Dramavakantie?

08-08-2025 08:35 462 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
OP verwijder ik vanwege herkenbaarheid. Lang verhaal kort: ik zie op tegen de gezinsvakantie met mijn partner en zijn kinderen. Ik heb veel nieuwe inzichten opgedaan, niet persé leuk, wel nodig om te horen. Dank iedereen voor de input.
zomer2025 wijzigde dit bericht op 08-08-2025 21:43
Reden: Herkenbaarheid en gevoeligheid van thema
92.06% gewijzigd
O ik zou afzeggen en zelf iets boeken.
Kun je nog afhaken?
Als jouw uitgangspunt is dat het drama wordt, dan wordt het dat natuurlijk ook.

Niet meebetalen aan eten/drinken/kleding/souvenirs zou ik doen. Boodschappen 20(1 persoon)-80(4 personen) en als je in geldproblemen komt door de locatie dan had je dat eerder moeten aangeven.

Maar als je er zo tegenop ziet zou ik lekker mijn eigen vakantie boeken en partner met dochters het laten uitzoeken. Ik ga bewust niet met partner + bonuskinderen op vakantie en kies voor die laatste optie. Daar is ook niks aan te overleggen of bagataliseren, ik ga gewoon niet mee.
Je kent de kinderen dus nauwelijks en voed ze niet mede op? Dan zou ik inderdaad lekker zelf wat boeken. Of meegaan, maar je verwachtingen van een gezellige familietrip loslaten.
Ik denk dat je zorgen wel terecht zijn. Dit gaat niet de vakantie worden die jij graag zou willen. En over meebetalen: het zijn zijn dochters, je mag aannemen dat jij niet wordt aangeslagen voor de extra kosten. Heb je het daar met je vriend nog niet over gehad?
Ik zou in dit geval ook echt voor mezelf kiezen en tegen mijn partner zeggen, "schat, ik wens je een fijne vakantie, maar het is beter dat jij met de meiden een band opbouwt zonder mij, ik haak af!"
Ik zou daar geen zin in hebben en zeker de kosten niet 50-50
Doe je partner een plezier en maak het uit. Zijn dochters gaan nooit weg, en behoren altijd voor jou te gaan.
Nee ik zou niet afhaken, maar ik zou wel proberen duidelijke afspraken met hem te maken qua financiën en ook wat tijd samen of gewoon helemaal alleen.

Als je het leuk vindt kun je misschien af en toe opsplitten, jij met jongste en hij met de oudste twee om te beginnen en wie weet, gaan de oudste twee na een paar dagen wel zelf op stap.

Soms kun je heel erg tegen dingen opzien en dan valt het uitendelijk mee. Ik hoop dat voor je!
Neem je verlies en ga niet mee! Ja, zonde van het geld, maar je gaat alleen maar meer geld kwijt zijn.

Zeg gewoon dat je je nu de vakantie nadert steeds meer begint te realiseren dat je niet geschikt bent voor een dergelijke gezinsvakantie met zijn gezin. Houd het bij jezelf.
Voor iemand die zegt de dochters niet goed te kennen heb je wel een hele duidelijke negatieve mening over ze.
Hoe denk je dat verborgen te houden tijdens de vakantie?
Mighty_Macaw schreef:
08-08-2025 11:01
Nee ik zou niet afhaken, maar ik zou wel proberen duidelijke afspraken met hem te maken qua financiën en ook wat tijd samen of gewoon helemaal alleen.

Als je het leuk vindt kun je misschien af en toe opsplitten, jij met jongste en hij met de oudste twee om te beginnen en wie weet, gaan de oudste twee na een paar dagen wel zelf op stap.

Soms kun je heel erg tegen dingen opzien en dan valt het uitendelijk mee. Ik hoop dat voor je!
Hoezo zou zij met die jongste op pad moeten? Dat lijkt me niet goed. Dat kind wil toch ook gewoon gezellig bij vader op vakantie zijn?
Afspraken maken over de kosten en met een open instelling lekker op vakantie gaan. Verwachtingen bijstellen en alles loslaten.
Zou niet gaan en jezelf terugtrekken uit deze vakantie en je verlies nemen. Hoe lullig ook voor vriend, dit gaat niet leuk worden.
of..... je moet echt je eigen plan gaan trekken daar, alleen jou deel aan het huis betalen, maar dit is denk ik ook lastig.

Hoe is het contact buiten vakantie met vriend, aangezien hij hier ook niet over wilt praten.
Ik zou ook kijken naar de toekomst samen.
De dochters zullen altijd in zijn leven blijven. Lijkt mij erg moeilijk als je er eigenlijk ook niet mee overweg kan (ook al ken je ze niet echt), om dan een relatie met de vader te hebben.
teddydeniffler wijzigde dit bericht op 08-08-2025 11:12
Reden: Correctie
6.79% gewijzigd
pina schreef:
08-08-2025 11:07
Hoezo zou zij met die jongste op pad moeten? Dat lijkt me niet goed. Dat kind wil toch ook gewoon gezellig bij vader op vakantie zijn?
Zij moet helemaal niets. Daarom zeg ik ook "als je het leuk vindt". Je hoeft niet alles negatief te lezen hoor.
.
zomer2025 wijzigde dit bericht op 08-08-2025 21:48
99.66% gewijzigd
Mighty_Macaw schreef:
08-08-2025 11:10
Zij moet helemaal niets. Daarom zeg ik ook "als je het leuk vindt". Je hoeft niet alles negatief te lezen hoor.
Ik bedoelde het vanuit het kind gezien. Dat is voor die jongste toch helemaal niet leuk? Afgezonderd te worden van de rest van het gezin en dan niet met een eigen ouder? Juist op vakantie?
pina wijzigde dit bericht op 08-08-2025 11:11
15.20% gewijzigd
Ik snap wel dat hij zijn twee oudste dochters ook mee wil hebben op vakantie, ik vind het wel raar dat hij verwacht dat jullie 50/50 betalen terwijl jij nauwelijks betrokken wordt bij de opvoeding en ze eigenlijk ook helemaal niet zo goed kent. Die kosten zou hij in mijn ogen gewoon zelf moeten dragen.

Verder klinkt het alsof het inderdaad een vakantie vol ergernissen gaat worden en ik denk dat hij inderdaad gaat verwachten dat je aan al het andere wat hij toezegt ook meebetaalt. Ik zou mijn verlies nemen en niet meegaan. Liever geld kwijt dan geld kwijt en ook nog een vervelende vakantie.

Het is zeker logisch dat zijn dochters op de eerste plaats staan, zelfs als hij ze weinig ziet, maar een situatie waarin er wel van alles van de partner wordt verwacht, maar er verder geen enkel overleg is, waar de partner alleen moet meeveren en meebetalen en verder haar mond moet houden, loopt volgens mij zelden leuk af.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Zomer2025 schreef:
We hebben uitgebreid overlegd, over vanalles. Maar dat was toen enkel jongste dochter meeging. Zij was zo blij dat ik mee zou gaan, we verheugen ons samen al maanden, leuke plannetjes gemaakt enzo. Dat maakt ook dat ik nu, alleen al omwille van haar, afhaken echt niet kan en wil maken. De oudere dochters haakten pas twee weken geleden aan en door het enthousiasme van mijn partner is alles meteen zo geregeld. De accomodatie ed is betaald, we kunnen het op zich missen, maar de geplande vakantie voor ons twee in september kan daardoor niet doorgaan. Is akkoord, dat hebben we overlegd.
Dan zou ik heel stevige afspraken maken. Sowieso snap ik dus al niet waarom je partner niet uit zichzelf heeft voorgesteld de bijkomende kosten alleen te dragen. Dat je 50/50 meebetaalt voor zijn jongste snap ik.
pina schreef:
Ik bedoelde het vanuit het kind gezien. Dat is voor die jongste toch helemaal niet leuk? Afgezonderd te worden van de rest van het gezin en dan niet met een eigen ouder? Juist op vakantie?
Oke, laatste reactie want ik vindt dit zeiken om het zeiken, maar lees de woordjes "af en toe" en "om te beginnen" nog eens.
.
johanna wijzigde dit bericht op 08-08-2025 12:13
99.41% gewijzigd
“Let’s enjoy the beautiful things we can see, my dear, and not think about those we cannot.” — Johanna Spyri
Zomer2025 schreef:
We hebben uitgebreid overlegd, over vanalles. Maar dat was toen enkel jongste dochter meeging. Zij was zo blij dat ik mee zou gaan, we verheugen ons samen al maanden, leuke plannetjes gemaakt enzo. Dat maakt ook dat ik nu, alleen al omwille van haar, afhaken echt niet kan en wil maken. De oudere dochters haakten pas twee weken geleden aan en door het enthousiasme van mijn partner is alles meteen zo geregeld. De accomodatie ed is betaald, we kunnen het op zich missen, maar de geplande vakantie voor ons twee in september kan daardoor niet doorgaan. Is akkoord, dat hebben we overlegd.
Dan maar loslaten en op je af laten komen, maar over extra uitgaven nu en per situatie meteen duidelijk zijn naar partner. Dus niet aan het einde alles verrekenen, maar einde dag meteen even bespreken wat gezamenlijk is, en wat niet. Hij snapt toch ook wel dat dit een ander kostenplaatje oplevert.

Maar ik zou zelf gewoon niet meer meegaan. Verzin wel wat.
pina schreef:
08-08-2025 11:15
Dan maar loslaten en op je af laten komen, maar over extra uitgaven nu en per situatie meteen duidelijk zijn naar partner. Dus niet aan het einde alles verrekenen, maar einde dag meteen even bespreken wat gezamenlijk is, en wat niet. Hij snapt toch ook wel dat dit een ander kostenplaatje oplevert.

Maar ik zou zelf gewoon niet meer meegaan. Verzin wel wat.
Eens.
Mighty_Macaw schreef:
08-08-2025 11:13
Oke, laatste reactie want ik vind dit zeiken om het zeiken, maar lees de woordjes "af en toe" en "om te beginnen" nog eens.
Ik zie het anders. Kan toch.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven