Wat vind jij nu echt te duur geworden? Deel 3
woensdag 4 juni 2025 om 11:52
Het viel mij op dat de Sultana-koeken aan het begin van de graaiflatie van 5 pakjes per verpakking naar 4 pakjes gingen, uiteraard voor dezelfde prijs. Maar ik zag van de week dat er nu weer 5 pakjes in zitten. Ik durf nu alleen even geen uitspraken te doen mbt de prijs.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 4 juni 2025 om 11:55
Dat is eigenlijk best gek toch? Suikertaks op producten waar geen suiker in zit.
Maar dan nog, vind ik bijna 2 euro prijsverhoging bizar.
...
woensdag 4 juni 2025 om 12:23
Misschien enigszins ongepast om het hier te melden, nu mijn vader nog boven aarde staat, maar de kosten van de begrafenis zijn significant (geworden). Ik probeer mijn moeder met alles te helpen en niemand gaat over deze kosten onderhandelen, maar veel is het wel. Rouw en trouw diensten is een aparte (lees: dure) business…
Mijn vader was zeer op de penning, maar hij krijgt een waardig afscheid en bijzetting in het graf.
Mijn vader was zeer op de penning, maar hij krijgt een waardig afscheid en bijzetting in het graf.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
woensdag 4 juni 2025 om 12:41
woensdag 4 juni 2025 om 13:02
woensdag 4 juni 2025 om 13:08
Ik ben me een beetje aan het verdiepen in babyspullen en ik vind het bizar hoe die business misbruik maakt van ouders die waarschijnlijk ook gewoon het beste voor hun kind willen. En dus kennelijk makkelijk bereid zijn veel te betalen en ook veel producten aan te schaffen. Het past in het rijtje bruiloften en begrafenissen. Van die ongelooflijke hoeveelheid spullen word ik trouwens ook verdrietig, zeker ook als je ziet wat er tweedehands nog in nieuwstaat te koop (of te huur) is. De duurste kinderwagenset die ik tot nu toe ben tegengekomen is 2000 euro.
woensdag 4 juni 2025 om 13:22
klopt. maar dat maakt het niet minder waar dat het wel zo is
bron: Eenvandaag
2. Worden suikervrije frisdranken ook duurder?
Ja, want de verbruiksbelasting op non-alcoholische dranken geldt dus ook op de suikervrije varianten, en die gaat per 1 januari met een paar cent per blikje of flesje omhoog. Daarin wijkt Nederland overigens wel af van 'suikertaksen' in andere landen, ziet Seidell. "Hier wordt het anders geregeld."
"Er zijn 52 landen die een suikertaks hebben ingevoerd en die doen dat vrijwel allemaal door zich te richten op de suiker", weet de hoogleraar. "In het Verenigd Koninkrijk geldt bijvoorbeeld: hoe hoger het suikergehalte, hoe hoger de belasting. Dat lijkt mij een betere methode dan je baseren op de Schijf van Vijf."
Het doel van een suikertaks is het terugdringen van de suikerconsumptie, benadrukt hij. "Een manier om dat te doen is door suikers te vervangen voor zoetstoffen." Seidell ziet dat fabrikanten hier ook op inspelen: "Een suikertaks is ook voor hen gunstig, want als zij de suikers in hun producten vervangen voor zoetstoffen, wordt de belasting op die producten niet verhoogd."
En doooooor!
woensdag 4 juni 2025 om 13:43
Nee hoor, zoals wel vaker: er was snel geld nodig en een goede regeling was te ingewikkeld.
woensdag 4 juni 2025 om 13:43
Klopt. Ik heb destijds heel veel tweedehands gekocht (en gekregen). Ook omdat je er vaak zo kort gebruik van maakt. En wat ik zelf niet meer gebruik werd doorverkocht of doorgegeven. Trouwens, mijn dochter draagt nog steeds veel Vinted (merk)kleding buiten haar ( tweedehands) schooluniform.meisje85 schreef: ↑04-06-2025 13:08Ik ben me een beetje aan het verdiepen in babyspullen en ik vind het bizar hoe die business misbruik maakt van ouders die waarschijnlijk ook gewoon het beste voor hun kind willen. En dus kennelijk makkelijk bereid zijn veel te betalen en ook veel producten aan te schaffen. Het past in het rijtje bruiloften en begrafenissen. Van die ongelooflijke hoeveelheid spullen word ik trouwens ook verdrietig, zeker ook als je ziet wat er tweedehands nog in nieuwstaat te koop (of te huur) is. De duurste kinderwagenset die ik tot nu toe ben tegengekomen is 2000 euro.
En wat je zegt: baby past inderdaad in het rijtje begrafenis kosten en trouwdiensten. Nu had ik voor mijn bruiloft ook een tweedehands jurk (en een tweedehands man

A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
woensdag 4 juni 2025 om 13:47
Babyspullen profiteren van een situatie waarbij het om een uniek event gaat en dat je iemand in leven moet houden.meisje85 schreef: ↑04-06-2025 13:08Ik ben me een beetje aan het verdiepen in babyspullen en ik vind het bizar hoe die business misbruik maakt van ouders die waarschijnlijk ook gewoon het beste voor hun kind willen. En dus kennelijk makkelijk bereid zijn veel te betalen en ook veel producten aan te schaffen. Het past in het rijtje bruiloften en begrafenissen. Van die ongelooflijke hoeveelheid spullen word ik trouwens ook verdrietig, zeker ook als je ziet wat er tweedehands nog in nieuwstaat te koop (of te huur) is. De duurste kinderwagenset die ik tot nu toe ben tegengekomen is 2000 euro.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 4 juni 2025 om 13:56
Ja, maar van met name dat laatste wordt ook wel misbruik gemaakt. Je baby blijft ook in leven in een wandelwagen van 700 euro. Of een gehuurde of tweedehands wandelwagen. En een baby kan ook zonder een wieg die op 6 verschillende manieren roteerbewegingen maakt.
woensdag 4 juni 2025 om 14:02
Ik citeerde een stukje uit mijn link.margreetder schreef: ↑04-06-2025 13:43Nee hoor, zoals wel vaker: er was snel geld nodig en een goede regeling was te ingewikkeld.
...
woensdag 4 juni 2025 om 14:05
Haha, bestaat zoiets?
Als je minder wil moeten, moet je minder willen.
woensdag 4 juni 2025 om 14:14
Jazeker, heb het even voor je opgezocht; 480 euro. Het is ook met ingebouwde white noise geluiden trouwens.
woensdag 4 juni 2025 om 14:14
Eens. En het oordeel uit de omgeving als je dingen anders doet, is denk ik ook niet mild.
woensdag 4 juni 2025 om 14:42
Gecondoleerd BaggalBaggal schreef: ↑04-06-2025 12:23Misschien enigszins ongepast om het hier te melden, nu mijn vader nog boven aarde staat, maar de kosten van de begrafenis zijn significant (geworden). Ik probeer mijn moeder met alles te helpen en niemand gaat over deze kosten onderhandelen, maar veel is het wel. Rouw en trouw diensten is een aparte (lees: dure) business…

woensdag 4 juni 2025 om 15:04
Dit is inderdaad bizar.Baggal schreef: ↑04-06-2025 12:23Misschien enigszins ongepast om het hier te melden, nu mijn vader nog boven aarde staat, maar de kosten van de begrafenis zijn significant (geworden). Ik probeer mijn moeder met alles te helpen en niemand gaat over deze kosten onderhandelen, maar veel is het wel. Rouw en trouw diensten is een aparte (lees: dure) business…
En je moet de offerte van de uitvaartverzorger en aanverwanten ook nog eens echt goed checken. Bij ons stonden er allerlei dingen op die we helemaal niet afnamen. Het was vast niet expres, ze hadden de standaard gebruikt en het was niet standaard, maar het voelde zo ontzettend lullig en we voelden ons echt ook een beetje besodemieterd toen. Wij zagen het en het werd ook direct opgelost, maar voor hetzelfde geld (nou ja, voor extra geld dan dus) zie je het niet.
Sterkte

woensdag 4 juni 2025 om 15:12
Koopje

(Overigens moest ik 'white noise geluiden' ook opzoeken.)
Ik kruip weer even terug onder mijn steen

Als je minder wil moeten, moet je minder willen.
woensdag 4 juni 2025 om 16:56
Ja, in een uitzending van Van Rossem en Wortelboer, ging het dus een keer over babyspullen en toen kwam die wieg voorbij, samen met nog n hoop ander overbodig duur spul
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
woensdag 4 juni 2025 om 19:32
Ach Baggal, ik reageer hier eigenlijk nooit maar ik zag je posts over je vader per ongeluk voorbij komen. Gecondoleerd en heel veel sterkte. Ik geloof niet dat het geheel onverwacht is maar het blijft kut natuurlijk

'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in