Examens 2025
donderdag 15 mei 2025 om 10:11
Vandaag D-day voor zoon: geschiedenis en Duits.
Met name geschiedenis. Hij staat een 5.7, maar dat komt door hoge cijfers voor PO's.
Voor toetsen heeft hij sinds de bovenbouw 1 keer een 5.6 gehaald, de rest onvoldoendes. Hij heeft een 5,3 nodig voor een 6. Een 5 kan hij in principe wel hebben, maar dan moet de rest de goede kant opvallen. Duits ook op het randje, maar teksten lukken meestal wel. Hopelijk vandaag ook, want dan is een 5 voor geschiedenis geen ramp.
Met name geschiedenis. Hij staat een 5.7, maar dat komt door hoge cijfers voor PO's.
Voor toetsen heeft hij sinds de bovenbouw 1 keer een 5.6 gehaald, de rest onvoldoendes. Hij heeft een 5,3 nodig voor een 6. Een 5 kan hij in principe wel hebben, maar dan moet de rest de goede kant opvallen. Duits ook op het randje, maar teksten lukken meestal wel. Hopelijk vandaag ook, want dan is een 5 voor geschiedenis geen ramp.
donderdag 15 mei 2025 om 10:13
Och wat ellendig!! Ik vind die hele regeling voor niet lager dan een 5 voor wiskunde sowieso bizar. Ik had dan nooit mijn examen gehaald, ik heb met moeite een 4 op mijn eindlijst gehaaldBarbara74 schreef: ↑14-05-2025 20:15Ah super fijn zeg!
Nou zoon kwam bijna in tranen thuis, wiskunde B was 1 grote deceptie…
Hij ging vol zelfvertrouwen het examen in, had echt het idee dat hij het nu zoveel meer begreep na alle bijlessen maar het was een horror examen. Zaten ook makkelijke opgaven tussen, die heeft hij allemaal goed maar de moeilijke opgaven dus niet en daar kon je de meeste punten scoren. Zelfs de klasgenoten die goed zijn in wiskunde vonden het moeilijk.
Hij heeft het nagekeken en komt uit op een 4,1 bij een N-term van 1.5. Ik hoor dat er waarschijnlijk een hoge N-term komt maar zelfs bij een N-term van 2.0 scoort hij een 4,5.
Hij moest een 5,4 halen om als eindcijfer een 5 te staan dus het is klaar. Hij weet nu zeker dat hij 12 juni geen vlag kan uithangen
Echt sneu dit want hij heeft er alles aan gedaan. De proef examens die hij heeft gedaan, daar haalde hij steeds een 6.0-6.3. Dus dit is een enorme tegenvaller.
Hij moet nu echt moed verzamelen om de resterende examens te gaan maken. Maar ja het zal moeten. Uithuilen en weer door. Hoop dat het bij de anderen vandaag allemaal goed is gegaan. Succes voor morgen iedereen!
Dochter had gisteren Wiskunde A. Ze zag er enorm tegenop maar het is haar erg meegevallen gelukkig. Ze gokt dat ze rond een 6 heeft. Dat zou echt meet dan prima zijn voor haar.
Vandaag Duits en Geschiedenis, daar verwacht ze geen problemen mee. Fijn..ze heeft het moeilijkste dus al gehad. Volgende week Ak en Beco maar daar heeft ze ook vertrouwen in. Nog even doorzetten dus en dan lekker vakantie
yeps1 wijzigde dit bericht op 15-05-2025 10:21
0.03% gewijzigd
donderdag 15 mei 2025 om 10:21
Zoon had ook wiskunde a gisteren. Ging hem redelijk af zei hij. Was niet al te moeilijk.
Nu net kwam hij in de lucht na zijn duits examen... hij was klaar... en het was easy...
als ik zoon zo hoor de afgelopen week fietst hij er heel makkelijk doorheen (past ook wel bij hem). Vanmiddag geschiedenis en volgende week beco nog en dan zit het er op.. en begint het lange wachten.
Nu net kwam hij in de lucht na zijn duits examen... hij was klaar... en het was easy...
als ik zoon zo hoor de afgelopen week fietst hij er heel makkelijk doorheen (past ook wel bij hem). Vanmiddag geschiedenis en volgende week beco nog en dan zit het er op.. en begint het lange wachten.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
donderdag 15 mei 2025 om 13:10
Nou wat akelig zeg! Wat een domper hè, hebben ze zo goed geoefend van tevoren, zo hun best gedaan en dan krijg je ditCitroenthee schreef: ↑14-05-2025 22:32Hier ook zwaar teleurgesteld in het wiskunde B examen. Ze hoopt nog op een 3.7 dan staat ze nog een 4.5 gemiddeld, ze heeft genoeg compensatiepunten, maar zelfs over die 3.7 twijfelt ze. Zo sneu, ze heeft er heel hard voor geleerd. Heel veel leerlingen die huilend weggingen.
Ik duim voor een hoge N-term.
donderdag 15 mei 2025 om 13:19
donderdag 15 mei 2025 om 15:20
Wat fijn!! Hier belde mijn dochter na haar Duits examen dat t prima was gegaan. Ze zit nu haar hand lam te schrijven bij haar examen Geschiedenisbiol schreef: ↑15-05-2025 10:21Zoon had ook wiskunde a gisteren. Ging hem redelijk af zei hij. Was niet al te moeilijk.

donderdag 15 mei 2025 om 15:21
Sterker nog, in mijn tijd kon je wiskunde zelfs laten vallen. Een vriendin had na de 4e geen wiskunde meer.
Ik had wiskunde A en B, iets wat tegenwoordig ook niet kan.
Maar tegenwoordig kun je weer kiezen voor wiskunde C, wat weer makkelijker schijnt te zijn.
donderdag 15 mei 2025 om 16:04
Wat goed van hem!Barbara74 schreef: ↑15-05-2025 13:19Moet trouwens zeggen dat zoon de day after, vrij snel weer de knop heeft omgezet en zich weer helemaal inzet voor de resterende examens. Hij baalt enorm van hoe wiskunde ging maar zegt: het is wat het is, ik moet weer door. Hij zit alweer in de leer/oefen modus gelukkig.
donderdag 15 mei 2025 om 18:23
Ik heb wiskunde in mijn examenjaar laten vallen toen ik zeker wist dat ik een studie ging doen waar ik geen wiskunde voor nodig had. Viel een last van mijn schouders en heb een super relaxt examenjaar gehad
donderdag 15 mei 2025 om 21:20
@pelle, hoe ging geschiedenis bij je zoon?
Hier kwam zoon thuis met een: mmmja… t ging geloof ik wel. T was veel, hij is niet negatief maar ook niet heeel positief..
Op basis van de antwoorden en zijn antwoorden van Duits verwacht hij bij N term 0 een 7 te scoren.
Hier kwam zoon thuis met een: mmmja… t ging geloof ik wel. T was veel, hij is niet negatief maar ook niet heeel positief..
Op basis van de antwoorden en zijn antwoorden van Duits verwacht hij bij N term 0 een 7 te scoren.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
donderdag 15 mei 2025 om 21:21
Citroenthee schreef: ↑15-05-2025 19:47Er wordt nu gezegd dat er een fout zat in het WisB examen VWO. Dat zou betekenen dat er of een hele hoge N term komt of de vraag vervalt of misschien nog iets anders. Dochter ziet het al een stuk zonniger in.
Dat is eigenlijk wel goed nieuws…misschien valt het allemaal wel mee dan.
Ik vind het een spannende maar ook leuke periode met alles wat erbij hoort. Straks het gala en hopelijk voor iedereen een geslaagde diploma-uitreiking.
Zijn jullie nu meer thuis om je kind te steunen? Wij moeten soms vroeg weg ivm werk en op sommige dagen vind ik het dan sneu dat zoon alleen moet opstaan en naar zijn examen moet vertrekken. Maar tja is helaas niet anders…
donderdag 15 mei 2025 om 21:26
Ik ben op de eerste dag dat hij examen had vroeg naar huis gegaan om hem nog even te knuffelen. Verder appen we iedere dag vlak voordat hij weggaat. Alle examens (behalve vandaag) beginnen pas om 13.30.. dat is niet te doen qua werkplannen..Dolomiet schreef: ↑15-05-2025 21:21Dat is eigenlijk wel goed nieuws…misschien valt het allemaal wel mee dan.
Ik vind het een spannende maar ook leuke periode met alles wat erbij hoort. Straks het gala en hopelijk voor iedereen een geslaagde diploma-uitreiking.
Zijn jullie nu meer thuis om je kind te steunen? Wij moeten soms vroeg weg ivm werk en op sommige dagen vind ik het dan sneu dat zoon alleen moet opstaan en naar zijn examen moet vertrekken. Maar tja is helaas niet anders…
Vanmiddag was ik er precies toen hij wegging. En dus heb ik hem nog even succes gekust door de helm heen op zijn neus..
donderdag 15 mei 2025 om 21:33
biol schreef: ↑15-05-2025 21:26Ik ben op de eerste dag dat hij examen had vroeg naar huis gegaan om hem nog even te knuffelen. Verder appen we iedere dag vlak voordat hij weggaat. Alle examens (behalve vandaag) beginnen pas om 13.30.. dat is niet te doen qua werkplannen..
Vanmiddag was ik er precies toen hij wegging. En dus heb ik hem nog even succes gekust door de helm heen op zijn neus..![]()
Ja dat proberen we soms zo te regelen. Het eerste examen heb ik hem kunnen uitzwaaien en op de dag van zijn laatste ben ik sowieso vrij dus dat komt goed uit. Toch prettig.
donderdag 15 mei 2025 om 22:04
Oudste had die vraag goed dus in haar geval niet gunstig als de vraag vervaltCitroenthee schreef: ↑15-05-2025 19:47Er wordt nu gezegd dat er een fout zat in het WisB examen VWO. Dat zou betekenen dat er of een hele hoge N term komt of de vraag vervalt of misschien nog iets anders. Dochter ziet het al een stuk zonniger in.
donderdag 15 mei 2025 om 22:22
Mijn zoon kwam ook met dit verhaal. Waarschijnlijk krijgt iedereen er 6 punten bij maar tegelijkertijd gaat dan de N-term omlaag naar 1.3 ofzo. Dus of iedereen daar nu wat mee opschiet?Citroenthee schreef: ↑15-05-2025 19:47Er wordt nu gezegd dat er een fout zat in het WisB examen VWO. Dat zou betekenen dat er of een hele hoge N term komt of de vraag vervalt of misschien nog iets anders. Dochter ziet het al een stuk zonniger in.
donderdag 15 mei 2025 om 22:47
Ik denk niet dat ze dat zo gaan oplossen. Dat zou niet eerlijk zijn t.o. de leerlingen die het wel goed hadden. Een hoge n term zou eerlijker zijn. Of de vraag helemaal verwijderen. Blijft natuurlijk wel staan dat veel leerlingen tijd in die opgave hebben gestopt die ze achteraf waarschijnlijk liever in andere opgaven hadden gestopt.
Lastige situatie.
donderdag 15 mei 2025 om 23:15
Dat ook nog inderdaad, de twijfel en tijd die het heeft gekost. Dat pleit ook voor een hoge N!Citroenthee schreef: ↑15-05-2025 22:47Ik denk niet dat ze dat zo gaan oplossen. Dat zou niet eerlijk zijn t.o. de leerlingen die het wel goed hadden. Een hoge n term zou eerlijker zijn. Of de vraag helemaal verwijderen. Blijft natuurlijk wel staan dat veel leerlingen tijd in die opgave hebben gestopt die ze achteraf waarschijnlijk liever in andere opgaven hadden gestopt.
Lastige situatie.
vrijdag 16 mei 2025 om 00:55
Nou eigenlijk hetzelfde als bij jouw zoon. Duits een 7 met N-term 0.
Geschiedenis lastig inschatten, niet heel positief. Ook niet heel negatief. Maar toch veel erg twijfelachtig of hij de 5,3 heeft gehaald. Dus ik ga er maar vanuit dat dit een 5 wordt.
vrijdag 16 mei 2025 om 00:59
Man en ik werken altijd al redelijk veel thuis. Maar nu nog meer dan anders. Op zijn examen dagen is 1 van de 2 thuis. Voor moreel support en om hem op tijd de deur uit te krijgen

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in