Napraat 2025.3 met geklets en lentekriebels.

10-03-2025 10:19 3117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.3 met geklets en lentekriebels.

Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.

Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
MrsM schreef:
24-03-2025 16:47
Nee is geen spoiler, heeft weinig met de serie te maken vind ik. Het was meer een zij-discussie die er loopt.

Dat er NomenNesci0 die opvatting deelde, daar ging mijn opmerking over.
Oh. Dat is toch niet verrassend, dat die er rare opvattingen op nahoudt?
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Rooss4.0 schreef:
24-03-2025 17:07
Volledig met je eens, belachelijke uitspraak, manonvriendelijk ook. Maar schijnbaar mag dat wél.

Eens. Ik vind de manonvriendelijkheid er behoorlijk uitspringen in dat topic.

En ja ze heeft vaker vreemde uitspraken maar deze verbaasde mij weer eens... nooit te oud om te leren zie je wel.
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
MrsM schreef:
24-03-2025 17:18
Gefeliciteerd met je man. ;)
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
:biggrin:
.
MrsM schreef:
24-03-2025 16:31
"Iedereen weet dat je in je eigen vijver moet vissen, alleen veel mannen hebben dat niet in de gaten"

Wat een rare uitspraak. Vissen in je eigen vijver betekent voor mij zoiets als "zoek het bij je eigen soort". We hoeven toch zeker niet terug naar de 19e eeuw ofwat? (Maar misschien heb ik het verkeerd geïnterpreteerd)

(Adolescence met spoiler topic)
Toch denk ik dat het in de praktijk vaak wel zo werkt, dat je iemand uitkiest die tot op zekere hoogte op je lijkt. Wat je zou kunnen benoemen als 'vissen in je eigen vijver'

David Dunning
MrsM schreef:
24-03-2025 17:18
Eens. Ik vind de manonvriendelijkheid er behoorlijk uitspringen in dat topic.

En ja ze heeft vaker vreemde uitspraken maar deze verbaasde mij weer eens... nooit te oud om te leren zie je wel.
Wat is er manonvriendelijk aan ‘vissen in eigen vijver’? Je hoeft maar de eerste de beste datingsite of app te openen en jouw leeftijd zetten op begin 30. Meer dan de helft van de reacties komt van kerels ver boven de 55. Het aantal kerels van 45+ die aangeven het te zoeken bij dames in de leeftijd van 25-tot maximaal 35 jaar zou ik ook niet te eten willen geven.
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
LemoosGaatDoor schreef:
24-03-2025 20:31
Wat is er manonvriendelijk aan ‘vissen... enz.
Heb je de hele post gelezen?

Het gaat niet om de vijver, we komen niet uit een ei en snappen zelf ook wel dat soort soort vaak zoekt. Het gaat erom dat hele horden mannen weggezet worden als sukkels die het niet snappen.
.
Rooss4.0 schreef:
24-03-2025 21:00

Het gaat niet om de vijver, we komen niet uit een ei en snappen zelf ook wel dat soort soort vaak zoekt. Het gaat erom dat hele horden mannen weggezet worden als sukkels die het niet snappen.
Ja die heb ik gelezen. En ik vind dat ze (?) gelijk heeft. Hele horden mannen snappen het ook niet. Daarom zijn er nog veel meer vrouwen die daar last en hinder van ondervinden. Ik ga er niet van uit dat de smeerpijpen die mij als 15-jarige van alles en nog wat naar het hoofd slingerden of in mijn oor fluisterden, dezelfden zijn die heden ten dagen mijn 15-jarige nichtje allerlei smerigs en hun fantasietjes toeroepen/in het oor fluisteren. Die zullen vast ook opdrogen tot onschadelijke opaatjes die vinden dat Johan en René gelijk hebben dat je tegenwoordig ook niets meer kunt zeggen. Of een grapje kunt maken.
lemoosgaatdoor wijzigde dit bericht op 24-03-2025 21:22
0.05% gewijzigd
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
Rooss4.0 schreef:
24-03-2025 21:00

Aha, en dat vind jij onterecht?

David Dunning
Nou prima, dan ben je het ermee eens, ik vind het een beetje onnozel de discussie hier ook nog te voeren.

Maar Mrs viel dus niet over "de vijver" maar over de generalisatie, dat wilde ik alleen even zeggen.
.
Solomio schreef:
24-03-2025 21:14
Aha, en dat vind jij onterecht?
Ja.
.
Rooss4.0 schreef:
24-03-2025 21:17
Nou prima, dan ben je het ermee eens, ik vind het een beetje onnozel de discussie hier ook nog te voeren.

Maar Mrs viel dus niet over "de vijver" maar over de generalisatie, dat wilde ik alleen even zeggen.
Dat was mij niet duidelijk.

Maar mijn kijk op mannen is niet zo heel positief, dus die generalisatie vind ik niet zo heel gek.

David Dunning
Solomio schreef:
24-03-2025 19:45
Gefeliciteerd met je man. ;)

Haha dankuuuuu :high5:
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
MrsM schreef:
24-03-2025 22:13
Haha dankuuuuu :high5:
Pfieuw, nog net op tijd. :proud:

David Dunning
Rooss4.0 schreef:
24-03-2025 21:17

Ja inderdaad.

Als ik sommigen hier op het forum weleens lees dan denk ik weleens dat ze het vertrouwen in mannen compleet hebben verloren, en soms is dat natuurlijk geheel terecht, maar gelukkig zijn er genoeg leuke mannen te vinden. Maar die generalisatie vind ik niet goed, dat doe je eigenlijk bij geen enkele andere "groep" mensen, maar voor mannen mag dat kennelijk wel. Althans, zo lees ik sommigen op het forum weleens.

Ik denk dat "we" (algemeen) erg op moeten passen om niet alle mannen te beoordelen op wat anderen van hun geslacht fout doen.
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
Solomio schreef:
24-03-2025 22:17
Pfieuw, nog net op tijd. :proud:

Ja, ik zat al op de klok te kijken! :lol:
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
Ik moest gisteren kind ophalen. Zat niet lekker in zijn vel... eigenlijk wilde hij niet eten tijdens de lunch (geen honger) en hij wilde niet meedoen met buiten spelen (want zijn favo speelgoed bleef binnen). Hij heeft gewoon een goede eigen wil en volgt zijn eigen gevoel. Maar "hij moet wel mee in de structuur". T jochie is net 1! Ook is hij wel "erg groot in zijn emoties" - ik vind 'm vooral duidelijk. Heel blij of heel verdrietig. Zijn "schoolfotos" boden ze ook excuus voor aan. Net geopend... prachtige foto's van een kind dat erop staat zoals hij is. Boos dat hij stil moet zitten, op 1 met boerenkool in de "ikganuwegkruipenstand". Beginnen die mallen om in te passen zo jong al? 😮
Hijodelaluna schreef:
25-03-2025 08:36
Ik moest gisteren kind ophalen. Zat niet lekker in zijn vel... eigenlijk wilde hij niet eten tijdens de lunch (geen honger) en hij wilde niet meedoen met buiten spelen (want zijn favo speelgoed bleef binnen). Hij heeft gewoon een goede eigen wil en volgt zijn eigen gevoel. Maar "hij moet wel mee in de structuur". T jochie is net 1! Ook is hij wel "erg groot in zijn emoties" - ik vind 'm vooral duidelijk. Heel blij of heel verdrietig. Zijn "schoolfotos" boden ze ook excuus voor aan. Net geopend... prachtige foto's van een kind dat erop staat zoals hij is. Boos dat hij stil moet zitten, op 1 met boerenkool in de "ikganuwegkruipenstand". Beginnen die mallen om in te passen zo jong al? 😮
In de baarmoeder al.

David Dunning
Ik moet om 10 uur bij de cardioloog zijn.
En ondanks dat ik altijd vroeg wakker ben vind ik 10 uur te vroeg voor een afspraak.
En het is ook niet in het ziekenhuis waar ik bijna naast woon, nee, ik moet helemaal naar het ziekenhuis in Hoofddorp.
12 minuten met de bus.
Wat
Een
Reis
:roll:

David Dunning
Het is dan misschien meer psychisch dan een enorme reis.

Mijn moeder heeft vandaag haar operatie en woont naast OLVG oost, maar moet naar west. Vond ze ook heel vervelend.
Daar zit ze al vanaf 7 uur.

Ik heb overigens mijn 3e gesprek bij een bedrijf.
Fingers crossed.
Ik snap dat de reis niet enorm is. :hyper:
Felidaez schreef:
25-03-2025 08:54
Ik snap dat de reis niet enorm is. :hyper:
:thumbsup:

Sterkte voor je moeder en voor jou met wachten.

Vorige week had ik een mri, ook in Hoofddorp. Toen heeft een vriendin me gebracht en met de auto duurt het langer dan met de (snel)bus die via de kortste route een eigen busbaan heeft.

David Dunning
Solomio schreef:
25-03-2025 08:44
Ik moet om 10 uur bij de cardioloog zijn.
En ondanks dat ik altijd vroeg wakker ben vind ik 10 uur te vroeg voor een afspraak.
En het is ook niet in het ziekenhuis waar ik bijna naast woon, nee, ik moet helemaal naar het ziekenhuis in Hoofddorp.
12 minuten met de bus.
Wat
Een
Reis
:roll:
Succes en sterkte.
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
oudebaas schreef:
25-03-2025 09:00
Succes en sterkte.
Ik verwacht vooral dat ze geen oorzaak hebben gevonden.

Ik ben er al, altijd bang dat ik te laat ben.

David Dunning
Solomio schreef:
25-03-2025 09:32
Ik verwacht vooral dat ze geen oorzaak hebben gevonden.

Ik ben er al, altijd bang dat ik te laat ben.
Dat hield ik mezelf ook heel erg voor , toch was het anders .
Je hebt die klachten niet zomaar gekregen . Succes zo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven