**September 2009**

14-07-2009 20:45 2755 berichten
Alle reacties Link kopieren
Meiden, ik maak een nieuw topic, zodat we Mayls ( ) niet lastig hoeven te vallen met gezeur over de tabel. Ik heb nog nooit een tabel gemaakt, dus het kan even duren voor het klopt.

NaamLeeftijdKind nr.GeborenNaamBijzonderhedenMayls28213 juliZaidEngeltje Nadine34226 augustusLuuk8500 gram

64 cmMinie2313 septemberMiniemeisje6980 gram

66 cmBieteltje3424 septemberSander6500 gram

63 cmMamasax2528 septemberBastiaan8340 gram

68 cmChoca33212 septemberTom7230 gram

64,5 cmKwimmie30115 septemberFinn8076 gram

69 cmVisje28117 septemberSilje6210 gram

66 cmSoshiva37118 septemberBink6500 gram

65 cmJojo35220 septemberDochter6010 gram

63 cmSaxmania31227 septemberSaxbaby8550 gram

69 cmLynx37130 septemberNick6920 gram

64 cmLinda29130 septemberThijs6540 gram

63 cmLieselotje3837 oktoberKeesje6985 gram

67 cm
Hey Hallo allemaal,

Shosh: Eensch met minnie en visje, als jij eerst was dan is het jou naam en als ze de naam "gepikt" heeft dan zou het wel heel flauw zijn. Was bij de 1e tegelijk met een vriendinnetje uitgerekend en wij hebben toen wel de namen vergeleken (en elkaar beloofd te zwijgen over de namen op straffe van ...tja wat eigenlijk)

Hier zijn we eindelijk ook uit de namen. Weer net als bij de 1e hadden we de 2e namen al bedacht (jongen vernoemd naar de opa van mijn lief, aangezien de 1e naar mijn opa is vernoemd-->wordt wel een soort familienaam voor de2e want lief heeft deze naam ook als 2e naam en mijn vader heet ook zo haha) een meisje wordt vernoemd naar mijn schoonzusje.

Roepnamen dachten we te hebben, op het laatste moment afgekeurd, maar nu zijn we er echt uit haha

Hier gaan we weer flesvoeding doen. BV voelt niet goed, het is niet mijn ding weet niet kan het niet uitleggen, maar wil het gewoon niet. Gelukkig is de kraamzrg die wij hebben hier heel relaxed in en probeerden mij niet meer over te halen, was bij de 1e wel anders.

Verder bij de gyn geweest, alles ok, HB wat laag 6.1, lijkt ok voor bij een zwangerschap, maar is normaal 8 dus wel logisch dat ik duizelig was haha. Moet 28/7 terugkomen om over bevalling te praten. Gyn zei: dan gaan we bespreken wie de bevalling gaat doen, waarop ik jolig zei: nou het lijkt me dat ik em doe..................... kon hij gelukkig wel om lachen.

T wordt dus wel een ZH bevalling.

Ben trouwens weer afgekoeld van de verbouwing hoor, laat het maar gaan, komt wel goed.

Gisteren naar concert van de Eagles geweest, was echt fantastisch en ukkie trapte lekker op de maat mee haha.

Tjonge wat schiet de tijd alweer op zeg.

Oh ja, minnie, vind ook dat Mayls er gewoon bijhoort met zaid.

Fijne avond!
Dankjewel dat ik ook nog in jullie tabel sta! Heel erg lief!

lees nog wel met jullie mee, maar zal niet veel meer reageren. wordt er toch verdrietig van.

wat had ik ook graag borstvoeding gegeven! heb mientje iets meer dan 8 maanden aan de borst gevoed, en dat had ik nu heel graag met alle liefde weer gedaan.
Ook hier borstvoeding i.v.m. allerlei allergiën vriendlief.

Ik raad ook een voorlichtingsavond van 'n thuiszorgvereniging oid aan (ik zou persoonlijk niet voor zo'n avond of iets van zo'n echte borstvoedingsorganisatie kiezen.....).

Heb ik de vorige keer gedaan en hierdoor nog veel meer voordelen gehoord dan alleen die allergiën waardoor mijn motivatie omhoog ging en ik het ook zes maanden fulltime heb volgehouden. Daarna 2 of 3x per dag nog aan de borst totdat hij met 8 of 9 maanden daar zelf geen zin meer in had.

Ik vind alleen kolven echt het grootste drama wat er bestaat...... :-/... er komt maar net genoeg uit voor 2 voediingen (als ik drie keer een half uur kolf).... dus moet ik me echt toe zetten, maar dat gaat ook wel lukken. Misschien dat ik daar dan een keer een lactatiekundige voor inschakel...

Duurde overigens i.v.m. de keizersnee wel een week voordat het de vorige keer bij mij op gang kwam.

In de tussentijd kolfde ik (om het op gang te brengen) en kreeg de kleine hypo-allergene kv via een cupje of spuitje.

Dit ook, omdat ik inmiddels ook wel erg zere tepels had... (tja als het nog niet op gang is, is zo'n happerig ukkie niet echt een plezier aan je borst)... en zo voorkom je weer kloven..

(De echte bv-maffia zal zeggen dat je niet moet kolven maar aanleggen, maar pijn is absoluut niet fijn....)

Verder ging het bij mij hartstikke goed eigenlijk dus wil het gewoon weer doen.

Net als de mensen die kv geven krijgen bv-vrouwen ook veel commentaar hoor.... :-)... heeft met name te maken met 'voeden op verzoek'...

Dat vinden de kv-moeders (mijn beide zusjes) en oma (schoonmoeder) echt grote onzin... en begrijpen dat ook echt niet...

"Je gaat toch niet in het begin 10 tot 12x per dag met je kind aan de borst zitten???" en "vroeger ging dat ook niet zo, laat m maar huilen"... enz enz....

Dus wat je ook kiest, doe het vooral op je eigen manier met evt. tips van mensen die je vertrouwt of prettig vindt.

Dat is wat ik kan aanraden...

De namen zijn al vanaf het begin bekend... :-)... Heb net als bij de eerste twee namen gekozen en opnieuw geen gebruikelijke naam dus zal niet in top 20 terecht komen.

Als het een jongetje was geweest, was het wel een gebruikelijke naam (zitten zo'n 3 of 4 kinderen met die naam op KDV).

Soshiva: gewoon voor de naam kiezen die je had gekozen. Je krijgt er spijt van wanneer je het veranderd. Mocht het inderdaad precies dezelfde naam zijn als bij die vrienden van je dan kiezen zij misschien of een andere of gewoon dezelfde naam... Dat moet toch eigenlijk niet uitmaken.... als je goede vrienden bent. En als je kennissen van elkaar bent dan zie je elkaar toch al niet zo vaak dus om daar nu de naam voor te veranderen?? Hoe groot is de kans dat jullie kinderen echt met elkaar gaan opgroeien en ook vrienden van elkaar worden?? Dat weet je toch eigenlijk niet??

Vorige keer hebben we ook een week van te voren pas het kaartje uitgezocht.. gedichtjes hadden we wel.. en ik had adresstickers gemaakt en alvast postzegels gehaald...

Als ik verlof heb, ga ik weer eens struinen op internet.. Wil eigenlijk net zoiets als bij de eerste... maar dat was dus niet zo gemakkelijk...
Ik boor mezelf trouwens wel een skivakantie door mijn neus als de bv goed loopt... :-)...

Ik wil minimaal zes maanden geven en we gaan in februari met schoonfamilie.

Ik heb nl. geen zin om tig keer per dag te moeten kolven op de piste (lekker relaxed, maar niet heus.... dan lukt het helemaal niet meer....) of het kindje mee moeten nemen en dan als enige voor het 'eten' moeten zorgen in pension of restaurant (ook niet zo relaxed)... is in beide gevallen geen vakantie voor mij...

Als bv goed loopt, blijf ik thuis en gaat vriendlief een weekje met zijn ouders/zus/zwager/broer/nichtjes mee.

Zullen we wel een hoop commentaar op krijgen van schoonfamilie....

Dit jaar hadden we ons zoontje ook thuis gelaten en daar hebben we vooraf ook veel commentaar op gehad tot het moment dat we definitief hadden gezegd dat we hem niet meenamen...

Maar wat waren we blij dat we die keuze hadden gemaakt (ondanks dat we hem misten)!!

PS: 31 weken
Het heeft in mijn ogen allebei zijn voors en tegens bv en kv. Ik ben overigens niet van plan om me ook maar iets aan te trekken van commentaar wat ik eventueel krijg. Gelukkig weet mijn omgeving dat ik dat nooit doe en dat ik doe wat ik zelf wil. Maar goed ik vind het wel een hele moeilijke keus. Ik blijf het op de hormonen houden, want normaal heb ik daar totaal geen last van.

Soshiva, ook ik zou voor de naam gaan die jullie hebben gekozen. Niks van aantrekken hoor en al helemaal niet als jij eerder bevalt dan zij. Misschien is het wel toevallig hetzelfde als bij jullie.

Jojo leuk he dat commentaar van de schoonfamilie . Niks van aantrekken hoor, lekker doen waar jullie je prettig bij voelen. Het is jullie leven en jullie kinderen.
Poeh............... ik ben terug. Had allemaal leuke verhalen, maar die vallen natuurijk helemaal in het niet... Jeetje Mayls wat erg! Ik weet gewoon niet wat te zeggen. Ik ga nu de kinderen even naar Zeeland brengen en kom morgen weer terug en dan lees ik alles even op gemak door. Ben er gewoon even stil van. Mijn verhaal komt morgen of overmorgen wel. Heel veel liefs en sterkte Maylys!

xxxx
Zo kwam ik ook terug van vakantie ja. Heerlijk genoten en toch wel nieuwsgierig naar de verhalen hier..... en dan dat vreselijke bericht lezen. Ik ben er zelf ook even flink door van slag geweest, dat zakt nu wel weer weg maar de gedachte aan Mayls en haar familie blijft aanwezig.

Zelf heb ik vandaag weer controle gehad en alles ziet er tot op heden perfect uit. 5 augustus moet ik weer terug. Voor het eerst heb ik echt vertrouwen. Maar dat voelt wel heel dubbel, want juist ik maakte me zo verschrikkelijk ongerust over alles. Ik ga gewoon van de laatste 8 weken genieten, je weet het namelijk maar nooit.
Mayls wat knap dat je nog af en toe meeleest, ik lees je eigen topic ook en vind je zo sterk!

Ben benieuwd of je nog op vakantie gaat maar post nog wel op je eigen topic.

Schrikken he Lieselotje en Kwimmie, iedereen is er ontdaan van.

(En dan blijft het moeilijk om door te schrijven over futiliteiten..)

Wat de naam betreft verander ik niet, zou ik ook echt niet kunnen want we gebruiken al hem voortdurend, hij hoort er al helemaal bij zeg maar. Ik twijfel alleen of ik erover zal beginnen, ik ben echt boos omdat ik zeker weet dat ze de naam hebben gezien en wil er iets van zeggen maar weet niet goed wat.

Mn vriend vindt het ook irritant maar zegt dat ik het op zn beloop moet laten maar dat lukt me dus niet, zijn misschien toch de hormonen? Wordt er gek van!
De naam staat bij ons ook echt vast... het is een gewone naam. Niet speciaal geschreven of iets dergelijks. Gewoon heel simpel..Heb er altijd zo moeite mee als je je naam altijd moet spellen...

ik wil ook eerst borstvoeding proberen...al zijn die verhalen erover niet al te best...hoop dat het in het echt meevalt en anders ga ik gewoon over op flesvoeding hoor..

gister is de mevrouw van de kraamzorg op bezoek geweest. gewoon wat info gekregen en gehoord wat er echt in huis moet zijn ed. nuttig verhaaltje...

vandaag lekker een dag vrij...nog 3 werken..

x
Ik duik er hier ook weer even in hoor dames. Er is zoveel geschreven.....

Ben weer terug. Bruiloft was echt helemaal super, zou het zo weer over doen. vakantie was iets minder. We zijn ook iets eerder terug gekomen. Zoonlief is toch nog behoorlijk ziek geweest. Toen we terug kwamen lag de oproep van het ziekenhuis er al: 5 aug wordt hij weer geopererd. Goed dat er weer wat gedaan wordt voor hem.

Ik ga trouwens flesvoeding geven. Heb helemaal niks met borstvoeding.

En ik ben gebeld door iemand van de kraamzorg. Volgens mij komt er niemand bij mij persoonlijk langs.

Babykamertje is overigens ook zo goed als af en ik heb me suf gekocht in Frankrijk aan babykleertjes van Petit Bateau. Zo lief

Heb wel veel aan maylys gedacht hoor!
Wat vervelend zeg Lieselotje dat je zoontje zo ziek is geweest. Jammer dat je niet echt van je vakantie heb kunnen genieten. Wel fijn dat je zo hebt genoten van je bruiloft. lijkt mij ook heel speciaal zo'n dag.

Petit Bateau is inderdaad zo schattig! Ik ben een paar dagen geleden helemaal los gegaan bij de nieuwste babykleding collectie van Noppies. Ook zo leuk allemaal!

Mijn vriend en ik gaan dit weekend naar Valkenburg. Ik heb van mijn vader en stiefmoeder een weekendje weg gekregen voor mijn afstuderen. Ik kijk er al helemaal naar uit. Het hotel heeft zelfs een zwembad, kan niet wachten om daar lekker in te dobberen. Daarnaast krijgen we ook nog eens tweemaal een vijfgangen diner en ontbijt op bed. Dat wordt dus genieten dit weekend! Wel lekker hoor zo even er tussenuit met z'n tweetjes en ook wel een rare gedachte dat dit de laatste keer is met z'n tweeen.
Geniet er maar van Visje... :-)

Het zal niet de laatste keer zijn dat je met z'n tweetjes gaat, maar wel de laatste keer dat je samen even kunt genieten zonder een kleintje te missen, haha...

Lieselotje: jammer dat je zoon zo ziek was tijdens de vakantie!

Ik heb nog helemaal geen kleertjes gekocht eigenlijk. Net als de vorige keer kan ik niets leuks vinden: als ik ga kijken vind ik niets leuk... en heb ik sterk het gevoel toch te moeten wachten totdat ik de uk in mijn armen ligt... Ik wil eerst weten hoe ze er uit ziet, voordat ik echt zelf kleertjes ga kopen. Heb overigens wel massa's kleertjes voor de kleine via mijn zussen en een vriendin. Dus ze hoeft niet naakt te liggen totdat mama eindelijk zin heeft om zelf kleertjes te kopen... :-)
Even eerst voor het schema:

7-8 VK (dan pas, dacht dat het nu al om de twee weken zou gaan)

en 14-8 groeiecho 36 wkn.
En nu even wat reacties enzo...

Sorry ben eventjes wat minder hier geweest omdat ik niet zoveel te melden had, alles gaat eigenlijk heel goed: baby beweegt heeeeel erg veel, ik voel me prima en sport nog lekker, buik is lekker gegroeid en rest niet

@ Jojo, nog niets gekocht? Ik shop me helemaal kapot... Heb echt al best veel rompertjes/pakjes/etc gekocht en had ook nog een paar niet-roze dingen van dochter liggen. Nu ik weet dat het weer een klein kindje gaat worden heb ik nog een paar rompertjes/pakjes maatje 50 gekocht..

@ Visje: wat heerlijk zo'n verwenweekendje weg!! Je hebt het ook echt verdiend door je studie helemaal zo goed af te ronden! En naar het mooie Limburgse land is natuurlijk helemaal leuk (hoezo chauvinistisch )

Oh, moet even aan het werk.....later meer!

@
Voor het schema, 20/08 hebben we de liggingsecho. Alhoewel de verwachting nu al is dat zoonlief niet meer draait (hij ligt netjes met zijn koppie naar beneden) vind deze as mama het stiekem toch wel heel leuk. Nog even een keer spieken voor we hem in levende lijve mogen aanschouwen. Zo niet nieuwsgierig en geduldig als ik normaal ben, zo nieuwsgierig en ongeduldig ben ik nu, ik kan die klok wel vooruit kijken .

Jojo dat met die kleertjes herken ik helemaal. Voor een ander kan ik echt helemaal los gaan, maar voor mezelf vind ik het opeens zo moeilijk. Ik ga denk ik pas echt los als ik ons ventje heb gezien, voor nu heb ik natuurlijk wel wat in huis, maar het houdt niet over. Ik heb ook werkelijk waar geen idee voor welke maat we moeten kiezen. Ik ben fan van 50/56, maar er zijn ook winkels waar je of 50 of 56 kunt kiezen, tja en wat moet je dan he. Haha heerlijk he van die praktische problemen.

Nou ik ga weer even aan het werk, of ja ijverig lijken, want het is echt komkommertijd hier.
lieselot wat jammer dat je zoon ziek is geweest....hoop dat het verder wel leuk was!

visje wat heerlijk dat je het weekend weg bent. Valkenburg is erg leuk! En romantisch hoor! Laat je maar goed verwennen.

hier gaat het ook prima. bij de vk was alles goed...en nu eerst vakantie!
Up..

Geen nieuws... :-)

32 weken
Hoi iedereen,

Wat is het weer rustig hier op het forum. Iedereen lekker van het mooie weer aan het genieten. Ik heb heerlijk genoten van ons weekendje Valkenburg. Limburg is inderdaad prachtig Choca

Echt een mooie natuur daar. Ben nu 31 weken en begin echt te merken dat veel lopen er niet meer voor me inzit. Mijn vriend en ik hebben namelijk dit weekend veel gelopen en dat viel me toch wel erg zwaar. Ook veel last gehad van kramp in mijn benen. Wat wel erg lekker was was het zwembad in het hotel. deze hadden wij helemaal voor onszelf! Echt heerlijk baantjes getrokken.

De baby beweegt ook erg veel. Ik schrik er soms wel van, dan draait ze zich of iets dergelijks en dan komt er echt een bult naar buiten zetten en het geeft een heel vreemd gevoel.

Ik ga nu maar aan de grote schoonmaak. Vandaag krijg ik familiebezoek uit Noorwegen voor twee weekjes.

Groetjes!
Hallo!

Ik ben vandaag bij de VK geweest, en onze kleine meid is al aan het indalen. Verder was alles helemaal in orde, en ik hoefde me geen zorgen te maken over het feit dat ik pas 5 kilo ben aangekomen. Oh en ik heb nu beladvies gekregen en moet me inschrijven bij het ziekenhuis, dus het komt wel echt dichterbij nu.

Kan iedereen nieuwe afspraken enzo in het vet of met een kleurtje schrijven? Dan kan ik in één oogopslag de tabel bijwerken. Alvast bedankt!

33 weken
Ik heb ook het idee dat zoonlief al aan t indalen is, voor mijn gevoel zit buikje een stuk lager. Volgende week maar even navragen. Het komt voor ons allemaal idd erg dichtbij nu, maar toch gaat de tijd mij niet snel genoeg .

Ik ben ook pas een kilootje of 8/9 aangekomen, dit tot mijn grote vreugde. Om me heen zag ik namelijk alleen maar horrorverhalen van 30 kilo aankomen enz, pfft daar kreeg ik het ietwat benauwd van haha.
Ja ik herken het. Ik ben ook nog steeds maar 4,5 kg aangekomen. Was eerst 3 kg afgevallen dus 1.5 kg boven startgewicht nu. Laatste weken echt niks aangekomen, zelfs een paar ons afgevallen. Heb het de vorige keer ook maar aan gynaecoloog gevraagd of ik me daar geen zorgen over moest maken. Zij zei dat zolang de baby goed groeit er geen reden tot ongerustheid is, en dat doet ze

Maar ja, sommige mensen geven dan wel van die rare reacties als je het verteld, dan voel ik me bijna een "slechte" zwangere. Maar ja, dat zijn dan ook van die mensen die zelf 20 - 30 kg aangekomen zijn tijdens hun zwangerschap. Mijn nicht zelfs 32 kg. Die heeft ook nooit al haar zwangerschap kilo's kwijt geraakt.

Voor het schema 13 augustus naar gyn

31 weken
HOi,

Gisteren vk geweest: alles in orde. 6 kg aangekomen, normale lage bloeddruk. Ze had ijzer geprikt en we hadden afgesproken dat ik naar het ziekenhuis zou gaan voor bloedprikken wanneer dat gehalte er laag uit kwam. Was goed, want heb niet gehoord dat ik nog naar het ziekenhuis moest voor bloedprikken. Verder was het nog niet ingedaald.

Hoorde wel voor het eerst dat er nog een reden was voor een keizersnee de eerste keer: het hoofdje lag er niet goed voor (naast dat de kleine in nood was, groen vruchtwater en ik koorts had).

Dit was éénnalaatste keer bij VK. Daarna naar de gyn.

Verder alles oké. Beter dan de afgelopen maanden. Veel minder moe. Sinds ons zoontje op zijn nieuwe kamer slaapt, slaapt hij veel beter door.

Zijn samen hard bezig in de tuin. Die was nog niet gedaan en die wil ik eigenlijk toch wel eind augustus klaar hebben... :-)... De schutting is bijna helemaal gezet. Dat is wel een voordeel, want dan kan zoonlief zonder al te veel toezicht gewoon buitenspelen. Anders loopt hij rustig de hele buurt door: op onderzoek uit (met z'n anderhalf jaar... :-))

12 augustus VK
Hey Hallo,

Wat schiet het al op he. Alle verlofjes komen eraan en voor je het weet doen we allemaal een weeëndans.

Hier gaat alles goed, alleen ben ik het een tikkie beu. Weet dat het ondankbaar klinkt, maar heb het constant benauwd, slaap totaal niet en alles doet zeer door de BI. Maar ja, ff doorzetten, nog maar 4 weken. Zo en dan nu de zeurmodus (bijna) uit.

Vanmiddag naar de Gyn en volgende week weer VK. kamer is klaar, Zoon is enorm benieuwd naar de baby en aait elke dag over het dekentje in het extra bedje op zijn kamer haha.

Met zoon gaat het nu zijn neusamandel is verwijderd een stuk beter. Slaapt ineens de hele nacht gewoon lekker door en snurkt niet meer. Heb wel het idee dat hij zich er heel bewust van is dat er iets gaat gebeuren, want hij kleeft beter aan me dan klittenband zou doen haha.

Oh hier nu zo'n 10kg aangekomen, dus erg netjes vind ik zelf (bij zoon ben ik vanaf 20kg gestopt met wegen haha) uk is al aan het indalen en van mij mag het wel komen, ben er klaar voor haha.

Zie dat eigenlijk iedereen hier het netjes qua gewicht doet. Fantastisch!

Jojo: jij ook naar ZH. Hoop dat alles helemaal goed gaat, maar zo ziet het er nu wel uit toch.

Visje laatje niet gek maken hoor, die mensen izjn gewoon jaloers omdat er straks bij jou niet zoveel vanaf hoeft.

mmm ga nu ff niksen en mij bezighouden met de dagelijkse vraag, wat ga ik koken hihi

36 weken; 28/7 ZH en 6/8 VK
Bieteltje: voor jou helemaal spannend... al weer vier weken verder dan ik... :-) Hoe oud was jouw zoontje ook al weer?

Ik denk dat ik binnenkort het wiegje ook maar optuig.

Het is nog de wieg waar mijn vriend in heeft gelegen vroeger. Heel leuk met veel kant... :-)...

Misschien dat zoonlief dan ook nog meer ziet dat er iets gaat veranderen..

Hebben de moeders met kinderen al nagedacht over hoe het nieuwe kindje geintroduceerd wordt? Zoonlief is natuurlijk dan 21 maanden en we praten er nu wel over tegen hem, maar ik weet niet wat hij begrijpt.

En hij hangt verschrikkelijk aan mij... volgens mij merkt hij nu ook dat e.e.a. gaat veranderen want hij huilt ook weer vaker als ik bij oppas/kdv wegga..

Ik begin nu een beetje kriebels te krijgen... bij CB vroeg de verpleegkundige nl. of we er al aan hadden gedacht hoe dat te doen....

Eigenlijk had ik bedacht dat hij gewoon zoveel mogelijk eigen ritme moest houden en dus gewoon naar kdv en oppas moest gaan...

En ik had bedacht dat we om beurten ook gewoon wat alleen met hem moesten gaan doen zodat hij ook weer even exclusieve aandacht krijgt zonder meteen met zijn zusje rekening te moeten houden. Op de dag dat ik thuis ben doordeweeks is zijn nichtje en/of neefje er ook vaak dus hij is dan al wel gewend om aandacht te delen.

Ook is hij superlief voor zijn kleine neefje en is hij dol op zijn oudere nichtje, maar ja die zijn niet 24/7 in huis...

Maar van bijv. mijn moeder krijg ik dan te horen dat ze dat vroeger ook niet heeft gedaan en dat het beter is je oudste zoveel mogelijk bij je te houden en te laten wennen aan het andere kindje..

Ook wil ik uiteraard niet dat hij zich weggestuurd voelt... want als ik hem naar kdv breng (en zal de jongste dan mee moeten nemen) dan ziet hij mij en de jongste samen weggaan....

Al met al (vast en zeker hormonale) kriebels... maar ik wil dit ook graag goed doen... :-)... en ben dus benieuwd hoe moeders van andere kinderen dit doen... :-)

Schiet me ook te binnen dat ik nog kratten moet halen om het bed omhoog te zetten... :-)...

Heb net een afspraak bij gyn gemaakt voor over vier weken: 27/8 gyn

32 weken
Bieteltje, vind het juist helemaal niet ondankbaar klinken dat je het wat beu bent. Zelf heb ik dat gevoel ook af en toe. Het is gewoon best pittig soms en voor jou helemaal, want er loopt nog een kleintje rond. Dat heb ik niet eens. Ben blij dat jij ook aangeeft het zo benauwd te hebben (niet dat ik het iemand gun of zo), ik weet soms niet waar ik de lucht vandaan moet halen. Maar moet er dan vooral om lachen, dan voel ik me echt een oud wijf.

Bed staat bij ons al omhoog inmiddels, beetje vroeg dat wel, maar wel erg prettig als ik eerlijk ben. Zit daar ook een stuk prettiger op als op de bank nu. Kan gewoon m'n draai niet meer vinden. Ik heb ook ontzettend de behoefte om te zwemmen, ipv rare eetbuien is dat bij mij nu de tik. Als ik al een vijvertje zie moet ik me beheersen. Leuke jongens die hormonen zeg

Vind het heel leuk om de verhalen te lezen over hoe jullie het doen met het eerste kindje. Voor ons gaat dat hopelijk ook nog ooit komen, maar voor nu kan ik er misschien wel tips uithalen voor een vriendinnetje die zwanger is van nr 2 en nr 1 is een heerlijke meid van bijna 2 met een pittig karaktertje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven