Tips: hoe buren te vragen of jaccuzzi uit kan

12-05-2025 17:43 228 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Sinds een paar dagen hoor ik een afzuiger-achtig geluid als ik in de tuin ben. Omdat ik het niet kon thuisbrengen en het maar aan de gang bleef (nu al zeker twee dagen onafgebroken), heb ik een blik over de schutting geworpen in de tuin van onze buren. Ik zag een (opblaas)jaccuzzi staan, direct achter tegen het huis en daar komt dat geluid vandaan, een paar meter van ons terras af. Het is niet enorm hard, maar wel te vergelijken met een afzuiger die aanslaat als je in de badkamer of wc bent. Geen fijn geluid om lekker bij buiten te zitten. Ik heb er nog niks van gezegd, omdat ik ervan uitging dat het niet dagen aan zou houden. Vorig jaar hadden ze het bad ook buiten staan, maar toen achter in de tuin en ik hoorde er alleen af en toe geluid van. Dat is uiteraard geen probleem. Maar inmiddels maak ik het groter en groter in mijn hoofd en ben ik bang dat ze het verder de hele zomer zo aan laten staan. Lekker buiten eten bijvoorbeeld is nu ook niet te doen. Ik heb de buurvrouw al uitgenodigd voor een wijntje, wat we nog steeds een zouden drinken, zodat ze het hopelijk zelf dan hoort als we buiten gaan zitten. Ze heeft daar nog niet op gereageerd (gisteren appje gestuurd). Maar ik weet niet goed hoe ik het aan moet kaarten. Ik ben nogal bang om voor zeur versleten te worden. Een paar jaar terug bleek de buurman dat te vinden (terwijl ik nog nooit over iets had geklaagd) en kwam opeens een hele stortvloed en boosheid eruit bij hem, terwijl hij ook nog nooit ergens iets over had gezegd. Daarom ben ik nu zo huiverig. Burengedoe kost veel te veel energie. Hoe zouden jullie dit oplossen? Maar zo laten en niet meer buiten gaan zitten? Of toch bespreken en, zo ja, tips voor bewoordingen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Dank voor jullie suggesties. Ik doe dat al, ik heb dus nog niet over de hond geklaagd omdat ik niet snel wil klagen (al duurt dit nu al zeker een halfjaar). Punt in dezen is wel dat zij niet weten dat die hond jankt en dus ook niet dat er 'wisselgeld' is ;-) En inderdaad zullen zij best ook eens last hebben van ons, dat heb ik bij het appcontact laatst ook nog eens benadrukt, dat ze het echt echt aan moeten geven als ze bij ons ergens last van hebben. Daar is geen antwoord op gegeven. Toen onze zoons een paar jaar geleden voor het eerst onbegeleid thuis bleven tijdens een vakantie van mijn man en mij hebben we hen dat gemeld, en dat ze ons konden contacten als er overlast zou zijn. Dat hebben de buren toen inderdaad ook een keer gedaan en belden wij gelijk naar onze zoons dat de muziek uit moest. Zo fijn als je gewoon zo met elkaar om kunt gaan. Dat is nu op een of andere manier niet meer aan de orde, zo voelt het althans voor mij.
Ik heb het topic gelezen. Ik zou er ook niet tegen kunnen.
Een van de redenen dat wij verhuisd zijn was de vele overlast van de buren (keiharde muziek, vuurwerk, ander asociaal gedrag en me daardoor niet meer veilig voelen). Politie is daar regelmatig aan de deur geweest.
Bij jouw ervaren overlast zou ik wel het gesprek aangaan. Dat de jacuzzi wel erg veel geluid maakt wat je continue hoort nu hij op deze plek staat. Of ze hem volgend jaar weer op de oude plek kunnen zetten. En dat je het heel vervelend vindt dat de hond heel veel blaft, waardoor je het huis ontvlucht. Dat je het zelf ook niet leuk vindt om hierover te komen klagen, maar dat het je zodanig stoort dat je geen keuze hebt.
In a field of roses, she is a wildflower
Over dat pissen van de hond in de tuin; onze andere buren hebben vier katten. Twee ervan sproeien, een extreem. Die ene vindt ook dat onze tuin en eigenlijk ook ons huis ook van hem zijn. Hij dringt binnen als hij de kans krijgt en sproeit dan ook. Hij komt in onze tuin. Hij sproeit tegen onze achtergevel, de tafel en stoelen, alles. Aan de voorzijde van het huis zie je op pishoogte een hele streep langs de muren en de garagedeur is er helemaal door aangetast. (de pisstreep is ook bij het huis van de buren zelf trouwens) Dat vind ik vervelend, maar daar maak ik me niet echt druk om. Waarschijnlijk omdat het geen geluid geeft en ik dus vooral last heb van opgedrongen geluid. Andere buren balen wel heel erg van die kat. Toen deze buren er jaren geleden kwamen wonen vocht die kater gedurende maanden met onze kater echt op leven en dood. Hij kwam daar speciaal voor naar onze tuin. Daar heb ik toen één keer iets over gezegd tegen die buurvrouw. Het antwoord: 'jouw kat zat gisteren bij mij binnen. Ik zal het met mijn man bespreken.' Ze hebben ook twee honden dus dat onze kat bij hen binnen zat is vrij onwaarschijnlijk (er zijn in de buurt meer katten die er zo uitzien) want daar is hij bang van, en anders zal het niet nog eens zijn gebeurd vanwege die honden. Uiteindelijk is het vechtprobleem opgelost omdat onze kater zijn nederlaag heeft geaccepteerd. Ik vertel dit om te illustreren dat ik niet op alle slakken zout leg en nog nooit over dat sproeien iets heb gezegd, ik ben prima in staat om dingen te laten gaan en te slikken. Dus ik denk eigenlijk dat ik niet heel overdreven reageer. Maar ja, ik twijfel wel aan mezelf zoals ik aangaf.
Naar een andere plek verhuizen kan goed uitpakken, zoals bij ons. Maar het is geen garantie dat je daar geen overlast ervaart. Hier zijn de buren aan het klussen en hoor ik de haan en kippen van de andere buren geluid maken. Klusgeluiden zijn irritant, maar gaan weer over. De haan en kippen vind ik leuk, evenals de paar schapen en geiten die ik regelmatig hoor. Tot nu toe geen buren die uren de muziek op standje 10 zetten buiten en vuurwerk afsteken. Met onze buren valt gewoon te praten. Al is dat nog niet nodig geweest, buiten een kletspraatje om.
Gelukkig Helene_Amelie. Ik dacht dat met onze buren ook goed te praten was, onze vorige buren hebben herhaaldelijk tegen ons gezegd dat ze 'het huis natuurlijk alleen aan nette mensen gingen verkopen'. En dat leken ze ook prima te zijn, zij is dat ook wel. Maar hij... Een paar jaar geleden is hij zo ongelooflijk onbeschoft en raar tegen mij geweest, dat zit eigenlijk nog steeds in mijn systeem. Het ging zo. Wij hadden toen twee cavia's, die ik zodra ik tijd had in de tuin min of meer los liet lopen. Daar moesten dan wel rennen voor opgezet worden of de tuin in tweeën gesplitst, want anders vochten ze met elkaar. Op een dag had ik de tuin weer in tweeën gedeeld met hekjes en die rennen etc. De cavia's liepen los terwijl ik thuis was om te lunchen. Daarna zou ik ze weer naar binnen, in hun kooien, doen. De buurman hoorde mij naar buiten komen, hij was aan het klussen samen met een klusman. Toen hij mij hoorde, gooide hij de radio op het hoogste volume. Echt kei- en keihard. Ook tijdens het nieuws en de reclame, niet om aan te horen. Die klusman zal ook wel gedacht hebben. Maar de cavia's waren zo bang van al dat geluid dat ze zich verstopten en ik kon ze niet vangen. Dus ik vroeg: buurman, kan die radio wat zachter? Hij, krijsend: nee! Daar schrok ik natuurlijk nogal van. Toen ik bedaard was riep ik - moest wel door de enorme herrie - dat de cavia's bang waren door de herrie en ik ze zo niet kon vangen, dat hij desnoods die radio maar weer harder moest zetten als ik ze had want dat ik dan toch van huis ging. Toen voegde hij mij een en ander toe over 'en die deuren altijd bij jullie'. Zette uiteindelijk de radio zachter, ik kon de cavia's vangen en maakte dat ik wegkwam. Daar ben ik lang ontdaan van geweest. Blijkbaar hadden ze last van deuren bij ons, 's avonds/'s nachts. Hadden ze nooit iets van gezegd. Ik kon me daar wel iets bij voorstellen, onze kater wilde af en toe bij onze jongste op de kamer, die wilde dat niet en had altijd zijn deur dicht. De kater sprong dan naar de deurklink, die hij niet goed open kreeg en daarom soms meerdere keren de poging herhaalde, tot ik hem er weghaalde want dat gaf natuurlijk herrie ja, en maakte ook onze zoon wakker. We hebben die klink andersom gezet waardoor dat niet meer voorkwam. En de kinderen erop geattendeerd ook niet te hard op de deurklinken te pakken maar die rustig open te doen. De buurman had het kennelijk allemaal opgekropt, had het toch gewoon gezegd... Nota bene had ik hen zeker al twee keer gezegd het echt echt echt te melden als er op enige manier overlast van ons zou zijn, want dat zou ik heel erg vervelend vinden. Dus dat ik daarvoor gewoon open sta wisten ze.
Tussen de buurman en mij is het nooit meer helemaal goed gekomen. Hij had overigens daarna wel tegen mijn man gezegd dat hij ruzie met mij had gemaakt. Ik vond dat mijn man toen voor mij had moeten opkomen en niet zo'n zacht ei moest zijn - hij had het een beetje weggelachen - en daar hebben we nog een crisisje over gehad. Mijn man vond dat namelijk eigenlijk ook wel een beetje raar van zichzelf, wat betekende dat dan? Maar goed, hij is bepaald geen extravert type en dat is een understatement. Hij kan niet alles hebben, zullen we maar zeggen ;-)
Yella78 schreef:
20-05-2025 16:10
Gelukkig Helene_Amelie. Ik dacht dat met onze buren ook goed te praten was, onze vorige buren hebben herhaaldelijk tegen ons gezegd dat ze 'het huis natuurlijk alleen aan nette mensen gingen verkopen'. En dat leken ze ook prima te zijn, zij is dat ook wel. Maar hij... Een paar jaar geleden is hij zo ongelooflijk onbeschoft en raar tegen mij geweest, dat zit eigenlijk nog steeds in mijn systeem. Het ging zo. Wij hadden toen twee cavia's, die ik zodra ik tijd had in de tuin min of meer los liet lopen. Daar moesten dan wel rennen voor opgezet worden of de tuin in tweeën gesplitst, want anders vochten ze met elkaar. Op een dag had ik de tuin weer in tweeën gedeeld met hekjes en die rennen etc. De cavia's liepen los terwijl ik thuis was om te lunchen. Daarna zou ik ze weer naar binnen, in hun kooien, doen. De buurman hoorde mij naar buiten komen, hij was aan het klussen samen met een klusman. Toen hij mij hoorde, gooide hij de radio op het hoogste volume. Echt kei- en keihard. Ook tijdens het nieuws en de reclame, niet om aan te horen. Die klusman zal ook wel gedacht hebben. Maar de cavia's waren zo bang van al dat geluid dat ze zich verstopten en ik kon ze niet vangen. Dus ik vroeg: buurman, kan die radio wat zachter? Hij, krijsend: nee! Daar schrok ik natuurlijk nogal van. Toen ik bedaard was riep ik - moest wel door de enorme herrie - dat de cavia's bang waren door de herrie en ik ze zo niet kon vangen, dat hij desnoods die radio maar weer harder moest zetten als ik ze had want dat ik dan toch van huis ging. Toen voegde hij mij een en ander toe over 'en die deuren altijd bij jullie'. Zette uiteindelijk de radio zachter, ik kon de cavia's vangen en maakte dat ik wegkwam. Daar ben ik lang ontdaan van geweest. Blijkbaar hadden ze last van deuren bij ons, 's avonds/'s nachts. Hadden ze nooit iets van gezegd. Ik kon me daar wel iets bij voorstellen, onze kater wilde af en toe bij onze jongste op de kamer, die wilde dat niet en had altijd zijn deur dicht. De kater sprong dan naar de deurklink, die hij niet goed open kreeg en daarom soms meerdere keren de poging herhaalde, tot ik hem er weghaalde want dat gaf natuurlijk herrie ja, en maakte ook onze zoon wakker. We hebben die klink andersom gezet waardoor dat niet meer voorkwam. En de kinderen erop geattendeerd ook niet te hard op de deurklinken te pakken maar die rustig open te doen. De buurman had het kennelijk allemaal opgekropt, had het toch gewoon gezegd... Nota bene had ik hen zeker al twee keer gezegd het echt echt echt te melden als er op enige manier overlast van ons zou zijn, want dat zou ik heel erg vervelend vinden. Dus dat ik daarvoor gewoon open sta wisten ze.
Tussen de buurman en mij is het nooit meer helemaal goed gekomen. Hij had overigens daarna wel tegen mijn man gezegd dat hij ruzie met mij had gemaakt. Ik vond dat mijn man toen voor mij had moeten opkomen en niet zo'n zacht ei moest zijn - hij had het een beetje weggelachen - en daar hebben we nog een crisisje over gehad. Mijn man vond dat namelijk eigenlijk ook wel een beetje raar van zichzelf, wat betekende dat dan? Maar goed, hij is bepaald geen extravert type en dat is een understatement. Hij kan niet alles hebben, zullen we maar zeggen ;-)
Door dit ene voorval dicht je nu de buurman van alles toe, ben je bang voor hem en vul je in wat hij allemaal denkt en doet? Ik keur actie van buurman niet goed hoor maar maak je het niet enorm groot? Is er daarna helemaal niet op teruggekomen, ofwel door jou of door buurman? Het lijkt wel alsof er totaal niet gecommuniceerd wordt bij jullie maar enkel ingevuld en aannames gedaan. Dat is toch zonde?
Ik hoor hem ook heel vaak tekeergaan door de muren heen en in de tuin, tegen vrouw en kinderen. Ik zou het niet pikken als ik haar was, om met zo'n stemverheffing toegesproken (geschreeuwd) te worden. Mij boezemt dat angst in.
Dit verhaal gaat werkelijk alle kanten op. Je verwijt hem dat hij kennelijk alles opkropte, maar heb je dit jacuzzi-verhaal inmiddels nou al eens ter sprake gebracht?
Ja, dat heb ik, is toch ook te lezen? Alvorens het voor een tweede keer aan te kaarten besloot ik nog af te wachten. En ja, het geluid is inmiddels weg, ik heb de laatste dagen geen gebrom en geen piepjes meer gehoord. De hond hoor ik vandaag en gisteren ook niet (en meestal niet he, maar áls hij in zo'n loop zit van blaffen/janken/kreunen is het niet te doen). En nu zie ik de wereld totaal anders. Daar schrik ik zelf flink van. Dat het zo'n enorme invloed op mij heeft, meer nog dan ik al dacht te weten van mezelf, dat ik onder invloed van in mijn ogen (oren) opgedrongen geluid verander in een wanhopig iemand.
Nu de wereld er anders uitziet twijfel ik ook gelijk weer enorm over verhuizen. Ik weet natuurlijk dat we best wel een speld in een hooiberg zoeken en dat het sowieso niet zal meevallen om een passende woning te vinden, maar als er gewoon normale leefgeluiden zijn is het hier prima. We moeten beslissen over wat nieuwe investeringen in ons huis (nieuwe schuifpui, nieuwe garagedeuren, nieuwe voordeur, aanpakken afbladderende kunststof kozijnen aan de voorzijde van het huis) en daar heb ik inmiddels weer zin in. Ik heb een tuinman besteld die volgende week twee dagen komt om de tuin toonbaar te maken. Zo kan het natuurlijk ook. Please, please, laat het zo blijven...
Tot het geluid weer begint .... Dan wil je weer zsm weg. Je gaat werkelijk alle kanten op.
Hélène_Amélie schreef:
22-05-2025 13:55
Tot het geluid weer begint .... Dan wil je weer zsm weg. Je gaat werkelijk alle kanten op.
Nou, een andere conclusie is niet te trekken.
Overigens bedoelde ik met "het ter sprake brengen" natuurlijk ná het appje over de wijn, want daarna heb je veel getypt, maar weinig met de buren gepraat.
"En nu zie ik de wereld totaal anders. Daar schrik ik zelf flink van. Dat het zo'n enorme invloed op mij heeft, meer nog dan ik al dacht te weten van mezelf, dat ik onder invloed van in mijn ogen (oren) opgedrongen geluid verander in een wanhopig iemand."

Onder invloed van opgedrongen geluid én je eigen dramatische reacties daarop. Het goede nieuws is dat je aan dat laatste iets kunt doen zonder "confrontatie" met de buren of verhuizing.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Hélène_Amélie schreef:
22-05-2025 13:55
Ja, dat is toch niet raar? Geluidsoverlast kan echt gekmakend zijn. Maar zodra dat wegvalt, kan alles wat leuk was ook weer leuk voelen. Het is de onzekerheid die maakt dat ze niet weet wat te doen. Blijft het weg of komt het terug? Als het wegblijft, zou ze hier in principe met liefde blijven wonen. Ook als er soms een blaf, een piep of stemverheffing is. Het gaat om het frequente en chronische karakter van iets dat het zenuwslopend maakt.
canis-felis schreef:
22-05-2025 14:37
"En nu zie ik de wereld totaal anders. Daar schrik ik zelf flink van. Dat het zo'n enorme invloed op mij heeft, meer nog dan ik al dacht te weten van mezelf, dat ik onder invloed van in mijn ogen (oren) opgedrongen geluid verander in een wanhopig iemand."

Onder invloed van opgedrongen geluid én je eigen dramatische reacties daarop. Het goede nieuws is dat je aan dat laatste iets kunt doen zonder "confrontatie" met de buren of verhuizing.
Beetje flauw om deze to af te schilderen met dramatische reacties. Ik weet niet hoe sterk jij gehecht bent aan wat rust. Maar als jij buren hebt die ofwel regelmatig ruzie hebben, een blaffende hond en een jaccuzi waarvan je alleen maar kunt hopen dat het voor het grootste deel uitblijft, dan vind ik dat erg veroordelend om een ander dramatisch te noemen omdat ze er last van heeft en dit haar woongenot ernstig aantast.

Je weet dat je geluiden kunt inzetten om mensen te martelen, bijv. in oorlog of bekentenissen te krijgen? dat hoeven geen harde geluiden te zijn, maar kunnen juist ook zachte geluiden zijn. Het grijpt in op de psyche.
nomennesci0 wijzigde dit bericht op 22-05-2025 14:57
10.39% gewijzigd
meisje85 schreef:
22-05-2025 14:18
Nou, een andere conclusie is niet te trekken.
Overigens bedoelde ik met "het ter sprake brengen" natuurlijk ná het appje over de wijn, want daarna heb je veel getypt, maar weinig met de buren gepraat.
Dat is waar.
NomenNesci0 schreef:
22-05-2025 14:55
Beetje flauw om deze to af te schilderen met dramatische reacties. Ik weet niet hoe sterk jij gehecht bent aan wat rust. Maar als jij buren hebt die ofwel regelmatig ruzie hebben, een blaffende hond en een jaccuzi waarvan je alleen maar kunt hopen dat het voor het grootste deel uitblijft, dan vind ik dat erg veroordelend om een ander dramatisch te noemen omdat ze er last van heeft en dit haar woongenot ernstig aantast.
Ik snap TO wel dat ze rust wil en dramatisch vind ik haar ook niet. Wel komt er ineens vanalles bij. Ik hoop voor haar dat het vanaf nu rustiger blijft. Maar ze moet wel voor zichzelf helder krijgen wat de druppel is om te verhuizen.
Wij hebben ook een poos getwijfeld over wek/niet verhuizen. Maar voor ons was de maat vol icm te weinig ruimte. Je weet nooit wat je ervoor terugkrijgt, dat is waar. Maar heen en weer blijven slingeren tussen wel/niet weggaan zou ikzelf slecht trekken (autisme).
NomenNesci0 schreef:
22-05-2025 14:55

Je weet dat je geluiden kunt inzetten om mensen te martelen, bijv. in oorlog of bekentenissen te krijgen? dat hoeven geen harde geluiden te zijn, maar kunnen juist ook zachte geluiden zijn. Het grijpt in op de psyche.
Kalm maar even en hou je colleges voor je. Ik weet dondersgoed hoe geluidsoverlast je onder de huid kan gaan zitten. Daarom vind ik nou juist wat wonderlijk dat "de wereld er totaal anders uitziet" na anderhalve dag rust. En zoals iemand anders aangaf, zodra de jacuzzi weer aangaat en/of de hond begint te blaffen slaat TO weer om. Ik lees TO en haar manier van formuleren en reageren ook al wat langer dan vandaag. Dus, ja, ik denk dat er ook wat te winnen is door naar haarzelf te kijken. Niks flauws aan.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
canis-felis schreef:
22-05-2025 15:03
Kalm maar even en hou je colleges voor je. Ik weet dondersgoed hoe geluidsoverlast je onder de huid kan gaan zitten. Daarom vind ik nou juist wat wonderlijk dat "de wereld er totaal anders uitziet" na anderhalve dag rust. En zoals iemand anders aangaf, zodra de jacuzzi weer aangaat en/of de hond begint te blaffen slaat TO weer om. Ik lees TO en haar manier van formuleren en reageren ook al wat langer dan vandaag. Dus, ja, ik denk dat er ook wat te winnen is door naar haarzelf te kijken. Niks flauws aan.
Inderdaad dit bedoelde ik.
NomenNesci0 schreef:
22-05-2025 14:52
Ja, dat is toch niet raar? Geluidsoverlast kan echt gekmakend zijn. Maar zodra dat wegvalt, kan alles wat leuk was ook weer leuk voelen. Het is de onzekerheid die maakt dat ze niet weet wat te doen. Blijft het weg of komt het terug? Als het wegblijft, zou ze hier in principe met liefde blijven wonen. Ook als er soms een blaf, een piep of stemverheffing is. Het gaat om het frequente en chronische karakter van iets dat het zenuwslopend maakt.
Ik weet precies wat geluidsoverlast met je kan doen. Maar na 1,5 dag vinden dat de wereld er heel anders uitziet vind ik gewoon erg snel.
Ik denk dat ik dus ook zeker wel naar mezelf kijk. Ja, ik constateer ook dat ik alle kanten op ga en dat de wereld er echt ineens anders uitziet/hoort nu de bron van de irritatie er niet is. Wat willen degenen die hierop wijzen daarmee zeggen? Dat is, nogmaals, dus iets dat ik ook zelf vaststel. Het was de afgelopen tijd heftiger dan ik van mezelf had verwacht. En als de jaccuzzi mogelijk straks met warmer weer opnieuw wordt aangezet, vrees ik uiteraard dat die heftige gevoelens weer terugkomen.
Maar ook al vlieg je soms alle kanten op, dan mag je toch gewoon een topic hebben op dit forum?
En over je snel anders voelen; als ik het huis ontvlucht omdat de hond al heel lang jankt bijvoorbeeld, ben ik dat gevoel al kwijt zodra ik bij mijn bedrijf ben gearriveerd en dat is al binnen een paar minuten.
canis-felis schreef:
22-05-2025 15:03

:rofl:
Yella78 schreef:
22-05-2025 16:52
Maar ook al vlieg je soms alle kanten op, dan mag je toch gewoon een topic hebben op dit forum?
Zeker. Maar dan mogen mensen er ook op reageren en je adviseren te proberen om ook bij jezelf aan een oplossing te werken.

Ik ben ook gevoelig voor geluid, ik kan best ver met je mee gaan. Ik lees ook dat je misschien wat overmatig zaken op jezelf betrekt en moeilijk tot oplossingen komt, vooral in onmogelijkheden denkt en de neiging hebt om zaken uit te vergroten. Dat is allemaal best menselijk maar in deze situatie een lastige cocktail. Zeker omdat er nog op geen enkel gebied gewerkt lijkt te zijn aan een wat permanentere oplossing.

Maar ik kan me vergissen, heb een paar pagina’s overgeslagen.
Yella78 schreef:
22-05-2025 16:52
Ik denk dat ik dus ook zeker wel naar mezelf kijk. Ja, ik constateer ook dat ik alle kanten op ga en dat de wereld er echt ineens anders uitziet/hoort nu de bron van de irritatie er niet is. Wat willen degenen die hierop wijzen daarmee zeggen? Dat is, nogmaals, dus iets dat ik ook zelf vaststel. Het was de afgelopen tijd heftiger dan ik van mezelf had verwacht. En als de jaccuzzi mogelijk straks met warmer weer opnieuw wordt aangezet, vrees ik uiteraard dat die heftige gevoelens weer terugkomen.
Ik denk dat men zich vooral afvraagt wat je er zelf mee doet. Je bent er bijvoorbeeld al vaker op gewezen dat je je klacht eigenlijk nog maar nauwelijks kenbaar hebt gemaakt bij de buren, terwijl je er vervolgens lange berichten over blijft tikken, er allerlei dingen bij worden gehaald en je jezelf alleen maar meer lijkt op te naaien, zonder dat je het meest logische doet om te doen: namelijk dat je eens met de buren gaat praten. Ondertussen ontstaat er wel een plan om te verhuizen (dat is dan weer wat minder logisch om direct te doen), waarbij ook weer allerlei onlogische gedachtensprongen en stappen volgen waar anderen je ook op proberen te wijzen, maar ook daar lijk je niet voor open te staan. Eerlijk gezegd komt het dus niet over alsof je naar jezelf kijkt. Ja, je constateert dat het je bovenmatig bezig hield, maar in dezelfde adem constateer je dat je nu dus niet hoeft te verhuizen en is niet te lezen dat je ook maar enigszins nadenkt over: goh, wat ben ik nou eigenlijk aan het doen en pak ik dit nou allemaal op een voor mij goede manier aan?
Ik hoop dat je beseft dat je waarschijnlijk in een nieuwe woning ook buren hebt die geluidsoverlast kunnen geven.
Zeker als de overlast nu niet continue is, zou ik niet meteen op zoek gaan naar een ander huis.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven