Wesp in stofzuiger

21-06-2025 22:21 84 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou er vloog er 1 mijn kamer in en in plaats van dat beest rustig weg te jagen, pak ik in een opwelling mijn stofzuiger (met stofzuigerzak) en zuig de wesp op.
Daarna chatgtp erbij gepakt en die gaf aan: dat beest kan nog leven in je stofzuiger😳
Advies van chatgtp:’ laat de stofzuiger nog een paar minuten aan’

Ook gedaan, maar nu ben ik alsnog bang dat hij nog leeft en er over enkele dagen eruit vliegt of kruipt en agressief begint te steken.

Ik durf de zak ook niet te wisselen nu.
Wat zijn jullie gedachten? Zou hij nog kunnen leven of vernietigd door de stofzuiger?
Ik ben een watje, dat lees ik wel. Maar goed ik laat hagedissen ook gewoon hun gang gaan en gekko's. De Spaanse buurvrouw mept ze dood. Gewoonte of angst. Geen idee.
Redhead70 schreef:
21-06-2025 23:04
Ik ben een watje, dat lees ik wel. Maar goed ik laat hagedissen ook gewoon hun gang gaan en gekko's. De Spaanse buurvrouw mept ze dood. Gewoonte of angst. Geen idee.
Zo'n hagedis kan niet steken.

Die wesp daar ga ik van gillen en van wegrennen. Of ik freeze net al gillend.
Ze doodmeppen kan ik dan weer niet, want daarvoor is mijn angst te groot. Dat beest kan mij morsdood steken.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Dat. Ik weet niet wat het is met wespen, maar ik raak er van in paniek. Ik kan niet rustig dat kreng wegwuiven als ik op een terrasje zit, echt vreselijk.

Ik loop zonder problemen door mijn bijen- en hommeltuin, praat tegen ze, maak close-up foto’s.

Buiten heb ik in het wespenseizoen overal op het terras potjes met kruidnagelwater staan, dat werkt heel goed. Ik heb zelfs een potje mee als ik ergens anders op een terras ga zitten….
Zo te lezen ben ik dus niet de enige die doodsbang is van een wesp
Tot nu toe gedaan:
-Na het opzuigen de stofzuiger nog zo een drie minuten op de hoogste stand aangelaten en nog een paar x mijn tapijt nogmaals gestofzuigd
-Sok in de kop van de stofzuiger gestoken
-Plastic zak over de kop van de stofzuiger geknoopt

Nu is mijn vraag:
Drie dagen niet gebruiken of juist wél elke dag flink mee stofzuigen?
Hanaa schreef:
21-06-2025 23:24
Zo te lezen ben ik dus niet de enige die doodsbang is van een wesp
Tot nu toe gedaan:
-Na het opzuigen de stofzuiger nog zo een drie minuten op de hoogste stand aangelaten en nog een paar x mijn tapijt nogmaals gestofzuigd
-Sok in de kop van de stofzuiger gestoken
-Plastic zak over de kop van de stofzuiger geknoopt

Nu is mijn vraag:
Drie dagen niet gebruiken of juist wél elke dag flink mee stofzuigen?
Ik zou de boel 3 dagen niet gebruiken.
En hopen dat het beest na 3 dagen zonder zuurstof morsdood is.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik ben allergisch voor wespensteken, ik ben meerdere keren gestoken maar ik leef nog. Ik heb er zelfs een keer eentje in mijn mond gehad die in een blikje frisdrank was gegaan waar ik een slok uit nam (gelukkig uit kunnen spugen).

Stel dat de wesp (stel!) nog uit je stofzuiger kan komen, dan gaat hij heus niet een wraakactie verzinnen.
Ik zou voor je eigen gemoedsrust, want ik denk dat hij allang dood is, even een plastic zakje om de zuigermond doen zoals iemand anders hier al zei, en dan lekker naar bed gaan.
Morgen de zak buiten in de container weggooien (of vandaag al als dat kan), en dan is 'ie weg.
Zuig wat gedenatureerde alcohol (van de Etos of zo) op en hij is wijlen.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
patchouli_ schreef:
21-06-2025 23:13
Dat. Ik weet niet wat het is met wespen, maar ik raak er van in paniek. Ik kan niet rustig dat kreng wegwuiven als ik op een terrasje zit, echt vreselijk.

Ik loop zonder problemen door mijn bijen- en hommeltuin, praat tegen ze, maak close-up foto’s.

Buiten heb ik in het wespenseizoen overal op het terras potjes met kruidnagelwater staan, dat werkt heel goed. Ik heb zelfs een potje mee als ik ergens anders op een terras ga zitten….
Oh, mag ik vragen hoe jij dat kruidnagelwater maakt? Gewoon wat water met kruidnagels erin?
Vooropgesteld, zo’n wespensteek doet echt veel pijn, het zijn gewoon geen leuke beesten. Maar je hoeft niet bang te zijn voor een wraakactie omdat je hem hebt opgezogen. Ik zou dan weer niet die zak doorzoeken of er in gaan graaien. Gewoon blijven stofzuigen tot hij vol is, dan is die wesp ook dood.
Minik schreef:
21-06-2025 22:49
Hij zal sowieso flink verzwakt zijn, als hij nog leeft. Ik zou het gewoon even zo laten, en stel nou dat hij er toch uit weet te kruipen, niet zo bang zijn dat hij als een malle gaat aanvallen. Hij werkt op instinct. Dus als je hem plet, dan steekt hij. Of als hij zich op een andere manier bedreigd voelt. Hij heeft nu de schrik van zijn leven gehad, en als hij hier uit weet te komen, gaat hij echt niet op zoek naar degene die hem dat heeft aangedaan ofzo. Hij heeft geen diepe hekel aan jou persoonlijk, hij zal niet als een malle gaan rondvliegen om iemand te kunnen steken, het is geen mens die wrok koestert, het is een insect.
Het is geen black mirror wesp. Het is een normale wesp. Als ie al halfdood eruit kruipt kan ie waarschijnlijk niet eens vliegen. En als ie dat wel kan gaat ie niet op zoek naar jou. Hij heeft wel wat beters te doen.
Ben ik nu de enige die dit een beetje hysterisch/overdreven vind?
Frankly my dear, I don"t give a damn
calvijn1 schreef:
22-06-2025 00:41
Nee… ik vind dat ook.
calvijn1 schreef:
Nee, maar angsten zijn nu eenmaal niet altijd even rationeel.
What would Patsy do?
Ik zuig spinnen ook altijd op, vooral die vieze grote zwarte spinnen die door de kamer rennen ieuuww O_O

Mijn vriend heeft mij verteld dat een spin het niet overleeft in de stofzuigerzak en sterft in de zak. Door al het stof wat in de zak zit, en daardoor stikt.
Maar meestal pakt hij ze op en zet ze buiten. Maar niet voordat hij eerst achter mij aanrent met meneer spin :( :cry:
Hanaa schreef:
21-06-2025 22:29
Ik heb helaas geen buitenruimte
Je kunt toch wel even op straat die zak verwisselen? Hij vliegt waarschijnlijk zo weg. In het ergste geval een steek, dat is voor de meeste mensen ook geen ramp.
calvijn1 schreef:
Nogal ja.
KamilleT schreef:
22-06-2025 00:04
Vooropgesteld, zo’n wespensteek doet echt veel pijn, het zijn gewoon geen leuke beesten. Maar je hoeft niet bang te zijn voor een wraakactie omdat je hem hebt opgezogen. Ik zou dan weer niet die zak doorzoeken of er in gaan graaien. Gewoon blijven stofzuigen tot hij vol is, dan is die wesp ook dood.
Nou nou, zoveel pijn doet het nou ook weer niet.
Als het allemaal zo vreselijk eng en vol levensgrote gevaren is zou ik die stofzuiger aan de straat zetten en een nieuwe kopen.

Straks zit gaat ie in die sok zitten en haal jij over 3 dagen die sok eruit... Alleen een zakje is ook niet genoeg natuurlijk, daar eet een wesp zo doorheen, die heeft sterke kaken. Insecticide moet ook maar net op dezelfde plek komen als waar de wesp zit.

Dus of buiten die zak er uithalen en in de container mikken, of die hele stofzuiger maar aan de straat zetten.
pina schreef:
22-06-2025 02:34

Nou, ik ben een keer tussen mijn tenen gestoken, een keer in mijn hals en een keer in mijn onderlip.
Ik vond het enorm pijnlijk..
En de stelling: "als je rustig blijft en niet beweegt, valt een wesp je niet aan!" Dat geloof ik ook niet meer zo.
Ik vind dat wespen heel onvoorspelbaar kunnen zijn. En als het seizoen ten einde loopt, ze behoorlijk opgefokt kunnen raken en sneller steken.
botanietje schreef:
21-06-2025 23:31
Zuig wat gedenatureerde alcohol (van de Etos of zo) op en hij is wijlen.
Mogelijk je stofzuiger ook.
pina schreef:
22-06-2025 02:34
Bevallen is erger maar ik vond het echt een nare steek. Bovendien werd mijn hele arm stijf en pijnlijk en heb ik er dage last van gehad. Het zijn gewoon heel nare agressieve beesten.
Bijen en hommels vind ik niet eng, die laten je wel met rust, maar wespen vallen gewoon bewust aan.
Regelmatig beiennesten in mijn tuin gehad. Op dit moment ook hommels. Nog nóóit gestoken!
Héél soms komt er eentje even snuffelen. Kan door een parfum komen of iets dat ik eet of drink in de tuin. Maar de belangstelling is vaak al snel weer weg.
Wespen daarentegen kunnen je echt zo gaan belagen. En steken gaat ze makkelijk af. Want ze kunnen het in tegenstelling tot beien herhaaldelijk doen.
Wespen zijn alleen vervelend aan het eind van het seizoen als er te weinig eten voor ze is. Dat is nog niet deze tijd van het jaar.
Wespen eten muggen dus hartstikke handig.
Als ze aan het eind van de zomer vervelend doen: dat doen ze dus uit honger. Zet een paar meter verderop een potje jam neer en je hebt geen last meer van ze.
Wespen zijn ook vleeseters.
Bij een bbq zijn ze graag van de partij.
Itsnojoke schreef:
21-06-2025 22:38
Joh, gewoon kalm blijven. De wesp gaat echt niet eruit kruipen en jou aanvallen. Je fantasie gaat nu een beetje met je op de loop.
Hij is ongetwijfeld dood of stervende. Sok erin voor de zekerheid en klaar hoor.
Idd. Ik ben bang voor wespen, tot irritatie van m’n familie (“blijf nou gewoon rustig zitten”), maar hier zou ik echt niet zo mee zitten. Een wesp gaat in die stofzuiger echt geen plannen zitten beramen op z’n aanvaller hoor.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven