Ik wil liefde, is dat gek?
zaterdag 19 april 2025 om 12:00
Beetje raar om hier een berichtje als man te plaatsen.. maar van andere mannen krijg ik vaak maar Èèn simpel antwoord.. kies voor jezelf.
De situatie . Ik ben al 19jaar getrouwd met een hele lieve vrouw . 2 pubers. Mooi huis ,
Lieve huisdieren.
Al bijna 19 jaar knokt mijn vrouw tegen een depressie. Dat steekt in vlagen weer op.
Nu zijn we in een spiraal geraakt van negatieve dingen.. werk loopt niet, mijn moeder terminaal, kinderen gaan niet fijn etc
Tussen ons liep het ook niet fijn en heb ik voorgesteld om naar relatie therapie te gaan.
Helaas heeft dit niet gewerkt.. o.a. dat ze weer in een piekje zit van de depressie.
Steeds vaker geeft ze nu aan dat ze het niet meer ziet zitten tussen ons.
En haar Psychiater adviseert om geen beslissingen te maken die grote invloed hebben de toekomst van het gezin.
Nu ben ik niet zo’n prater , maar probeer het wel af en toe . Ik heb ook een boek besteld : praten lucht op
Misschien dat mij dat inzichten geeft om toch een goed gesprek te starten
Ze heeft me al eerst gezegd wat haar dwars zit tussen ons, ik heb dat aangegrepen en verbeterd (meer gezin en minder werk) maar het is nog niet goed genoeg. Terwijl ik ook al mijn werk aan het verwaarlozen ben.
Nu was ik laatst op een feestje en zie ik vrouwen hun partner een aai over hun bol geven, een arm om hem heen slaan een knuffel geven.
Dit doe ik wel bij mijn vrouw, maar ontvang het al zo’n 10jaar niet meer.
En daar verlang ik naar.
Daarbij komt nu ook dat ik in die 25jaar dat we met elkaar gaan nooit gevoelens heb gehad voor een ander(ook nooit bedrogen met een ander) maar nu vlinders heb gekregen van iemand die 12jaar jonger is.
Ik weet dat ik geen schijn van kans maak bij haar en vind het ook niet eerlijk tegenover mijn vrouw dus zal ook niets ondernemen, maar dat maakt het wel ingewikkeld.
Eigenlijk wil ik eerlijk zijn en dit aan haar vertellen, maar dan weet ik dat ze niet meer wil dat ik naar mijn hobby gaat waar zij is, maar waar ik ook mijn stress kwijt kan.
Als je elkaar niet meer gelukkig maakt is een oplossing door uit elkaar te gaan, maar deze dagen is dat ook weer een financiële strop. Aan de kinderen kan ik niet merken dat ze er onder lijden. Thuis lijkt alles koek en ei.
Ik weet het gewoon niet meer. Mijn gedachten zijn een rollercoaster.
Ik heb geen (onafhankelijke)goede vriend om zoiets te kunnen bespreken dus daarom gooi ik het hier neer.
De situatie . Ik ben al 19jaar getrouwd met een hele lieve vrouw . 2 pubers. Mooi huis ,
Lieve huisdieren.
Al bijna 19 jaar knokt mijn vrouw tegen een depressie. Dat steekt in vlagen weer op.
Nu zijn we in een spiraal geraakt van negatieve dingen.. werk loopt niet, mijn moeder terminaal, kinderen gaan niet fijn etc
Tussen ons liep het ook niet fijn en heb ik voorgesteld om naar relatie therapie te gaan.
Helaas heeft dit niet gewerkt.. o.a. dat ze weer in een piekje zit van de depressie.
En haar Psychiater adviseert om geen beslissingen te maken die grote invloed hebben de toekomst van het gezin.
Nu ben ik niet zo’n prater , maar probeer het wel af en toe . Ik heb ook een boek besteld : praten lucht op
Misschien dat mij dat inzichten geeft om toch een goed gesprek te starten
Ze heeft me al eerst gezegd wat haar dwars zit tussen ons, ik heb dat aangegrepen en verbeterd (meer gezin en minder werk) maar het is nog niet goed genoeg. Terwijl ik ook al mijn werk aan het verwaarlozen ben.
Nu was ik laatst op een feestje en zie ik vrouwen hun partner een aai over hun bol geven, een arm om hem heen slaan een knuffel geven.
Dit doe ik wel bij mijn vrouw, maar ontvang het al zo’n 10jaar niet meer.
En daar verlang ik naar.
Daarbij komt nu ook dat ik in die 25jaar dat we met elkaar gaan nooit gevoelens heb gehad voor een ander(ook nooit bedrogen met een ander) maar nu vlinders heb gekregen van iemand die 12jaar jonger is.
Ik weet dat ik geen schijn van kans maak bij haar en vind het ook niet eerlijk tegenover mijn vrouw dus zal ook niets ondernemen, maar dat maakt het wel ingewikkeld.
Eigenlijk wil ik eerlijk zijn en dit aan haar vertellen, maar dan weet ik dat ze niet meer wil dat ik naar mijn hobby gaat waar zij is, maar waar ik ook mijn stress kwijt kan.
Als je elkaar niet meer gelukkig maakt is een oplossing door uit elkaar te gaan, maar deze dagen is dat ook weer een financiële strop. Aan de kinderen kan ik niet merken dat ze er onder lijden. Thuis lijkt alles koek en ei.
Ik weet het gewoon niet meer. Mijn gedachten zijn een rollercoaster.
Ik heb geen (onafhankelijke)goede vriend om zoiets te kunnen bespreken dus daarom gooi ik het hier neer.
zaterdag 19 april 2025 om 12:18
To, samenleven met iemand die al zo lang depressief is lijkt mij ontzettend zwaar. Zou het jou kunnen helpen om naar een lotgenoten groep te gaan? Daar vindt je herkenning en steun.
Daarnaast heb je vrienden die je met beide benen op de grond kunnen zetten? Dat de verliefdheid op iemand die 12 jaar jonger is een bevlieging is. Een mid life crisis misschien.
Edit: sorry ik lees nu dat je geen goede vriend hebt. Dan kan het forum je ook helpen om dat te doen.
Daarnaast heb je vrienden die je met beide benen op de grond kunnen zetten? Dat de verliefdheid op iemand die 12 jaar jonger is een bevlieging is. Een mid life crisis misschien.
Edit: sorry ik lees nu dat je geen goede vriend hebt. Dan kan het forum je ook helpen om dat te doen.
martje55 wijzigde dit bericht op 19-04-2025 12:19
Reden: Edit
Reden: Edit
12.48% gewijzigd
zaterdag 19 april 2025 om 12:23
Het valt me op dat je in het begin van je bericht schrijft dat je kinderen niet fijn gaan, en dat je eindigt met dat ze niks merken van hoe slecht jullie relatie is. Weet je zeker dat ze niks merken?
Je leeft maar 1 keer, je bent ongelukkig, ze wil zelf ook liever bij je weg wat ik zo lees… Het lijkt als trekken aan een dood paard wat zeer vermoeiend is en echt iets doet met je levensgeluk.
Je leeft maar 1 keer, je bent ongelukkig, ze wil zelf ook liever bij je weg wat ik zo lees… Het lijkt als trekken aan een dood paard wat zeer vermoeiend is en echt iets doet met je levensgeluk.
Levensgenieter

zaterdag 19 april 2025 om 12:26
Tussen ons liep het ook niet fijn
Thuis lijkt alles koek en ei? En die eerste alinea dan?
heb ik voorgesteld om naar relatie therapie te gaan.
Wat heeft er precies niet gewerkt? Je voorstel of de relatietherapie? Ik zou aangeven dat het vijf voor twaalf is, dat je een groot gemis ervaart in de relatie en zo niet verder wil (als dat ook echt zo is, als je vooral voor het financiële gedeelte wil blijven moet je een ander gesprek voeren). Dat je echt in relatietherapie wil samen, om te kijken of jullie elkaar weer kunnen vinden, kunnen leren praten met elkaar.
zaterdag 19 april 2025 om 12:30
Denk vertellen aan zijn vrouw dat hij verliefd is op een andere vrouw.
Levensgenieter

zaterdag 19 april 2025 om 12:45
zaterdag 19 april 2025 om 12:50
Kinderen is een medisch en puber verhaalMissButterflyyy schreef: ↑19-04-2025 12:23Het valt me op dat je in het begin van je bericht schrijft dat je kinderen niet fijn gaan, en dat je eindigt met dat ze niks merken van hoe slecht jullie relatie is. Weet je zeker dat ze niks merken?
Dood paard gaat ook door mijn hoofd.. maar ook: wat als ze zichzelf weer vindt
zaterdag 19 april 2025 om 13:00
zaterdag 19 april 2025 om 13:01
Toen ik je eerste alinea las, zat ik al te wachten tot je schreef dat je een andere vrouw hebt ontmoet.
TO, ga voor je vrouw of voor die andere dame. In jouw geval zal ik die dame laten gaan. Jouw verliefdheid heeft (grote) invloed in hoe je in je relatie staat. Je eigen relatie heeft geen eerlijke kans zolang je met je gedachten bij de andere vrouw bent.
TO, ga voor je vrouw of voor die andere dame. In jouw geval zal ik die dame laten gaan. Jouw verliefdheid heeft (grote) invloed in hoe je in je relatie staat. Je eigen relatie heeft geen eerlijke kans zolang je met je gedachten bij de andere vrouw bent.
zaterdag 19 april 2025 om 13:03
Is het probleem niet gewoon dat jij verliefd bent geworden op een ander en er eigenlijk erg naar verlangt om daar iets mee te doen (met en bij haar?)
Op zich vind ik het namelijk niet raar dat er in zo'n lange relatie geen affectie (meer) is. Ook niet raar als het er wél is, die knuffel, aai of welke lichamelijke actie dan ook, maar er zijn genoeg koppels bij wie het net zo gaat.
Op zich vind ik het namelijk niet raar dat er in zo'n lange relatie geen affectie (meer) is. Ook niet raar als het er wél is, die knuffel, aai of welke lichamelijke actie dan ook, maar er zijn genoeg koppels bij wie het net zo gaat.
zaterdag 19 april 2025 om 13:07
De relatietherapie was ongeveer een jaar voor ik haar leerde kennenPianissimo schreef: ↑19-04-2025 12:13Hoe dacht je over de relatie voor je vlinders kreeg voor een ander? Hoeveel invloed heeft het op hoe je over je vrouw denkt? Is dat erg veranderd sinds je verliefd bent geworden op een ander?
Het gekke is dat het geen invloed heeft.. ik ben nog steeds gek op mijn vrouw.
Heb ook geen “lust gevoelens” voor die ander.. alleen vlinders
zaterdag 19 april 2025 om 13:08
TO, wat een nare situatie zit jij in. En nee, het is niet gek dat jij liefde (terug) wilt.
Kan mezelf best voorstellen dat je in je huwelijk nu niet gelukkig bent en dat dit de reden is dat je verliefd bent geworden op een andere vrouw.
Toch zou ik daar als ik jou was, nu niets mee doen. Probeer er eerst uit te komen met je vrouw. Je mag, ondanks dat ze depressief is, best van haar verwachten dat ze ook rekening met jou houdt. Geen mens houdt het 19 jaar vol om lief te zijn, ondersteuning te bieden, begripvol te zijn en dit niet in bepaalde mate retour te krijgen. Dat zou je vrouw, ondanks dat ze zich depressief voelt moeten kunnen begrijpen. Ik zou het het toch nog eens met haar over hebben, samen met jullie relatie aan de slag. Wil ze dit niet, dan houdt het op gegeven moment wel op. En geloof maar gerust dat je kinderen dit goed doorhebben. Als je alles hebt geprobeerd en het lukt niet, kun je beter voor jezelf kiezen, hoe moeilijk ook.
Ik zou juist wel vertellen dat je gevoelens hebt voor een ander, maar dat je hiermee niets gaat doen. Het is wel een rode vlag, en het kan voor jouw vrouw misschien een zetje geven om samen iets te doen aan jullie huwelijk.
Zij is de enige die haar depressie kan aanpakken (therapie, medicatie?) Maar een huwelijk doe je samen, dus je mag van haar ook inzet op dat vlak verwachten. Zit dat er niet in, dan blijft alles dus zoals het nu is. Je hoeft niet je hele leven ongelukkig te zijn, doe wat nodig is voor je gezin en voor jezelf. Alles geprobeerd en niets veranderd? Dan zou ik kiezen voor uit elkaar gaan.
Veel sterkte en wijsheid gewenst, het is hartstikke lastig.
Kan mezelf best voorstellen dat je in je huwelijk nu niet gelukkig bent en dat dit de reden is dat je verliefd bent geworden op een andere vrouw.
Toch zou ik daar als ik jou was, nu niets mee doen. Probeer er eerst uit te komen met je vrouw. Je mag, ondanks dat ze depressief is, best van haar verwachten dat ze ook rekening met jou houdt. Geen mens houdt het 19 jaar vol om lief te zijn, ondersteuning te bieden, begripvol te zijn en dit niet in bepaalde mate retour te krijgen. Dat zou je vrouw, ondanks dat ze zich depressief voelt moeten kunnen begrijpen. Ik zou het het toch nog eens met haar over hebben, samen met jullie relatie aan de slag. Wil ze dit niet, dan houdt het op gegeven moment wel op. En geloof maar gerust dat je kinderen dit goed doorhebben. Als je alles hebt geprobeerd en het lukt niet, kun je beter voor jezelf kiezen, hoe moeilijk ook.
Ik zou juist wel vertellen dat je gevoelens hebt voor een ander, maar dat je hiermee niets gaat doen. Het is wel een rode vlag, en het kan voor jouw vrouw misschien een zetje geven om samen iets te doen aan jullie huwelijk.
Zij is de enige die haar depressie kan aanpakken (therapie, medicatie?) Maar een huwelijk doe je samen, dus je mag van haar ook inzet op dat vlak verwachten. Zit dat er niet in, dan blijft alles dus zoals het nu is. Je hoeft niet je hele leven ongelukkig te zijn, doe wat nodig is voor je gezin en voor jezelf. Alles geprobeerd en niets veranderd? Dan zou ik kiezen voor uit elkaar gaan.
Veel sterkte en wijsheid gewenst, het is hartstikke lastig.
zaterdag 19 april 2025 om 13:11
Als er geen affectie meer is omdat de ander je kennelijk onverschillig laat, kun je toch niet spreken van een gelukkige relatie ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zaterdag 19 april 2025 om 14:06
Als de ander je echt onverschillig laat lijkt me dat niet heel gezond nee. Maar alleen een gebrek aan affectie? In mijn relatie wordt ook geen arm om elkaar heen geslagen, een knuffel gegeven, een kus etc. Maar ik zie dat niet als onverschillig. Misschien dat je dat pas merkt zoals bij TO, op het moment dat je vlinders voor iemand krijgt. Maar op zich zegt het denk ik niets over hoe gelukkig of gezond een relatie is. Misschien heb ik het ook wel mis dat kan, maar ik vind de OP niet schokkend.blijfgewoonbianca schreef: ↑19-04-2025 13:11Als er geen affectie meer is omdat de ander je kennelijk onverschillig laat, kun je toch niet spreken van een gelukkige relatie ?
zaterdag 19 april 2025 om 14:22
Okay, als het door de verliefdheid was veranderd dan had ik geadviseerd nu geen grote beslissingen te nemen, maar dat is dus niet het geval.
Ervaart jouw vrouw ook stress/druk en misschien schuldgevoel, vanuit haarzelf, vanuit jou, of beide, dat ze nu wel snel een keer beter moet worden? Dat je graag bij haar wil blijven maar wel met haar als de geestelijk gezonde versie?
zaterdag 19 april 2025 om 14:40
Zij kan je niet geven, wat je zoekt. Dan is vertrekken een serieuze optie
Ik zou alleen wel heel goed al jullie belangen afwegen, ook die van de kinderen
Hoe gaat het met hen, als jij vertrekt? Is dat het waard??
Misschien eerst daar eens hulp bij zoeken?
Ik zou alleen wel heel goed al jullie belangen afwegen, ook die van de kinderen
Hoe gaat het met hen, als jij vertrekt? Is dat het waard??
Misschien eerst daar eens hulp bij zoeken?
lila-linda wijzigde dit bericht op 19-04-2025 15:42
0.39% gewijzigd
zaterdag 19 april 2025 om 14:41
TO, ik adviseer je trouwens wel om door te blijven gaan met je hobby en dat wat jou een uitlaatklep geeft. Voor mijzelf is het ook heel belangrijk om dingen te blijven ondernemen, er op uit te trekken, musea en concerten te bezoeken etc. Je hebt ten slotte toch ontspanning nodig. Jouw situatie lijkt me wel moeilijk.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in