Napraat met geklets, 2025.7

04-07-2025 09:15 2900 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.7 met geklets.

Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.

De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Moderators Vivaforum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Nyco schreef:
07-08-2025 19:46
Overweeg je niet toch een letselschade advocaat? Je zoon heeft recht op alle kosten die voortvloeien uit het ongeluk, ook die in de toekomst.
Ik wilde na mijn ongeluk (middelvinger lag er op een haartje na vanaf en hebben ze met veel moeite en 4 operaties er weer aan gezet) ook genoegen nemen met een kruimel maar mijn letselschade advocaat heeft me dat sterk afgeraden, blij toe want ik heb inmiddels 35.000 euro gekregen (zijn nu bezig met de eindafrekening) maar zelfs dat dekt echt lang niet alles.
De vraag is denk ik of het een ongeluk is wat bijv de werkgever te verwijten valt. Anders lijkt me niet dat er ergens iets te verhalen valt.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
07-08-2025 19:55
De vraag is denk ik of het een ongeluk is wat bijv de werkgever te verwijten valt. Anders lijkt me niet dat er ergens iets te verhalen valt.
Nou ja het is de moeite waard om uit te zoeken denk ik, nee heb je ja kan je krijgen.
Nyco schreef:
07-08-2025 19:57
Nou ja het is de moeite waard om uit te zoeken denk ik, nee heb je ja kan je krijgen.
Ik denk dat de relatie met de werkgever ook belangrijk is.

David Dunning
Nyco schreef:
07-08-2025 19:46
Overweeg je niet toch een letselschade advocaat?
De zoon is een volwassen man en volgens mij gewoon met een gezond werkend verstand, dus waarom zou Grob ook maar iets moeten overwegen?

Daarbij is het niet een kwestie van schade indienen en uitkeren maar. Het is een smerige wereld.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Moiren schreef:
07-08-2025 20:43
De zoon is een volwassen man en volgens mij gewoon met een gezond werkend verstand, dus waarom zou Grob ook maar iets moeten overwegen?

Daarbij is het niet een kwestie van schade indienen en uitkeren maar. Het is een smerige wereld.
Goh, mss dat Grob meedenkt met haar volwassen verstandige zoon. Wat erg.

David Dunning
Solomio schreef:
07-08-2025 20:44
Goh, mss dat Grob meedenkt met haar volwassen verstandige zoon. Wat erg.
Ach, het staat gewoon stom om aan Grob te adviseren welke stappen te zetten. Maar what ever.
Ruin it yourself.
Grob onderneemt verder niet zoveel meer idd.
Om wat Solo zegt over de relatie met de werkgever en of het wel een bedrijfsongeval is. De relatie staat niet op scherp, zij hebben ook maar gedaan wat hun verzekering zei, en omdat vgz het niet vergoedt nemen zij mijn kosten op zich. Daarbij is zoon toch echt uit eigen beweging uit die trailer gesprongen en wil er vooralsnog ook gewoon blijven.
De vriendin met het eigen bedrijf is net klaar met een jarenlange toestand na een ongeluk waarbij ze blijvend letsel heeft opgelopen en een mooie bak centen heeft ontvangen. Maar dat heeft zóveel voeten in de aarde gehad, zóveel stress opgeleverd, dat ze niet is doorgegaan om nog verder te komen. Rust is op den duur ook wel wat waard.
Dom? Misschien.

Maar ook om wat Moiren zegt. Ik zal hem altijd zo goed mogelijk proberen bij te staan, maar het is hoe dan ook aan hem. Dus als er al overwegingen zijn, dan wel de zijne.

Edit, maar toch bedankt Nyco.
There is always something happening, and it's usually right now
Moiren schreef:
07-08-2025 20:46
Ach, het staat gewoon stom om aan Grob te adviseren welke stappen te zetten. Maar what ever.
Och, het gaat om 1 woordje: je i.p.v. jullie of hij.
Je kunt ook overal een probleem van maken.

David Dunning
Zoon heeft nu wel veel pijn. Been staat in brand zegt ie. Hele andere pijn weer. Echt wel zielig :'(
Ow, dat is idd zielig. Ik neem aan dat de pijn in de afgelopen 2 weken al een stuk afgenomen was, dus dan is dit weer ff een achteruitgang.
Pijnstilling vragen hoor. Hij hè, hoef jij niet te doen. ;)

David Dunning
Solomio schreef:
07-08-2025 21:09
Och, het gaat om 1 woordje: je i.p.v. jullie of hij.
Je kunt ook overal een probleem van maken.
Ach, beetje zelfde genre als zoontje bij een jongen van 14 of vriendinnetjes als je het over vouwen van 40 hebt.
Ik maak er verder geen probleem van hoor, zei er gewoon wat van. Is jou niet vreemd toch?
Ruin it yourself.
Grobbekuiken_ schreef:
07-08-2025 21:10
Zoon heeft nu wel veel pijn. Been staat in brand zegt ie. Hele andere pijn weer. Echt wel zielig :'(
Is hij nog in het ziekenhuis? Dan kan hij om meer pijnstilling vragen en anders kan hij de poli bellen of hij extra mag nemen.
Ruin it yourself.
Hij is nog in het ziekenhuis en heeft om meer pijnstilling gevraagd toen we weggingen.
Jammer dat ze die ruggenprik niet ff een dagje laten zitten.

David Dunning
Grobbekuiken_ schreef:
07-08-2025 21:38
Hij is nog in het ziekenhuis en heeft om meer pijnstilling gevraagd toen we weggingen.
Fijn, heeft ie iig nog veel hulp.
Ruin it yourself.
Solomio schreef:
07-08-2025 21:40
Jammer dat ze die ruggenprik niet ff een dagje laten zitten.
Kan dat?
Geen verstand van verder, vandaar dat ik dat vraag.
Pieremachochel
noglangnietjarig schreef:
07-08-2025 22:57
Kan dat?
Geen verstand van verder, vandaar dat ik dat vraag.
Ja, dat kan. Bij sommige buikoperaties doen ze dat. Dan doen ze bij de ruggenprik een slangetje in je rug, wat na de operatie dan nog een paar dagen blijft zitten en dat aangesloten is op pijnmedicatie.

David Dunning
*
hela wijzigde dit bericht op 08-08-2025 08:57
0.00% gewijzigd
En het goede nieuws is: olijfolie wordt goedkoper.

https://www.nu.nl/economie/6364974/olij ... panje.html

David Dunning
Solomio schreef:
07-08-2025 23:05
Ja, dat kan. Bij sommige buikoperaties doen ze dat. Dan doen ze bij de ruggenprik een slangetje in je rug, wat na de operatie dan nog een paar dagen blijft zitten en dat aangesloten is op pijnmedicatie.
Dankje Solo.
Pieremachochel
Moiren schreef:
07-08-2025 20:43

Gut gut wat een vriendelijkheid weer :nut:
Grobbekuiken_ schreef:
07-08-2025 21:05
Grob onderneemt verder niet zoveel meer idd.
Om wat Solo zegt over de relatie met de werkgever en of het wel een bedrijfsongeval is. De relatie staat niet op scherp, zij hebben ook maar gedaan wat hun verzekering zei, en omdat vgz het niet vergoedt nemen zij mijn kosten op zich. Daarbij is zoon toch echt uit eigen beweging uit die trailer gesprongen en wil er vooralsnog ook gewoon blijven.
De vriendin met het eigen bedrijf is net klaar met een jarenlange toestand na een ongeluk waarbij ze blijvend letsel heeft opgelopen en een mooie bak centen heeft ontvangen. Maar dat heeft zóveel voeten in de aarde gehad, zóveel stress opgeleverd, dat ze niet is doorgegaan om nog verder te komen. Rust is op den duur ook wel wat waard.
Dom? Misschien.

Maar ook om wat Moiren zegt. Ik zal hem altijd zo goed mogelijk proberen bij te staan, maar het is hoe dan ook aan hem. Dus als er al overwegingen zijn, dan wel de zijne.

Edit, maar toch bedankt Nyco.

Oh ik snap jullie hoor, het is ook stress. In ieder geval beterschap en een voorspoedig herstel voor je zoon!
(O) (O)

Wat een rust hier.

Zoon mag morgen weer naar huis :cheer2:
De olijfolie is hier inmiddels meer dan de helft goedkoper en ligt niet meer achter slot en grendel. Hopelijk zakt bij jullie ook de prijs snel.
Grobbekuiken_ schreef:
08-08-2025 15:54
(O) (O)

Wat een rust hier.

Zoon mag morgen weer naar huis :cheer2:
Wat fijn zeg :cheer2:

Elders was het niet zo rustig hier, denk dat t bij relaties staat.
Pieremachochel

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven