Ideeën midweekje begin september?
zaterdag 2 augustus 2025 om 18:04
Ideeën gezocht!
Begin september willen mijn vriend en ik een midweekje weg, in Nederland. Ik ben dan rond de 20 weken zwanger, ben nu al best moe en moet regelmatig even zitten.
Normaal zijn we van b&b's in de natuur, veel wandelen en af en toe een stadje bezoeken. Eigenlijk kan dat nu dus niet. Ik ben dus op zoek naar een leuk plekje in Nederland waar we toch even een vakantiegevoel hebben.
Wie heeft er een leuk idee?
Een Waddeneiland vind ik overigens teveel gedoe voor een paar dagen.
Begin september willen mijn vriend en ik een midweekje weg, in Nederland. Ik ben dan rond de 20 weken zwanger, ben nu al best moe en moet regelmatig even zitten.
Normaal zijn we van b&b's in de natuur, veel wandelen en af en toe een stadje bezoeken. Eigenlijk kan dat nu dus niet. Ik ben dus op zoek naar een leuk plekje in Nederland waar we toch even een vakantiegevoel hebben.
Wie heeft er een leuk idee?
Een Waddeneiland vind ik overigens teveel gedoe voor een paar dagen.
zaterdag 2 augustus 2025 om 18:12
Wat voor uitjes of iets zou je in Limburg aanraden? Ik denk vooral: erg op en af, dat lijkt me juist minder. Maar inderdaad genoeg te doen.Lady*Voldemort schreef: ↑02-08-2025 18:09Limburg? Genoeg te doen en het OV is er prima geregeld als je geen zin hebt om al te veel te wandelen.
zaterdag 2 augustus 2025 om 18:15
zaterdag 2 augustus 2025 om 18:20
Valkenburg (grotten, kolenmijn)PaarseGeraniums schreef: ↑02-08-2025 18:12Wat voor uitjes of iets zou je in Limburg aanraden? Ik denk vooral: erg op en af, dat lijkt me juist minder. Maar inderdaad genoeg te doen.
Maastricht
Gaia Zoo
Wellness center ergens (is mijn ding niet maar er zijn er genoeg en als je zwanger bent is dat mss wel erg lekker)
Onze harten bleven branden door de liefdesvlam
zaterdag 2 augustus 2025 om 18:33
Gemeentegrot in Valkenburg kun je met een treintje doorheen.Lady*Voldemort schreef: ↑02-08-2025 18:20Valkenburg (grotten, kolenmijn)
Maastricht
Gaia Zoo
Wellness center ergens (is mijn ding niet maar er zijn er genoeg en als je zwanger bent is dat mss wel erg lekker)
Wellness in Valkenburg, Maastricht,Terhills (België), Thermen in Aken.
Eten met mooi uitzicht in Vijlen bij Buitenlust. Wel reserveren!
“Let’s enjoy the beautiful things we can see, my dear, and not think about those we cannot.” — Johanna Spyri
zaterdag 2 augustus 2025 om 19:13
Fietsen kan ik op dit moment maximaal 15 minuten, daarna krijg ik last van harde buiken en bandenpijn.
Anders was dat inderdaad lekker geweest!
zaterdag 2 augustus 2025 om 20:27
Blooming in Bergen. Je kunt naar het strand, je kunt de duinen of het bos in, naar het museum (vlakbij) of het dorp (gezellig, met terrasjes, winkels en restaurants) en het hotel is zelf heel fijn, met een leuk restaurant, fijne kamers, een zwembad en genoeg plekken om te zitten met een lekker boek of om samen wat te drinken en te kletsen.
Dus als je je fit genoeg voelt kunnen jullie wat ondernemen maar in en om het hotel is het ook fijn.
Dus als je je fit genoeg voelt kunnen jullie wat ondernemen maar in en om het hotel is het ook fijn.
Wat eten we vanavond?
zaterdag 2 augustus 2025 om 20:34
Als je niet regelmatig naar de sauna gaat, wordt het afgeraden om naar de sauna te gaan als je zwanger bent. Bubbelbad mag ook niet.Sterrenstof74 schreef: ↑02-08-2025 20:18Als fietsen en lopen niet meer zo goed gaan, is iets met wellness dan een idee? Sauna met lagere temperaturen, bubbelbad, massage....
Kan ook best zo zijn dat je over een maand minder moe bent.
zaterdag 2 augustus 2025 om 20:50
Vakantiepark op de Veluwe?
Ik weet dat je schreef dat de waddeneilanden teveel gedoe is, maar Texel is niet veel gedoe (niet meer dan andere bestemmingen in NL). Je kunt overal komen met de auto om toch een vakantiegevoel te hebben. En om de 500mtr is er wel een strandtent waar je lekker, achter het glas, nog kunt genieten van een zonnetje.
Ik weet dat je schreef dat de waddeneilanden teveel gedoe is, maar Texel is niet veel gedoe (niet meer dan andere bestemmingen in NL). Je kunt overal komen met de auto om toch een vakantiegevoel te hebben. En om de 500mtr is er wel een strandtent waar je lekker, achter het glas, nog kunt genieten van een zonnetje.
zaterdag 2 augustus 2025 om 21:02
Precies, een douche is nu al soms te veel warmte. Dus, ook al vind ik het idee van een thermen/sauna erg fijn klinken, wordt dat hem niet. Misschien wel een zwangerschapsmassage als we dat in de buurt kunnen vinden!vivapimpelmees schreef: ↑02-08-2025 20:34Als je niet regelmatig naar de sauna gaat, wordt het afgeraden om naar de sauna te gaan als je zwanger bent. Bubbelbad mag ook niet.
zaterdag 2 augustus 2025 om 21:03
Dankje, heel leuk idee!makreel schreef: ↑02-08-2025 20:27Blooming in Bergen. Je kunt naar het strand, je kunt de duinen of het bos in, naar het museum (vlakbij) of het dorp (gezellig, met terrasjes, winkels en restaurants) en het hotel is zelf heel fijn, met een leuk restaurant, fijne kamers, een zwembad en genoeg plekken om te zitten met een lekker boek of om samen wat te drinken en te kletsen.
zaterdag 2 augustus 2025 om 21:50
Of als je iets bijzonders zoekt:
www.buitenland.com
Een camping, ook met verschillende artistieke huisjes in Drenthe.
www.buitenland.com
“Let’s enjoy the beautiful things we can see, my dear, and not think about those we cannot.” — Johanna Spyri
zaterdag 2 augustus 2025 om 22:42
Met 16 weken al joh, dat is vroeg! Balen, hopelijk trekt dat nog wat bij.PaarseGeraniums schreef: ↑02-08-2025 19:13Fietsen kan ik op dit moment maximaal 15 minuten, daarna krijg ik last van harde buiken en bandenpijn.
Anders was dat inderdaad lekker geweest!
zaterdag 2 augustus 2025 om 22:51
Oké, ik dacht dat dat pas vanaf 32 weken werd afgeraden.vivapimpelmees schreef: ↑02-08-2025 20:34Als je niet regelmatig naar de sauna gaat, wordt het afgeraden om naar de sauna te gaan als je zwanger bent. Bubbelbad mag ook niet.
zondag 3 augustus 2025 om 10:58
Leuk idee! Gaan we naar kijken!Johanna schreef: ↑02-08-2025 21:50Of als je iets bijzonders zoekt:
www.buitenland.com
zondag 3 augustus 2025 om 11:14
Scheveningen is toch dik vergane glorie. Ik zou er mijn vakantie niet door willen brengen.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in