Napraattopic 2025.4, met geklets.

12-04-2025 00:31 2517 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.4 met geklets.

Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.

Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Lemon schreef:
22-05-2025 11:05
Topics die moeten mogen omdat het zo'n handige nieuwsbron is...
:bonk:
:?: welk topic?
Mod topic
Lemon schreef:
Het is mijn ervaring dat veel viva-ërs dol zijn op het vergaren van informatie en het fijn vinden om dat op een centraal punt met elkaar te delen. Waarom zou ik dat niet als nieuwsbron mogen gebruiken en waarom moet jij daar überhaupt wat van vinden? Ik kijk het journaal maar ik vind een topic volgen over de laatste ontwikkelingen inderdaad heel fijn.
.
Waarom zou ik daar niet iets van mogen vinden?
Rooss4.0 schreef:
22-05-2025 11:21
Het is mijn ervaring dat veel viva-ërs dol zijn op het vergaren van informatie en het fijn vinden om dat op een centraal punt met elkaar te delen. Waarom zou ik dat niet als nieuwsbron mogen gebruiken en waarom moet jij daar überhaupt wat van vinden? Ik kijk het journaal maar ik vind een topic volgen over de laatste ontwikkelingen inderdaad heel fijn.
Vind het ook niet heel raar in bepaalde topics. Zo'n Madeleine McCann topic bijvoorbeeld, daar zaten mensen dag en nacht al het nieuws te volgen. Alle updates werden vervolgens in dat topic gezet. Handig.
Star⁴ schreef:
22-05-2025 11:25
Vind het ook niet heel raar in bepaalde topics. Zo'n Madeleine McCann topic bijvoorbeeld, daar zaten mensen dag en nacht al het nieuws te volgen. Alle updates werden vervolgens in dat topic gezet. Handig.
Ja precies!

En juist in ontvoeringszaken vind ik het fijn dat anderen zich geroepen voelen op de hoogte te blijven van het laatste nieuws en dat heel centraal in een topic met elkaar delen.
.
Rooss4.0 schreef:
22-05-2025 11:31
Ja precies!

En juist in ontvoeringszaken vind ik het fijn dat anderen zich geroepen voelen op de hoogte te blijven van het laatste nieuws en dat heel centraal in een topic met elkaar delen.
Bij de verdwijning van Anne Faber bleek al dat zo'n topic niet kan. Al die speculaties. Daar schiet helemaal niemand wat mee op.
Ik vind dat soort topics sensatiezoekend en speculerend en oooo wat komt het toch dichtbij.
Ik verbaas me erover dat de buitenkant van de dingen zoveel verbergt.
Lemon schreef:
22-05-2025 11:24
Waarom zou ik daar niet iets van mogen vinden?
Maar wat vind je er eigenlijk van?
.
yasmijn schreef:
22-05-2025 11:43
Ik vind dat soort topics sensatiezoekend en speculerend en oooo wat komt het toch dichtbij.
Dit.
En ook het 'ik loop de hele dag al te huilen' wanneer het slecht afloopt.

Je kunt wel blij zijn dat iemand alle informatie in een topic neersmijt, maar vaak zijn de bronnen van die informatie niet erg betrouwbaar en vooral sensatiebelust
Jesco schreef:
22-05-2025 11:46
Maar wat vind je er eigenlijk van?
:bonk: was niet duidelijk genoeg?
Lemon schreef:
22-05-2025 11:48
Dit.
En ook het 'ik loop de hele dag al te huilen' wanneer het slecht afloopt.

Je kunt wel blij zijn dat iemand alle informatie in een topic neersmijt, maar vaak zijn de bronnen van die informatie niet erg betrouwbaar en vooral sensatiebelust
Eens.
Ik verbaas me erover dat de buitenkant van de dingen zoveel verbergt.
Lemon schreef:
Haha, ja, zeer bijzonder.
Those who choose the lesser evil forget quickly that they chose evil.

Hannah Arendt
Rooss4.0 schreef:
22-05-2025 11:31
Ja precies!

Zo heb ik dat met de F1 (niet dat dat topic nog heel erg loopt). Ik ben te lui om die sites bij te houden dus vind het erg leuk als nieuwtjes dan in dat topic geplaatst worden. Zo zou het natuurlijk ook met ontvoeringszaken kunnen werken, ware het niet dat daar het gespeculeer gewoon altijd te heftig/ongepast wordt. Dus het handig kunnen vinden? Helemaal niet gek. Maar het kan gewoon niet met al het volk wat op dat soort topics afkomt en de bek maar een douw geeft.
Rooss4.0 schreef:
Nou, dan kun je dat mooi combineren.
Maar topics als over de kinderen uit Beerta lopen altijd uit op onsmakelijke speculaties en het tentoonspreiden van enorme empathie.
Niks nieuwswaardig dus.
Those who choose the lesser evil forget quickly that they chose evil.

Hannah Arendt
Solomio schreef:
22-05-2025 10:51
Welk topic? Dat empathietopic?
Moet ik toch beter lezen.

Ik zie dat Star het al benoemde, hier nog het linkje: relaties/sinterklaas-met-familie/list_m ... start=1775
S-Groot schreef:
22-05-2025 11:52
Zo heb ik dat met de F1 (niet dat dat topic nog heel erg loopt). Ik ben te lui om die sites bij te houden dus vind het erg leuk als nieuwtjes dan in dat topic geplaatst worden. Zo zou het natuurlijk ook met ontvoeringszaken kunnen werken, ware het niet dat daar het gespeculeer gewoon altijd te heftig/ongepast wordt. Dus het handig kunnen vinden? Helemaal niet gek. Maar het kan gewoon niet met al het volk wat op dat soort topics afkomt en de bek maar een douw geeft.
Wel vreemd dat topic over Madeline McCann en Natalee Holloway wel een lang leven beschoren waren/zijn.
Zou dan 1 lijn in getrokken moeten worden door de Mods.
Lemon schreef:
22-05-2025 11:48
:bonk: was niet duidelijk genoeg?
Beetje aparte manier om te zeggen wat je er van vind. Meer iemands mening belachelijk maken met een emoticon en dan hier bijval oogsten ofzo. Tenminste, in mijn mening, zo vat ik het op etc. Maar wellicht is dat de mores hier een beetje, zo fanatiek ben ik hier niet aanwezig.
.
Soms zegt een plaatje meer dan 1000 woorden
vivapimpelmees schreef:
22-05-2025 11:39
Bij de verdwijning van Anne Faber bleek al dat zo'n topic niet kan. Al die speculaties. Daar schiet helemaal niemand wat mee op.
En nog vele andere topics over verdwenen kinderen. Elk topic over verdwenen kinderen eigenlijk.
En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet gegrepen.
Star⁴ schreef:
22-05-2025 11:56
Wel vreemd dat topic over Madeline McCann en Natalee Holloway wel een lang leven beschoren waren/zijn.
Van mij zouden dat soort topics ook weg mogen.
Ik kan me nog voorstellen dat dat onderscheid er is, omdat de familie van die meisjes hier minder snel zal meelezen en er mee geconfronteerd wordt.
En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet gegrepen.
Star⁴ schreef:

Vind ik niet zo heel raar eigenlijk. Toen dat voor het eerst speelde werd er nog anders op gemodereerd, voortschrijdend inzicht dat er nu veel scherper op gemodereerd wordt. Maar er zal vast meespelen dat de directe kring van die mensen niet van een topic op dit forum zullen horen/tegenkomen. En inmiddels zullen die topics niet bepaald heel levendig zijn?
En wellicht dat die topics alsnog zullen verdwijnen.
S-Groot schreef:
22-05-2025 12:25
Vind ik niet zo heel raar eigenlijk. Toen dat voor het eerst speelde werd er nog anders op gemodereerd, voortschrijdend inzicht dat er nu veel scherper op gemodereerd wordt. Maar er zal vast meespelen dat de directe kring van die mensen niet van een topic op dit forum zullen horen/tegenkomen. En inmiddels zullen die topics niet bepaald heel levendig zijn?
En wellicht dat die topics alsnog zullen verdwijnen.
Tuurlijk speelt dat mee, maar speculeren blijft speculeren natuurlijk.
Star⁴ schreef:

Eens. Wel gestart met een ander modteam, denk ik.
Rooss4.0 schreef:

Eens. Ik heb dat ook met verschillende topics, dan staan daar toch eerder wat updates over nieuws en makkelijker te vinden, plus ik kan ook gelijk reageren ergens op. Dus ik snap wat je wil zeggen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven