Gebruiken jullie nog een gewone agenda?
donderdag 26 juni 2025 om 15:13
donderdag 26 juni 2025 om 22:31
donderdag 26 juni 2025 om 22:40
donderdag 26 juni 2025 om 22:53
Je zet het dan toch diezelfde dag in de planner? Wij hebben niet zó’n drukke sociale agenda dat de kans heel groot is dat we op dezelfde dag een afspraak inplannen ook weer voor dezelfde dag.ForumFossiel schreef: ↑26-06-2025 22:31Maar als je man dan ook tegelijk afspraken maakt? Dan heb je allebei donderdagavond wat anders ingepland. Want je weet het niet van elkaar. Ik zou niet weten hoe dat werkt tenzij je single bent.
Ha! It is funny because the squirrel gets dead.
donderdag 26 juni 2025 om 22:59
ForumFossiel schreef: ↑26-06-2025 22:31Maar als je man dan ook tegelijk afspraken maakt? Dan heb je allebei donderdagavond wat anders ingepland. Want je weet het niet van elkaar. Ik zou niet weten hoe dat werkt tenzij je single bent.
Ik plan mijn dingen en hij de zijne. En dat kan prima tegelijk op donderdag.
Gezamenlijke afspraken maken wij nooit zonder even te overleggen. Moet er niet aan denken dat hij mijn agenda gaat vullen zonder dat ik daar iets van kan vinden.
TAFKAPML
donderdag 26 juni 2025 om 23:08
Man heeft hier nagenoeg 0 sociaal leven zonder mij.ForumFossiel schreef: ↑26-06-2025 22:31Maar als je man dan ook tegelijk afspraken maakt? Dan heb je allebei donderdagavond wat anders ingepland. Want je weet het niet van elkaar. Ik zou niet weten hoe dat werkt tenzij je single bent.
En we hebben geen kinderen.
Hier werkt het dus perfect

Alle gezamenlijke dingen overleg ik. En onthou ik in mijn hoofd.
En herinner ik hem 3 keer aan tegen dat het zover is.
Op een gezamenlijke kalender zou hij toch nooit kijken "want jij regelt toch alles".
Laat staan dat hij dat ding ook nog eens online moet gaan zoeken.
Die 1 keer per jaar dat hij met een oude kennis op café gaat ... "veel plezier schat, en kom vooral niet weer al thuis om 21u30".
(Twee biertjes en hij is blijkbaar alweer bijgepraat.)
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
donderdag 26 juni 2025 om 23:22
Ik wou ook nooit aan digitaal. Ik vraag elk jaar een kleine goedkope zakagenda vd Hema v Sinterklaas. Voor afspraken noteren uiteraard, ook afgelopen jaar gekregen.
Maar ik heb hem nog dicht en ongebruikt liggen... Ik merkte dat ik toch vaak bij tandarts/fysio/ortho/mondhygiëniste toch die agenda vergeten was. En telefoon vergeet ik praktisch nooit. Dus zet nu toch alles in mijn telefoon.
Ook een dubbele weekkalender aan de muur in de keuken waar alles op staat, zodat het hele gezin het kan zien.
Maar koppelen met partner (hebben mijn zwager en schoonzus) zou ik nooit doen. Mijn man zou gek worden. Ik heb
zo vaak afspraken met zorgdingen en ook mbt school en kinderfeestjes. Hij heeft daar niks mee nodig (als in, hij hoeft er niks mee), waarom zou hij al die meldingen moeten krijgen?
Daar is de papieren kalender voor, om te zien of er iets gepland staat die dag.
Dus komende Sinterklaas, ga ik vh eerst geen agenda meer vragen.
Maar ik heb hem nog dicht en ongebruikt liggen... Ik merkte dat ik toch vaak bij tandarts/fysio/ortho/mondhygiëniste toch die agenda vergeten was. En telefoon vergeet ik praktisch nooit. Dus zet nu toch alles in mijn telefoon.
Ook een dubbele weekkalender aan de muur in de keuken waar alles op staat, zodat het hele gezin het kan zien.
Maar koppelen met partner (hebben mijn zwager en schoonzus) zou ik nooit doen. Mijn man zou gek worden. Ik heb
zo vaak afspraken met zorgdingen en ook mbt school en kinderfeestjes. Hij heeft daar niks mee nodig (als in, hij hoeft er niks mee), waarom zou hij al die meldingen moeten krijgen?
Daar is de papieren kalender voor, om te zien of er iets gepland staat die dag.
Dus komende Sinterklaas, ga ik vh eerst geen agenda meer vragen.
vrijdag 27 juni 2025 om 00:27
Ik zie het bij vriendinnen vooral dat ze kijken of partner dan thuis is met de kinderen (of dat ze oppas moeten regelen).
vrijdag 27 juni 2025 om 08:33
Ja dan kan het wel.Wissewis schreef: ↑26-06-2025 23:08Man heeft hier nagenoeg 0 sociaal leven zonder mij.
En we hebben geen kinderen.
Hier werkt het dus perfect.
Alle gezamenlijke dingen overleg ik. En onthou ik in mijn hoofd.
En herinner ik hem 3 keer aan tegen dat het zover is.
Op een gezamenlijke kalender zou hij toch nooit kijken "want jij regelt toch alles".
Laat staan dat hij dat ding ook nog eens online moet gaan zoeken.
Die 1 keer per jaar dat hij met een oude kennis op café gaat ... "veel plezier schat, en kom vooral niet weer al thuis om 21u30".
(Twee biertjes en hij is blijkbaar alweer bijgepraat.)
Niks tegen papier hoor, ik had vroeger een mooie leren filofax met de inhoud die je na een jaar in zo’n doosje kon bewaren. Maar met allebei veel afspraken, zowel werk en sociaal, kinders in allerlei leeftijden en ik ben met enige regelmaat in het buitenland, ik zou niet meer zonder digitaal & gesynchroniseerd kunnen.
vrijdag 27 juni 2025 om 08:50
Ik vind een papieren agenda wel heel fijn, om erin te schrijven, dingen weg te strepen, maar merk dat een agenda bij mij gewoon thuis blijft liggen zonder dat ik erin kijk. Ik vergeet afspraken dan juist omdat er geen trigger is om er in te kijken. En dan zie ik dus achteraf (wanneer ik eraan denk om in de agenda te kijken) dat ik vergeten ben om iets te doen.
Ik zet nu alle afspraken met een melding vooraf in mijn telefoon. Voor afspraken die van belang zijn voor mijn vriend, hebben we een gezamenlijke agenda. Zo zie ik precies wanneer hij 's avonds moet werken, en ik alleen met ons kind ben en hij ziet precies wanneer ik uitjes gepland heb en hij onze dochter dus naar bed brengt.
Daarnaast houd ik nog een soort kladblok met een takenlijstje en bulletpoints bij per dag, ook in mijn telefoon.
Ik zet nu alle afspraken met een melding vooraf in mijn telefoon. Voor afspraken die van belang zijn voor mijn vriend, hebben we een gezamenlijke agenda. Zo zie ik precies wanneer hij 's avonds moet werken, en ik alleen met ons kind ben en hij ziet precies wanneer ik uitjes gepland heb en hij onze dochter dus naar bed brengt.
Daarnaast houd ik nog een soort kladblok met een takenlijstje en bulletpoints bij per dag, ook in mijn telefoon.
vrijdag 27 juni 2025 om 10:11
Klinkt onhandig van die jongedame. Misschien meteen Insta checken of kon ze niet op de voorgestelde data?Calamitycat schreef: ↑26-06-2025 20:59Ik was laatst bij de tandarts en stond bij het inplannen van een nieuwe afspraak naast een jongedame met haar telefoon. Twee assistentes deden ons bijna tegelijk een datum- en tijdvoorstel. Ik had de afspraak al opgeschreven en mijn jas aangetrokken terwijl de jongedame nog steeds met haar telefoon aan het prutsen was. Op die momenten ben ik extra blij met mijn papieren agenda, het scheelt voor mijn gevoel tijd en gedoe. Dan maar ouderwets.
Ik kijk op die momenten in mijn digitale agenda of ik kan. Dan krijg ik een mail van de tandarts met een linkje dat de afspraak direct in mijn agenda zet. Veel sneller dan die jongedame dus
![Happy :-]](./../../../smilies/77_happy.gif)
Lijkt me wel leuk om elk jaar lekker door de nieuwe agenda's te struinen op zoek naar een mooi nieuw schoon exemplaar met mooie foto's of plaatjes of flauwe moppen of ... wat je ook maar leuk vindt.
vrijdag 27 juni 2025 om 10:51
Ik heb trouwens een hekel aan de tandarts inplannen bij de receptie. Bij ons kan dat gelukkig gewoon online, je logt in en je prikt een datum/tijd en klaar. Niet meteen een afspraak inplannen voor over een half jaar. Weet ik veel hoe mijn leven er dan bij ligt.
- - -
Ik lees ook altijd veel over to-do lijstjes die mensen bijhouden en afstrepen, en ik heb dat gewoon nooit, heb waarschijnlijk minder te doen ofzo. En kleine dingen, pakketje ophalen ofzo, schrijf ik verder niet op.
- - -
Ik lees ook altijd veel over to-do lijstjes die mensen bijhouden en afstrepen, en ik heb dat gewoon nooit, heb waarschijnlijk minder te doen ofzo. En kleine dingen, pakketje ophalen ofzo, schrijf ik verder niet op.
vrijdag 27 juni 2025 om 11:06
Grappig, ik kan dus helemaal niets met bladzijde per dag.LucyvanPelt schreef: ↑26-06-2025 17:15jawel, ik heb nog een agenda.
En bovendien heb ik ook al mijn oude agenda's nog.
Bladzijde per dag, agenda van Oxfam.
Vroeger met spiraalrug, nu spijtig genoeg niet meer.... geloof het of niet maar dat was voor mij een serieuze aanpassing![]()
Mijn autistenhoofd ziet graag in een keer het weekoverzicht
Frankly my dear, I don"t give a damn
vrijdag 27 juni 2025 om 11:54
Tot een jaar geleden kocht ik ieder jaar een beetje mooie agenda, maar vergat er steeda vaker dingen in te noteren of keek er niet in. Ik heb ook niet heel veel afspraken die ik niet kan onthouden (leuke uitjes) en medische afspraken of wanneer firma Spaans mijn ketel komt checken of het dakraam wordt vervangen of het grofvuil wordt opgehaald etc schrijf ik op een briefje (als ik die niet heb ontvangen)en hang op de koelkast. Vaak ook op mijn afwasbare tafelleed in de keuken. Wachtwoorden of pincodes belanden daar ook vaak.
Digitaal is niet mijn ding. Ik kan nooit iets vinden, onthoud inlogcodes niet en vind het vooral gedoe.
(het is zo erg dat ik al 2 weken een nieuwe foon heb liggen die ik alleen nog maar heb uitgepakt. Zo geen zin om alles te installeren en weer te moeten uitzoeken hoe het nu weer werkt)
De man doet alles digitaal, zelfs de tuinvogeltelling. Vind ik zo ongezellig
Digitaal is niet mijn ding. Ik kan nooit iets vinden, onthoud inlogcodes niet en vind het vooral gedoe.
(het is zo erg dat ik al 2 weken een nieuwe foon heb liggen die ik alleen nog maar heb uitgepakt. Zo geen zin om alles te installeren en weer te moeten uitzoeken hoe het nu weer werkt)
De man doet alles digitaal, zelfs de tuinvogeltelling. Vind ik zo ongezellig

Vanity of vanities; all is vanity
vrijdag 27 juni 2025 om 13:31
Ik heb een papieren agenda maar gebruik die voor werk/onderweg-aantekeningen bij gesprekken, om te doodelen of als ik eens een idee 'kwijt moet' en dit niet naar mezelf app. Niet meer als agenda dus.
Inmiddels net als zovelen hier Google calendar van partner en mij gesynchroniseerd en afspraken die werktijden kunnen raken stuur ik door naar mijn werkagenda. Thuis hangt ook een weekoverzicht. Met 2 kinderen vind ik het prettig om dat op zondag uit te schrijven voor de week erna. Voor 1 van mijn kinderen is dat overzicht ook echt nodig.
Inmiddels net als zovelen hier Google calendar van partner en mij gesynchroniseerd en afspraken die werktijden kunnen raken stuur ik door naar mijn werkagenda. Thuis hangt ook een weekoverzicht. Met 2 kinderen vind ik het prettig om dat op zondag uit te schrijven voor de week erna. Voor 1 van mijn kinderen is dat overzicht ook echt nodig.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in