Zomervreugd voor de zonliefhebbers! 2024/2025

13-09-2024 16:18 1298 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Kan je de wereld aan in de zomer en is het leven kommer en kwel in de winter?

Klets hier dan mee en voel je welkom! We slepen elkaar door de donkere maanden, de grauwe luchten en de kou heen. :heart:

Tel samen af naar de lente!

Afbeelding

Afbeelding
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Maleficent schreef:
09-06-2025 11:38
Ja dat heb ik dus ook. alle vrije dagen verregend en dan kan ik woens/dond/vrijd weer op kantoor naar buiten kijken naar het mooie weer :nooo:
Ja dat is wel echt ruk...Eindelijk mooie dagen, maar helaas moeten we die binnen doorbrengen. Zo zonde! Zaterdag nog 1 dagje warm gelukkig, dus dan hebben we toch nog één dag mooi weer gehad. Zondag is ook lekker met 23 graden, ik teken ervoor!
Hier flinke buien al de hele dag. Zostraks tot op m'n onderbroek nat geregend.
Gisteren buiten kunnen zitten in, af en toe, een flauw zonnetje.

Vandaag is het toch wel ruk; regen.

Hopelijk vanmiddag droog.
Pieremachochel
Ugli schreef:
09-06-2025 11:05
Wow waar woon jij?

Hier 1 dag 29, 1 dag 31, 1 dag 28 en daarvoor en erna gewoon 21 graden. Ik ben tevreden en kijk uit naar die drie warme dagen! Ik slaap ook nog steeds onder mijn winterdekbed. Ik denk dat ik die voor die drie warme dagen ruil voor de zomer variant maar zou me niet verbazen als die erna weer terug kan. In mijn woonkamer is het rond de 22 graden, in de slaapkamer koeler want daar komt de zon nauwelijks.

Van het weekend was niet best, ik ben tussen mega hoos buien door een stukje gaan fietsen. Puur geluk dat ik niet verzopen ben.
Midden van het land, temperatuur is op Buienradar al weer bijgesteld met max 28 graden op zaterdag. Ze hadden een typefout gemaakt denk ik.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Vandaag is het weer ruk. Ik hoop echt dat de zomerse voorspellingen van het einde vd week doorgaan en niet verpest worden door onweersbuien in de middag/vroege avond. En die harde wind (windkracht 3 vind ik te hard) mag ook wel wegblijven.

De voorspellingen voor volgende week lijken er ook goed uit te zien.

Het winterdekbed kan er igg weer af voorlopig.
Ik kijk enorm uit naar de warmte. Dat zal mijn gewonde gebroken schouder vast goed doen. Is natuurlijk suggestie maar toch ☀️💪🏻
Ik kan nergens heen uiteraard dus dat wordt gewoon op een tuinbankje 📚
De realiteit haalt de werkelijkheid in
Ik had het vandaag wat warmer verwacht maar het regent alweer. Het kan hier ook nooit geleidelijk gaan. Vandaag 18 en donderdag 28, vrijdag 32 graden. Heb er nu al geen zin in. Het mag wel warm zijn maar dit is me ineens een beetje te.
yasmijn schreef:
10-06-2025 10:26
Ik kijk enorm uit naar de warmte. Dat zal mijn gewonde gebroken schouder vast goed doen. Is natuurlijk suggestie maar toch ☀️💪🏻
Placebo effect is ook een effect!

Kom maar door met die zomer einde van de week!
yasmijn schreef:
Tuurlijk is vitamine zon goed voor jou! Ik duim met je mee dat het nu snel komt.
Stressed is just desserts spelled backwards
yasmijn schreef:

Het is mijn vaste overtuiging dat het absoluut geen suggestie is.
Heb je ooit gehoord van heliotherapie. Het is helaas in onbruik geraakt, maar in de eerste helft van de 20e eeuw werd er veelvuldig gebruik van gemaakt. Het Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde heeft er ooit eens een mooi artikel aan geweid.
Er waren hele klinieken in Zwitserland.

Heliotherapie is een vorm van geneeskunde die gebruik maakt van zonlicht en zonnewarmte, vaak in het hooggebergte, voor de behandeling van diverse aandoeningen. Het doel is om de positieve effecten van de zon te benutten, zoals de aanmaak van vitamine D en de verbetering van de huid en bloedcirculatie.

Dus zeker wel dat jouw schouder, en de doorbloeding daarvan, er baat bij heeft.
Grasgevoerd schreef:
10-06-2025 15:04
Het is mijn vaste overtuiging dat het absoluut geen suggestie is.
Heb je ooit gehoord van heliotherapie. Het is helaas in onbruik geraakt, maar in de eerste helft van de 20e eeuw werd er veelvuldig gebruik van gemaakt. Het Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde heeft er ooit eens een mooi artikel aan geweid.
Er waren hele klinieken in Zwitserland.

Heliotherapie is een vorm van geneeskunde die gebruik maakt van zonlicht en zonnewarmte, vaak in het hooggebergte, voor de behandeling van diverse aandoeningen. Het doel is om de positieve effecten van de zon te benutten, zoals de aanmaak van vitamine D en de verbetering van de huid en bloedcirculatie.

Dus zeker wel dat jouw schouder, en de doorbloeding daarvan, er baat bij heeft.
Kijk aan! Dankjewel! ☀️☀️☀️
Elizabethie schreef:
09-06-2025 16:26
Hier flinke buien al de hele dag. Zostraks tot op m'n onderbroek nat geregend.
Hier was het gisteren prima weer.
Vandaag weer minder. Bewolkt en veel wind. Vanaf morgen beter!
Ik vond het vanochtend echt koud. Pas in de middag begon ik eindelijk op te warmen.

De woonkamer is ook nog steeds koud, hopelijk brand de zon het morgen warmer. Dan hoeft het electrsche kacheltje niet meer aan.
Mutsje78 schreef:
11-06-2025 23:31
Ik vond het vanochtend echt koud. Pas in de middag begon ik eindelijk op te warmen.

De woonkamer is ook nog steeds koud, hopelijk brand de zon het morgen warmer. Dan hoeft het electrsche kacheltje niet meer aan.
Not me die nog steeds onder een electrische deken zit te werken. :biggrin: En ik had enthousiast tijdens bed verschonen het zomerdekbed gepakt, maar dat bleek te koud. Dus toch maar extra dekens erover en de ramen dicht want ik ben te lui om weer terug te wisselen naar het winterdekbed voor deze week.

Gisteren was lekker! Gelukkig kon ik om 19.00 lekker nog het balkon op om een uurtje te chillen na werk, wat een luxe dat dat eindelijk weer kan! :flirting:

De vooruitzichten zijn top!
Heerlijk weer, maar buiten eten en nog even op mijn balkon vd avond genieten zit er helaas niet in door die harde wind. En de zon staat om.deze tijd niet op mijn balkon, dus het voelt fris zo niet koud aan. Ook al heb ik lange en warme kleding aan.

Binnen is het ook nog niet opgewarmd. Ik heb mijn kaarten maar op morgen gezet en fingers crossed dat de onweersbuien uitblijven, kan ik in de avond toch nog even buiten zitten.
Ik vond het een heerlijke dag hoor. 's Ochtends nog lekker koel, strakblauwe lucht, briesje erbij - ik moest gewoon werken, maar heb zwaar genoten van mijn balkonpauzes :)
Ik vind het ook lekker zo. Zonder jas op de fiets en ik zit nu nog buiten met korte broek. Er was wind ja, maar die was niet koud vond ik. Juist lekker, omdat het dan niet te warm wordt. Van mij mag het zo blijven.
huismuis
Ik hoop dat degenen die het gisteren nog koud hadden vandaag wel een fijne dag hebben. Voor mij is het nu te warm, gelukkig kan ik het binnen nog redelijk koel houden. Vanavond wel weer lekker buiten zitten denk ik.
huismuis
Prima vooruitzichten voor volgende week!
Ik vond het gisteren heerlijk en vandaag wel erg heet. Ik klaag niet hoor!!!! Veel beter dan dat grijze weer. En ik verheug me op de zomeravond die er aan zit te komen.

En de voorspellingen blijven goed. Genieten dit.
Best te doen hier, lig half in de zon met een briesje.

Vanavond de BBQ aanslingeren 😋
Pieremachochel
Jullie hebben de Spaanse pluim las ik. Wij hebben hier een lekkere temperatuur hoor nu, maar compleet grauwe lucht en vanmorgen 1 minuut regen en alles weer onder de bruine drab.
Redhead70 schreef:
13-06-2025 16:35
Jullie hebben de Spaanse pluim las ik. Wij hebben hier een lekkere temperatuur hoor nu, maar compleet grauwe lucht en vanmorgen 1 minuut regen en alles weer onder de bruine drab.
Bruine drab als in hoe de straat er uitziet na de regenbui?
Pieremachochel
Redhead70 schreef:
13-06-2025 16:35

Stuur die pluim vaker :P
noglangnietjarig schreef:
13-06-2025 16:41
Bruine drab als in hoe de straat er uitziet na de regenbui?
Sahara zand, dus alle ramen, auto en wat niet onder een afdak staat is vies en dat spul plakt. De straten spuiten ze hier schoon met water. Iedere week, gek hé dat water tekort. Alleen vegen zou ook volstaan.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven