Herfst/winterliefde voor de zomerhaters deel 11.

24-11-2023 12:27 2016 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hou je van kou, donker, regen, mooie herfstkleuren, leef je op bij mistige ochtenden, stille avonden..... Wees welkom en klaag, zeur en tier hier mee over de zomer, de hitte, de helbal, de lange avonden en alles wat je irriteert daaraan.

Maar deel ook vooral hoe je geniet van de herfst en de winter :heart:. Daar worden we blij van.

Samen slepen we ons en elkaar door de zomer en komen we bij in de herfst en winter....
tanteslankie20 wijzigde dit bericht op 24-11-2023 16:54
87.42% gewijzigd
Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker. A. Einstein
Liv8 schreef:
01-05-2025 16:21
Dan vinden sommige mensen de kerstperiode zo hysterisch. Een dag dit weer en het halve land wordt gek. Je hoort niks anders meer. En het niet leuk vinden, dat is geen optie. Je móet genieten van dit weer
Ja en die tijd is maar kort vergeleken met de hele Lente/Zomer ophef, er bestaat inderdaad niks anders meer en als je je rot voelt 'Ach en het zonnetje schijnt' alsof er ook minder ruimte is om het daarover te hebben want de meesten zijn in zo'n jubel stemming.

Rond dit tijdstip vind ik het vooral heel lastig, ben weer lamlendig snap echt niet dat mensen hier energie van krijgen.

De temperaturen voor de komende tijd zien er in ieder geval weer een stuk beter uit :lol:
Ik heb het ook. Meteen die lamlendigheid. Wat is dat toch ontzettend vervelend ook.
Moed zakt me in de schoenen voor komende maanden. Nu al.
muts87 schreef:
01-05-2025 09:45
Ik heb een goede noise cancelling koptelefoon en luister dan veel klassieke muziek. Werkt kalmerend en rustgevend.
Voor in bed heb ik speciale oordoppen: soundcore by anker sleeping buds. En daar luister ik dan naar regengeluiden op. Heerlijk om mee te slapen.

Binnentemperatuur nu 24 graden hier nog net te doen. Maar mobiele airco zal snel weer aan gaan denk ik.
Kun je met die sleeping buds op je zjj slapen?
noas_1993 schreef:
01-05-2025 17:22
Zeg dat wel!
Zelf ben ik vandaag lekker binnen gebleven en heb halverwege de ochtend alle gordijnen al dicht gedaan

Ik zit (niet geheel vrijwillig) in het comité om het afdelingsuitje te organiseren, en dat moet dan natuurlijk nog wel voor de zomervakantie. Want dan heb je de meeste kans op mooi weer. Eind juni, dus ik hoop op een beetje normaal weer..
Vorig jaar met 27 graden een citygame gedaan in Brugge, was geen feest..
Getver. Gelukkig was ons teamuitje paar weken geleden, al was het toen ook 20 graden. Eerdere jaren was het in juni en inderdaad bloedheet. Bah!
Wat ook frustrerend blijft:

Dan heb je bijna de hele dag alles dicht gelaten, temperatuur binnen blijft zoals hij die ochtend begon. Als de zon achter de huizen verdwenen is zet ik alles open zodat het nog een beetje kan afkoelen.
Nu was er gister bijna tot geen wind, maar al 2 dagen op rij stijgt de temperatuur 1 graad als de ramen een tijdje open hebben gestaan.

Gek genoeg alleen in de slaapkamer, misschien omdat dat een kleinere ruimte is?
Nu ik dit typ is het in de woonkamer een graad gedaald, maar niet in de slaapkamer. Misschien maar niet te veel op letten, maar frustrerend is het wel
Hier is temperatuur ook nauwelijks gezakt vannacht. Beneden slechts 1 graad.

Boven weet ik niet. Denk dat het er minimaal 24 graden is :cry: Terwijl ik van koude (max 13 graden) slaapkamers hou....
In hete zomers loopt het boven op naar 31/32 graden.
Hel is dat....
Hier ook echt heel benauwd in huis pfff.
Echt zó blij dat het hierna weer af gaat koelen, niet te doen dit het is hier 29 graden geworden gisteren.
Beetje te gortig voor de tijd van het jaar, tussen 17 en 20 graden helemaal prima, dan kun je ook nog gewoon van alles doen.
Gisteravond nog met moeite mezelf naar de sportschool gesleept maar dan krijg je meteen weer zo'n klap als je buiten komt en ik kom ook zo slecht achter mijn adem met dit weer.
Maar hierna weer beter :yes:
Sterrenstof74 schreef:
01-05-2025 22:20
Kun je met die sleeping buds op je zjj slapen?
Ja. Ze zijn ideaal voor zij slapers.

Het is geen noise cancelling maar onderdrukt/maskeert geluid door er witte ruis op aan te zetten
Er bestaan wel noise cancelling slaapoordoppen.
Bij mij binnen is het nu toch wel warmer aan het worden. Het koelt minder af. En ventilator op slaapkamer heeft alweer aan gestaan. En dat al op 2 mei. Bah. Gelukkig vanaf zondag koel, bijna halvering temperatuur.
Sterkte allemaal vandaag nog!

Hier is het bewolkt en ik heb niet zo last van warmte nog, binnen is het nog soort van leefbaar.
Het is hier vooral de pollen die echt veel overlast geven. Zelfs mijn longen zijn er klaar mee.

Ben al weken benauwd naast de normale hooikoortsproblemen en gisterenavond had ik mijn puffers nodig omdat ik anders flauwviel van benauwd zijn.
Al regent het een keer goed in de nacht dan kan ik weer een dagje de ramen openen en normaal ademen.
Door de bewolking is gevoelstemperatuur in huis nu wel goed.
Het is hier benauwd/drukkend binnen en buiten. Zweten, zweten, zweten :cry:
Hier ook bewolkt. Dat is voor binnen wel fijn, als het zo blijft. Zon draait pas later in de middag op mijn woning, zul je zien dat alle wolken dan weer weg zijn en de zon weer volop schijnt. Maar er is zelfs een buitje gevallen hier.
Het is bewolkt, géén zon en het heeft net een half uur geregend :heart: Kan het meteen binnen afkoelen waar het nu 24,5 graad is..
Kidneybean schreef:
02-05-2025 12:05
Het is hier benauwd/drukkend binnen en buiten. Zweten, zweten, zweten :cry:
Hier ook. En die k%tzon is er ook bijna continu. Helaas wordt hier nauwelijks regen verwacht. Zowel de tuin snakt ernaar.
Vandaag ben ik echt helemaal kapot door de hitte, ik kan niks. Had wel vrij maar zelfs in slaap gevallen van de vermoeidheid. Het voelt ook eenzaam ofzo deze dagen. Ik ben uit mijn element
Hier ook in slaap gevallen vanmiddag, helemaal bekaf.
Had nog allemaal plannen in mijn hoofd vanmorgen maar kwam tot niks.
Dus maar even aan toegegeven.
Ik vrees dat mijn buren met mooi weer iedere dag de bbq en/of vuurkorf gaan aansteken. Al 3 dagen op rij inmiddels.

Slaap ontzettend slecht. Altijd eigenlijk, maar met dit warme weer start ik de dag zo duf en hou ik dat gevoel de hele dag.
En nu ik in klaagmodus ben, wil ik ook graag even klagen over de duiven die hier overal zitten te koeren. Sommige mensen vinden dat gezellig, ik niet ;-D
Mag ik ook lekker mee klagen, ben meer een meelezer.

Maar voel het ook net zo als jullie

Vooral het vroege licht, de herrie vd mensen, denk alone in het blok te wonen.

Zit ook voor oordoppen te kijken.
Ik ben ook in slaap gevallen vanmiddag :facepalm:
Over 8,5 week is de langste dag voorbij.
Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker. A. Einstein
Sterrenstof74 schreef:
02-05-2025 18:00
Ik vrees dat mijn buren met mooi weer iedere dag de bbq en/of vuurkorf gaan aansteken. Al 3 dagen op rij inmiddels.
Ik vind dat best asociaal eigenlijk.
Tanteslankie20 schreef:
02-05-2025 19:29
Over 8,5 week is de langste dag voorbij.
Dat klinkt helaas nog als erg ver weg. Vooral wetende dat de warmste zomermaanden dan nog moeten komen.
Ik hou steeds 1 september in gedachten. Dan bereikt de zon het raam aan de voorkant van woonkamer niet meer en begin je het najaar te ruiken in de ochtenden en avonden.....
muts87 schreef:
02-05-2025 19:47
Ik vind dat best asociaal eigenlijk.
Ik ook, de hele tijd van die zoete walmen vanmiddag/vanavond, soort wierrooklucht. Maar dit zijn types die daar beetje schijt aan hebben. Ze zijn goed in negeren en beloftes doen die ze niet nakomen inzake verbouwingen/tuin waardoor ik veel kosten heb moeten maken. Deze mensen hebben me zoveel stress bezorgd afgelopen 10 jaar....

Ik zit mijn tijd hier wel uit en hoop over enkele jaartjes naar soort van seniorenwoning (whoehahaha, dat klinkt wel heel bejaard) te kunnen verhuizen. Ben snel overprikkeld en wil me thuis veilig voelen en tot rust kunnen komen.

Oh ja, en een heeeeel koel huis moet het zijn om maar ff on-topic te blijven :P

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven