Demonstratie 18 mei - wie doet er mee?
woensdag 14 mei 2025 om 07:49
Op zondag 18 mei vormen duizenden mensen in rode kleding een rode lijn in Den Haag. Daarmee roepen we de Nederlandse regering op om ook een duidelijke grens te trekken: stop de politieke, economische en militaire steun aan Israël zolang het de toegang tot hulpgoederen blokkeert en zich schuldig maakt aan oorlogsmisdaden en structurele mensenrechtenschendingen in Gaza en de Bezette Palestijnse gebieden.
De actie is een initiatief van een breed collectief van maatschappelijke organisaties en duizenden betrokken burgers. Inmiddels zijn er al meer dan 15.000 aanmeldingen.
https://www.amnesty.nl/agenda/demonstratie-rode-lijn
Ik ga zondag meelopen. Wie doet er ook mee?
De actie is een initiatief van een breed collectief van maatschappelijke organisaties en duizenden betrokken burgers. Inmiddels zijn er al meer dan 15.000 aanmeldingen.
https://www.amnesty.nl/agenda/demonstratie-rode-lijn
Ik ga zondag meelopen. Wie doet er ook mee?
zondag 18 mei 2025 om 13:16
Omroep West heeft een livestream: https://www.omroepwest.nl/politiek/4968 ... og-in-gaza
zondag 18 mei 2025 om 14:15
Mooi he!!! Ik volg hem ook.Kidneybean schreef: ↑18-05-2025 13:56Ik volg nu een tiktok livestream van Basem Abujazar. Ze lopen nu door de straten
zondag 18 mei 2025 om 14:46
Da's een mooie opkomst, en dat voor een demonstratie "die nergens terug te vinden was". De livestream doet het weer prima gelukkig.
There's point in your life, you got to reach and when you do
You know it, and now I'm here.
You know it, and now I'm here.
zondag 18 mei 2025 om 15:02
zondag 18 mei 2025 om 15:24
Ik heb niet de hele route gelopen, want ik had m’n kinderen meegenomen. Maar wow, wat was dit indrukwekkend! Nog nooit zoveel mensen bij elkaar gezien!
De sfeer was heel gemoedelijk. En heel fijn om te zien dat er zoveel mensen zijn die de ellende in Gaza, en de rol van Nederland daarin, ook niet meer kunnen aanzien. Heb mensen gesproken die vanuit Drenthe naar Den Haag waren gekomen om te demonstreren.
De sfeer was heel gemoedelijk. En heel fijn om te zien dat er zoveel mensen zijn die de ellende in Gaza, en de rol van Nederland daarin, ook niet meer kunnen aanzien. Heb mensen gesproken die vanuit Drenthe naar Den Haag waren gekomen om te demonstreren.
zondag 18 mei 2025 om 15:24
En dat is dan de strijder voor vrijheid van meningsuiting!!1!
Mijn dochter loopt ook mee, helemaal verwart heeft ze toch de weg naar het malieveld gevonden.
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
Desmond Tutu
zondag 18 mei 2025 om 15:25
Zijn eigen vrijheid van meningsuiting bedoelt hij. Tegenstanders moeten hun mond houden.Quaintrelle schreef: ↑18-05-2025 15:24En dat is dan de strijder voor vrijheid van meningsuiting!!1!
Mijn dochter loopt ook mee, helemaal verwart heeft ze toch de weg naar het malieveld gevonden.
Niet mijn regering
zondag 18 mei 2025 om 15:42
Ik vind het wel heel bijzonder als je helemaal niks over deze demonstratie heb gehoord. Het was overal op social media en in het nieuws.
Maar wat mooi 100.000 mensen dat is echt zo goed!
Helaas moet ik werken maar de volgende keer loop ik wel mee met zoveel mogelijk mensen. Deze genocide moet gewoon stoppen.
Maar wat mooi 100.000 mensen dat is echt zo goed!
Helaas moet ik werken maar de volgende keer loop ik wel mee met zoveel mogelijk mensen. Deze genocide moet gewoon stoppen.
zondag 18 mei 2025 om 16:28
Het was ontzettend mooi. Wat een opkomst! Het eerste stuk liep ik naast een koor, wat zongen zij mooi. En wat een fijne sfeer hing er. Later werden we ingehaald door de echte protestleuzen. Maar alles in harmonie. Zoveel mensen bij elkaar. Ik ben diep onder de indruk.
Op Den Haag CS ben ik door verschillende mensen aangesproken wat die mensen in het rood allemaal kwamen doen. Dus er zijn echt, heus (ook jonge) mensen die hier niets van hadden meegekregen.
Op Den Haag CS ben ik door verschillende mensen aangesproken wat die mensen in het rood allemaal kwamen doen. Dus er zijn echt, heus (ook jonge) mensen die hier niets van hadden meegekregen.
zondag 18 mei 2025 om 16:59
Mistborn, was dat het koor dat bij het Vredespaleis zong? Dat was echt prachtig.
Sowieso kippenvel de hele tijd: zo veel mensen samen vreedzaam protesterend tegen dit onrecht. Geen haat, geen extremisme, maar gedeelde woede en verdriet over wat er gebeurt en een luide oproep aan de politiek om niet medeplichtig te zijn.
De toespraken van Sinan Çankaya en die van Maurits de Bruijn aan het begon vond ik ook heel sterk.
Sowieso kippenvel de hele tijd: zo veel mensen samen vreedzaam protesterend tegen dit onrecht. Geen haat, geen extremisme, maar gedeelde woede en verdriet over wat er gebeurt en een luide oproep aan de politiek om niet medeplichtig te zijn.
De toespraken van Sinan Çankaya en die van Maurits de Bruijn aan het begon vond ik ook heel sterk.
What a nuanced anxiety
zondag 18 mei 2025 om 17:03
Ja. Zij hebben het eerste stuk meegelopen en sloegen na een stuk de andere kant op. Later bleek waarom. Blijkbaar zijn er verschillende klimaatkoren verspreid over heel Nederland. Voor dit protest kwamen ze samen om samen te zingen. Echt heel erg mooi en ook heel bijzonder om daar naast te lopen tijdens het protest.tyche schreef: ↑18-05-2025 16:59Mistborn, was dat het koor dat bij het Vredespaleis zong? Dat was echt prachtig.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in