Mode & Beauty alle pijlers

Het algemene make-up topic 2

31-01-2023 22:30 632 berichten
Was er al een deel 2?
Hier kunnen er verder kletsen over make-up. Tips, flops en al je nieuwste aankopen!

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank, dan ga ik eens naar die van Elf kijken. Ik probeer iets minder geld ut te geven aan make-up ;-D

Dat palette is wel heel mooi, die had ik voor €11 ook niet laten liggen!
Mensen nog leuke make-up gescoord? Wellicht lekker geshopt bij Sephora op vakantie, of andere leuke zaken? Ik heb in de Sephora in Lissabon de blush van rare beauty gekocht, heel fijn. En de concealer van Haus labs, wel aardig. Mijn schoonzusje neemt voor mij de L’Oréal blurfection loose powder mee uit Amerika, daar ben ik wel benieuwd naar! Verder doe ik het rustig aan tegenwoordig. Alleen als ik iets echt graag wil koop ik het. Bovendien heb ik tegenwoordig echt een vaste routine van producten die ik fijn vind en werken voor mij. Alhoewel ik voor lipliners nog wel een zwak heb….😇 Die had ik trouwens ook nog gekocht, van make up forever. Hier in Den Bosch gaat de Douglas trouwens verhuizen, eindelijk! Nu is het een smalle pijpenlade waar ik claustrofobisch van wordt, hopelijk gaat dat verbeteren!
Oh, waar gaat de Douglas naartoe?
Heeft iemand ervaring met
https://merodacosmetics.nl/products/eye ... CohE8x2DPQ

Het lijkt bijna te mooi om waar te zijn
Onderweg naar mij:

Nudestix mascara
Armani luminous silk glow blush in kleur 50
Laura Mercier real flawless concealer.

Ben benieuwd!

Een oude liefde waar ik opnieuw heel dol op ben, is de blush van Nars in Orgasm X. Heb ik al een paar jaar, maar nog steeds erg mooi. Leuk om je eigen spullen te herontdekken.

Pas geprobeerd en nu nog mee bezig: Maybelline colosal bubble mascara. Mooi. Geeft bij twee laagjes geen klontjes (bij drie wel), geeft mooie lange volle wimpers. Klein beetje lastig om ze mooi gescheiden te houden, maar de moeite waard. Wel hardnekkiger om te verwijderen dan veel andere mascara's.

Een paar maanden geleden was ik in een Sephora en heb ik de foundation van Hause Labs gekocht, het merk van Lady Gaga. Erg mooi. Heel natuurlijk, toch goede dekking, verdeeld zich super makkelijk en blijft lang mooi zitten.

Verder dit paletje van Morphe een paar maanden geleden gekocht: https://eu.morphe.com/products/party-cr ... ow-palette
Verrassend blij mee, en voor weinig geld.

Verder is het hier een klein beetje offtopic, maar ik ben ontzettend blij met een parfum dat ik een paar weken geleden gekocht heb: Donna karan cashmere & palo santo. Heerlijk! Een zachte, warme, iets rokerige vanillegeur. Lang niet zo rokerig als By the Fireplace. Heel blij mee, al is de fles zo zwaar als een baksteen, dat vind ik altijd jammer.

Misschien schieten me later nog dingen te binnen.
lenthe_ schreef:
01-08-2025 19:51

Ik bedoel dit niet om flauw te doen, maar wat klinkt er dan te mooi om waar te zijn? Het is een oogschaduw stick, en, om heel eerlijk te zijn: ik vind het voor een product met shimmer erin niet zo indrukwekkend eruit zien op de foto's.
Maanden lang geen makeup gekocht maar vorige week toch nog 3 lipsticks en een oogschaduw (mat) van RMS.

Inderdaad leuk om je eigen spullen te herontdekken. Ik had nog een oogschaduwpalette van Natasha Denona liggen waar ik eigenlijk nog nooit iets mee gedaan had en nu heb ik opeens de smaak te pakken.
Itsnojoke schreef:
01-08-2025 20:00
Ik bedoel dit niet om flauw te doen, maar wat klinkt er dan te mooi om waar te zijn? Het is een oogschaduw stick, en, om heel eerlijk te zijn: ik vind het voor een product met shimmer erin niet zo indrukwekkend eruit zien op de foto's.
Het is meer dat ik al lang op zoek ben naar een beetje een natuurlijke kleur product met een shimmer erin, maar ik het niet kan vinden.
Dit lijkt heel makkelijk aan te brengen, heel naturel en een heel mooie kleur, maar toch subtiel. Ik moet hierbij steeds denken aan die vieze, vette eyegloss van vroeger ;) vandaar te mooi om waar te zijn.

Iedere keer als ik wat probeer, is het hem net niet. Ik krijg het niet goed aangebracht en het is of te aanwezig of te licht.
Ik heb een lichte huid en mijn ogen zijn redelijk donker, maar ik kan niks passends vinden. Deze kleur leek me wel mooi voor mijn ogen, maar ik vind het zonde weer een miskoop te doen

Edit:
Trouwens, wel mooi antwoord in combi met je nick ;)
Ik ben bij een kleine Sephora in Frankrijk geweest en daar is een Nars facepalette (de lichtste van de zomercollectie) aan mijn vingers blijven plakken en dat was het. Trots op mezelf.
Itsnojoke schreef:
01-08-2025 19:43
Oh, waar gaat de Douglas naartoe?
De hoge steenweg, waar schoenenwinkel Ziengs zat. Hij wordt 3x zo groot!
lenthe_ schreef:

Ik vind dit ook niet heel spannend. De tip die ik heb is de liquid eyeshadow van Giorgio Armani. Die breng ik aan, blend met een kwastje en is subtiel aanwezig en blijft de hele dag zitten. Is geen stick, maar echt niet meer werk en mooier resultaat (vind ik dan).
MrsDuck schreef:
01-08-2025 20:57
Ik ben bij een kleine Sephora in Frankrijk geweest en daar is een Nars facepalette (de lichtste van de zomercollectie) aan mijn vingers blijven plakken en dat was het. Trots op mezelf.
Heel knap!! Ik word misschien een ouwe zeurmuts, maar ik vind de Sephora echt duur geworden. Hij was altijd al prijzig, maar tegenwoordig, poeh!
Itsnojoke schreef:
01-08-2025 19:57
Onderweg naar mij:

Nudestix mascara
Armani luminous silk glow blush in kleur 50
Laura Mercier real flawless concealer.

Ben benieuwd!

Een oude liefde waar ik opnieuw heel dol op ben, is de blush van Nars in Orgasm X. Heb ik al een paar jaar, maar nog steeds erg mooi. Leuk om je eigen spullen te herontdekken.

Pas geprobeerd en nu nog mee bezig: Maybelline colosal bubble mascara. Mooi. Geeft bij twee laagjes geen klontjes (bij drie wel), geeft mooie lange volle wimpers. Klein beetje lastig om ze mooi gescheiden te houden, maar de moeite waard. Wel hardnekkiger om te verwijderen dan veel andere mascara's.

Een paar maanden geleden was ik in een Sephora en heb ik de foundation van Hause Labs gekocht, het merk van Lady Gaga. Erg mooi. Heel natuurlijk, toch goede dekking, verdeeld zich super makkelijk en blijft lang mooi zitten.

Verder dit paletje van Morphe een paar maanden geleden gekocht: https://eu.morphe.com/products/party-cr ... ow-palette
Verrassend blij mee, en voor weinig geld.

Verder is het hier een klein beetje offtopic, maar ik ben ontzettend blij met een parfum dat ik een paar weken geleden gekocht heb: Donna karan cashmere & palo santo. Heerlijk! Een zachte, warme, iets rokerige vanillegeur. Lang niet zo rokerig als By the Fireplace. Heel blij mee, al is de fles zo zwaar als een baksteen, dat vind ik altijd jammer.

Misschien schieten me later nog dingen te binnen.
Mooie blush!
Die concealer ben ik ook benieuwd naar. Ik ben en blijf heel tevreden over Natasha Denona, maar naast lippotlood is concealer ook wel een product waar ik altijd blijf zoeken naar het ultieme….
En ik heb mezelf ook een parfum cadeau gedaan, de Dolce&Gabanna devotion intens, heerlijk! Ik had er ooit een tester van gekregen en was er gelijk dol op. Op vinted een flesje overgenomen maar dat was toch niet hetzelfde, ik snapte er niets van en dacht dat ik genept was. Kwam ik bij een parfumerie bleek dat er een gewone devotion is en een intens. Dus nu heb ik ze allebei en geniet daar enorm van!
Supersas09 schreef:
01-08-2025 21:11
De hoge steenweg, waar schoenenwinkel Ziengs zat. Hij wordt 3x zo groot!
Oh, wat leuk! Een hele verbetering. Wanneer zal hij openen, weet je dat?
Supersas09 schreef:
01-08-2025 21:31
Mooie blush!
Die concealer ben ik ook benieuwd naar. Ik ben en blijf heel tevreden over Natasha Denona, maar naast lippotlood is concealer ook wel een product waar ik altijd blijf zoeken naar het ultieme….
En ik heb mezelf ook een parfum cadeau gedaan, de Dolce&Gabanna devotion intens, heerlijk! Ik had er ooit een tester van gekregen en was er gelijk dol op. Op vinted een flesje overgenomen maar dat was toch niet hetzelfde, ik snapte er niets van en dacht dat ik genept was. Kwam ik bij een parfumerie bleek dat er een gewone devotion is en een intens. Dus nu heb ik ze allebei en geniet daar enorm van!
Heerlijk he, ik kan daar ook zo blij van worden.
Qua concealer vond ik trouwens de True skin van Catrice ook een topper. Misschien iets meer een uitdaging om een goede kleur te vinden, maar een goede budgetvriendelijke keuze.
MrsDuck schreef:
01-08-2025 20:57
Oh, leuk, die lijkt me prachtig. Hoe bevalt deze jou?
Itsnojoke schreef:
01-08-2025 21:39
Oh, wat leuk! Een hele verbetering. Wanneer zal hij openen, weet je dat?
Begin september zou hij open moeten gaan.
lenthe_ schreef:

Kiko heeft goede, longlasting oogschaduwsticks in veel kleuren. Ik smudge/blend er meestal twee, makkelijk en snel :)
lenthe_ schreef:

Er zit olie in en ik weet niet of het zo lang goed blijft zitten. Maar dan probeer je het toch,
We bieden een 100% matchgarantie op al onze producten. Als je niet tevreden bent, krijg je het volledige aankoopbedrag terug.

Loye verkoopt ze ook (andere ingrediënten) en lees daar dat ze goed blijven zitten maar bij een ander juist weer niet.

Ik was op zoek naar kwastenreiniger uit zo een spuitflesje. Kiko heeft ze niet meer, kruidvat niet. Zou miccellair water voor dagelijks en even tussendoor werken of is dat niet goed voor de kwasten?
apppie schreef:
02-08-2025 04:30
Kiko heeft goede, longlasting oogschaduwsticks in veel kleuren. Ik smudge/blend er meestal twee, makkelijk en snel :)
Leuk, die ken ik niet. Goede reviews ook.
Ik heb de Diamond Bomb highlighter van Fenty Beauty gekocht, en die is zooooooooo mooi.
Kennen jullie de Panorama mascara met de gouden huls?
Die is echt geweldig.

Kwasten maak ik schoon met vloeibaar Dreft. Druppeltje in mijn handpalm, kwast erin wrijven en afspoelen.
Supersas09 schreef:
01-08-2025 21:22
Heel knap!! Ik word misschien een ouwe zeurmuts, maar ik vind de Sephora echt duur geworden. Hij was altijd al prijzig, maar tegenwoordig, poeh!
Dat niet alleen, maar ik merk ook een soort van verzadiging. Ik heb al zoveel en maar 1 gezicht om het allemaal op te smeren.
MrsDuck schreef:
02-08-2025 18:58
Dat niet alleen, maar ik merk ook een soort van verzadiging. Ik heb al zoveel en maar 1 gezicht om het allemaal op te smeren.
Dat ook. Ik heb niks meer nodig. Maar het blijft leuk m te snuffelen, te proberen en iets aan te schaffen waar je echt blij van wordt!
Emma95 schreef:
02-08-2025 11:07
Kennen jullie de Panorama mascara met de gouden huls?
Die is echt geweldig.

Kwasten maak ik schoon met vloeibaar Dreft. Druppeltje in mijn handpalm, kwast erin wrijven en afspoelen.
De gouden niet, de zilveren is heel lang mijn go to mascara geweest. Ik heb nu de YSL (ook zo’n cadeautje), maar die is bijna klaar. Misschien ga ik dan de gouden proberen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven