De lappenmand.
zondag 15 juni 2025 om 19:35
Behept met breuken, kneuzingen, verstuikingen of anderszins lichamelijke kwetsuren die hinderlijk of misschien wel genant zijn en waar je iets over kwijt wil; voel je vrij in dit topic! Mss kunnen we elkaar helpen door ervaringen te delen of gewoon om van je af te schrijven.
(Ik heb plaatjes, maar kan ik niet toevoegen nu, helaas)
(Ik heb plaatjes, maar kan ik niet toevoegen nu, helaas)
Vanity of vanities; all is vanity
zondag 15 juni 2025 om 20:00
Ik begin: nav de humerusbreuk van Yasmijn en prinses Amaal.
Antwoord op Yasmijn: ja ik kreeg een sling, maar al vrij snel ( na een week) moest mijn arm 'uithangen'. Zonder sling dus. (terwijl ik net allemaal dingen had gekocht waar mijn arm in kon hangen) Daarnaast moest ik oefeningen doen. Heb ik braaf gedaan. Die oefeningen waren ook te vinden op internet, dus ik dacht dat het allemaal wel goed zou komen. Volgens mij is dat ook het geval. De eerste weken waren echt het kutst. Mijn lange haren raakte totaal in de klit, met als gevolg dreadlocks. Mijn weinige make-up ging naar niks ( hoe dan met links) en kleding (november) was ronduit basis. ( Alsnog een uur mee bezig) En slapen was echt afschuwelijk. Maarrrrr het werd echt beter na een paar maanden. Vandaag heb ik totaal geen last bijvb. Ik hoop niet dat ik het verhaal van Takkie kan bevestigen! Wat klote Takkie! Sommige dagen, na intensief gebruik heb ik wel wat last, als in dat ik het voel, maar echt pijn gelukkig nooit.
Gelukkig doe ik niet aan powerliften of bankdrukken... Dat zou echt niet kunnen. .....
Edit: Vetgedrukte kan ik wel toelichten: bij haar heelde de breuk niet goed en moest na 8 maanden een bottransplantatie plaatsvinden.
Antwoord op Yasmijn: ja ik kreeg een sling, maar al vrij snel ( na een week) moest mijn arm 'uithangen'. Zonder sling dus. (terwijl ik net allemaal dingen had gekocht waar mijn arm in kon hangen) Daarnaast moest ik oefeningen doen. Heb ik braaf gedaan. Die oefeningen waren ook te vinden op internet, dus ik dacht dat het allemaal wel goed zou komen. Volgens mij is dat ook het geval. De eerste weken waren echt het kutst. Mijn lange haren raakte totaal in de klit, met als gevolg dreadlocks. Mijn weinige make-up ging naar niks ( hoe dan met links) en kleding (november) was ronduit basis. ( Alsnog een uur mee bezig) En slapen was echt afschuwelijk. Maarrrrr het werd echt beter na een paar maanden. Vandaag heb ik totaal geen last bijvb. Ik hoop niet dat ik het verhaal van Takkie kan bevestigen! Wat klote Takkie! Sommige dagen, na intensief gebruik heb ik wel wat last, als in dat ik het voel, maar echt pijn gelukkig nooit.
Gelukkig doe ik niet aan powerliften of bankdrukken... Dat zou echt niet kunnen. .....
Edit: Vetgedrukte kan ik wel toelichten: bij haar heelde de breuk niet goed en moest na 8 maanden een bottransplantatie plaatsvinden.
pink-freud wijzigde dit bericht op 17-06-2025 12:47
Reden: verduidelijking
Reden: verduidelijking
6.18% gewijzigd
Vanity of vanities; all is vanity

zondag 15 juni 2025 om 21:11
Ah bedankt. Ben ik te lui voor vandaag. Next.
Bij deze sterkte voor iedereen in de lappenmand om welke reden dan ook.
maandag 16 juni 2025 om 09:08
maandag 16 juni 2025 om 09:14
Zeker.BellatrixVanDetta schreef: ↑16-06-2025 09:13Iedereen kan toch gewoon deelnemen aan het gesprek?
Gedeelde smart is halve smart.
Denk ik.
Frozen shoulder klinkt ook niet fijn.
De realiteit haalt de werkelijkheid in
maandag 16 juni 2025 om 09:36
Dit is meer of je per ongeluk in de cc bent beland.BellatrixVanDetta schreef: ↑16-06-2025 09:13Iedereen kan toch gewoon deelnemen aan het gesprek?
Gedeelde smart is halve smart.
Denk ik.
Maar goed, hier drie keer wat gebroken, 1x been, 2x arm. Was allemaal erg pijnlijk en vervelend. Maar nu nergens meer last van. Laatste breuk was in 2018.
Verder zelden wat, ik ben eigenlijk nooit ziek.
maandag 16 juni 2025 om 09:49
Oh, frozen shoulder kan idd heel lang duren! Beide keren heb ik er langer dan een jaar mee gelopen. De tweede keer herkende ik de signalen wel sneller en ben ik nog intensiever oefeningen gaan doen. Dat heeft geloof ik wel iets geholpen. Sterkte ermee Bellatrix!BellatrixVanDetta schreef: ↑16-06-2025 09:08Ook hier een lappenmand, en helaas niet alleen voor de poezen.
Ik loop al een half jaar met een frozen shoulder en ik moet bekennen dat het omgaan met de pijn fysiek en mentaal zwaar begint te worden.
Mag ik erbij in de lappenmand?
Zelf heb ik al enkele maanden een tennisarm, waarschijnlijk opgelopen door teveel haken. Dus dat doe ik al die tijd niet meer, ik mis het zó

Daarnaast zit ik sinds een week of 6 met een zere knie. De fysiotherapeut kan nog niet zeggen waarom ik pijn heb. Volgende week met echo kijken.

maandag 16 juni 2025 om 11:31
maandag 16 juni 2025 om 11:43
Tuurlijk niet. Alle kwalen kunnen hier.DronkenAardbei schreef: ↑16-06-2025 11:31Nee, niet voor iedereen, alleen voor mensen met breuken, kneuzingen, verstuikingen of andere kwetsuren.
De realiteit haalt de werkelijkheid in

maandag 16 juni 2025 om 19:08
DronkenAardbei schreef: ↑16-06-2025 11:31Nee, niet voor iedereen, alleen voor mensen met breuken, kneuzingen, verstuikingen of andere kwetsuren.
Nee voor iedereen die in de lappenmand zit. Zelfs voor mensen die alles chronisch verkeerd uitleggen, dat is ook een kwaal.
maandag 16 juni 2025 om 19:18
Kom ik me ook even melden.
Weliswaar geen breuk ofzo, maar sinds donderdag gestart met revalidatie. En nu voel ik me een dronken garnaal. Beeldstabilisatie is echt verschrikkelijk. Wat logisch is, want revalidatie is om mijn hersenen te resetten en ze worden nu dus echt overprikkeld. Maar het lijkt wel of ik een jaar terug ben in wat ik kan...
* einde klaagbericht *
Weliswaar geen breuk ofzo, maar sinds donderdag gestart met revalidatie. En nu voel ik me een dronken garnaal. Beeldstabilisatie is echt verschrikkelijk. Wat logisch is, want revalidatie is om mijn hersenen te resetten en ze worden nu dus echt overprikkeld. Maar het lijkt wel of ik een jaar terug ben in wat ik kan...
* einde klaagbericht *
Ik heb niet gefaald. Ik heb gewoon 10.000 manieren ontdekt die niet werken - T. Edison
maandag 16 juni 2025 om 19:22
Naar! Wat is er precies aan de hand als ik vragen mag? Klinkt niet fijn! Moet je intern revalideren?Lucy schreef: ↑16-06-2025 19:18Kom ik me ook even melden.
* einde klaagbericht *
maandag 16 juni 2025 om 19:27
Ik heb een evenwichtstoornis, genaamd pppd.
Nee, niet intern. Ik krijg 2x in de week VR-therapie. Laatste kans, hierna houdt het op qua trajecten. Dus duimen dat het wat doet.
Nouja, het doet veel. Maar dat het ook zorgt dat het beter wordt ipv slechter
Nee, niet intern. Ik krijg 2x in de week VR-therapie. Laatste kans, hierna houdt het op qua trajecten. Dus duimen dat het wat doet.
Nouja, het doet veel. Maar dat het ook zorgt dat het beter wordt ipv slechter

Ik heb niet gefaald. Ik heb gewoon 10.000 manieren ontdekt die niet werken - T. Edison

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in