Singles unite, tweede editie 2025 deel 2

20-01-2025 13:32 3632 berichten
Bij deze kletsen we weer verder :)

Dit is het vervolg op relaties/singles-unite-eerste-editie-20 ... #p35716590
Iemand hier met kinderen trouwens? En selecteren jullie op kinderen (of kinderwens) bij het daten?
Alle reacties Link kopieren Quote
Avena schreef:
21-05-2025 22:47
Iemand hier met kinderen trouwens? En selecteren jullie op kinderen (of kinderwens) bij het daten?
Nee en ik date ook liever mannen zonder kinderen, maar als ik dat doe droogt de toch al kleine vijver waarin ik vis helemaal op ;-D

Dus dan liever iemand met tienerkinderen of kinderen t huis uit.
Oh ik heb zo'n leuke avond gehad, zo gelachen heerlijk!
Dat doet een mens goed...
Denk dat de meeste té kritisch zijn op zichzelf als het gaat om foto's, zeker foto's voor een datingsite. Op die foto wil je vanalles en nog wat laten zien, maar dat is onmogelijk. Daarom vind ik online daten ook zo verschrikkelijk. Een foto is maar een momentopname en kan zo verkeren met de werkelijkheid. Er zijn honderd redenen te bedenken waarom we allemaal naar links swipen gebasseerd op foto's. Verkeerde blik, zonnebril op, kleding, sieraden, tattoos, noem maar op. Geeft zo'n vertekend beeld. Daarbij opgeteld dat je geen interactie hebt met elkaar, of een profieltekst wat jou niet helemaal aan staat, en dan swipe je diegene maar naar links. Online jezelf moeten verkopen noem ik dat. Ben ik niet heel goed in. Gewoon kopje koffie of thee doen met elkaar, dan leer je elkaar pas kennen. Maar anno 2025 lijkt dat haast onmogelijk.
Avena schreef:
Yep, hiero!

Filter niet bewust op "heeft kinderen" of "kinderwens". Zal er geen probleem mee hebben als de ander kinderen heeft, dus dat is voor mij geen probleem.
Of iemand een kinderwens heeft vind ik dubbel. Lees vaker profielen van vrouwen waarin ze aangeven al kinderen te hebben, maar verder geen kinderwens meer te hebben. Bedoelen ze dan geen kinderwens als "ik heb zelf geen kinderwens meer" of bedoelen ze dan "ik wil geen man daten die al kinderen heeft"?
De vraag of ik zelf nog een kinderwens heb, heb ik mijzelf al meerdere keren gesteld. Aan de ene kant zou ik nog wel een kind willen omdat ik altijd een groot gezin heb willen hebben, en ik het zorgzame wel mis nu die van mij groter zijn. Maar aan de andere kant heb ik nu natuurlijk ook weer meer vrijheid en tijd voor mezelf + de tijd begint nu wel te dringen, kijkend naar de leeftijd.

Heb zelf wel in mijn profiel gezet dat ik kinderen heb. Mocht iemand dat absoluut niet willen, dan weten ze in ieder geval dat we nooit een match zullen worden.
Ik heb zelf een kind en heb een voorkeur voor een man zonder kinderen, maar ja, hoe realistisch is dat als je zoekt in een vijver van 40-55 jarige mannen? Ik maak er geen halszaak van en denk eigenlijk dat andere dingen belangrijker zijn. Zoals: eerst maar eens verliefd worden :-D Ik denk dat alles dan anders zal blijken te zijn dan ik me had voorgenomen en dat alle eisen en wensenlijstjes het raam uit kunnen. Het ligt, kortom, helemaal aan de persoon.

Ik heb wel veel zin om weer eens echt verliefd te zijn! :heart:

Maar dat moet je overkomen, zeggen ze. Ik ontmoet best wat leuke mannen en ga ook wel eens op date, maar verliefd? Of zelfs alleen een beetje gecharmeerd? Neuh. Dat zit er nog niet in. De paar echt leuke mannen die ik ben tegengekomen zijn al getrouwd. Jammer. En dan is er nog een man die heel aantrekkelijk is, en die erg zijn best doet om mij te veroveren (wat ik op zich erg leuk vind), maar hem vertrouw ik niet. Er klopt iets niet helemaal aan hem, het is een gevoel dat ik niet goed kan verwoorden, kennen jullie dat?

Enfin, ik wacht rustig (maar een beetje ongeduldig) op die ene écht leuke man…
CarpeDiem schreef:
22-05-2025 00:49
Denk dat de meeste té kritisch zijn op zichzelf als het gaat om foto's, zeker foto's voor een datingsite. Op die foto wil je vanalles en nog wat laten zien, maar dat is onmogelijk. Daarom vind ik online daten ook zo verschrikkelijk. Een foto is maar een momentopname en kan zo verkeren met de werkelijkheid. Er zijn honderd redenen te bedenken waarom we allemaal naar links swipen gebasseerd op foto's. Verkeerde blik, zonnebril op, kleding, sieraden, tattoos, noem maar op. Geeft zo'n vertekend beeld. Daarbij opgeteld dat je geen interactie hebt met elkaar, of een profieltekst wat jou niet helemaal aan staat, en dan swipe je diegene maar naar links. Online jezelf moeten verkopen noem ik dat. Ben ik niet heel goed in. Gewoon kopje koffie of thee doen met elkaar, dan leer je elkaar pas kennen. Maar anno 2025 lijkt dat haast onmogelijk.
Ja de spijker op zijn kop!
Claire ik zou ook zo graag nog eens heerlijk verliefd worden en dat het dan ook nog wederzijds is uiteraard lijkt me heerlijk!
Wel jammer van die ene man dat je hem niet vertrouwd, je kan er niet achterkomen wat het is?

Avena, ik heb kinderen en het maakt me niet uit als iemand ook kinderen heeft al zou ik kleine kinderen wel lastig vinden, omdat ik daar al zo lang uit ben en is toch een stukje vrijheidsbeperking..
Avena, heb een volwassen kind en date niet met mannen met jonge kinderen. Onlangs eens geprobeerd en ik kan het niet opbrengen om steeds rekening te moeten houden met de kinderen van een ander terwijl ik al meerdere jaren geen rekening meer moet houden met die van mij.
Avena schreef:
Ik heb geen kinderen en ook geen kinderwens. Dus alle mannen met kinderwens vallen dan af maar als ze 1-2 kinderen hebben.. vind ik trouwens een hele lastige waar ik zelf ook nog niet helemaal over uit ben. Als ik iemand zou treffen die echt super leuk is maar wel een kind zou hebben, dan zou ik hem niet laten lopen. Al zou ik liever iemand ontmoeten zonder kinderen maar ik swipe de mannen met 1-2 kinderen niet meteen allemaal naar links.
X
CarpeDiem schreef:
22-05-2025 00:49
Precies dit!

Oja het lijkt mij ook écht heerlijk om weer eens hartstikke verliefd te worden en dat je samen helemaal verliefd zit te wezen :heart:
Ik had ook een hard hoofd in weer head over heels verliefd worden. Had het toch op mijn bingokaart gezet voor 2025. En daar was de date op 2 januari. Als een stel verliefde tieners staan zoenen in de regen totdat hij echt moest gaan omdat hij de volgende dag moest werken. Hou hoop.💕
Ik heb zelf geen kinderen.
Zou niet voor een man gaan met jongere kinderen/tweede leg 🫣.

Ben 56 en heb altijd de vrijheid gehad.

Nee graag zelfstandig leeftijd thuis, maar liefst uithuizig.

Ja verliefd worden lijkt mij heerlijk. Te lang geleden.
Breeze maakt reclame op FB, ik schrik van de reacties. Bijna allemaal vinden ze dit een heel onveilige formule die creeps aantrekt.
Het zijn wel voornamelijk Amerikaanse profielen die gereageerd hebben tot nu toe.
Ik heb nu mijn 2de date staan, in een stad in de namiddag. Ik zie het gevaar echt niet.
attraverso wijzigde dit bericht op 22-05-2025 18:55
0.33% gewijzigd
RedRoseThorn schreef:
22-05-2025 10:50
Ik had ook een hard hoofd in weer head over heels verliefd worden. Had het toch op mijn bingokaart gezet voor 2025. En daar was de date op 2 januari. Als een stel verliefde tieners staan zoenen in de regen totdat hij echt moest gaan omdat hij de volgende dag moest werken. Hou hoop.💕
Na meer dan 10 jaar single zijn( wel wat gehad maar geen serieuze relatie in al die tijd) en ik weet niet hoeveel swipe tijd en alles wat daarbij komt, qua daten, contact met mannen enz, is die hoop wel langzaamaan aan het vervliegen bij mij hoor..
Attraverso schreef:
22-05-2025 17:50
Breeze maakt reclame op FB, ik schrik van de reacties. Bijna allemaal vinden ze dit een heel onveilige formule die creeps aantrekt.
Het zijn wel voornamelijk Amerikaanse profielen die gereageerd hebben tot nu toe.
Ik hab nu mijn 2de date staan, in een stad in de namiddag. Ik zie het gevaar echt niet.
Oh echt, ik zie dat ook niet zo nee..
En wat is het verschil met een andere dating app qua veiligheid? Dat je kan chatten vantevoren zegt ook niet zoveel want je weet ook niet of dat oprecht is..
En een drankje doen via Breeze dan is de kroeg op de hoogte van de date toch?
Mimali schreef:
22-05-2025 18:43
Oh echt, ik zie dat ook niet zo nee..
En wat is het verschil met een andere dating app qua veiligheid? Dat je kan chatten vantevoren zegt ook niet zoveel want je weet ook niet of dat oprecht is..
En een drankje doen via Breeze dan is de kroeg op de hoogte van de date toch?
Dat is wat ze zeggen, ze voelen zich veiliger wanneer ze eerst kunnen appen en bellen.
Idd en je moet een overschrijving maken naar Breeze dus daar kent men je echte naam en bankgegevens.
Mimali schreef:
22-05-2025 03:39
Claire ik zou ook zo graag nog eens heerlijk verliefd worden en dat het dan ook nog wederzijds is uiteraard lijkt me heerlijk!
Wel jammer van die ene man dat je hem niet vertrouwd, je kan er niet achterkomen wat het is?
Ik weet niet precies wat het is met hem, ik denk een combinatie van té knap (niet dat ik nou een muurbloempje ben) en een beetje schimmig: afspraken verzetten, dingen ‘niet zo bedoeld hebben’, eromheen draaien. Daar gaan bij mij al wat bellen rinkelen. Ook houd ik helemaal niet van mannen die bij een begroeting zeggen: “Dag, mooie vrouw.” :proud: Dat is me te glad, te zelfbewust. Wie zegt nou zoiets?

Dus nee, zo’n man (ik zou bijna zeggen ‘mannetje’) past niet bij mij. Wel even normaal doen, zeg maar.

Maar ik heb geen haast. Ik zou het wel heel leuk vinden om weer eens echt hoteldebotel verliefd te zijn, maar gelukkig houd ik mijn verstand er nog bij. Ik ben geen type voor een korte fling, waar ik verder niks op tegen heb, maar ik ken mezelf en weet dat zoiets me veel energie (en getob, frustratie etcetera) gaat kosten, dus ik begin er niet aan.
Claire45 schreef:
22-05-2025 19:13
Ik weet niet precies wat het is met hem, ik denk een combinatie van té knap (niet dat ik nou een muurbloempje ben) en een beetje schimmig: afspraken verzetten, dingen ‘niet zo bedoeld hebben’, eromheen draaien. Daar gaan bij mij al wat bellen rinkelen. Ook houd ik helemaal niet van mannen die bij een begroeting zeggen: “Dag, mooie vrouw.” :proud: Dat is me te glad, te zelfbewust. Wie zegt nou zoiets?

Dus nee, zo’n man (ik zou bijna zeggen ‘mannetje’) past niet bij mij. Wel even normaal doen, zeg maar.

Maar ik heb geen haast. Ik zou het wel heel leuk vinden om weer eens echt hoteldebotel verliefd te zijn, maar gelukkig houd ik mijn verstand er nog bij. Ik ben geen type voor een korte fling, waar ik verder niks op tegen heb, maar ik ken mezelf en weet dat zoiets me veel energie (en getob, frustratie etcetera) gaat kosten, dus ik begin er niet aan.
Klinkt idd niet echt betrouwbaar en te glad ja..

Je weet toch nooit vantevoren of het een korte fling wordt of iets serieus?
Of bedoel je mannen die daar voor gaan en niks serieus willen?
Claire ik denk dat je onderbuikgevoel je niet in de steek laat...

Ik had ook eens zo'n drama relatie met een veel te knappe Nederlander...
Mimali schreef:
22-05-2025 19:19
Klinkt idd niet echt betrouwbaar en te glad ja..

Je weet toch nooit vantevoren of het een korte fling wordt of iets serieus?
Of bedoel je mannen die daar voor gaan en niks serieus willen?
Ja, ik bedoel inderdaad mannen die volgens mij (al zullen ze dat niet hardop zeggen) niks serieus willen. Zoiets voel je meestal wel aan. Denk ik, en hoop ik.

Natuurlijk kan een fling om allerlei redenen stoppen, kan ook zijn omdat ik er zelf niet mee door wil gaan, maar ik wil graag dat de intentie is dat het serieus kan worden. En die intentie ontbreekt bij best wat mannen die ik ontmoet. Ze zullen het niet zeggen, maar ik denk het toch te merken aan bepaalde signalen: nét iets te ervaren ‘daters’, nét te vaak de juiste antwoorden (clichés) geven, nét te snel willen doorpakken. Dan overvalt mij een gevoel van: hmmmm, jij bent hier nét iets te goed in, jij bent een professioneel versierder :mrgreen:
Attraverso schreef:
22-05-2025 19:43
Claire ik denk dat je onderbuikgevoel je niet in de steek laat...

Ik had ook eens zo'n drama relatie met een veel te knappe Nederlander...
Onderbuikgevoel = alles :lol:
Claire45 schreef:
22-05-2025 20:16
Ja, ik bedoel inderdaad mannen die volgens mij (al zullen ze dat niet hardop zeggen) niks serieus willen. Zoiets voel je meestal wel aan. Denk ik, en hoop ik.

Natuurlijk kan een fling om allerlei redenen stoppen, kan ook zijn omdat ik er zelf niet mee door wil gaan, maar ik wil graag dat de intentie is dat het serieus kan worden. En die intentie ontbreekt bij best wat mannen die ik ontmoet. Ze zullen het niet zeggen, maar ik denk het toch te merken aan bepaalde signalen: nét iets te ervaren ‘daters’, nét te vaak de juiste antwoorden (clichés) geven, nét te snel willen doorpakken. Dan overvalt mij een gevoel van: hmmmm, jij bent hier nét iets te goed in, jij bent een professioneel versierder :mrgreen:
Zo lastig hé, op een moment durf je er gewoon niet meer op te vertrouwen dat ze serieus met je zijn, en ik trek dan een muurtje op en dat vinden mannen dan ook weer lastig..
Maar zit zo niet te wachten om weer gekwetst te worden en pijn te hebben..
Maar ja als je niks doet vind het het ook net..
Claire45 schreef:
22-05-2025 20:17
Onderbuikgevoel = alles :lol:
Ik heb nog weleens de neiging om dat te negeren en dat komt dan omdat ik te graag wil dat het gaat lukken..

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven