Eurovision 2025
donderdag 19 december 2024 om 13:34
Vanmiddag weten we wie Nederland stuurt, dus ik vond het tijd voor een nieuw topic.
AvroTros onthult donderdagmiddag wie Nederland vertegenwoordigt tijdens Eurovisie Songfestival
https://www.ad.nl/show/avrotros-onthult ... ~a02feb80/
AvroTros onthult donderdagmiddag wie Nederland vertegenwoordigt tijdens Eurovisie Songfestival
https://www.ad.nl/show/avrotros-onthult ... ~a02feb80/
zondag 18 mei 2025 om 13:46
Yep.Maleficent schreef: ↑18-05-2025 13:43. Ik vond Chantal trouwens ook heel cringe met de puntentelling.
En degene die belette dat d’r baby uit d’r buik viel vond ik ook nogal …eh…
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 18 mei 2025 om 13:46
Ja, dat bedoel ik ook schat

zondag 18 mei 2025 om 13:48
ja zou ook veel onnodige tijd schelen. Iedereen wil weer een paar seconds of fame pakken. Vreselijk.
Stressed is just desserts spelled backwards
zondag 18 mei 2025 om 13:56
Ah ik begreep dat je déze presentatie bedoelde. Maar alle presentaties inderdaad, dan eens.Pimpelmeesje87 schreef: ↑18-05-2025 13:46Ja, dat bedoel ik ook schatDe 'presentatie, van begin tot eind'.
Ha! It is funny because the squirrel gets dead.
zondag 18 mei 2025 om 13:57
Nou, Tim Douwsma werd daardoor ineens de hunk van Europa. Arme ziel heeft nooit meer zo’n succesgevoel gehadMaleficent schreef: ↑18-05-2025 13:48ja zou ook veel onnodige tijd schelen. Iedereen wil weer een paar seconds of fame pakken. Vreselijk.

Ha! It is funny because the squirrel gets dead.
zondag 18 mei 2025 om 14:04
Of Emma Wortelboer die ging sneren naar Madonna. Nu was het optreden ook wel echt slecht maar nee, dat moet je gewoon niet doen.
Stressed is just desserts spelled backwards
zondag 18 mei 2025 om 14:31
Ik vind Chantal sowieso net zo 'grappig' als Wendy van Dijk. Verschrikkelijk dat soort verplicht zogenaamd grappig gedrag.Maleficent schreef: ↑18-05-2025 13:43Ja heerlijk. Goed idee. Maar het moet wel een familieshow zijn, dus dat zal wel de reden zijn om zulke flauwe en stomme grappen te maken. Ik vond Chantal trouwens ook heel cringe met de puntentelling.
Vaak zo ordinair ook.
zondag 18 mei 2025 om 14:37
zondag 18 mei 2025 om 15:18
Als ik een verlanglijstje zou mogen maken met 'wat moet er veranderen op het songfestival', dan staat 'afschaffen van puntenuitdeling door elk land' daar zeker op. Elk land maakt het gastland een compliment over de geweldige show en elk land maakt een of ander flauw grapje. Pff.Maleficent schreef: ↑18-05-2025 13:48ja zou ook veel onnodige tijd schelen. Iedereen wil weer een paar seconds of fame pakken. Vreselijk.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
zondag 18 mei 2025 om 15:24
Het ESF is voor elke inwoner van de landen die meedoen. Muzikaal onderlegd of niet maakt niet uit. Dat is het fijne van dit evenement. Mensen kunnen muzikaal onderlegd zijn. Prima. Ze kunnen echter niet weten, bepalen of weten wat een ander vindt. En iedereen mag mooi vinden wat hij of zij mooi vindt. Of wat mensen leuk vinden of niet. Wat mensen raakt of niet. Daar hebben ze geen enkele notie van en daarom doet hun mening er totaal niet toe. Ik heb het conservatorium afgerond. Ben dus zogezegd muzikaal onderlegd. Ik werk niet in de muziek. Maar hey, ik vond een liedje erg leuk ondanks niet zuiver maar dat kwam door andere elementen in dat nummer. Wie ben ik om mensen te zeggen dat ik er meer verstand van zou hebben over wat anderen moeten vinden. Wat mensen raakt of niet. Iedereen mag stemmen. Een muzikaal onderlegde heeft daar geen enkele waarde in. Was dat wel zo zou het geen evenement voor iedereen zijn. En gelukkig maar. Want dan zou het retesaai worden. Dus laat die muzikaal onderlegden lekker aan de kant liggen joh. Die hebben in wiens stem dan ook geen enkele waarde,WinkelTiramisu schreef: ↑18-05-2025 03:25Prima, dan heb ik het misschien niet goed beschreven, gek dat de hele finale analyseren gek is, maar prima, laat jullie muzikaal onderlegden het lekker bepalen dan.![]()
zondag 18 mei 2025 om 15:29
Hoog tijd om na 20 jaar ofzo op zoek te gaan naar een nieuwe hoofdsponsor.Pimpelmeesje87 schreef: ↑18-05-2025 15:27Zou Israel volgend jaar weer meedoen? Of zou EBU zwichten onder internationale druk? Wordt wel lastig van hoofdsponsor Moroccanoil is een Israelisch merk...
En bij voorkeur liever een paar kleinere sponsors, zodat 1 sponsor niet zo'n druk kan zetten.
En dan bij voorkeur ook geen Russische sponsor

Zouden ze overigens 1 potje extra olie verkocht krijgen door die sponsoring?
Ik kijk namelijk elk jaar naar Eurosong maar heb nog nooit 1 product van hen gezien.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
zondag 18 mei 2025 om 15:37
Dat ligt natuurlijk ook aan hoe de situatie over een jaar is.Pimpelmeesje87 schreef: ↑18-05-2025 15:27Zou Israel volgend jaar weer meedoen? Of zou EBU zwichten onder internationale druk? Wordt wel lastig van hoofdsponsor Moroccanoil is een Israelisch merk...
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
zondag 18 mei 2025 om 15:41
mooi gezegdBuzzieBee schreef: ↑18-05-2025 15:24Het ESF is voor elke inwoner van de landen die meedoen. Muzikaal onderlegd of niet maakt niet uit. Dat is het fijne van dit evenement. Mensen kunnen muzikaal onderlegd zijn. Prima. Ze kunnen echter niet weten, bepalen of weten wat een ander vindt. En iedereen mag mooi vinden wat hij of zij mooi vindt. Of wat mensen leuk vinden of niet. Wat mensen raakt of niet. Daar hebben ze geen enkele notie van en daarom doet hun mening er totaal niet toe. Ik heb het conservatorium afgerond. Ben dus zogezegd muzikaal onderlegd. Ik werk niet in de muziek. Maar hey, ik vond een liedje erg leuk ondanks niet zuiver maar dat kwam door andere elementen in dat nummer. Wie ben ik om mensen te zeggen dat ik er meer verstand van zou hebben over wat anderen moeten vinden. Wat mensen raakt of niet. Iedereen mag stemmen. Een muzikaal onderlegde heeft daar geen enkele waarde in. Was dat wel zo zou het geen evenement voor iedereen zijn. En gelukkig maar. Want dan zou het retesaai worden. Dus laat die muzikaal onderlegden lekker aan de kant liggen joh. Die hebben in wiens stem dan ook geen enkele waarde,
zondag 18 mei 2025 om 16:03
Grenada, elk jaar in de top 2000 (in mijn geval luister ik liever naar de top 4000 van Radio 10) hoor ik in de top100 nummers die ik gewoon echt ruk vind. Loepzuiver, maar ik vind ze ruk. Soms zelfs zum kotsten. Dat mag. Smaken verschillen. En zo is dat ook hier. Ik vind nummers bijzonder goed, maar dan staan ze ergen op 2435 ofzo. En wie ben ik als officieel ‘maestro’ (waar ik dus niks mee doe want vond IT projectmanagement leukerderder) om tegen die stemmers te zeggen dat ze geen smaak hebben. Iedereen mag zijn eigen smaak hebben zonder zich doorvoor te verantwoorden naar iemand die ‘muzikaal’ belegd is. Ik noem dat vooral nogal belegen ipv onderlegd. Het ESF gaat m de hele act. Compleet. Loepzuiver is er maar een onderdeeltje van
Mijn lief vond Duitsland leuk. Want ‘lekker wijf’ , ik vond het wel lekker upbeat. Geen favoriet maar prima. De milkshake man zong geen noot zuiver. Maar puur entertainment en ik kon het wel waarderen. Het gaat om de hele act. Frankrijk en Zwitserland prima. Grotendeels zuiver. prima als ik een keer niet kan slapen. Maar ik vond het retesaai en geen moer aan. En dat mag. Zoals iedereen iets mag vinden.
Overigens, ik weet niet eens meer waar ie vandaan kwam. Hij was ook niet door naar de finale. Dus niets naars aan gevoel over mijn vriend. Ik vond hemmes die ooit in Jesus Christ Superstar had opgetreden ook gewoon te lekker om te zien. Muziek is totaal aan me voorbij gegaan
Mijn lief vond Duitsland leuk. Want ‘lekker wijf’ , ik vond het wel lekker upbeat. Geen favoriet maar prima. De milkshake man zong geen noot zuiver. Maar puur entertainment en ik kon het wel waarderen. Het gaat om de hele act. Frankrijk en Zwitserland prima. Grotendeels zuiver. prima als ik een keer niet kan slapen. Maar ik vond het retesaai en geen moer aan. En dat mag. Zoals iedereen iets mag vinden.
Overigens, ik weet niet eens meer waar ie vandaan kwam. Hij was ook niet door naar de finale. Dus niets naars aan gevoel over mijn vriend. Ik vond hemmes die ooit in Jesus Christ Superstar had opgetreden ook gewoon te lekker om te zien. Muziek is totaal aan me voorbij gegaan

zondag 18 mei 2025 om 16:20
Grappig, droge omschrijving van de acts:
https://www.libelle.nl/songfestival/liv ... 6e8ebc8465
https://www.libelle.nl/songfestival/liv ... 6e8ebc8465
Everything you see I owe to spaghetti!
zondag 18 mei 2025 om 16:30
Ik ben het 100% eens met Emanina. En Rusland zou wat mij betreft dus ook niet moeten worden uitgesloten.
Al het politieke gekonkel eromheen, maakt dat ik dus geen enkele behoefte heb om dit spektakel te volgen (behalve dat ik naar Claude heb gekeken met/voor mijn kind).
Gaat er iets mis met de televoting. Ja, daar ben ik wel van overtuigd. Maar een zangeres afrekenen op de politiek van haar land? Mwah... Maar ja, het past wel in de huidige cancelcultuur.
I will not let anyone walk through my mind with their dirty feet.
- Gandhi
- Gandhi
zondag 18 mei 2025 om 16:43
Rusland mag niet meedoen omdat de omroep die het uitzend niet neutraal is. Dat is een regel. Dat heeft dit jaar dus niet te maken met de oorlog met oekraine. Israel heeft wel een neutrale omroep. Een die Netanyahu het liefst wil ontmantelen maar dat niet kan. In die zin voldoen ze dus aan de regels ondanks dat de officiële songtekst compleet aangepast moest worden omdat het een politieke boodschap bevatte. En dat mag niet volgens de regels van de EBU. Het officiële lied had dus een andere tekst.
zondag 18 mei 2025 om 16:47
Eens. Ene land wel en andere land niet is gewoon niet goed te praten.Honolulu schreef: ↑18-05-2025 16:30Ik ben het 100% eens met Emanina. En Rusland zou wat mij betreft dus ook niet moeten worden uitgesloten.
Al het politieke gekonkel eromheen, maakt dat ik dus geen enkele behoefte heb om dit spektakel te volgen (behalve dat ik naar Claude heb gekeken met/voor mijn kind).
Gaat er iets mis met de televoting. Ja, daar ben ik wel van overtuigd. Maar een zangeres afrekenen op de politiek van haar land? Mwah... Maar ja, het past wel in de huidige cancelcultuur.
zondag 18 mei 2025 om 17:27
Irritante presentatieduo's horen wat mij betreft bij de onmisbare songfestivalclichés. Net zoals Cyprus en Griekenland die elkaar altijd 12 punten geven, het gemopper daarover, gevolgd door gemopper als we geen punten van België of Duitsland krijgen. Over de top gedramatiseerde acts, vals gezang, wapperende nachthemdjurken, puntenuitdelers die hun moment pakken ... het hoort er allemaal bij. Ik zou een lichtelijk teleurgesteld zijn als ik me helemaal nergens aan kon ergeren.

Ik vind hier dingen van.
zondag 18 mei 2025 om 17:27
Geen idee, ik schrijf alleen dat wat mij betreft geen landen om politieke redenen hoeven te worden uitgesloten bij een evenement dat helemaal niets met politiek te maken heeft (en wil hebben).
Geen motto
zondag 18 mei 2025 om 17:48
denk dat dat idd een grote rol speelt. Gezellig samen op een festival liedjes zingen met het land dat je aanvalt en wil overmeesteren....Maleficent schreef: ↑18-05-2025 17:47Misschien zit het hem er wel in dat Rusland en Oekraïne altijd samen in ESF zitten en Israël oorlog heeft met een niet-ESF deelnemer?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best