Ergernissen op de camping

24-07-2025 17:14 249 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
We staan op een heerlijke camping. Na een aantal dagen ben ik (dacht ik) enigszins ontspannen.

Maar ik word GEK van de overburen. Nu vind ik kamperen in die zin ook altijd wel interessant, want je leeft dicht op elkaar waardoor je ziet hoe het er in andere gezinnen aan toe gaat. In sommige gevallen hartstikke leuk, herkenbaar of juist heel anders wat me dan weer verwondert.

Waar ik vroeger jaren met pubers werkte en dat een hele leuke doelgroep vond vind ik de buurpubers echt Niet Te Doen.
Alles wat ze doen (zowel online als in het echt) moet op zeer hoog volume en ze zijn de hele dag aan het ruziën. De HOU-JE-BEEEEEHEEEEEEEK!’s vliegen me om de oren.
De volwassenen die erbij zijn hoor ik heel vaak SSSSHHHHHHHHHT! zeggen, maar het mag niet baten. Ook na 22 uur niet.

Ik hou me aanbevolen voor tips. Word ik nou gewoon een Gerda, of is dit echt geen normaal pubergedrag? Hoe kan ik me minder ergeren hieraan?

Nog dramatischere verhalen hou ik me ook voor aanbevolen.
Elisha schreef:
24-07-2025 19:43
Ik vind het ook heerlijk om op de camping alle tijd te hebben voor mijn creativiteit, ik maak het ene wandkleed oid na het andere en vind het meestal leuk als mensen interesse hebben en komen kijken of vragen, geef ook regelmatig iets weg aan mensen die oprechte interesse hebben en terugkomen.

Soms heb ik zo'n bui waarin ik geen contact wil en op een afstandje met mijn rug naar het pad toe zit, koptelefoon op, geen oogcontact. Maar er zijn altijd mensen die dat niet zien, niet snappen, en komen inbreken. Letterlijk. Me aantikken, schreeuwen, onder de luifel komen zwaaien, roepen dat Miep zo'n leuk wandkleed had gekregen en dat ie even kwam kijken of ik nog wat had!
Een wildvreemde, Echt, rot op joh.
even naar een hotel in de buurt lopen, vragen of ze nog een extra bordje hebben met "niet storen"erop. en dat aan je stoel bevestigen:-)
Update: de pubers waren gisteren rond bedtijd lekker de hort op, zoals het pubers betaamd.

Gelukkig heb ik nu weer een jeukende bult van een teek; er moet wel iets over blijven om me aan te ergeren natuurlijk.
Taskmaster schreef:
25-07-2025 09:31
Maar toch moet er even bij gezegd worden dat ze dik was.
Dat was inderdaad volkomen irrelevant.
Frizz schreef:
25-07-2025 10:08
Update: de pubers waren gisteren rond bedtijd lekker de hort op, zoals het pubers betaamd.

Gelukkig heb ik nu weer een jeukende bult van een teek; er moet wel iets over blijven om me aan te ergeren natuurlijk.
He bah! Ik zou liever lawaaierige pubers hebben denk ik...
apiejapie schreef:
24-07-2025 22:43
Ik vond het kind dat zijn doedelzak meegenomen heeft op vakantie echt vreselijk! Hele dag door dat gejank. En hard dat dat gaat. Liep dat ventje de hele dag alle straatjes van de camping door. Maar meest asociale: er was een muziekoptreden, een bandje wat kwam spelen op de camping. Toen de sfeer er lekker in zat, ging dat ventje met zijn doedelzak er doorheen spelen om vervolgens met de pet rond te gaan. Waarom de ouders dit toelaten is me een vraag.
Oh mijn god, stond jij op dezelfde camping als wij vorig jaar? Ik kon die doedelzak wel in zijn strot douwen, hoe bedénk je het?

Mijn allergrootste ergernis is muziek. Keihard je boxje aan en het hele veld kan meegenieten, zó aso!
Gelukkig gebeurd het niet vaak en kan ik me nooit zo snel ergeren op de camping.
Zondag gaan we weer voor 2,5 week, ik heb er zin in!
Kaarsjevoordesfeer schreef:
24-07-2025 20:46
Ik kampeer al mijn hele leven. Al met ouders, als stel, met kinderen en nu dus weer zonder. En ik merk het de laatste jaren steeds vaker dat sommige mensen luidruchtiger zijn geworden.
Dit ervaar ik ook, deze ontwikkeling zie je in de hele maatschappij overigens. Minder respect voor anderen lijkt het wel. Maar ook technologische ontwikkelingen. Het is tegenwoordig veel makkelijker om buiten te telefoneren (dat moet altijd luid kennelijk), muziek te luisteren, TV te kijken enz. enz.. Schreeuwende kinderen lijkt ook steeds erger te worden, maar ik denk dat dat vooral aan mijzelf ligt ;-).

Wij kamperen buiten de schoolvakanties om, maar ouderen kunnen net zo goed herrie maken. Gebruiken natuurlijk wel heel andere woorden dan pubers.
Irregular_Choice schreef:
25-07-2025 09:25
Een luchtbed zou mijn vakantie ook verpesten hoor :mrgreen:
Mijn man is te lang voor de meeste caravans, ik ben te dik en onhandig voor een luchtbed. Het is maar goed dat Duitse vrouwen massaal huisjes verhuren, anders zouden we nooit ergens komen.
Si abra la puerta hay lobos.
Maar onlangs weer eens in een hotel gezeten, dat geeft weer anderen ergernissen. Ouders die hun kleine kinderen de gang en trap als speelplaats laten gebruiken bijvoorbeeld.
En een doedelzak mee naar een camping is gewoon waanzin. Daar was ik snel klaar mee geweest. Tenzij je op de Highland Games kampeert, is er geen excuus mensen zo lastig te vallen. Ik had hem echt aangesproken.
Phlox24 schreef:
25-07-2025 10:54
Dit ervaar ik ook, deze ontwikkeling zie je in de hele maatschappij overigens. Minder respect voor anderen lijkt het wel. Maar ook technologische ontwikkelingen. Het is tegenwoordig veel makkelijker om buiten te telefoneren (dat moet altijd luid kennelijk), muziek te luisteren, TV te kijken enz. enz.. Schreeuwende kinderen lijkt ook steeds erger te worden, maar ik denk dat dat vooral aan mijzelf ligt ;-).

Wij kamperen buiten de schoolvakanties om, maar ouderen kunnen net zo goed herrie maken. Gebruiken natuurlijk wel heel andere woorden dan pubers.

Wij stonden laatst buiten de vakantie om op een hele rustige camping.
Kwamen er twee oudere koppels precies bij ons staan op de verder lege camping. Prima gezellig. Maar ik heb wel erg gegrinnikt om hun gedrag; KEIHARD met kinderen en kleinkinderen beeldbellen.

Moest meteen aan mijn eigen ouders denken die ook zo bellen met ons als ze op reis zijn. Wat een aso’s! ;-D
Pubers hebben wel eens de neiging om geen oog te hebben voor (de noden van ) andere mensen. Soms helpt het om even contact met ze te maken en oog voor hen te hebben. Dat ze zelf als mens gezien worden en dan ook weer oog hebben voor andere mensen, jou dus. Dat ze dan wel ontvankelijk zijn voor de impact van hun gedrag op jou en dat er een compromis mogelijk is. Ik zou denk ik proberen praatje met ze aan te gaan, en afhankelijk van hoe dat loopt ze misschien wel vragen wat ze er nou zelf van vinden van wat jouw zoon allemaal te horen krijgt. Ze dus een beetje verantwoordelijk maken. Maar ja... zijn ook evengoed pubers, natuurlijk. Dus geen garantie voor succes. Just a thougth.
24-07-2025 22:56
Wij hebben nog steeds humor over een stel dat ruzie kreeg over de pannenkoeken. Mw pakt de hele bups kinderen mee in de auto, gooit er wat spullen bij en vertrekt. De wederhelft bleef mokkend achter in de vouwwagen op de camping. En waar die hele ruzie nou precies over ging…tja, pannenkoeken. Maar de clue ontging ons een beetje :mrgreen:
Ik zou ook niet kunnen bedenken waarom je ruzie krijgt over pannenkoeken. Maar hee, zelf heb ik ook wel eens een 'discussie' met de echtgenoot gehad op de camping over god mag weten wat. Daar hebben buren vast ook wel eens iets van meegekregen :proud:.

Ik heb ook leuke herinneringen aan pannenkoeken op de camping. Tegenover ons een zeer kinderrijk gezin, keurig opgevoed.

Op een dag vroegen we ze of ze bij ons pannenkoeken wilden eten. Nou, dat wilden ze wel. Maar ja, toen moesten we er wel vet veel bakken. Uiteindelijk stond het halve laantje pannenkoeken te bakken, iemand ging met vlaggetjes in de weer, er werden op het pad gezellige tafeltjes gedekt en er ontstond een heel pannenkoekenfestijn. Dat vind ik echt leuk aan kamperen, zulke dingen. Ook spontane flessenvoetbaltoernooien enzo.
Wij hadden er een wat van erfenis naar groot vermaak ging. Wij stonden in een laantje waar er een jonge meid gitaar leerde spelen, en daar telkens zoet mee was. Verderop stond een kerel die trompet speelde. “Och jee, hebben wij dit” was onze eerste gedachte. Uiteindelijk zochten beide muzikanten contact, en oefenden ze samen. De Lambada. Het ging elke dag beter, en uiteindelijk was het een dagelijks ritueel: dat zij samen de Lambada speelden, en het hele laantje vrolijk mee deed. Heel gezellig! Dat maakt dat ik ook zo ontzettend van kamperen hou, die spontane dingen.
Een doedelzak :O

De horror!
Frizz schreef:
24-07-2025 17:14
De HOU-JE-BEEEEEHEEEEEEEK!’s vliegen me om de oren.
De volwassenen die erbij zijn hoor ik heel vaak SSSSHHHHHHHHHT! zeggen, maar het mag niet baten. Ook na 22 uur niet.
Autoriteit en dat afdwingen is lastig merk ik om me heen.
Shhht zeggen en er geen consequenties aan verbinden als het doorgaat. Hoe dan.
Een dochter van 14 van een vriendin van me rookt en de moeder zegt doodleuk dat ze het niet kan verbieden en nu roken ze samen in de tuin. :facepalm: Allemaal vriendjes willen zijn met je kinderen of zo.
Rabarbara schreef:
25-07-2025 11:06
En een doedelzak mee naar een camping is gewoon waanzin. Daar was ik snel klaar mee geweest. Tenzij je op de Highland Games kampeert, is er geen excuus mensen zo lastig te vallen. Ik had hem echt aangesproken.
Die zak doorboren met elke reserveharing die je bij je hebt.
Een paar jaar geleden stond ik op een natuurkampeerterrein. Prachtige omgeving. Terwijl ik zat te ontbijten, verscheen een man. Hij zei dat hij zag dat ik pindakaas had. Hij had blijkbaar erg veel zin in pindakaas en wilde wat van mij hebben. Ik was vooral verbaasd, we zaten niet in de binnenlanden van Alaska, hij had best naar de winkel kunnen gaan. Of ik pindakaas op zijn vinger wilde smeren. Ik voelde me er vrij onprettig bij, al gebeurde er natuurlijk niets echt ergs. Maar gewoon het feit dat iemand om je spullen komt vragen zonder duidelijke noodzaak, ik ben daar gewoon niet sociaal genoeg voor.
Rabarbara schreef:
25-07-2025 14:10
Een paar jaar geleden stond ik op een natuurkampeerterrein. Prachtige omgeving. Terwijl ik zat te ontbijten, verscheen een man. Hij zei dat hij zag dat ik pindakaas had. Hij had blijkbaar erg veel zin in pindakaas en wilde wat van mij hebben. Ik was vooral verbaasd, we zaten niet in de binnenlanden van Alaska, hij had best naar de winkel kunnen gaan. Of ik pindakaas op zijn vinger wilde smeren. Ik voelde me er vrij onprettig bij, al gebeurde er natuurlijk niets echt ergs. Maar gewoon het feit dat iemand om je spullen komt vragen zonder duidelijke noodzaak, ik ben daar gewoon niet sociaal genoeg voor.
Hahaha ja dat vind ik ook wel een beetje gekke vraag eerlijk gezegd. Dan zou ik ook denken... huh?

Maar een kurkentrekker vind ik dan weer niet gek, daar hebben ze ons weleens om gevraagd. Of een hamer ofzo.
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
Rabarbara schreef:
25-07-2025 14:10
Hahaha, of je het op zijn vinger wilde smeren ook echt. Onze Lieve Heer kent vreemde kostgangers, zullen we maar zeggen ;-D
25-07-2025 09:48
Ik kan niet wachten tot we weer buiten het hoogseizoen kunnen gaan :) wij kozen dan juist van die hele grote campings uit met allerlei faciliteiten. Daar wil ik in het hoogseizoen niet heen, veel te druk en rumoerig. Maar in het voorseizoen sta je daar heerlijk rustig en heb je wel alle goede faciliteiten tot je beschikking.

Wij gaan ook altijd net buiten het hoogseizoen, in mei en september en dat bevalt prima. Naast dat het iets minder druk is, is het in het Zuiden ook wat minder warm.

Maar kijk altijd vlak voor vertrek waar de kans op beste weer is en daar gaan we dan heen. En soms moeten we tussentijds nog een route omgooien, maar buiten het seizoen kan dat ook want reserveren is haast nooit nodig voor 2 of 3 nachtjes.
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
Absolute nummer 1 ergernis op de camping: de hele nacht wakker gehouden worden door huilende baby’s of snurkende buren. Zeker op tenten velden is dit een absolute nachtmerrie. Overdag kan ik veel meer hebben ;-D Daarna komt veel te luide bbq’s/feestjes die te laat doorgaan door teveel drank.
Taskmaster schreef:
25-07-2025 09:34
Ik ga altijd in het voorseizoen naar de camping en dat is denk ik de beste aanrader die erbij zit. Dan zit je alleen tussen de senioren en in de weekenden af en toe wat Duitsers.

De grootste ergernis op de camping vind ik daarom ook blaffende honden. Als je hond niet opgevoed is, laat 'm lekker thuis dan.
Dit is ook onze grootste ergenis, wij gaan buiten het seizoen. Iedereen lijkt dan een hond mee te hebben, waarvan er veel om het minste en geringste blaffen.

Rokende buren vind ik ook een grote ergenis overigens. Ik weet dat de meeste rokers niet voor hun lol roken, maar kijk even waar de rook heen trekt.
Charize1981 schreef:
25-07-2025 10:53
Oh mijn god, stond jij op dezelfde camping als wij vorig jaar? Ik kon die doedelzak wel in zijn strot douwen, hoe bedénk je het?

Toevallig ook in de Ardennen?
Mijn enige campingtrauma is me aangedaan door mijn schoonmoeder. We stonden met ons tentje een paar dagen op de camping waar mijn schoonouders een seizoensplaats hadden, en we waren jong en verliefd dus op een mooie ochtend kwam van het één het ander. Precies op het moment suprême werd de rits van ons tentje opengetrokken en stak mijn schoonmoeder haar hoofd naar binnen met de opgetogen mededeling 'IK HEB VERSE KOFFIE!!!" Man trok nog pijlsnel een slaapzak over ons heen maar het werd toch een beetje ongemakkelijk koffie drinken zo.
Onze harten bleven branden door de liefdesvlam
Rabarbara schreef:
25-07-2025 11:06
Het is dat ik dan altijd denk: als mensen zó niet bezig zijn met anderen, echt niet interessant vinden wat anderen irriteert, zal het hun ook geen moer uitmaken als je er wat van zegt. Dus houd ik mijn mond. Terwijl het waarschijnlijk beter helpt als ze steeds opnieuw aangesproken worden.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven