November 2007

18-03-2009 20:34 2998 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn verjaagd uit ons oude vertrouwde topic, dus dan maar een vers topic.

Veel schrijf- en leesplezier!

Een korte samenvatting van ons topic: Twee apen uit mei 2000 en november 2002, twee oktober baby's, heel veel november baby's en een december 2007 baby. Verder nog een februari en maart 2009 baby, twee juli 2009 baby's, één augustus 2009 baby, één in maart 2010 en één in april 2010 uitgerekend en dat was het voorlopig wel.

Hoera! Welkom zusje van Alissa!!!
Kort bijgelezen.

Chica, wat een mooie namen. Blijf maar heeeeeeeel lang op die wolk, je hebt het verdiend.

Suzaa, ook jij veel pret op je wolk. Fijn dat het gewicht nu goed gaat. Fijn he, die tandemwagen, hoewel ik er nog steeds aan moet wennen dat je je suf duwt. Dan rijdt de eenling toch heel soepel als je die eens mee hebt.

Q, het blijft een uitzoekerij zeg, met qtie. Dromen: hier af en toe een huiltje, vooral na een drukke dag. Maar het lijkt me niet dat ze dan bang is.

Wat ik wel heel goed zie in ontwikkeling is dat ze opeens allerlei situatues gaat naspelen met poppetjes van little people of met knuffels. Dan komen echt dingen van de afgelopen tijd voorbij. Soms zelfs nog van de verbouwing van de badkamer...... Maar het lijkt me wel dat ze iets heeft gevonden om dingen te verwerken. En ik ben blij, want ze wil weer even wat minder op schoot zitten

Straks lekker zwemmen amt nelis: oma kan vandaag niet, dus mama vindt het heel erg, maar moet een uurtje van haar werkdag missen
Novem; wat gaat dat snel he..zo heb je nog vakantie en zo begin je alweer aan je tweede werkweek. Kan me helemaal voorstellen dat je blij bent dat Binkie niet altijd alles mag op verjaardagen/feestjes, kinderen worden altijd zo vol geladen met zoet en zout. En op zich is dat voor een keer niet zo erg, maar zo is er bijna elke dag/weekend wel zo'n situatie.

Suzaa; wat fijn dat Suzy zo voorbeeldig is richting Suzoon en dat de bv nu lekker op gang is gekomen.Vond je het niet eng dat hij in het begin niet echt wilde drinken? Ik merk dat dat de reden is dat ik tegen de bv op zie en dus ook poeder en een fles in huis ga halen. En al lekker op pad geweest met de kids...heerlijk! Je geniet echt van je verlof volgens mij. Ben je lichamelijk al een beetje aan het herstellen? Of heb je nog veel last van het gevoel overreden te zijn door een vrachtwagen?

Vandaag heb ik werkelijk niks te doen...nou ja, vanavond naar de partneravond van de gym. Maar overdag dus niks, voelt eerlijk gezegd raar, moet echt even afkicken van alles nu. En heb voor het eerst in mijn leven bij de start van de vakantie geen giga achterstand in het huishouden doordat de poets dat allemaal opgelost heeft :-D. Zo maar even rondje winkels maken en lekker met een boekje niksen. Volgende week de babykamer helemaal schoonmaken en inrichten, want krijgen van 't weekend nog logees in die kamer.

Met Alissa gaat het op dit moment super. Ze is ontzettend vrolijk, kletst de oren van ons hoofd (soms zelfs verstaanbaar) en luisterd ontzettend goed. Het hele weekend geen traan of gekrijs gehoord. Als het zo een paar weken kan zijn....graag! De enige discussie die we gisteren met haar hadden was dat ze bij oma direct naar de snoepkast vloog en vroeg om een koekje, en dat vind ik dus niet goed. Ik wil niet dat ze gaat schooien om koekjes als wij ergens op visite zijn. Maar ze pikte het redelijk goed op. (En na 5 min toen ze gestopt was met vragen kreeg ze natuurlijk alsnog een koek).
O; crosspost; wat knap trouwens dat jouw dochter al kan tellen en kleuren herkennen! Is hier totaal nog niet aan de orde. En dadelijk lekker zwemmen met Nelis, lekker! Dat Neeltje zich de badkamerverbouwing nog kan herinneren, das toch al een tijdje geleden volgens mij, zo zie je maar dat die kinderen meer oppikken dan wij eigenlijk in de gaten hebben.
Lala, het kan helemaal geen kwaad om voeding in huis te hebben. Nelis heeft ivm mijn bevalling pas na 3 dagen borstvoeding kunnen hebben. We hebben het 1 dag aangekeken, toen vond ik hem echt te suf. Toen hebben we hem (tegen de zin van het ziekenhuis nota bene) een nacht iedere 3 uur bij laten voeden. Zelfs toen is hij 300 gram afgevallen! Dus wat was ik blij met even een boost eten erin. Op de derde dag was de voeding goed op gang, en pas 3 dagen geleden heeft hij weer zijn eerste flesje nutrilon gehad. Hij heeft er niets van geleden en vindt nu de kunstvoeding direct lekker. Scheelt wennen
Novem; dat is idd wel weer even afkicken, weer werken na zo'n heerlijke vakantie.

O; lijkt erg lief, dat naspelen met poppetjes enzo. Goed voor de ontwikkeling, ik heb dat bij Suzy nog niet gespot. Tandemwagen is zeker wennen met sturen, maar toch wel erg makkelijk. Veel plezier met het zwemmen!! En knappe Neeltje met kleuren en tellen. En Qtie ook al zo'n knapperd!!

Lala; Suzy wilde de eerste dagen ook niet/weinig drinken, die was nog misselijker (had ook in vruchtwater gepoept) en aanleggen ging in het begin voor geen meter. Dus ik had er wel vertrouwen in dat het goed ging komen. Rustig blijven proberen en niet in paniek raken. Maar we hadden ook een blik Nutrilon+fles in huis voor het geval dat, dat gaf ook wel een rustig gevoel. We hebben het niet nodig gehad, maar als het nodig was geweest, dan had ik zeker ook zonder twijfel een flesje gegeven, of misschien eerst proberen te kolven. Heb nu een dubbelzijdige electrische kolf van Ameda gekocht, een superding (en betaalbaaar).

Lichamelijk gaat het ook goed, echt 100x beter dan na Suzy. Toen was de bevalling ook veel heftiger, voelde ik me echt overreden door een vrachtwagen en had ook best veel bloed verloren. Dat is nu totaal niet het geval geweest, ik voelde me eigenlijk al heel snel weer fit en niet beurs. Een wereld van verschil dus.

Wat heerlijk dat Allissa zo lief is, Suzy is de laatste week ook al zo voorbeeldig lief. Ze kon nog wel eens mopperen en zeuren, maar ondanks dat ze gisteravond opeens koorts had is ze uberschattig. En heerlijk zo'n dagje even geen verplichtingen.
Heb foto's op mijn Hyves en op mijn weblog gezet.

Verder alles goed hier. 4de dag, kraamtranen die ook wel vloeien (bah) en beetje mot met vriend. Maar laatste zal wel van alle spanningen en emoties zijn.

Sara drinkt nu goed en is lekker veel aangekomen. Nog niet op geboortegewicht maar het gaat de goede kant op. Ze spuugt nog wel veel, maar minder frequent en de BV is goed op gang (auw stuwing vandaag). Het was toch wel weer even wennen hoor met dat aanleggen en het heeft me een paar kloven opgeleverd maar die gaan nu ook goed.

Ook ik heb flesje en melk in huis en heb ze ook 2x gebruikt om bij te voeden na het spugen. Geeft inderdaad rust en ik denk toch dat ik deze keer een combi ga doen van FV en BV, Fifty, fifty ofzo.

Ga kijken of mijn humeur beter wordt van het bestellen van een Beco Butterfly

Ibbel: ze heet je oma;s gebreide sokjes aan. Super dingen, de enige die blijven zitten
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Chica, wat een prachtig dametje! Zo te lezen ook een voorspoedige bevalling, lekker hoor. Sja, aanleggen is inderdaad weer even het kunstje onder de knie krijgen voor beiden.

Laat even weten hoe de Beco bevalt, ik ben erg benieuwd! Ik vind ze erg mooi, maar beetje duur om als probeersel te kopen....

Geniet van Sara, nogmaals heel veel geluk met z'n viertjes!
Och wat een zoet poppetje, Chica!

Verder alleen een snelle zwaai, wij gaan op vakantie.
Q; fijne vakantie. Heel veel plezier, geniet ervan!

Ibbel; jij had toch ook zo'n leuke draagzak, bij een frans webwinkeltje gekocht? Daar heb ik vorig jaar nog naar gekeken, maar toen waren ze niet meer leverbaar staat me bij. Die was een beetje vergelijkbaar met de Beco, maar dan een stukkie goedkoper toch? Ik ben me er ook maar weer in aan het verdiepen, zodat ik oook makkelijker met de auto weg kan (buggy en draagzak mee en hoppakee).
Q: heeeeeeeel prettige vakantie, schreeuwde ze nog even na.

Suzaa: Had Ibbel niet de Yamo? Ik ben ook nog steeds aan het kijken. Maar Ibbel heeft wel gelijk, die dingen kunnen na gebruik weer op MP en zijn volgens mij zo verkocht. Dat scheelt weer in prijs.

Hier gaat het steeds een beetje beter, BV loopt lekker nu, stuwing bijna weg enz enz Ik hoop dat de geboortekaartjes vandaag komen en misschien komt de vrouw van de hielprik enz vandaag. Maar heb super veel last van aambeien. Ik gebruik Curanal, de pillen, zetpillen en zalf maar het lijkt niet echt te helpen. Iemand nog goede tips????

Mijn lieve Sara is de allerliefste, schattigste en mooiste baby (want Anniek is een dreumes) van het hele universum en terug. Zo..........dat wilde ik jullie niet onthouden hahahaha
Fijne vakantie Q!

Chica, wat een lief klein poppetje is Sara! Hoe is het vandaag? Nog steeds kraamtranen?

Suzaa, bij jullie gaat het ook goed zo te lezen! Het lijkt wel alsof je alweer je oude zelf bent. Dat gaat bij een tweede dan dus echt sneller blijkbaar! Gelukkig maar. En wat heerlijk dat Suzy zo lief is. Lijkt me een drama als je peuter net aan het puberen is als je net bent bevallen. Heerlijk hoor!

Lala, wat fijn dat je verlof hebt! Als ik jou was zou ik heel erg gaan genieten van de kindloze dagen de komende weken. Je eigen rust pakken en lekker relaxen. Hoe voel je je nu? Je leest 'goed' zeg maar.

Ik heb hier een ondeugend meisje in huis. Niet vervelend, maar echt ondeugend. Vanochtend had ik haar even voor de Teletubbies gezet zodat ik boven kon opruimen. Hoor ik dat ze aan het televisiekastje zit en dat mag niet. Dus ik kijk om de hoek en zeg 'Tessje!'. Schrikt ze en rent terug naar de bank en gaat daar weer lief tv zitten kijken. Kijkt ze mij met onschuldige ogen aan van 'maar ik zit alleen maar zoet tv te kijken'. Hahaha. Gisteren ging ze bij de trap staan en toen zei ze 'Tessje bedje toe'. Heel fijn dat gepraat!
Chica, wat een heerlijke wolk! Ik heb geen hyves, maar ik geloof je meteen als je zegt dat sara het mooiste meisjesbabytje is (nelis is de mooiste jongen ).

Aambeien: een maandje of 2 na de bevalling waren ze weg. Ik heb niets gebruikt. Alleen geen vochtige doekjes doen, dat maakt het erger.

Draagdoek: het is heel vervelend zo'n mannetje te hebben dat het zo snel warm heeft. Afgelopen zondag zaten we in een restaurant met een brullend ventje, maar na 5 minuten drijft hij de (zeer luchtige geweefde) draagdoek uit. Ik gebruik hem dus zelden. Hebben we binnenkort inkomsten vam MP

Q, fijne vakantie!!!

De crisis heeft weer toegeslagen: mijn vader zit op zijn 62e met een heel slechte regeling sinds gisteren in de WW. Dus hier komen de emoties ook heerlijk binnenstromen. Dat konden we er nog wel bij hebben......
Tess, crosspost! fijn is dat he, dat je ze nu zo goed kunt begrijpen! Hoewel hier zowel de vuilnisbak als hagelslag "slakkebak" zijn
O, wat vervelend van je vader! Op zijn 62e... Mijn schoonvader heeft vorige week te horen gekregen dat hij op straat staat op zijn 59e. Gelukkig wel met een goede regeling waardoor hij waarschijnlijk niet meer hoeft te werken, maar ook heel spannend.
Chica; heerlijk verliefd op je meisje, super! Heerlijk spul is het ook, zo'n klein moppie.

Hmm O; Suzoon is inmiddels ook uitgekreukeld, dus die kan een wedstrijdje mooiste baby met Nelis wel aan, haha!!

Aambeien; takkedingen zijn het. Maar toen de stuwing eenmaal weg was, waren ze ook snel weg met Curanal. Dus ik denk nog even geduld hebben, ze worden vast snel minder.

Haha, die Tessje!!! Kon je je lachen inhouden? Toch wel grappig, dat ondeugende. Volgens mij las ik van de week nog in het groeiboekje dat zodra jij weg bent, het verbod ook weg is en dat ze vanaf 2 jaar geloof ik pas een geweten vormen. Dus ze kan er nu nog niets aan doen . Ik werd laatst ook een keer boos op Suzy (weet niet meer precies waarom, maar was echt iets wat niet mocht) en ze voelde wel dat het menens was. Ze stond echt heel schuldbewust te kijken en trok een enórme pruillip. Sja, zie je gezicht dan nog maar eens in de plooi te houden.... .

Het kletsen gaat nu echt in rap tempo. Nog niet echt zinnetjes, maar woordjes des te meer. En als ik zeg "we gaan naar bed" of onder de douche dan staat Suzy ook al bij deur om naar boven te gaan. Schattig, misschien omdat ze nu meer kan zeggen ze ook zichzelf beter kan vermaken, ze is echt zo zoet de laatste weken. Ze kon altijd best mopperen als iets niet lukte, of verveling, maar nu; ik heb geen kind aan haar. Echt lief!

Draagdoek; mijn handen jeuken ook steeds meer voor de Beco, maar ik "durf" nog niet . Vorig jaar had ik 'm ook al bijna besteld voordat we op vakantie gingen, maar toen was het ook al twijfelen geblazen en uiteindelijk niet gedaan (ook niet nodig gehad achteraf). O ja, de Yamo; even spieken bij Mr Google. Het is idd wel waar dat verkopen via Marktplaats altijd nog kan. Ik twijfel nog even verder, maar best kans dat ik 'm in een helder moment ga bestellen. Dan kan ik de buggy achterin de auto knallen en weer eens ergens anders heen dan het bekende rondje in de buurt.

Jeetje O; dat is balen zeg, voor je vader. Op zo'n leeftijd met een slechte regeling op straat gezet worden is haast onmenselijk. Echt sneu hoor .
Suzaa, we zullen dat wedstrijdje maar niet aangaan, dat wordt ruzie geweten is er pas echt als ze een jaar of 5 zijn, dat duurt dus nog wel eventjes......

Dat zoete herken ik wel. Maar creatief worden ze ook: manlief was vanochtend zijn slippers kwijt. Alles afgezocht, liggen ze buiten: door het kattenluikje naar buiten gewerkt daar kun je niet boos om worden!
Wat schattig is dat allemaal he...die streken van de peuters. Ik had het ook gelezen, regels gelden voor deze leeftijd alleen als je erbij bent, zodra je het hoekje om bent gelden de regels niet meer in de gedachtengang van een peutertje.

Heb het filmpje van Sara gezien op je website chica, wat een dotje! En wat een haardos, echt enorm (mooi!). Aambeien heb ik geen verstand van. Is dit een typisch tweede kindje verhaal ofzo, dat zowel Chica als Suzaa als O ze hadden na de tweede bevalling?

O; dat meen je niet van je vader. Gvd...wat een gedoe is dat zeg, dadelijk moet hij op deze leeftijd nog naar het uwv en wekelijks solliciteren ofzo....Kan me voorstellen dat het emotionele tijden zijn!

En bij Tess ook al....ik heb hier om mij heen er nog niet mee te maken gehad (sterker nog, bij manlief in het bedrijf zijn de werknemers niet aan te slepen), maar het lijkt me vreselijk.

Hier gaat ie lekker, al blijf ik vandaag maar even binnen met dit warme weer. Zonet bij de gyn geweest, weer helemaal goedgekeurd, bloeddruk 116/66, keurig dus, en niet heel veel aangekomen. Meisje in idd al een stuk ingedaalt, maar ligt nog niet vast in het bekken, prima voor de termijn dat ik zwanger ben voor een tweede.

Nu maar eens het badje gaan opzetten voor ons peutertje..kan ze even in haar zwemluier dobberen.
Ow..Chica, laat je tranen alsjeblieft de vrije loop deze dagen!!! Je hebt een gruwelijk hormoondip na je bevalling en die tranen moeten er echt uit, laat je lekker vertroetelen en huil ze uit. Opsparen is alleen maar ellende voor later.
Ik heb een Yamo, maar die kun je niet met ienieminikindjes gebruiken. Pas na drie maanden, en eigenlijk vind ik dat je nóg iets langer moet wachten ermee. Een gewone doek is veel beter, of anders de Beco, Manduca, Papatum of Ergo.

Aambeien, auwieieie, nee geen tips, ik vrees dat hamamelisgel niet hardcore genoeg is voor die van jou.... gelukkig heb ik ze niet gekregen, dus er is hoop voor Lala.

Suzaa, gewoon doen hoor, die Beco. Echt hoe langer je wacht hoe onzinniger het wordt om er een te kopen Ik heb net een nieuwe doek gekocht...

En bij ons was het ook zo dat Seppe ineens een stuk zelfstandiger werd. Wij gooiden het erop dat het te maken had met het feit dat we hem gewoonweg meer los moesten laten.

Seppe is ook zo lief aan het praten, net nog achter op de fiets: Mama, hoi mama, en dan noemt ie alles op wat ie ziet, kookel, wafwaf, mama, fiesj, boom...
3 hele kleine mini stapjes, heeft Anniek gister los gelopen. Ben suuuuuper trots. Kreeg zowaar tranen in mijn ogen omdat mijn kleine meisje nu al zo groot wordt. Zucht, het cliche dat het allemaal heel snel gaat klopt inderdaad. Ze is alleen wel boos op mama. Ze wil niet veel met me te maken hebben, zal wel door Sara komen en hopelijk is het een fase (want echt leuk vind mama dat niet hoor, ze snapt het wel, maar leuk is anders)

Sara heeft het vannacht super gedaan. 2 x 4 uur dus lekker geslapen. Aambei nog altijd actief maar volgens mij minder. Yeassss ik ben op de terugweg. De terugweg naar een pijnvrij lichaam, waarmee ik weer kan bewegen, oh wat zal dat heerlijk zijn. Ik zit tevens nog 4 kilo boven oude gewicht dus dat gaat ook goed. Vandaag hielprik (gatsie) en VK op bezoek. Kaartjes gister de deur uit, heet begint allemaal ergens op te lijken hier in huis.

Omdat het zon goed begin van de dag is ga ik de Beco bestellen. Oh shit, moet nog met vriend bespreken welk motief, want hij moet ook dragen natuurlijk.

Ibbel: Was jij het met een andere nick?
O chica wat klink je opgewekt! Wat een prachtig kindje is Sara! Em stoere anniek die los gaat lopen. Voor je aambeien heb ik ook geen idee.

Ben echt benieuwd naar je Beco. Heb het al zo vaak voorbij zien komen, dat het tijd wordt wat de verhalen uit de praktijk zijn.

Suzaa, jij klinkt ook zeer relaxed. Klopt dat?

Tess, zo herkenbaar wat je schrijft. Binkie is ook weer zo ondeugend. Hij moet ook thuis weer echt zijn plekje vinden. Is natuurlijk erg verwend met alle aandacht van ons beide. Maar soms vind ik het zo vermoeiend. Hij ligt er nu ook weer in. Niets was goed, en maar gooien met zijn speelgoed. Blijkbaar is hij ook echt moe, want ik hoor hem niet.

Balen voor je schoonvader. Of was hij met die goede regeling wel blij?

O, geen goede regeling. Das echt balen. Heb je al die jaren zo hard gewerkt en dan wordt je er zo uitgewerkt.

Lala, fijn dat je weer goedgekeurd bent.Hopelijk doet jou dochter niet mee aan die ondeugende streken. Snap ze het een beetje dat je zwanger bent?

Ibbel echt, als deze baan je niet bevalt dan moet je echt iets met die draagdoeken doen. Zelf ben ik echt geen fan (en maak zo ook geen vrienden, geloof ik), maar zoveel als jij er van weet, ik zou er bijna 1 gaan aanschaffen.

Ga zo eens kijken of de uitverkoop nog iets voor ons heeft. Heb een broekje voor Binkie in de kast waar nog iets bovenop moet, goede smoes.
Ik heb geen andere nicks, ik heet overal en altijd Ibbeltje. Zijn er meer mensen die je aan de Beco willen hebben?

Novem, ik weet van een heleboel dingen heel veel, ziekelijk veel zeg maar, dat is mijn flaw zeg maar. Als ik ergens aan begin kan ik er niet meer mee ophouden met informatie te verzamelen.

Voorlopig hou ik de verkoop bij deense kinderkleding. Binnenkort ga ik de zelfgemaakte rokjes en jurkjes van mamsie verkopen, ik kom wel even wat laten zien in de ak als ik wat heb.

Binti, ik kwam Bintje net tegen bij schurkenjurken op de site, leuk!
Novem, ik kan er best mee leven hoor dat jij niet van draagdoeken houdt , je bent nog steeds mijn vriendin
Hij is besteeeeeeeeeeeeld. Deze:

Beco Butterfly Carnival

Ben echt super blij. Tralalala

Ibbel: Gister was er een topic over hoe je het beste babyspullen aan de man kon brengen. Ik dacht ms dat jij het was. Anders kun je wellicht wat tips daarvandaan halen? Maar hou ons inderdaad op de hoogte van jouw winkeltje hoor.
Chica; WAT GOED.. 3 stapjes! Wow!

Heeft iemand enig idee wat ik vanmiddag met mijn peuter zou kunnen gaan doen? Ik ben voor 't eerst weer een middag alleen met haar thuis, en kan toch niks bedenken...triest...maar waar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven