Ik iets anders, maar wat?
donderdag 5 juni 2025 om 16:32
Ik zit erover te denken om te stoppen met mijn baan bij de zorg, en iets heel anders te doen.
Maar wat…? Ik heb al sinds ik van school ben dezelfde baan, en ik vind het eigenlijk saai worden. Waardoor ik me ga vervelen. Dat geeft steeds minder voldoening.
Maar waar kom ik aan de bak met alleen een diploma doktersassistente? Ik heb nog nooit iets anders gedaan dan dit
Ik snap dat dit de meest random vraag is met een miljoen opties, maar ik zou wel wat inspiratie kunnen gebruiken
Maar wat…? Ik heb al sinds ik van school ben dezelfde baan, en ik vind het eigenlijk saai worden. Waardoor ik me ga vervelen. Dat geeft steeds minder voldoening.
Maar waar kom ik aan de bak met alleen een diploma doktersassistente? Ik heb nog nooit iets anders gedaan dan dit
Ik snap dat dit de meest random vraag is met een miljoen opties, maar ik zou wel wat inspiratie kunnen gebruiken

donderdag 5 juni 2025 om 16:48
Hier in dezelfde situatie, ook in de zorg en twijfelend of dit het is voor de rest van mijn werkende leven.
Ik heb via sterkinjewerk een gratis loopbaangesprek gehad.
Pas deze week, dus over de resultaten kan ik nog niet veel zeggen.
Maar het was een fijn gesprek, met wat inzichten en tips waar ik nog niet aan gedacht had. En nu dus ga uitzoeken.
https://www.sterkinjewerk.nl/
Ik heb via sterkinjewerk een gratis loopbaangesprek gehad.
Pas deze week, dus over de resultaten kan ik nog niet veel zeggen.
Maar het was een fijn gesprek, met wat inzichten en tips waar ik nog niet aan gedacht had. En nu dus ga uitzoeken.
https://www.sterkinjewerk.nl/
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
donderdag 5 juni 2025 om 17:50
Ik zou iets met mensen willen doen, of met m’n handen bezig willen zijn. Ik ben dol op koken, bakken.
Met taal en schrijven ben ik goed, maar ik ben niet heel goed met getallen. En ik heb het echt nodig om mezelf nuttig te voelen. En het liefste zou ik niet de hele dag achter een bureau zitten.
donderdag 5 juni 2025 om 19:12
donderdag 5 juni 2025 om 19:23
donderdag 5 juni 2025 om 19:30
Misschien leuk om eens een jobcoach in te schakelen? Die kennen de arbeidsmarkt in jouw regio en kunnen goed oud of the box meedenken maar óók binnen de box, dus wat mogelijkheden zijn waar je zonder heel veel extra opleiding kan instromen.
Misschien kan je werkgever dit bekostigen als je aangeeft dat je onrustig of ongelukkig bent geworden waar je nu zit.
Misschien kan je werkgever dit bekostigen als je aangeeft dat je onrustig of ongelukkig bent geworden waar je nu zit.
donderdag 5 juni 2025 om 19:32
donderdag 5 juni 2025 om 20:32
donderdag 5 juni 2025 om 20:32
donderdag 5 juni 2025 om 20:34
Jongeren coach lijkt me leuk, maar volgens mij heb je daar wel een andere achtergrond/opleiding voor nodig.PaarseGeraniums schreef: ↑05-06-2025 19:23Wat ideetjes:
- begeleider sociale werkplaats
- jobcoach
- jeugd en gezinswerker
- jongerencoach
- welzijns medewerker
- kinderopvang medewerker
- technoloog in de medische beeldvorming
- medewerker bij het bevolkingsonderzoek
Zit hier iets tussen wat je aanspreekt? Waarom wel of niet?
Medewerker bevolkingsonderzoek ga ik ook eens naar kijken
donderdag 5 juni 2025 om 22:32
Nou, een zorgbaan dus….Groupie schreef: ↑05-06-2025 17:50Ik zou iets met mensen willen doen, of met m’n handen bezig willen zijn. Ik ben dol op koken, bakken.
Met taal en schrijven ben ik goed, maar ik ben niet heel goed met getallen. En ik heb het echt nodig om mezelf nuttig te voelen. En het liefste zou ik niet de hele dag achter een bureau zitten.
vrijdag 6 juni 2025 om 06:49
vrijdag 6 juni 2025 om 07:55
Groupie schreef: ↑05-06-2025 17:50Ik zou iets met mensen willen doen, of met m’n handen bezig willen zijn. Ik ben dol op koken, bakken.
Een dagbesteding zoals Brownies en Downies bijvoorbeeld? Of een ander soort dagbesteding waar je creatief én met mensen bezig kunt zijn?
Je gaat wel flink inleveren op je salaris. Zoveel is wel zeker. Zou dat een probleem zijn?
vrijdag 6 juni 2025 om 12:07
Ja dat is zeker een probleem, ik ben net gescheiden en heb kinderen. Dus dat weegt zeker mee idd :/
vrijdag 6 juni 2025 om 12:19
Bij de bloedbank
Of bij de Star
https://werkenbij.star-shl.nl/vacatures ... -overzicht
Of bij de Star
https://werkenbij.star-shl.nl/vacatures ... -overzicht
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
vrijdag 6 juni 2025 om 12:20
https://www.google.com/search?q=balieme ... &jbr=sep:0
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zaterdag 7 juni 2025 om 08:29
Ik zou dan eerder voor een loopbaancoach of iets dergelijks gaan. Een jobcoach is meer gericht op mensen met een (arbeids)beperking, ik lees daar niks over.ollie-ollie schreef: ↑05-06-2025 19:30Misschien leuk om eens een jobcoach in te schakelen? Die kennen de arbeidsmarkt in jouw regio en kunnen goed oud of the box meedenken maar óók binnen de box, dus wat mogelijkheden zijn waar je zonder heel veel extra opleiding kan instromen.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in