Fout bij zelfscan
dinsdag 15 april 2025 om 00:40
Ik moet even mijn verhaal kwijt . Ik was vandaag wat druk in mijn hoofd ,heel moe . Ik moest even naar de winkel snel . Ik woon naast de winkel bijna . En doe dagelijks mijn boodschappen . Al 5 jaar lang . Ik dacht ik pak even snel de zelfscan . ik hoorde bij het product dat die perongeluk drie keer gescant was. Ik wou het er afhalen. En ik had perongeluk 4 producten verwijderd . En niet gecontroleerd of ik de juiste had verwijderd . En op eens stond er een beveiliging man en moest ik mee komen. Daarna kwam er nog drie politie mannen. Ik was al die tijd gewoon rustig. Ik kon niet bewijzen dat het perongeluk was gegaan. Ik heb een winkelverbod van twee jaar . Ik ben 43. En ik heb nog nooit gestolen. Ik voel me zo verdrietig . Ook bang dat bekende me gezien hebben ,en denken dat ik echt bewust wat gestolen heb . Bang dat mijn buren me gezien hebben of een moeder van school van mijn kinderen . Ik ben helemaal van slag
ik wou even mijn verhaal kwijt .
woensdag 16 april 2025 om 20:36
Ze dacht dat een product meerdere keren gescand was. Die heeft ze dus verwijderd. Maar later zegt ze dat ze drie producten van in totaal zes euro niet betaald heeft. Dan heeft ze wel meer verwijderd dan dat ene product dat zogenaamd drie keer gescand was. Het is een heel vaag verhaal. En het klopt niet.florence13 schreef: ↑16-04-2025 17:57Wat ik even niet snap:
1) dit gebeurde dus allemaal niet met een handscan (want die hebben ze niet zeg je)
2) je scande een product 3x, en haalde per ongeluk alle drie de producten weg en nog een ander product
3) je betaalde, je zei eerder ergens dat je nog meer boodschappen had, maar dat het niet veel was, maar wel dat je dus een bedrag van 6 euro niet betaalde. Maar het viel je niet op dat je opeens wel heel goedkoop boodschappen deed. (6 euro op een rekening van 100 euro valt misschien niet op, maar 6 euro op een rekening van 12 wel)
ik wil je best geloven dat het echt geen opzet was, maar dan liep je ook wel echt heel erg met je hoofd in de wolken. Ik kan me voorstellen dat iemand die zo door de winkel zweeft wel extra gecontroleerd wordt.
woensdag 16 april 2025 om 21:12
Oh, ik dacht dat ze het product dat ze drie keer gescand had ook drie keer weggehaald had en per ongeluk ook nog 1 ander product. Dan had ze dus twee niet betaalde producten na afrekenen.Bontebok schreef: ↑16-04-2025 20:36Ze dacht dat een product meerdere keren gescand was. Die heeft ze dus verwijderd. Maar later zegt ze dat ze drie producten van in totaal zes euro niet betaald heeft. Dan heeft ze wel meer verwijderd dan dat ene product dat zogenaamd drie keer gescand was. Het is een heel vaag verhaal. En het klopt niet.
En inderdaad op een 'kleine boodschappenronde' is 6 euro minder best een groot bedrag dat bij mij op zou vallen bij afrekenen. Zeker als dagboodschappen doen in je systeem zit.
Ik doe weekboodschappen en op een bedrag van meer dan 100 euro zou me die 6 euro niet opvallen.
woensdag 16 april 2025 om 23:02
Ja, ze had dus na kunnen gaan dat er iets niet klopte. Het verhaal klopt gewoon niet.OlleGrieze schreef: ↑16-04-2025 21:12Oh, ik dacht dat ze het product dat ze drie keer gescand had ook drie keer weggehaald had en per ongeluk ook nog 1 ander product. Dan had ze dus twee niet betaalde producten na afrekenen.
En inderdaad op een 'kleine boodschappenronde' is 6 euro minder best een groot bedrag dat bij mij op zou vallen bij afrekenen. Zeker als dagboodschappen doen in je systeem zit.
Ik doe weekboodschappen en op een bedrag van meer dan 100 euro zou me die 6 euro niet opvallen.
woensdag 16 april 2025 om 23:08
Hier is hij juist heel traag afgesteld. Als ik iets 2x moet scannen ga ik wel eens te snel. Inmiddels ben ik daar dus enorm scherp op!Summer79 schreef: ↑16-04-2025 16:53Nou zo erg is het niet dat ik dagelijks artikel verwijder. Maar het gebeurd wel eens dat ik met een gekochte tas van hun dubbel voor de scan doe. Ze hebben hier geen handscan . Maar echt alleen een apparaat waar je het artikel voor langs moet doen . En die is scherp afgesteld.
Ook als je iets wil 'plussen' of 'minnen' is hij traag, waardoor ik vaak (omdat hij niet direct lijkt te reageren) te vaak druk. Zowel in de plus als in de min. Dus ik snap zeker hoe jouw fout kon gebeuren!
woensdag 16 april 2025 om 23:13
Expres of niet, als dit het verhaal is dat ze aan het winkelpersoneel / politie heeft verteld, dan begrijp ik het winkelverbod. Want het klinkt geheel onlogisch inderdaad.
Overigens scan ik artikelen vanuit mijn mandje en doe ze daarna in mijn tas. Dan wordt het maken van fouten tot het minimale beperkt.
donderdag 17 april 2025 om 07:48
Dat is bij AH niet meer te doen, de laatste tijd meer dan de helft van de keren controle. Personeel vraagt al om na scannen je boodschappen niet meteen in de trolley te doen omdat de kans op controle zo groot is.
En nee, niet nadat er een fout was ontdekt. Gewoon omdat er enorm veel fraude is.
donderdag 17 april 2025 om 07:52
Zou een AH zelf een controle-graad in kunnen voeren n.a.v. hoeveel er gejat wordt of zo? Ik had eerst heel veel controles, maar de laatste 2 maanden geen enkele keer meer!Attraverso schreef: ↑17-04-2025 07:48Dat is bij AH niet meer te doen, de laatste tijd meer dan de helft van de keren controle. Personeel vraagt al om na scannen je boodschappen niet meteen in de trolley te doen omdat de kans op controle zo groot is.
En nee, niet nadat er een fout was ontdekt. Gewoon omdat er enorm veel fraude is.
donderdag 17 april 2025 om 08:01
Dat is niet de bedoeling bij meer dan 10 producten als er ook handscanners zijn. Dan ga je maar lekker naar de kassa, want de kassière kan sneller goed scannen dan jij.BassVick schreef: ↑16-04-2025 23:13Expres of niet, als dit het verhaal is dat ze aan het winkelpersoneel / politie heeft verteld, dan begrijp ik het winkelverbod. Want het klinkt geheel onlogisch inderdaad.
Overigens scan ik artikelen vanuit mijn mandje en doe ze daarna in mijn tas. Dan wordt het maken van fouten tot het minimale beperkt.
donderdag 17 april 2025 om 08:04
ja dat kan, dat systeem werkt zo:
Er zijn een aantal vaste parameters:
- bij handscanner: lang in de winkel + weinig artikelen = controle
- meerdere artikelen verwijderd = controle
Bij sommige systemen is er ook nog:
- producten die vaak samen gaan en nu niet = controle (wel scheermesjes maar geen scheerschuim)
- ongelijkmatige prijzen = controle (iemand koopt alleen de aller duurste producten bijvoorbeeld)
De winkelier stelt zelf in:
- hoeveel steek proeven (dus die kiest 1 op 6 wordt gecontroleerd, of 1 op 3 etc)
- controle bij specifieke producten (dus stel ik heb een of ander exclusief product, dan altijd controle)
- vanaf een bepaald bedrag (dus altijd controle vanaf bijvoorbeeld 70 euro, of 90 euro)
donderdag 17 april 2025 om 09:42
Is dat zo? Bij sommige AH’s zijn er maar twee kassa’s op een grote supermarkt. Volgens mij is het echt de bedoeling dat je allemaal zelf scant, ongeacht aantal producten. Handscanner kan alleen met bonuskaart, die heeft niet iedereen.
Ik zie ontzettend veel mensen met hele karren aan het zuiltje scannen, ik heb nog nooit gehoord dat dat niet de bedoeling is.
vrijdag 18 april 2025 om 20:10
Ik zit dit allemaal nog eens te lezen en het wordt steeds maller eigenlijk.
Het was dus geen handscanner maar de zelfscan. Dan heb je dus op een goed leesbaar scherm artikelen verwijderd. Dan zie je heel goed wat je doet.
En dan heeft de beveiliger achter het poortje ook gezien wat je deed. En het is een vaak geziene truc. Eerst scannen en dan eraf halen en dan wel 1 item afrekenen om het bonnetje te krijgen om t poortje te openen.
Sorry to, je hebt er echt zelf een zooitje van gemaakt. De beveiliger heeft gehandeld naar wat hij zag en wat hij zag zag er in ieder geval niet uit als een foutje maar als een bewuste handeling
Het was dus geen handscanner maar de zelfscan. Dan heb je dus op een goed leesbaar scherm artikelen verwijderd. Dan zie je heel goed wat je doet.
En dan heeft de beveiliger achter het poortje ook gezien wat je deed. En het is een vaak geziene truc. Eerst scannen en dan eraf halen en dan wel 1 item afrekenen om het bonnetje te krijgen om t poortje te openen.
Sorry to, je hebt er echt zelf een zooitje van gemaakt. De beveiliger heeft gehandeld naar wat hij zag en wat hij zag zag er in ieder geval niet uit als een foutje maar als een bewuste handeling
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
vrijdag 18 april 2025 om 20:50
Grappig dat je dat zegt, want in het geval van TO was de politie er al bij. Met drie dienders zelfs.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
vrijdag 18 april 2025 om 21:03
Dit is geen foutje Dit is een hele rare fout.
3 agenten staan ook niet binnen 2 sec in de winkel
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder
vrijdag 18 april 2025 om 21:32
Maar ze is toch niet veroordeeld?Lady*Voldemort schreef: ↑18-04-2025 20:50Grappig dat je dat zegt, want in het geval van TO was de politie er al bij. Met drie dienders zelfs.
Geen motto
vrijdag 18 april 2025 om 21:37
Ze heeft een winkelverbod van 2 jaar. En ik gok ook de schadevergoeding die winkels op mogen leggen bij diefstal, €181 euro.
Maar ik denk niet dat TO dat komt vertellen.
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder
vrijdag 18 april 2025 om 21:43
Nee dat lijkt me ook niet. Ik heb tenminste al een vrij lange carriere achter de rug als supermarktklant (een jaar of 35 inmiddels), maar ik heb het nog nooit meegemaakt. Niet als slachtoffer, maar ook niet als toeschouwer.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)

vrijdag 18 april 2025 om 22:49
Soms zijn ze al in de winkel en wachten de eerste de beste af, als er veel incidenten zijn geweest, of er openlijk wordt gestolen oid.
Hier dacht de jeugd een tijdje dat de winkel hun eigen kast was. Toen liepen er allerlei instanties in en rond de winkel rond. Als je dan werd gepakt was er dus ook direct politie op bepaalde tijdstippen.
Er stond ook een tijdje een soort jongerenwerker bij het snoep, die wees dan jeugd op activiteiten buiten, beetje bodyshamen als je pech had als jongere er gratis bij
vrijdag 18 april 2025 om 22:56
Lady*Voldemort schreef: ↑18-04-2025 21:43Nee dat lijkt me ook niet. Ik heb tenminste al een vrij lange carriere achter de rug als supermarktklant (een jaar of 35 inmiddels), maar ik heb het nog nooit meegemaakt. Niet als slachtoffer, maar ook niet als toeschouwer.
Over het algemeen neemt de beveiliging/personeel de winkeldief mee naar achteren (kantoor oid) tot de politie er is. Winkels zitten zelf ook niet op stennis in de winkel te wachten.
zaterdag 19 april 2025 om 08:19
zaterdag 19 april 2025 om 08:32
Je leest erg slecht (de politie was er namelijk - in vrij grote getale zelfs - bij). Verder snap je de regels niet echt en maak je er van daaruit je eigen verhaal van.
TO heeft zelf getekend. Het is geen veroordeling maar een zogenaamde reprimande door de politie. Die komt niet op je strafblad.
Het is gewoon gegaan zoals het wettelijk geregeld is.
zaterdag 19 april 2025 om 08:54
Klopt wat je zegt . Is geen strafblad . Ik kan me zelf wel verdedigen hier,maar dat heeft geen zin. Ik wou alleen mijn verhaal kwijt . Ik weet zelf hoe het gegaan is . En helaas op internet, kun je meer verhalen lezen van mensen dat het zo gebeurd is . De klantenservice heeft nog steeds geen contact kunnen krijgen met de eigenaar van de winkel. Ik hoop nog steeds op een gesprek . Ook al zou ik daar niet fijn meer winkelen . Voor nou is het voor mij accepteren dat het nare ervaring geweest is ,en een les dat ik voor safe gewoon naar de kassa ga. Dan als er daar dan een fout gemaakt is ,heb ik het niet gedaan.
zaterdag 19 april 2025 om 09:12
Ja, die winkeldame vertelde dat.
Ik ga al enkele jaren met cliënten naar die AH, vroeger amper controle, nu zeker 1 keer op 3 keer winkelen, soms 2 weken na elkaar. Bij alle klanten, de winkeldame aan de Zelfscan kassa's heeft het druk.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in