Welke tandpasta
donderdag 22 mei 2025 om 13:06
donderdag 22 mei 2025 om 17:27
Die had ik in de winkel gekocht omdat er een kortingsactie was van 3 voor een bepaald bedrag. Het is de DA drogist maar wel een franchise die net wat anders inkoopt.
Rondom herfst/winter vind ik het wel wat hebben. De gember smaak vind ik minder, de matcha bevalt ook wat maar kaneel meest bijzonder.
Notino heeft ze ook. Dat is wel een betrouwbare webshop.
https://www.notino.nl/marvis/cinnamon-m ... /p-657981/
The North Remembers
donderdag 22 mei 2025 om 17:43
Maakt dat zoveel uit voor je tandvlees? Is er evidence based onderzoek naar? Of is huismerk net zo goed? En welke stoffen moeten dan in je tandpasta (behalve fluor natuurlijk) in zitten?
Ik moet altijd stoken, dat werkt als een zonnetje voor geen tandplak en geen rood tandvlees. Heb wel een merk tandenstokers omdat mondhygiëniste dat inderdaad aanraadde, dus ik ben er ook wel ene beetje gevoelig voor.
Ik moet altijd stoken, dat werkt als een zonnetje voor geen tandplak en geen rood tandvlees. Heb wel een merk tandenstokers omdat mondhygiëniste dat inderdaad aanraadde, dus ik ben er ook wel ene beetje gevoelig voor.
donderdag 22 mei 2025 om 17:52
donderdag 22 mei 2025 om 17:53
Ik geloof dat fluor het belangrijkste is voor in een tandpasta naast iets wat slechte bacteriën dood en de boel neutraliseert. En ik neem aan dat ze bij de gevoelige tanden en gevoelig tandvlees wellicht wat mildere ingrediënten gebruiken of in geval van tandvlees problemen juist iets erin stoppen wat niet iets beter reinigt. Kwam er laatst ook achter dat het in sommige kringen inmiddels een trend is on fluor vrije tandpasta te gebruiken want fluor zou slecht zijn. Eentje raadde de kurkuma tandpasta van de Action aan. Wellicht denken ze dat fluor heel slecht is omdat die fluor tabletjes van vroeger die je als kind kreeg uit de handel zijn.It-is-joysjuhhh schreef: ↑22-05-2025 17:43Maakt dat zoveel uit voor je tandvlees? Is er evidence based onderzoek naar? Of is huismerk net zo goed? En welke stoffen moeten dan in je tandpasta (behalve fluor natuurlijk) in zitten?
graze wijzigde dit bericht op 22-05-2025 17:55
2.89% gewijzigd
donderdag 22 mei 2025 om 17:54
donderdag 22 mei 2025 om 17:54
donderdag 22 mei 2025 om 17:56
donderdag 22 mei 2025 om 17:57
Ja, die artikelen zie ik nu ook. Ik wist niet dat dat een ding was.Graze schreef: ↑22-05-2025 17:53Kwam er laatst ook achter dat het in sommige kringen inmiddels een trend is on fluor vrije tandpasta te gebruiken want fluor zou slecht zijn. Eentje raadde de kurkuma tandpasta van de Action aan. Wellicht denken ze dat fluor heel slecht is omdat die fluor tabletjes van vroeger die je als kind kreeg uit de handel zijn.
Overigens heb ik nog geen gaatjes, wel fluor tabletjes als kind gehad.
The North Remembers
donderdag 22 mei 2025 om 19:23
Dankjewel voor je reactieGaya schreef: ↑22-05-2025 17:27Die had ik in de winkel gekocht omdat er een kortingsactie was van 3 voor een bepaald bedrag. Het is de DA drogist maar wel een franchise die net wat anders inkoopt.
Rondom herfst/winter vind ik het wel wat hebben. De gember smaak vind ik minder, de matcha bevalt ook wat maar kaneel meest bijzonder.
Notino heeft ze ook. Dat is wel een betrouwbare webshop.
https://www.notino.nl/marvis/cinnamon-m ... /p-657981/
donderdag 22 mei 2025 om 20:53
Hee, dat is mijn tekst!
Nouja, hier dus ook zendium.
"Just because something is typed - whether it is typed on a business card or typed in a newspaper or book - this does not mean it is true.” (The Wide Window - Lemony Snicket)
donderdag 22 mei 2025 om 21:19
Zendium helpt goed tegen aften inderdaad, paradontax ook. Ik vind paradontax persoonlijk iets fijner. Ik heb ooit lang geleden een tijdje met Prodent gepoetst, ik heb nog nooit zoveel aften tegelijk gehad als in die periode, sindsdien alleen nog maar met paradontax en zendium gepoetst en nu alleen nog maar aften als ik niet fit ben.
vrijdag 23 mei 2025 om 20:22
Ik gebruik hem al jaren en idd voor een specifiek probleem.margreetder schreef: ↑23-05-2025 07:52Dan heb je een specifiek probleem en deze tandpasta mag je niet te lang gebruiken.
Waarom zou het maar kort mogen?
En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet gegrepen.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in