Examens 2025
vrijdag 9 mei 2025 om 22:03
Hoe ziet het examen van tekenen eruit?
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
vrijdag 9 mei 2025 om 23:09
zaterdag 10 mei 2025 om 07:58
Het heet ook geen tekenen maar KUA toch? Kunst algemeen, zo heet het op de Havo tenminste. Leerlingen die een praktisch kunstvak hadden doen allemaal hetzelfde eindexamen in KUA.
Natuurkunde is hier al geweest en het viel haar mee. Fijn hoor.
zaterdag 10 mei 2025 om 10:59
Ahhh! Oké. Thanks..
ik wist niet goed wat ik me er bij moest voorstellen en kon me niet indenken dat er een feitelijke tekening gemaakt moest worden tijdens het examen.. maar dit snijdt hout!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
zaterdag 10 mei 2025 om 11:58
Nee, die hebben ze al ingeleverd gelukkig (dat examenstuk zorgde hier in huis nogal voor stress
zaterdag 10 mei 2025 om 12:39
zaterdag 10 mei 2025 om 19:03
Je hebt zowel het examen kunst algemeen als het examen tehatex. Dat laatste examen is een theoretisch kunstgeschiedenisexamen voor leerlingen die het praktische vak tekenen, handvaardigheid of textiele vormgeving hebben gevolgd. Kunst algemeen ken ik zelf niet, dat wordt op de scholen die ik ken niet aangeboden.
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
zaterdag 10 mei 2025 om 20:17
Nou hier kwam zoon not amused thuis. Vooral het laatste gedeelte vond hij pittig, leek meer op examen filosofie dan Nederlands vond hij. Ook veel klasgenoten vonden het examen vreselijk en hopen op een hoge N-term…yeps1 schreef: ↑10-05-2025 12:39Hier kwam dochter opgelucht terug van VWO examen Nederlands; ze vond het prima te doen. Ze vond wel dat er veel open vragen waren en vroeg zich af hoe haar antwoorden geïnterpreteerd worden. Ze vond de teksten wel erg interessant en leuk om te lezen, dat scheelt alweer![]()
zondag 11 mei 2025 om 18:37
Ik denk dat het scheelt dat mijn dochter enorm veel leest en over dingen zeer diep nadenkt. Dus dat filosoferen past haar wel

maandag 12 mei 2025 om 17:34
Hoe ging het bij jullie vandaag ?
Zoon zijn eerste examens gehad, Duits en Geschiedenis (havo).
Duits ging wel aardig, denkt wel voldoende denkt hij.
Geschiedenis ging waardeloos, veel te moeilijk en had het niet af. En hij sprak zo al 4-5 mensen die het ook niet af hadden. Hopen maar op een hoge N-term anders is dit mogelijk al zijn eerste onvoldoende…
Geschiedenis ging waardeloos, veel te moeilijk en had het niet af. En hij sprak zo al 4-5 mensen die het ook niet af hadden. Hopen maar op een hoge N-term anders is dit mogelijk al zijn eerste onvoldoende…
maandag 12 mei 2025 om 18:12
Oei, mijn zoon heeft donderdag dezelfde combi. Duits en geschiedenis. Geschiedenis is zijn lastigste vak.mamaonbekend schreef: ↑12-05-2025 17:34Hoe ging het bij jullie vandaag ?
Ergens hebben we een 5 al ingecalculeerd, maar stiekem hoop ik op een 6. Hopelijk valt die van hem wel mee.
Ik hoop op een gunstige N-term voor je zoon.
maandag 12 mei 2025 om 18:15
Zoon vond economie prima te doen. Hij denkt wel voldoende. En die heeft hij wel nodig, want hij staat een 5,5.
Hij had 1 SE verknald, maar niet herkanst omdat hij de herkansingen harder nodig had voor andere vakken.
maandag 12 mei 2025 om 18:34
Hier was dit ook het examen waar zoon erg tegenop zag. Hij staat een 5.9 omdat hij idd ook 1 toets verknald had
maandag 12 mei 2025 om 18:36
maandag 12 mei 2025 om 18:43
Nou, voor zoon is dit niet het vak waar hij tegenop zag, ondanks zijn 5,5.
Hij staat namelijk voor 6 vakken een 5,5..
Maar ik ben het wel gewend. Elk jaar staat hij pas na de laatste toetsweek op overgaan. Hij gaat pas wat doen als het echt moet. Niet mijn stijl en niet goed voor mijn nachtrust, maar het zit in hem.
Halverwege jaar 3 had hij 6 onvoldoendes, waaronder een 3 en een 4. Maar uiteindelijk toch over gegaan zonder onvoldoendes. En de daaropvolgende jaren hetzelfde verhaal, gelukkig wel wat minder extreem.
maandag 12 mei 2025 om 18:45
Mijn dochter vond geschiedenis juist meevallen. Ze staat een 7,3 dus het is voor haar geen moeilijk vak. Ze denkt zeker een 7 te hebben.mamaonbekend schreef: ↑12-05-2025 17:34Hoe ging het bij jullie vandaag ?
Vindt jouw zoon geschiedenis moeilijk?

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in