Sydney Sweeneys great jeans/genes

04-08-2025 11:30 113 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Het zal jullie vast niet ontgaan zijn: de nieuwe jeansreclame van American Eagle met Sydney Sweeney in de hoofdrol.

Ik stoor me enorm aan dat hele “genes/jeans”-verhaal. Blond haar, blauwe ogen, afkomst, iets wat je zou willen doorgeven. En dan op het einde die stem: "Sydney Sweeneys got great jeans." Je hoeft geen historicus te zijn om te snappen wat voor gevoel dat oproept. Witheid als ideaal, het verheerlijken van genetische ‘kwaliteit’. Dat is geen toeval. Helemaal niet als je weet dat Sweeney een geregistreerde republikein is.

Op Twitter wordt de reclame door sommigen zelfs nazi propaganda genoemd. Zelf zegt AE dat het echt alléén maar over jeans gaat. Ik ben benieuwd hoe anderen hiernaar kijken. Vinden jullie dit overdreven? Of is het goed dat er kritisch gekeken wordt naar dit soort campagnes?

Aanvulling: ik vind het trouwens echt heel jammer. Ik was een groot fan van Sydney Sweeney, maar hierna heb ik toch mijn bedenkingen.
pina schreef:
04-08-2025 15:31
Maar dan is de link met de term “blue jeans” er niet meer. Ze hebben dit echt zo gekozen.
AE heeft vast ook wel black jeans in het assortiment.
Was juist een prachtige kans om dit met meerdere celebrity's te doen en zo verschillende kleuren (van zowel mens als jeans) te "promoten".
En dat ze eerst die van Sydney Sweeney releasen. Dikke ophef. Lekker veel aandacht. En dan twee dagen later (want in zo weinig tijd kun je niet zoiets professionele maken) BAM, de versie met zwarte vrouw. Die al op de plank lag.
Ik had geen idee wie Sydney Sweeney was (ik dacht in eerste instantie een man) en van dat jeansmerk had ik ook nog nooit gehoord. Dus het werkt voor naamsbekendheid. Niet dat ik er nu een ga kopen of zo, dus zo goed werkt het ook weer niet.

Destijds had je de Beneton reclames die ophef veroorzaakten.
https://www.vogue.nl/cultuur/art-en-des ... campagnes/
Daarmee vergeleken is dit maar laf. Niet trendzettend, maar trendvolgend. Want white supremacy is volop terug van nooit helemaal weggeweest.

Helaas.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

pepexx schreef:
04-08-2025 19:01
Gezeik, gezeik, gezeik, had ik al gezegd dat ik het gezeik vind?
Her genes/jeans are blue, als in denim, spijkerstof.
Eens, ik vind het ook gezeik om niets. Dat Sydney Sweeney nou toevallig mooi en sexy is heeft niet te maken met het feit dat ze blank is, Naomi Campbel was ook mooi en sexy en heeft vast ook goede genen. So fucking what?
mienbillekesjeuken schreef:
04-08-2025 18:50
Jij vindt het een denkfout van jezelf. Dat kan.

Ik daarentegen vind deze hele ophef zwaar overdreven en dat vind ik geen denkfout van mezelf. Wel echt van deze tijd en polariserend om zo ongeveer niks en zo ontstaan helaas overal oorlogen tegenwoordig. Sydney stemt blijkbaar republikeins en dat 'mag' natuurlijk ook niet.
Eens. Overal racisme in (willen) zien en veroordelen en vervolgens met hetzelfde gemak tientallen miljoenen inwoners van een ander land met andere mores en cultuur over een kam scheren vanwege de verondersteld verkeerde partij waarop ze stemmen.
.
Karrota schreef:
04-08-2025 19:20
En dat ze eerst die van Sydney Sweeney releasen. Dikke ophef. Lekker veel aandacht. En dan twee dagen later (want in zo weinig tijd kun je niet zoiets professionele maken) BAM, de versie met zwarte vrouw. Die al op de plank lag.
Ik dacht precies hetzelfde.
Doen ze goed deze 'oepsie echt niet zo bedoeld hoor'-reclame. Ik had tot nu toe nog nooit van het merk gehoord.
Goede reclame stunt! Half Amerika valt erover: want racisme!
Maar mooie dame en de jeans is niet bijzonder.
04-08-2025 15:31
Kan me er totaal niet druk om maken. Ja, dat schoonheid (en dat is objectief meetbaar) sowieso in het algemeen een kwestie van 'great genes' is en dat die genen bij zowel Sydney Sweeney, Beyoncé of Naomi Campbell en andere mooie mensen van sneeuwwit tot pikzwart en alles wat daartussen zit toch echt een stuk guller uitgedeeld zijn dan bij de minder mooie exemplaren onder ons.

Is absoluut niet eerlijk vind ik ook als gemiddeld ogende Calimero. Maar shit happens.
Dat mensen zich er niet druk om kunnen of willen maken is misschien nog wel gevaarlijker. Zo sluipt een dubieus gedachtengoed langzaam maar zeker weer de samenleving in. Als deze reclame domweg wordt geaccepteerd, kan men bij een volgende weer een stukje verder gaan. De ubermenschen en daarbij behorende onderdrukking van untermenschen kwamen ook niet zomaar uit de lucht vallen.
Wotah schreef:
04-08-2025 15:55
Ik vind het maar ophef om niets, komkommertijd? Ik vind het ook weer zo opmerkelijk dat 'critici' zeggen dat het feminisme weer een stap terug heeft genomen. Dit, omdat ze haar decollete liet zien en niets onder een spijkerjasje had. Zijn we vergeten dat sommige vrouwen er soms zelf ook 'sexy' uit willen zien of het zo mooi vinden? Ik vind die kleding persoonlijk niet mijn vibe, maar ik vind wel dat je zelf mag beslissen wat je draagt.
Ik dacht dat eerst ook toen ik het filmpje had gezien dat als eerst omhoog kwam op YouTube. Maar het bleek een andere te zijn. Die vond ik wel echt dubieuzer en ik snap sowieso niet waarom je het over genen zou hebben als je een spijkerbroek promoot.
Appletje schreef:
04-08-2025 21:24
Dat mensen zich er niet druk om kunnen of willen maken is misschien nog wel gevaarlijker. Zo sluipt een dubieus gedachtengoed langzaam maar zeker weer de samenleving in. Als deze reclame domweg wordt geaccepteerd, kan men bij een volgende weer een stukje verder gaan. De ubermenschen en daarbij behorende onderdrukking van untermenschen kwamen ook niet zomaar uit de lucht vallen.
Yeah right. Misschien moet de mensheid eens iets minder snowflakerig worden. Zeker in combi met social media waardoor alles binnen een uur explodeert. Voor je het weet is een argeloze actrice een nazi.

Genoeg dubieus gedachtengoed om je drukker om te maken dan dit.
Karrota schreef:
04-08-2025 19:20
Bloedmooie zwarte vrouw met een zwarte spijkerbroek. "My jeanes/genes are black..."
https://www.facebook.com/share/v/16u3fEnMmC/

Voor wie hem nog niet gezien heeft maar al wel een mening heeft.
Ik hoop zichtbaar daar het via Facebook gaat.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Plottwist: sweeney blijkt geregistreerd republican te zijn en wordt nu endorsed door de fascistische president van de VS.... Eens kijken wat de wegkijkers er nu voor draai aan gaan geven.
05-08-2025 09:04
Yeah right. Misschien moet de mensheid eens iets minder snowflakerig worden. Zeker in combi met social media waardoor alles binnen een uur explodeert. Voor je het weet is een argeloze actrice een nazi.

Genoeg dubieus gedachtengoed om je drukker om te maken dan dit.
Gewoon blijven wegkijken. Dan verdwijnt het vanzelf....
Appletje schreef:
05-08-2025 20:13
Gewoon blijven wegkijken. Dan verdwijnt het vanzelf....
Tuurlijk.
Appletje schreef:
05-08-2025 20:12
Plottwist: sweeney blijkt geregistreerd republican te zijn en wordt nu endorsed door de fascistische president van de VS.... Eens kijken wat de wegkijkers er nu voor draai aan gaan geven.

Afbeelding
Ik vind het toch op zijn minst wel een enigzins onsmakelijke commercial.

Maar buiten dat snap ik sowieso niet zo dat sexy imago want sommigen hier blijkbaar wel zien. Ik vind het een normaal meisje met een irritante stem en manier van praten.
Haha dat is nog eens een endorsement: "I can't stand her".

Gaat sindsdien ook heel slecht met de business van Taylor Swift, geloof ik.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

As part of the campaign, AE will launch “ The Sydney Jean,” a limited-run take on their fan-favorite Dreamy Drape franchise, produced in collaboration with Sweeney. A butterfly motif on the back pocket of the jean represents domestic violence awareness, which Sydney is passionate about. In support of the cause, 100% of the purchase price from “ The Sydney Jean” will be donated to Crisis Text Line, a nonprofit offering free, 24/7, confidential mental health support to anyone in need—just text 741741.
https://investors.ae.com/press-releases ... fault.aspx

https://www.crisistextline.org

Deze vrouw maakt een vuist tegen huiselijk geweld, doneert via AE 100 procent van de verkoopprijs van de verkochte kledinglijn aan een crisisdienst die hulp biedt aan mensen met ernstige (mentale) problemen.

Maar haters are gonna hate.
Het viel mij de laatste tijd juist op dat veel mnl sterren daten met donkerharige dames.
Ik dacht hierbij dat blond ook weer eens wat aandacht wil, prima.
Maar eens dat de tekst dubieus is.
Kaatje_Ka schreef:
06-08-2025 09:49
https://investors.ae.com/press-releases ... fault.aspx

https://www.crisistextline.org

Deze vrouw maakt een vuist tegen huiselijk geweld, doneert via AE 100 procent van de verkoopprijs van de verkochte kledinglijn aan een crisisdienst die hulp biedt aan mensen met ernstige (mentale) problemen.

Maar haters are gonna hate.
Dat maakt de racistische ondertoon goed ofzo? Of wat bedoel je? Sowieso kan iemand zowel goede doelen steunen, maar ook fout gedachtengoed aanhangen. En dat laatste mag je dan gewoon benoemen en afkeuren, zonder dat je een hater bent.
Henk-und-Roelie schreef:
04-08-2025 19:56
Eens, ik vind het ook gezeik om niets. Dat Sydney Sweeney nou toevallig mooi en sexy is heeft niet te maken met het feit dat ze blank is, Naomi Campbel was ook mooi en sexy en heeft vast ook goede genen. So fucking what?
Helemaal mee eens, wat een gezeik om niks.
Afbeelding

Beyonce voor Levi's. Ook duidelijk goede genen.
meisje22 schreef:
06-08-2025 10:37
Helemaal mee eens, wat een gezeik om niks.
Tot ze zelf eens op het cancelschavot staan of hun eigen vrijheid van denken en doen wordt bedreigd. Want de gedachtenpoltie zwabbert alle kanten op.

Lezen ze dat welbekende citaat van Voltaire nog maar eens.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven