Hoe vaak vervangen jullie je waterfles?

29-04-2025 14:26 82 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik gebruik al jaren een dopper en ik las net dat je waterflessen eigenlijk ieder jaar moet vervangen bij intensief gebruik. RVS zou wat langer mee gaan.

Hoe vaak vervang jij je water fles?

Hoe vaak vervang jij je water fles?

Totaal aantal stemmen: 149

1x per jaar. (1%)
Zodra die gaat lekken. (19%)
Vies en niet meer schoon te krijgen. (27%)
Gebruik de mijne echt jaren. (30%)
Nog nooit vervangen. (18%)
Anders. (5%)
wolkie schreef:
29-04-2025 15:52
Mag ik vragen waarom jullie een waterfles gebruiken?
Ik heb er behoorlijk wat:
Man neemt er sowieso 2 mee op een werkdag want zit veel in de auto en drinkt anders alleen maar koffie bij klanten.
Ik heb er 1 op mijn werk.
1 in mijn sporttas.
1 op mijn nachtkastje.
En dan nog een stuk of 4 /5 gevuld in de koelkast liggen voor als de andere in de vaatwasser zitten om limonade mee te maken en ik hou van koud water en als we gaan fietsen gooi ik er 1 of 2 in de fietstas.
Ik heb een rvs fles met een smalle hals en opening en baal dat ik er dus niet goed in kan kijken. Hoe weet ik nou zeker of hij echt schoon is.... maar het water smaakt wel nog net zo lekker als een krap jaar geleden.
Al jaren een Dopper (elk gezinslid heeft een eigen kleur. Gaan gewoon in de vaatwasser. Nooit problemen mee gehad.
We doen er wel echt alleen water in, nooit andere drankjes.
We nemen ze mee naar school, werk, dagje uit/onderweg in de auto, naar sport, enkele keer thuis. Maar daar drinken we meestal gewoon uit een glas.
Ik heb ook een RVS fles voor op mijn werk en op vakantie.
Op mijn werk vind ik het prettig om een halve liter water te halen want de kraan is best een eindje weg voor een enkel glas.
En soms zit ik een paar uur in een ander gebouw en kan de waterfles gewoon mee.
Ik drink vaak wel 1-2 flessen leeg per dag.
Squishmallow schreef:
29-04-2025 18:45
Ik las het hier: https://www.libelle.nl/persoonlijk/zo-w ... ~b02bc145/

En het staat ook op verschillende sites van waterfles bedrijven maar die willen er natuurlijk meer verkopen.

Het gaat voornamelijk om de groei van bacteriën.
En de Libelle heeft het zo te zien van één of andere vage site met de naam 'Popsugar'. Klinkt als verkapt verkooptrucje van fabrikanten.
Ik drink al jaren niet meer uit plastic, maar heb glazen drinkflessen. Er zit een isolerende hoes omheen. Voor mij is het perfect en ik vind het fijner, want geen microplastics, en hygiënisch en makkelijk schoon te maken.

Het enige nadeel is dat hij zwaarder is dan andere flessen, dus voor meenemen wellicht wat onhandiger. Maar ik neem 'm nooit mee.
Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!
Ik heb heel veel flessen. Sowieso 5 die in gebruik zijn (bij de bank, in mn sporttas, bij het bed, in de auto en op m'n bureau). Oh, op m'n werk ligt ook nog een fles.
In huis zwerven nog wel meer flessen die nu niet in gebruik zijn.

Een fles gaat weg als deze stuk is, echt niet na een jaar al, wat een onzin

Ik gebruik van die kunstgebit reinigingstabletten om ze schoon te maken, gewoon de goedkoopste in de winkel. Werkt als een trein. Die gebruik ik ook om vaasjes en flesjes schoon te maken, maakt korte metten met groene aanslag en andere viezigheid.
Ik zou dat eigenlijk vaker moeten doen, maar ach, ik leef nog :-D
Als ze gaan lekken / kapot gaan. Zelden dus. Ze gaan geregeld in de vaatwasser en we worden er (nog) niet ziek van, dus het zal wel allemaal...

Kind neemt fles water mee naar school, man naar werk en ik ook. Ik heb altijd een fles op mijn bureau staan, ik drink veel en anders blijf ik naar de kraan lopen. Als ik ga sporten / hardlopen neem ik juist nooit wat te drinken mee eigenlijk. Dan gun ik me toch de tijd niet om te drinken en vind ik het onhandig om een fles mee te sjouwen.
Als ik in de auto weg ga, probeer ik wel een fles water mee te nemen. Voor een 'nu nodig' paracetamol bijvoorbeeld inderdaad of gewoon omdat ik altijd dorst heb. Maar dat vergeet ik nog wel eens.
AnnaNiem schreef:
30-04-2025 08:02

Ik gebruik van die kunstgebit reinigingstabletten om ze schoon te maken, gewoon de goedkoopste in de winkel. Werkt als een trein. Die gebruik ik ook om vaasjes en flesjes schoon te maken, maakt korte metten met groene aanslag en andere viezigheid.
Ik zou dat eigenlijk vaker moeten doen, maar ach, ik leef nog :-D
Ja dit doe ik ook! Icm kokend water en dan kwartier laten inwerken. Dan leeft toch niks meer lijkt me
Ik heb een rvs waterfles voor mee naar de sportschool. Maar verder gebruik ik eigenlijk nooit een waterfles. Ik ben nooit ver van drinkvoorzieningen verwijderd en drink sowieso het liefst koffie en thee. En ik drink niet graag uit een fles. Al helemaal niet uit zo’n tuit.

Dus die fles van mij die slijt niet zo hard!

Ik heb trouwens ook nog een glazen fles met zo’n siliconen sleeve er omheen, bedenk ik nu. Heb ik ook al jaren.
toulouse_74 schreef:
29-04-2025 23:15
En de Libelle heeft het zo te zien van één of andere vage site met de naam 'Popsugar'. Klinkt als verkapt verkooptrucje van fabrikanten.
Net wat ik ook dacht.
Gewoon je gezonde verstand gebruiken. Hoe moeilijk is dat. Je hebt toch geen artikel nodig om te weten dat je waterfles niet meer fris is om te gebruiken.
Verder staat er niks in over beter of slechter voor het milieu.
Ik gebruik rvs omdat ik geen microplastics wil en ik vind dat die doppers raar smaken als je er uit drinkt
Ik neem een Dopper mee naar de sportschool. Eens in de zoveel tijd doe ik hem in de vaatwasser. Mijn dochter heeft een hele verzameling drinkflessen, de meest luxe modellen, maar in de praktijk hervult ze meestal een spaflesje.
Ik moet altijd een beetje lachen om mensen die een bidon meenemen naar het zwembad, zeker als ze na iedere twee baantjes in rustig tempo even moeten bijtanken.
wolkie schreef:
29-04-2025 15:52
Mag ik vragen waarom jullie een waterfles gebruiken?
Omdat ik, als ik uit een glas drink, niet aan 2L water per dag kom. Een fles lurk ik leeg, uit een glas neem ik af en toe een slokje.

Ik vervang mijn flessen overigens niet voordat ze stuk gaan. Vast allemaal heel ongezond.
Pinaco schreef:
30-04-2025 10:21
Omdat ik, als ik uit een glas drink, niet aan 2L water per dag kom. Een fles lurk ik leeg, uit een glas neem ik af en toe een slokje.

Ik vervang mijn flessen overigens niet voordat ze stuk gaan. Vast allemaal heel ongezond.
Ik kom bij lange na niet aan 2 liter water per dag. Is ook niet nodig, ik drink alleen extra bij zware inspanning en hitte (sporten) en als ik dorst heb.
Water is voor vissen.

Ik heb alleen ergens diep in mijn werk-rugzak een fles voor als ik een hoestbui krijg op de trein. Die telkens een half jaar of wat halfvol in mijn rugzak blijft zitten, tenzij ie weer eens leeglekt.

Dat ding wordt pas weggesmeten als ie ooit uit elkaar valt.
Al had ik bij de 3de lek en een rugzak vol water veel zin om het ding gelijk door het raam te pleuren.
Water is duidelijk nergens goed voor :-).
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Pinaco schreef:
https://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/vocht.aspx
1,5 a 2 liter vocht is echt voldoende, en al het vocht telt mee. Ook cola, koffie etc.
Meer drinken mag hoor, dan heb je nog eens een extra loopje naar de wc, ook gezond
Squishmallow schreef:
29-04-2025 15:29
Ik gebruik mijn waterfles niet op het werk maar meer onderweg, als ik ga wandelen, fietsen etc.
doe je aan duursport? ik wandel en fiets veel, maar heb eigenlijk nooit water bij me, daarvoor ben ik niet lang genoeg weg denk ik
En doooooor!
Frizz schreef:
29-04-2025 15:54
Je bent toch wel met regelmaat langer dan 2 uur van huis? Ik heb sowieso altijd drinken bij me, je zal maar in een mega file belanden ofzo. Of ergens opgehouden worden.
ik niet op zo'n manier dat ik niets zou kunnen drinken.
onderweg naar vakantie misschien.
En doooooor!
Pinaco schreef:

dit snap ik. :-)

ik heb een thermoskan met theezeefje van 800ml en daarvan drink ik er 3 per dag. dat werkt anders drink ik ook weinig tot niets

Afbeelding
En doooooor!
Lila-Linda schreef:
30-04-2025 11:25
https://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/vocht.aspx
1,5 a 2 liter vocht is echt voldoende, en al het vocht telt mee. Ook cola, koffie etc.
Meer drinken mag hoor, dan heb je nog eens een extra loopje naar de wc, ook gezond
Als je makkelijk op je werk naar de wc kan. Dat is bij mijn werk wat lastiger, ik moet er niet aan denken dat ik dan elk uur naar een wc op zoek moet. Daarnaast heb ik totaal geen zin om de hele dag door te drinken.
Presto schreef:
30-04-2025 13:38
Als je makkelijk op je werk naar de wc kan. Dat is bij mijn werk wat lastiger, ik moet er niet aan denken dat ik dan elk uur naar een wc op zoek moet. Daarnaast heb ik totaal geen zin om de hele dag door te drinken.
Ik ben precies zoals jij! Ik denk ook dat het onzin is dat je echt 2 liter per dag nodig hebt. Je lichaam heeft namelijk dorst uitgevonden voor dit. Als je te weinig drinkt krijg je dorst. Ik kan echt vergeten te drinken en eind van de dag ineens bedenken dat ik wellicht nog wat moet drinken. Maar ik drink geregeld maar een glas of 2 a 3 per dag. Nooit gezondheidsklachten hier van gehad.
wolkie schreef:
01-05-2025 14:15
Ik ben precies zoals jij! Ik denk ook dat het onzin is dat je echt 2 liter per dag nodig hebt. Je lichaam heeft namelijk dorst uitgevonden voor dit. Als je te weinig drinkt krijg je dorst. Ik kan echt vergeten te drinken en eind van de dag ineens bedenken dat ik wellicht nog wat moet drinken. Maar ik drink geregeld maar een glas of 2 a 3 per dag. Nooit gezondheidsklachten hier van gehad.
Ook al voel ik geen dorst, toch moet ik best veel water drinken om de dag niet te eindigen met knallende koppijn. Op het werk heb ik een glazen 2 l waterkaraf op mijn bureau staan met een glas van 33 cl. Op een of andere manier drink ik uit een groot glas makkelijker 'door'.
Ik krijg ook vrij snel koppijn als ik niet voldoende drink. 2 a 3 glazen op een dag is voor mij te weinig. Daarom meestal een drinkfles mee op het werk (ik vind de glazen daar trouwens ook regelmatig naar matig afgewassen, alleen daarom al liever m'n eigen fles) zodat ik wel voldoende drink. Anders vergeet ik het ook gewoon.
Ik heb een glazen fles in gebruik, maar daar gaat alleen een zelfgemaakte smoothie in. Die wordt alleen vervangen als ie kapot gaat, of ik de dop niet goed meer schoon krijg.

(Ik heb weleens een fles of twee gekocht zonder op die dop te letten. Als er zo'n ringetje in zit, dan wordt dat op een bepaald moment toch viezig en om het er iedere keer uit te wrikken met een mes, vind ik dan teveel gedoe. Plus dat het op een gegeven moment dan toch beschadigt).

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven