Examens 2025

01-05-2025 13:03 386 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Volgens mij was er nog geen topic.
Mijn zoon van 15 begint volgende week met zijn MAVO examen.
Hij is druk aan het leren nu in de meivakantie en kijkt nu al erg uit naar de lange zomervakantie :-)

Wie vindt het leuk om mee te schrijven?
Latijn is dan misschien anders, omdat ze dat niet aanbieden op een vavo.
Dus ik zou dan zeker voor Latijn gaan.
Je mag zelfs een vak doen waar je wel een 6 voor hebt, maar waarvan je denkt dat dat nog een 7 kan worden. Om compensatie te hebben.

Er is best veel mogelijk. Daarom krijg je altijd een intake gesprek.
Er zijn trouwens wel vavo's die Latijn aanbieden.
Mijn zoon wil niet naar zijn diploma uitreiking. Ik vind dat het erbij hoort en dat hij gewoon moet gaan. Mijn vriend (niet zijn vader) zegt laat het gaan als hij echt niet wil. Wat zouden jullie doen of is het herkenbaar?
Terug van weggeweest
Ditishet25 schreef:
20-06-2025 12:30
Mijn zoon wil niet naar zijn diploma uitreiking. Ik vind dat het erbij hoort en dat hij gewoon moet gaan. Mijn vriend (niet zijn vader) zegt laat het gaan als hij echt niet wil. Wat zouden jullie doen of is het herkenbaar?
waarom wil hij niet?
ik zou er niet een hele grote halszaak van maken, het is ook maar een ceremonieel ding.. het doet niets af aan zijn diploma.. maar ik zou wel benieuwd zijn naar de reden.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Er komen bij ons elk jaar leerlingen niet naar de uitreiking. Meestal omdat ze op reis zijn. Soms omdat ze het onaangenaam vinden. Als dat laatste het geval is, is het een beetje de vraag waarom. Heeft hij onprettige herinneringen aan school? Is hij verdrietig omdat het nu echt afgelopen is? Vindt hij het ongemakkelijk tijdelijk in het middelpunt van de belangstelling te staan?
Ditishet25 schreef:
20-06-2025 12:30
Het is wel jammer natuurlijk maar dwingen heeft geen zin. Ik zou wel willen weten waarom hij niet wil gaan; ziet hij er tegenop om een praatje over zichzelf te moeten horen, houdt hij er niet van om op een podium te staan? Is dit hoe jullie hem kennen? Kunnen jullie dmv een gesprek wat angst van hem wegnemen, eventueel met hulp van de mentor?
Hij is vrij op zichzelf en staat niet graag in de belangstelling. Hij heeft geen vrienden waar hij buiten school mee omgaat. Op school wel zegt hij. Hij vond school ook niet veel aan. Hij praat niet of nou ja nauwelijks dus het is heel moeilijk om er wat uit te krijgen bij hem. Misschien vind hij het ook moeilijk dat anderen met 2 ouders daar zijn en zijn eigen vader er niet bij is maar dat is een aanname. Hij geeft niet echt een reden.
Dit is wel een beetje hoe hij is hij wilde ook nooit naar schoolfeesten ed.
Ik kan zijn coach nog wel een bericht sturen. Ik ben vooral bang dat hij later denkt ik heb dat gemist of niet meegemaakt.
Ik heb er een heel leuk feest voor afgezegd wat voor mij echt geen probleem is natuurlijk (wel jammer). Maar als ik dat nu afzet voor iets wat hij niet wil is dat ook beetje dubbel.
Terug van weggeweest
Zijn er nog herkansers die vandaag de uitslag te horen hebben gekregen?
Mijn zoon heeft Latijn herkanst en een hoger cijfer gehaald waardoor zijn eindcijfer nu een 6 is dus maar 2 vakken op het VAVO volgend jaar. Zoon is opgelucht.
Barbara74 schreef:
01-07-2025 20:06
Mijn zoon heeft Latijn herkanst en een hoger cijfer gehaald waardoor zijn eindcijfer nu een 6 is dus maar 2 vakken op het VAVO volgend jaar. Zoon is opgelucht.
Dat is fijn!
Barbara74 schreef:
01-07-2025 20:06
Hier heeft zoon Frans herkanst en gehaald (vwo). Dus hij ook maar 2 vakken op het VAVO. 1 vijf laat hij staan. Genoeg compensatie, dus hij hoeft maar voor 1 van de 2 vakken een 6 te halen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven