Vriendin gaat trouwen
zondag 20 juli 2025 om 17:56
Ha,
Ik heb een vriendin sindsdat we 14 zijn. We hebben lief en leed gedeeld. Intussen is zij alweer een jaar of 9/10 samen met haar lieve vriend en gaan ze trouwen. Ik ben heel blij voor haar! Ze heeft me uitgenodigd om mee te gaan naar een afspraak om de bruidsjurk uit te zoeken. Ze is op 1 prachtige jurk verliefd geworden, maar die lag behoorlijk boven haar budget. Ik heb daarom aangeboden om als bruidscadeau dat verschil te betalen en dat waardeerde ze enorm. Het was echt een heel lief moment en ze was super gelukkig met de jurk.
Nu is het zo, dat de bruiloft er binnenkort aankomt... en ik ben niet uitgenodigd. Ze wilde het klein houden, vandaar dat zij en haar man ieder 3 vrienden hebben uitgenodigd. Nu is het haar feestje en bepaal je uiteraard zelf hoe je dit invult en dit respecteer ik. De keuze om flink te doneren aan haar bruidsjurk was daarnaast ook echt de mijne. Toch doet dit best wel pijn, omdat ik me toch afvraag waar ik sta als vriendin. Bij het uitzoeken van de bruidsjurk was trouwens verder alleen haar stiefmoeder aanwezig, geen andere vriendinnen. Ik heb het nog niet met haar besproken, wil dat wel nog gaan doen. Ik weet alleen niet echt wat hiervan te vinden.
Ik ben vooral benieuwd naar jullie ideeën hierover. Misschien verwijder ik later ivm herkenbaarheid nog wat details.
Ik heb een vriendin sindsdat we 14 zijn. We hebben lief en leed gedeeld. Intussen is zij alweer een jaar of 9/10 samen met haar lieve vriend en gaan ze trouwen. Ik ben heel blij voor haar! Ze heeft me uitgenodigd om mee te gaan naar een afspraak om de bruidsjurk uit te zoeken. Ze is op 1 prachtige jurk verliefd geworden, maar die lag behoorlijk boven haar budget. Ik heb daarom aangeboden om als bruidscadeau dat verschil te betalen en dat waardeerde ze enorm. Het was echt een heel lief moment en ze was super gelukkig met de jurk.
Nu is het zo, dat de bruiloft er binnenkort aankomt... en ik ben niet uitgenodigd. Ze wilde het klein houden, vandaar dat zij en haar man ieder 3 vrienden hebben uitgenodigd. Nu is het haar feestje en bepaal je uiteraard zelf hoe je dit invult en dit respecteer ik. De keuze om flink te doneren aan haar bruidsjurk was daarnaast ook echt de mijne. Toch doet dit best wel pijn, omdat ik me toch afvraag waar ik sta als vriendin. Bij het uitzoeken van de bruidsjurk was trouwens verder alleen haar stiefmoeder aanwezig, geen andere vriendinnen. Ik heb het nog niet met haar besproken, wil dat wel nog gaan doen. Ik weet alleen niet echt wat hiervan te vinden.
Ik ben vooral benieuwd naar jullie ideeën hierover. Misschien verwijder ik later ivm herkenbaarheid nog wat details.
maandag 21 juli 2025 om 12:48
Ik zou ook zeker een luchtige insteek nemen en vragen of het klopt dat je nog geen uitnodiging hebt gehad? Als ze je écht niet heeft uitgenodigd, dan is dit ook het moment voor haar om zich te verantwoorden. En dan kan jij gelijk je verbazing uitspreken. Dus zie het als goeie manier om t gesprek op gang te brengen.
Ik zou het ook via de app alvast vragen, er totaal vanuit gaande dat je gewoon bent uitgenodigd.
Ik zou het ook via de app alvast vragen, er totaal vanuit gaande dat je gewoon bent uitgenodigd.
maandag 21 juli 2025 om 12:50
Ik zou me van de domme houden en dat feit over 3 vriendinnen negeren. Gewoon vragen waar jouw uitnodiging blijft, zodat zij ook doorheeft dat jij er totaal vanuit gaat dat je bent uitgenodigd. Laat haar zich maar verantwoorden als dat niet zo is.
maandag 21 juli 2025 om 12:59
Dat zou ik ook doen. En dan eens horen wat het verhaal is.Drackie schreef: ↑21-07-2025 11:29Hoe weet je dan dat er aan beide kanten drie vrienden zijn uitgenodigd? Wist zij jou dat ook te vertellen? Overigens zou ik denk ik gewoon zeggen tegen die vriendin: klopt het dat ik nog geen uitnodiging voor de bruiloft heb gehad? Stel nou dat het wél is misgegaan bij de post, maar ook omdat het gewoon gek is dat je haar er niet over hebt gehoord zou ik doen alsof ik die andere vriendin van haar niet gesproken had.
Ben je inderdaad niet uitgenodigd, dan is dat echt heel lullig.
maandag 21 juli 2025 om 13:11
Ik ben juist wel gewend om altijd even rsvp te geven.Minik schreef: ↑21-07-2025 12:07Wij deden dat destijds niet hoor en in vrijwel alle uitnodigingen die ik heb gehad stond alleen ‘laat uiterlijk 20 mei weten als je niet aanwezig kunt zijn’ bijvoorbeeld. Je aanmelden was bij alle bruiloften waar ik geweest ben nooit nodig (en dat waren er heel wat).
Laatst kreeg ik ook een uitnodiging voor een bruiloft over paar maanden (ook al vooraankondiging gehad via app) en daar stond een qr code in voor reageren voor die datum.
Ik had gereageerd en bevestiging dat het antwoord ontvangen was. Blijkbaar niet goed aangekomen, mail weg ofiets, dus kreeg paar dagen voor de datum een herinnering voor rsvp van de bruidegom.
En toen bleek mijn aanmelding nooit aangekomen te zijn.
In geval van to zou ik naar aanleiding van gesprek met andere vriendin even appje sturen met goh ik sprak die en die over je mooie uitnodiging, klopt het dat ik hem (nog) niet ontvangen heb. Zoiets.
maandag 21 juli 2025 om 13:11
Beetje passief agressief je uitnodiging afdwingenframboosje123 schreef: ↑21-07-2025 12:50Ik zou me van de domme houden en dat feit over 3 vriendinnen negeren. Gewoon vragen waar jouw uitnodiging blijft, zodat zij ook doorheeft dat jij er totaal vanuit gaat dat je bent uitgenodigd. Laat haar zich maar verantwoorden als dat niet zo is.

Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras.
maandag 21 juli 2025 om 13:17
Mooi via via verhaal.OlleGrieze schreef: ↑21-07-2025 12:28'En die andere vriendin vertelde over dat ze het dus klein wilde houden en dat er nog twee vriendinnen (incl naam) zijn uitgenodigd, dus zodoende dat ik al conclusies ging trekken - vast veel te snel '
TO: Benoemde die vriendin het aantal vriendinnen en dus 3? Zo ja: De vriendin die uitgenodigd is, noemde de namen van de twee andere vriendinnen die uitgenodigd zijn. En dan ben jij daar dus niet bij.
Ik zou alleen uitgaan van het antwoord van de bruid en haar dus appen dat je nog geen uitnodiging hebt gehad, of dat klopt.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
maandag 21 juli 2025 om 13:28
Hoezo? Zo'n rare veronderstelling is het toch niet dat je welkom bent op een bruiloft waarvoor je een halve jurk hebt bekostigd?
Onze harten bleven branden door de liefdesvlam
maandag 21 juli 2025 om 13:38
maandag 21 juli 2025 om 13:50
Ja precies.pina schreef: ↑21-07-2025 13:38Ik heb het hele topic gedacht dat TO rechtstreeks geïnformeerd was door de bruid, maar in het moment overvallen was en daarom nog niet gereageerd had.
Nu blijkt dat het verhaal zich volledig in de wandelgangen afspeelt, dan zou ik nu toch gewoon even bellen om te vragen van hoe en wat.
Onze harten bleven branden door de liefdesvlam
maandag 21 juli 2025 om 13:54
Ik ben toen een uitnodiging vergeten. Maar dat ging wel om 100 uitnodigingen waarvan dus 1 stel vergeten. Ik was er zelf beduusd van. Waren geen mensen die ik wekelijks of maandelijks sprak maar in mijn hoofd had ik ze gewoon uitgenodigd en dat wilde ik ook echt. Ik had alleen een save the date gestuurd.
maandag 21 juli 2025 om 13:58
Ja dat is wel een wending idd. Dus niet zo gek dat ik me afvroeg hoe dat dan gegaan was. Ik zou ook nu gewoon even luchtig appen. Dan is het maar duidelijk. Hoop niet dat ze zich er dan uitlult en net doet alsof het fout gegaan is en je alsnog uitnodigt. Dan voelt het toch ook niet zo fijn denk ik. Maar dat kan je vast aan haar reactie opmaken.
Enige wat ik nog niet goed snap is wat die vriendin nu heeft gezegd. Wist zij dat er enkel 3 vriendinnen zijn uitgenodigd en jij dus niet. Of kunnen het er ook 4 zijn? En zij wist dus ook dat die man ook enkel 3 vrienden heeft uitgenodigd? Als ze dat allemaal weet heeft zij dat dus allemaal besproken met de bruid.
Je hebt niet tegen die vriendin gezegd dat jij nog geen uitnodiging gezien hebt maar wel had verwacht? Dan kon die vriendin je misschien ook wel vertellen: nee Truus houdt het klein en heeft gezegd enkel deze 3 vrouwen uit te nodigen.
Enige wat ik nog niet goed snap is wat die vriendin nu heeft gezegd. Wist zij dat er enkel 3 vriendinnen zijn uitgenodigd en jij dus niet. Of kunnen het er ook 4 zijn? En zij wist dus ook dat die man ook enkel 3 vrienden heeft uitgenodigd? Als ze dat allemaal weet heeft zij dat dus allemaal besproken met de bruid.
Je hebt niet tegen die vriendin gezegd dat jij nog geen uitnodiging gezien hebt maar wel had verwacht? Dan kon die vriendin je misschien ook wel vertellen: nee Truus houdt het klein en heeft gezegd enkel deze 3 vrouwen uit te nodigen.
maandag 21 juli 2025 om 14:03
Zou het wel iets subtieler benoemen. 'Hoor dat Suus een uitnodiging heeft gehad. Ik heb zelf nog niets gezien. Klopt dat of gaat er iets mis?'framboosje123 schreef: ↑21-07-2025 12:50Ik zou me van de domme houden en dat feit over 3 vriendinnen negeren. Gewoon vragen waar jouw uitnodiging blijft
Vind het wel heel toevallig dat het precies mis gaat bij de post. Kan hoor, maar wel toeval dan, omdat er ook al iets gezegd is over '3 vriendinnen'.
Heb je geen post-app? Ik heb de post nl app en kan zien welke post ik krijg, staat dan een fotootje van het poststuk. Heel soms komt het niet aan of pas veel later, maar dan zie ik het al wel in de app.
tulpje22 wijzigde dit bericht op 21-07-2025 14:07
35.47% gewijzigd
maandag 21 juli 2025 om 14:15
maandag 21 juli 2025 om 14:17
maandag 21 juli 2025 om 14:23
Mis gegaan met de post het kan hoor maar de kans lijkt me toch klein .
Als je van een hele goede vriendin een uitnodiging per post krijgt zou je dan niet een appje sturen ? Iets van mooie uitnodiging of ik ben er zeker bij , zoiets ?
Waardoor de bruid weet dat hij aangekomen is en er niets fout gegaan is ?
Als je van een hele goede vriendin een uitnodiging per post krijgt zou je dan niet een appje sturen ? Iets van mooie uitnodiging of ik ben er zeker bij , zoiets ?
Waardoor de bruid weet dat hij aangekomen is en er niets fout gegaan is ?
maandag 21 juli 2025 om 14:26
Waarom zo? Gewoon direct vragen is toch het meest duidelijk?
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
maandag 21 juli 2025 om 14:35
Inderdaad. Snap dat zoet verpakken niet zo. Duidelijk vragen leidt tot een duidelijk antwoord (hoop je dan).
“Let’s enjoy the beautiful things we can see, my dear, and not think about those we cannot.” — Johanna Spyri

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in