Singles unite, tweede editie 2025 deel 2

maandag 20 januari 2025 om 13:32
Bij deze kletsen we weer verder 
Dit is het vervolg op relaties/singles-unite-eerste-editie-20 ... #p35716590

Dit is het vervolg op relaties/singles-unite-eerste-editie-20 ... #p35716590
woensdag 2 juli 2025 om 12:19
woensdag 2 juli 2025 om 12:22
Wat fijn dat je je weer beter voelt!
Go with the flow en tijd geeft raad..
woensdag 2 juli 2025 om 12:23

Mimali, wat fijn! Ik zou bijna jaloers worden haha. Nee hoor, het is je echt helemaal gegund. Wat goed dat je toch hebt doorgezet he, ondanks de twijfels eerst.
woensdag 2 juli 2025 om 12:31
woensdag 2 juli 2025 om 12:39
Fijn dat het wat rustiger is in jou. Heb je het wat beter kunnen plaatsen voor jezelf wat er gebeurde in jou? En als je daar niets over kwijt wil is dat ook helemaal oké natuurlijk.
woensdag 2 juli 2025 om 12:40
woensdag 2 juli 2025 om 12:43
woensdag 2 juli 2025 om 13:10
Het kan ook een hele fijne vriendschap zijn Peertjes, vooral omdat je aangeeft weinig zin hebt om te daten en alles wat erbij komt kijken. Maar wat leuk dat je iemand hebt ‘ontmoet’! Weliswaar werkgerelateerd maar you never know! Het hoeft ook niet perse iets te zijn, het kan én mag ook gewoon een leuke man zijn zonder doel. Ik merk altijd dat ik een beetje moe wordt van mensen die je willen koppelen en elke man zien als date materiaal haha.
Wat betreft dat onderbuikgevoel.. mijn laatste relatie was allesbehalve gezond, hij loog en bedroog alles aan elkaar dus ik heb vrij snel door als iets niet klopt. Dus ook al bij online gesprekken en dat is soms echt wel vervelend, wat ook mee speelt is dat mijn ex vaak vaag was dus als iemand niet duidelijk is speelt dat gevoel meteen weer op. Dat is inderdaad iets wat bij mij ligt maar wat wel 9/10x klopt.
Hahaha Mimali.. ik vind het een hele stomme uitspraak maar ik ga hem toch maken: Het komt wanneer je het niet meer verwacht
Wat fijn dat jij je ook weer beter/rustiger voelt Idd!
woensdag 2 juli 2025 om 13:12
Leermomentje voor iedereen

Ik appte na (of tijdens?) mijn eerste date aan een vriendin dat ik niet dacht dat dit 'm was. Maar het was wel gezellig en de avond eindigde met een zoen en de toezegging voor een tweede date. Inmiddels anderhalf jaar samen

Zo'n eerste date is toch voor de meeste mensen ook best geforceerd en verwachten dat je dan 'het' al voelt is niet realistisch. Volgens mij hebben wel vooral mannen die verwachting.
woensdag 2 juli 2025 om 13:21
Wat ontzettend onaantrekkelijk! En wat weinig zelfreflectie dat hij ook zegt dat hij dan alles zelf moet doen, en zich niet beseft hoe dat overkomt. Jaa zo werkt het in volwassene-land. Zijn moeder/ouders hebben hier ook wel steekjes laten vallen.Pupke schreef: ↑02-07-2025 08:38Bij mij is er één potentiële date afgevallen. De beste man is 41, woont nog bij zijn moeder en wil niet op zichzelf wonen. Wel heel graag samenwonen. Hij wil niet op zichzelf wonen want dat is heel saai, eenzaam en dan moet hij álles zelf doen.. zo zei hij dat letterlijk. En samen was veel gezelliger. Hij heeft in het verleden 4 jaar samengewoond maar verder altijd bij hotel mama gewoond![]()
Wat erg eigenlijk dat je op deze leeftijd dit soort dingen bijna nog moet checken.

Heel erg leuk Mimali! Lekker van genieten en het contact opbouwen.
Fijn dat je je beter voelt _Idd. Blijf ook goed bij jezelf inchecken wat je nodig hebt.

Volgens mij is het voor heel veel mensen moeilijk om op basis van een eerste date al een beslissing te maken, en gooien 'we' over het algemeen de handdoek tegenwoordig wat te snel in de ring. Ik weet ook nog dat ik mn ex absoluut geen relatie-materiaal vond en dat is uiteindelijk de fijnste relatie geweest die ik ooit heb gehad. Je moet ook jezelf tijd geven om de ander te leren kennen (en de ander om jou te leren kennen). Helaas is het nu met die apps zo vluchtig, en het is zo makkelijk om weer door te swipen. Het voelt daardoor toch alsof het gras altijd groener is.
woensdag 2 juli 2025 om 13:34
Ja, ik vond het ook echt bizar! Hij vond het ook raar dat ik dit een no go vond.. Ik vind het ook een no go dat zijn moeder hem op die leeftijd nog thuis wil hebben. Dan zeg je als moeder zijnde toch ook een keer ‘Je bent nu oud genoeg, zoek iets voor jezelf’. Naja goed.. ik gooi de vraag over koken vaak rond etenstijd erincare_ schreef: ↑02-07-2025 13:21Wat ontzettend onaantrekkelijk! En wat weinig zelfreflectie dat hij ook zegt dat hij dan alles zelf moet doen, en zich niet beseft hoe dat overkomt. Jaa zo werkt het in volwassene-land. Zijn moeder/ouders hebben hier ook wel steekjes laten vallen.
Wat erg eigenlijk dat je op deze leeftijd dit soort dingen bijna nog moet checken.Ik heb aan mijn mannen (oepsie) nog niet gevraagd of ze kunnen koken, moet ik misschien maar eens doen.
Ze wonen iig wel op zichzelf en zijn allebei vrij fit dus ik ga er wel een beetje van uit.
![]()
Ik denk trouwens ook dat veel mensen veel te snel iets afkappen. Daar heb ik mijzelf ook schuldig aan gemaakt hoor! Maar ik heb nu besloten om iemand wel een kans te geven als het gewoon leuk/gezellig is en het gevoel goed is. Niet dat ik meteen hotel de botel wil zijn maar dat je denkt ‘Dat was een leuke date!’
woensdag 2 juli 2025 om 15:28
Ik denk dat het ontmoeten van een nieuwe man en hoe het is verlopen een hoop kwetsbaarheden en onzekerheid raakt bij mij. Heb een hoop nare dingen meegemaakt, wat ik wel redelijk heb verwerkt maar een deel zal ik denk ik altijd meedragen. Mijn zelfbeeld kan beter, om het zo maar te zeggen. Het dichtbij komen van een man, de mogelijke verwachtingen, maken dat ik het ook 'eng' vind. Al heb ik nu niet het gevoel dat hij mij druk oplegt, toch zie ik bepaalde beren op de weg. Daarnaast, het idee dat als mijn gevoelens gaan groeien, die persoon je ook weer flink kan kwetsen. Ik maak dingen al groot voordat het zover is, daarvan ben ik me wel bewust. Maar ik denk dat ik nooit meer echt onbevangen in iets nieuws kan stappen. En toch hoop ik dat een relatie er ooit nog mag inzitten. Het is ook een kwestie is van de juiste tegenkomen.
woensdag 2 juli 2025 om 15:32
Wat leuk om te horen!Lee3614 schreef: ↑02-07-2025 13:12Leermomentje voor iedereen![]()
Ik appte na (of tijdens?) mijn eerste date aan een vriendin dat ik niet dacht dat dit 'm was. Maar het was wel gezellig en de avond eindigde met een zoen en de toezegging voor een tweede date. Inmiddels anderhalf jaar samen![]()
Zo'n eerste date is toch voor de meeste mensen ook best geforceerd en verwachten dat je dan 'het' al voelt is niet realistisch. Volgens mij hebben wel vooral mannen die verwachting.
Ik voelde meestal wel snel iets maar dan was ik ook al een tijd aan het appen(wat niks zegt) maar er ontstond dan wel al iets..
Met deze man heel kort geappt voordat ik hem zag..
Hij zei gisteren dat hij toen al wel een tweede date had gewild maar ja Mimali had de deur al dicht gegooid
woensdag 2 juli 2025 om 15:38
Dat is ook logisch dat je dat meedraagt, en dat dat boven komt bij iets nieuws..Idd_ schreef: ↑02-07-2025 15:28Ik denk dat het ontmoeten van een nieuwe man en hoe het is verlopen een hoop kwetsbaarheden en onzekerheid raakt bij mij. Heb een hoop nare dingen meegemaakt, wat ik wel redelijk heb verwerkt maar een deel zal ik denk ik altijd meedragen. Mijn zelfbeeld kan beter, om het zo maar te zeggen. Het dichtbij komen van een man, de mogelijke verwachtingen, maken dat ik het ook 'eng' vind. Al heb ik nu niet het gevoel dat hij mij druk oplegt, toch zie ik bepaalde beren op de weg. Daarnaast, het idee dat als mijn gevoelens gaan groeien, die persoon je ook weer flink kan kwetsen. Ik maak dingen al groot voordat het zover is, daarvan ben ik me wel bewust. Maar ik denk dat ik nooit meer echt onbevangen in iets nieuws kan stappen. En toch hoop ik dat een relatie er ooit nog mag inzitten. Het is ook een kwestie is van de juiste tegenkomen.
En niemand zit erop te wachten weer gekwetst te worden dus dat is ook heel eng om iemand weer toe te laten..
Ik weet ook niet of dit voor langere tijd is dat is ook het onzekere in het begin..
Maar ik voel wel heel veel rust bij deze man, maar als ik alleen ben ook soms een beetje onrust omdat het gewoon spannend is om het aan te gaan..
woensdag 2 juli 2025 om 15:48
Ja het lijkt alsof ik i.p.v. door ervaring te leren, het juist steeds lastiger ben gaan vinden. Maar aan de andere kant wil ik het wel graag.Mimali schreef: ↑02-07-2025 15:38Dat is ook logisch dat je dat meedraagt, en dat dat boven komt bij iets nieuws..
En niemand zit erop te wachten weer gekwetst te worden dus dat is ook heel eng om iemand weer toe te laten..
Ik weet ook niet of dit voor langere tijd is dat is ook het onzekere in het begin..
Maar ik voel wel heel veel rust bij deze man, maar als ik alleen ben ook soms een beetje onrust omdat het gewoon spannend is om het aan te gaan..
Wel heel fijn dat je die rust voelt als je bij hem bent. Dat is echt een goed teken.

woensdag 2 juli 2025 om 15:54
Dit zou ik geschreven kunnen hebben…Idd_ schreef: ↑02-07-2025 15:28Ik denk dat het ontmoeten van een nieuwe man en hoe het is verlopen een hoop kwetsbaarheden en onzekerheid raakt bij mij. Heb een hoop nare dingen meegemaakt, wat ik wel redelijk heb verwerkt maar een deel zal ik denk ik altijd meedragen. Mijn zelfbeeld kan beter, om het zo maar te zeggen. Het dichtbij komen van een man, de mogelijke verwachtingen, maken dat ik het ook 'eng' vind. Al heb ik nu niet het gevoel dat hij mij druk oplegt, toch zie ik bepaalde beren op de weg. Daarnaast, het idee dat als mijn gevoelens gaan groeien, die persoon je ook weer flink kan kwetsen. Ik maak dingen al groot voordat het zover is, daarvan ben ik me wel bewust. Maar ik denk dat ik nooit meer echt onbevangen in iets nieuws kan stappen. En toch hoop ik dat een relatie er ooit nog mag inzitten. Het is ook een kwestie is van de juiste tegenkomen.
woensdag 2 juli 2025 om 16:44
care_ schreef: ↑02-07-2025 13:21Volgens mij is het voor heel veel mensen moeilijk om op basis van een eerste date al een beslissing te maken, en gooien 'we' over het algemeen de handdoek tegenwoordig wat te snel in de ring. Ik weet ook nog dat ik mn ex absoluut geen relatie-materiaal vond en dat is uiteindelijk de fijnste relatie geweest die ik ooit heb gehad. Je moet ook jezelf tijd geven om de ander te leren kennen (en de ander om jou te leren kennen). Helaas is het nu met die apps zo vluchtig, en het is zo makkelijk om weer door te swipen. Het voelt daardoor toch alsof het gras altijd groener is.
Dit dus inderdaad! Ik herinner me dat we hier bijna een fittie kregen met mensen die het idioot vonden dat ik en anderen @Mimali aanspoorden om het nog een kans te geven. Terwijl @Mimali hem duidelijk niet uit haar hoofd kon zetten. En je valt je toch geen buil aan een tweede date, mocht het uiteindelijk toch niks zijn?

mus wijzigde dit bericht op 02-07-2025 16:47
1.52% gewijzigd
The impossible only takes a little longer
woensdag 2 juli 2025 om 16:47
Haha, zo klonk het toen al, toen je dit vertelde. Volgens mij had je hem inderdaad meteen verteld dat je er niks bij voelde en had hij toen iets gezegd als dat hij er hetzelfde in stond (maar dat klonk toen al niet erg overtuigend).
The impossible only takes a little longer
woensdag 2 juli 2025 om 17:00
Ja klopt hij had ook niet gelijk de wauw maar er was wel iets zei hij gisteren....
woensdag 2 juli 2025 om 18:34
Nou ik denk dat er een paar hier wel mee verantwoordelijk kunnen geacht worden voor de ommekeer
En vandaar dat ik het zo moeilijk vond om te aanvaarden dat mijn laatste date bij het afscheid letterlijk zei 'ik vond het heel erg leuk, anders was ik geen halve dag gebleven maar ik voel de klik niet die er moet zijn om er een vervolg aan te geven'.
Ben het daar zo oneens mee... en dat heb ik hem ook gezegd maar het heeft niet geholpen.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in