer. Ik ben nu echt op het punt dat ik nog liever onder ene zware deken slaap dan onder mijn dekbed.

Klinkt misschien overdreven, maar ik ben het nu echt zo zat dat ik elke dag moet stofzuigen en dat, als ik mijn dekbed opschud, het nog dwarrelt van het dons.

Een wollen dekbed klinkt ook goed. Ik moet zeggen dat ik niet eens wist dat die bestonden tot dit topic.

IKEA is ook een optie, ga ik eens kijken. Ik wil sowieso een dekbed dat uit twee delen bestaat, maar die hebben z daar ook vast wel.
Bij ikea hebben ze dekbedden die uit 2 delen bestaan, volgens mij heb ik een paar berichten eerder er een linkje naar geplaatst, die kun je met drukknoopjes van elkaar af halen (voor de zomer en de herfst en de winter zeg maar)
Ohja Shining vergeten te vermelden, maar: ik heb al jaren een Ikeadekbed en heb misschien ooit maar 2 veertjes los zien dwarrelen. Meer niet, echt niet! Ik denk dat die loslatende veertjes dus echt aan jóuw dekbed liggen en niet zozeer aan donzen dekbedden in't algemeen. Ik heb al ongeveer 5 jaar onder mijn dekbed geslapen, schudt 'm altijd uit, ga er niet heel zachtzinnig mee om, maar geen veertje te bekennen..... Ik zou de gok dus wagen als je het liefste dons wilt, volgens mij zijn die donzen dekbedden niet eens zo duur bij Ikea.
Peas on earth!
Aanvulling, even voor je opgezocht. Wij hebben dit dekbed (met meer veren dan dons, dus iets zwaarder dan een dekbed dat voornamelijk uit dons bestaat). Is ook nog eens een erg goedkoop dekbed en van prima kwaliteit:

Mysa Rönn

Peas on earth!
Ik heb ook die van de ikea...lekker groot 220 bij 240....had eerst een donze, maar werd gek van de veertjes, stof en ehm ben er allergisch voor....sinds ik dat dekbed vervangen heb door een synthetische (rond de 50 euro van ikea) ben ik niet meer verkouden geweest....
Hier ook twee vier seizoenen donzen dekbedden van Ikea. Dunner deel voor de zomer, dikker deel voor voor- en naseizoen, aan elkaar te klikken voor koude winternachten. Kostte ca. ¤ 50,-- (eenpersoons).

In (goedkopere) hotels en in Bed & Breakfastadressen regelmatig geslapen onder een synthetisch dekbed; tjonge, wat is dat klam zweten ....
PODE, ik heb het dekbed van mijn ouders gekregen destijds, niet zelf gekocht, maar ik weet dat het een duur dekbed was. Zij hebben hetzelfde dekbed als ik en bij hun komen er ook veertjes uit het dekbed. Komen bij dezelfde zaak weg trouwens.

Kan uiteraard aan het type dekbed liggen. Maar toch, ik geef dan liever geld uit aan een wollen dekbed dat wat duurder is dan weer een donzen dekbed. Dan geef ik liever in één keer wat meer geld uit.
quote:xxroosjexx schreef op 19 juli 2009 @ 11:57:

Ik heb ook die van de ikea...lekker groot 220 bij 240....had eerst een donze, maar werd gek van de veertjes, stof en ehm ben er allergisch voor....sinds ik dat dekbed vervangen heb door een synthetische (rond de 50 euro van ikea) ben ik niet meer verkouden geweest....Ik dus ook. Echt overal veertjes en stof. Het zit ook op mijn kleren en lijkt erg lelijk. Ik ben die veertjes gewoon spuugzat. Haha.
quote:Jannemaan schreef op 19 juli 2009 @ 11:29:

Bij ikea hebben ze dekbedden die uit 2 delen bestaan, volgens mij heb ik een paar berichten eerder er een linkje naar geplaatst, die kun je met drukknoopjes van elkaar af halen (voor de zomer en de herfst en de winter zeg maar)Gezien. Ik denk dat ik dan toch maar eens naar IKEA gaan. Zijn niet duur die dekbedden. En ze hebben er veel varianten heb ik op de site gezien!
Oh ja, en uit onze donzen dekbedden van Ikea komen géén veertjes! Het zal wel aan de tijk eromheen liggen, dat er bij jou wel veertjes door komen. Bij mijn vroegere dekbed (ook duur, dure winkel etc.) zat er ook een veel dunnere (lees: mooiere, luxere) tijk omheen en daar kwamen ook regelmatig veertjes door. Deze van Ikea is een recht-voor-z'n-raap tijk, gewoon een dikke soort katoen of zo, maar het werkt veel beter.
Shi, ik heb het 4seizoenen dekbed van de Hema, bevalt me ook prima
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Wij hebben een katoenen vierseizoenen. Vriend is allergisch voor veren en wol en een sythetische wilden we niet. Katoen is anti-allergisch zonder klam te zijn en stoft niet. Ideaal!
Ik vind hier dingen van.
Ook hier het vier-seizoenen dekbed van Ikea.

Slaapt prima! (Al hoef ik ze eigenlijk nooit op elkaar te plakken, het 'herfstdekbed' houdt mij in de winter ook wel warm . )
Ik heb gister een nieuw dekbed gekocht bij IKEA. Toch maar weer dons, in de hoop dat deze wel goed blijft.

Vandaag mijn dekbed eens goed opgeschud en niet één veertje te nekennen.

Ik heb hoop. ;)

Bedankt voor alle tips!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven